Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 17:24

Volgens mij is sausen en sauzen beide goed en betekent het hetzelfde! :))

Lestrange01

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 17:35

Ik heb over een uur tentamen en ik ben niet goed voorbereid en ik ben zo nerveus ;(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 17:47

Flying_Angel schreef:
Volgens mij is sausen en sauzen beide goed en betekent het hetzelfde! :))

Ik krijg steeds zin in patat met van dat woord. ;(

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 18:35

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 19:15

Aan het programma 50/50.

Een kandidaat kreeg de vraag: waar of niet waar, paarden hebben tijdens draf en galop een zweefmoment. "Niet waar", zegt kandidaat. Was fout volgens het programma en vervolgens krijg je twee fotos te zien van galoperende paarden. -O-

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 19:26

fohadie schreef:
Aan het programma 50/50.

Een kandidaat kreeg de vraag: waar of niet waar, paarden hebben tijdens draf en galop een zweefmoment. "Niet waar", zegt kandidaat. Was fout volgens het programma en vervolgens krijg je twee fotos te zien van galoperende paarden. -O-

Tijdens draf heb je niet één maar twee zweefmomenten per volledige cyclus, dus in die zin zou je 'een (één) zweefmoment' fout kunnen rekenen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 19:31

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 20:18

Mijn ergernis is de verschrikkelijke werkdrukte van het moment. We werken in de basis met 10 analisten en 1 stagiair, vorige week waren er 3 zieke collega's en 1 met vakantie dus met zijn zevenen het lab draaiende proberen te houden. Deze week is er gelukkig alweer 1 iemand uit de lappenmand gekropen en weer gaan werken maar dan missen we nog steeds 3 hele goede collega's. Ik ben nog redelijk nieuw dus ik kan niet zomaar van alles overnemen, simpelweg omdat ik nog op weinig ben ingewerkt, en dat geldt ook voor een andere nieuwe collega. Hopelijk volgende week verbetering want dit is écht niet grappig meer, werk elke dag 1 tot 1,5 uur extra..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 20:31

Dat mijn ex denkt nog steeds te kunnen bepalen hoe ik mijn leven invul. En nog steeds zo heethoofderig kan zijn. Ik heb dat altijd gepikt en hem vergeven. Dat is nu gewoon klaar. En dan kan hij nog zo vaak zeggen, ik zei toch sorry. Maar denk maar even na voor je wat zegt. Ik ben zo boos, verdrietig en even alles tegelijk. Ik hoop dat iemand een deuk in zijn bmw trapt.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 20:46

oomens schreef:
fohadie schreef:
Aan het programma 50/50.

Tijdens draf heb je niet één maar twee zweefmomenten per volledige cyclus, dus in die zin zou je 'een (één) zweefmoment' fout kunnen rekenen.

Maar dan nog klopten de fotos niet. En de vraag was 1 zweefmoment. En ik dacht dat zweefmoment betekende dat alle benen van de grond zijn? Bij de draf heb je toch nog twee benen op de grond? Tenminste, ik heb geleerd dat een voor en achterbeen tegelijk gaat en die eerst neergezet worden voor de volgende benen bewegen. Maar misschien heb ik het wel verkeerd geleerd?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 20:54

fohadie schreef:
oomens schreef:

Maar dan nog klopten de fotos niet. En de vraag was 1 zweefmoment. En ik dacht dat zweefmoment betekende dat alle benen van de grond zijn? Bij de draf heb je toch nog twee benen op de grond? Tenminste, ik heb geleerd dat een voor en achterbeen tegelijk gaat en die eerst neergezet worden voor de volgende benen bewegen. Maar misschien heb ik het wel verkeerd geleerd?

Kijk nog eens goed naar een dravend paard zou ik zeggen. Afwisselend 0, 2, 0, 2 benen aan de grond.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 20:56

Ik snap de verwarring wel, het zweefmoment is niet altijd goed zichtbaar of soms zelfs afwezig.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 21:42

Zwerfkat is aan komen lopen en de dierenambulance heeft geen tijd... Nu zit die gezellig bij mijn poezebeest op de kattenkamer tot morgen...
Ben al gebeld dat hij er 2 jaar geleden uit is gezet en door de buurt zwerft. -O-
De man in kwestie...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 21:56

Ach gossie die heeft het zwaar te verduren gehad. Zou bijna zeggen dat erop geschoten is met hagel. :oo

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 21:56

Jeetje die ziet eruit...

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 22:01

Als niemand zich meldt dan houd ik hem, dan laat ik hem castreren en mag hij heerlijk bij mij op de warme katten kamer blijven, samen met mij Koetjes kat <3
Eerst morgen even afwachten ivm de chip.
Ik heb hem al op Facebook geplaatst, in de vermiste dieren groep.
Ik werd kort daarna gebeld met de mededeling dat hij eruit gezet was en dus nu zwerft...

Ergernis: waarom nemen mensen dieren om ze daarna af te danken ;(

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 22:32

Marcella schreef:
Ach gossie die heeft het zwaar te verduren gehad. Zou bijna zeggen dat erop geschoten is met hagel. :oo

Nee :') dit is van krabben, waarschijnlijk door vlooien als hij al een tijdje zwerft.

Wat een droppie, wat fijn dat hij evt bij jou kan blijven! <3

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-22 22:36

LaPluche schreef:
Als niemand zich meldt dan houd ik hem, dan laat ik hem castreren en mag hij heerlijk bij mij op de warme katten kamer blijven, samen met mij Koetjes kat <3
Eerst morgen even afwachten ivm de chip.
Ik heb hem al op Facebook geplaatst, in de vermiste dieren groep.
Ik werd kort daarna gebeld met de mededeling dat hij eruit gezet was en dus nu zwerft...

Ergernis: waarom nemen mensen dieren om ze daarna af te danken ;(

Kan je de mensen bereiken die hem eruit hebben gezet?
Mss kan je een beetje een achtergrond krijgen.
Of misschien van degenen die je belden.
Leeftijd, medische aandoeningen enzo.
Dan weet je meteen of je ergens extra zicht op moet houden.

En als je hem toch laat castreren, kan nooit kwaad even een klein in huis bloedonderzoekje te laten doen.
Dan weet je een beetje hoe hij eraan toe is.

En wat lief dat je je over hem ontfermt <3 Hij heeft maar geluk met jou

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 22:53

Ik weet nu wie hem destijds uit huis heeft gezet, dus daar loop ik morgen even heen om te vragen of hij mag blijven.

De kale kop komt van het vechten, hij is nog intakt en het is seizoen voor babymakerij.
Vlooien kon ik zo niet ontdekken, gelukkig maar. Ik heb nogal een veestapel...
Als hij mag blijven van die jongen dan gaan zijn ballen eraf en ook maar eens een dikke wormkuur erin...
Voor nu ligt die bovenin de krabpaal te soezen. Ik denk voor het eerst sinds lange tijd dat hij lekker warm binnen ligt.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 22:59

Och jeetje, m’n hart breekt echt een beetje bij het zien van die eerste foto, die heeft dingen meegemaakt… ;(

Ik denk oprecht dat ie jou heeft gekozen. Hopelijk kan hij goed met je andere kat en kan ie bij jou gelukkig worden. Wat ben je toch ook een mislukte harteloze zak rotte appels als je zo’n dier gewoon op straat kan zetten.

Ik zou diegene niet eens vragen of ie mag blijven, die heeft z’n kans ruimschoots verspeeld.

In ieder geval heel veel succes en sterkte, maar ik denk dat het wel goed met hem komt bij jou.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 23:05

Auto is dus kapot , al valt het wel mee. Het kan alleen zijn dat het nog een keer gaat gebeuren omdat ze bij een bepaald onderdeel pas kunnen kijken of er wat niet goed is als het andere is vervangen.

Waarschijnlijk heb ik mazzel en gebeurd dat niet maar dan sta ik straks weer met een rokende auto langs de weg....

Nou ja voor vandaag opgelost maar wat een dag pfff heb weer niks kunnen doen met mijn jonge pony

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 09:58

LaPluche je ben een kanjer.

Mensen die druk met hun mobiel bezig zijn en niet kijken als ze het fietspad oversteken, op het fietspad gaan lopen.
Gebruik je hersens als je deelneemt aan het verkeer, ook als voetganger.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 10:06

Heerlijk gesport en vervolgens een hypo krijgen. Heel pak dextro weggewerkt en nog niet op een goede waarde.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 10:13

Ik zou de kat ook houden en het niet gaan vragen.Grote kans dat ze hem terug willen en over 2 maanden weer op straat zetten.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 10:40

Ik houd jullie even op de hoogte over Poezemans, ik kom net van de dierenarts. Ze denken dat hij een jaartje of 7/8 is. Zijn gebit is ruk, hij mist ook een tandje of 2. Geen chip helaas.
Ik heb een fijne dierenarts, heb vlooientabletje en wormenpasta gekregen en een antibiotica voor 10 dagen voor nop.
Nu nog een naam...
Zijn ballen worden er over een kleine maand afgehaald en dan kan er ook naar zijn tanden gekeken worden.