Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:52

Blue_Eyes schreef:
Als die jongere dat zelf graag wil, mag hij (m/v/x) dat ook zelf beslissen. Die hoeft daarvoor geen toestemming van zijn ouders te hebben.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... coronaprik

Dus een 15 jarige mag niet!! zonder toestemming geprikt worden

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:57

ravellie schreef:
Iemand gezien hoe de GGD medewerkers omgaan met kinderen/vijftienjarigen?

Gisteren gezien wat FvD uitbracht n.a.v onderzoek naar het vaccineren van kinderen volgens de regels

Ik heb werkelijk met grote verbazing gekeken hoe een 15 jarige (gefilmd met verborgen camera) zonder ouders, zonder toestemming en met 0% kennis en met als enige onderbouwing: 'dan kan ik ook naar de film en de Mc Donalds' zonder problemen een vaccinatie kon krijgen.

Sterker nog, als ze dan misselijk of niet lekker zouden worden van de vaccinatie, kreeg de persoon met verborgen camera het advies om dan maar tegen de ouders te zeggen dat hij iets verkeerds gegeten had.
Zodat ze helemaal niet weten dat hun kind gevaccineerd is.

Bizar zeg, het zal je kind zijn!

Hoe weet je dat het 15-jarigen zijn? (heb de docu niet bekeken overigens).
Vind FvD nu niet iemand die je op basis van een documentaire op hun blauwe ogen moet geloven, gezien alle onzin en misinformatie die zij dagelijks de wereld in helpen. Er is ook niet bepaald gehoor en wederhoor gedaan hier.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... ik-aanpak/

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:58

Je zult maar ouders hebben die je met een levensbedreigende ziekte naar een homeopaat sturen. En ja, die zijn er, in naaste omgeving meegemaakt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:59

Needje schreef:
Blue_Eyes schreef:
Als die jongere dat zelf graag wil, mag hij (m/v/x) dat ook zelf beslissen. Die hoeft daarvoor geen toestemming van zijn ouders te hebben.

Dus een 15 jarige mag niet!! zonder toestemming geprikt worden

Zie link...
Citaat:
Ben je jonger dan 16? Beslis dan samen met je ouders of verzorgers of je een coronaprik wilt. Kom je er echt niet uit samen? Dan mag je uiteindelijk zelf beslissen of je je laat vaccineren. Je hoeft geen verklaring mee te nemen van je ouders of verzorgers.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:12

Blue_Eyes schreef:

Jawel hoor,het moet zeker zijn dat het kind het echt wil.
En niet zomaar zonder enige onderbouwing.
Advocaten hebben meegekeken,gaat echt niet op de juiste wijze.
In iedergeval niet in de voorbeelden die getoond werden

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:13

IMANDRA schreef:
ravellie schreef:
Iemand gezien hoe de GGD medewerkers omgaan met kinderen/vijftienjarigen?

Gisteren gezien wat FvD uitbracht n.a.v onderzoek naar het vaccineren van kinderen volgens de regels

Ik heb werkelijk met grote verbazing gekeken hoe een 15 jarige (gefilmd met verborgen camera) zonder ouders, zonder toestemming en met 0% kennis en met als enige onderbouwing: 'dan kan ik ook naar de film en de Mc Donalds' zonder problemen een vaccinatie kon krijgen.

Sterker nog, als ze dan misselijk of niet lekker zouden worden van de vaccinatie, kreeg de persoon met verborgen camera het advies om dan maar tegen de ouders te zeggen dat hij iets verkeerds gegeten had.
Zodat ze helemaal niet weten dat hun kind gevaccineerd is.

Bizar zeg, het zal je kind zijn!

Hoe weet je dat het 15-jarigen zijn? (heb de docu niet bekeken overigens).
Vind FvD nu niet iemand die je op basis van een documentaire op hun blauwe ogen moet geloven, gezien alle onzin en misinformatie die zij dagelijks de wereld in helpen. Er is ook niet bepaald gehoor en wederhoor gedaan hier.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... ik-aanpak/

Misschien toch maar eens kijken dan,makkelijk mening vormen zonder iets gezien te hebben.
I

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:14

mysa schreef:
Je zult maar ouders hebben die je met een levensbedreigende ziekte naar een homeopaat sturen. En ja, die zijn er, in naaste omgeving meegemaakt.

En daar hebben we het hier over?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:21

Blue_Eyes schreef:
Zie link...
Citaat:
Ben je jonger dan 16? Beslis dan samen met je ouders of verzorgers of je een coronaprik wilt. Kom je er echt niet uit samen? Dan mag je uiteindelijk zelf beslissen of je je laat vaccineren. Je hoeft geen verklaring mee te nemen van je ouders of verzorgers.

Oeps. Ik hoorde dat dat niet mocht.
Staat ook wel raar op de site.
Onder 16 met ouders bespreken maar mag dus blijkbaar wel zonder toestemming. Alleen wel gesprek op priklocatie.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:48

ravellie schreef:
Misschien toch maar eens kijken dan,makkelijk mening vormen zonder iets gezien te hebben.
I

Ga ik nog doen. Maar gezien de context en bron (FvD dus) is het belangrijk zeer kritisch te zijn op wat je ziet en ze niet zomaar te geloven als ze iets beweren.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:58

ravellie schreef:
mysa schreef:

En daar hebben we het hier over?

Ja.

Want een normale vijftienjarige is prima in staat om zelf een beslissing te nemen. Dat wil zeggen: als minstens 95% van de wetenschappers in het algemeen, en de medici in het bijzonder, er van overtuigd is dat vaccineren opportuun is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:11

@Sizzle; tekenend niet dat er núl onderzoek is naar vaststellen of iemand een afketssysteem heeft?! Die groep welke het meest resistent is moet voor een QR code dus altijd een vaccinatie.
Logisch want pharma heeft bekang bij het níet ontwikkelen van een niet-vaccineren test.
Geeft perfect weer wat er speelt en wie het regeert.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:16

mysa schreef:
Dat wil zeggen: als minstens 95% van de wetenschappers in het algemeen, en de medici in het bijzonder, er van overtuigd is dat vaccineren opportuun is.

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Hoeveel % écht onafhankelijke wetenschap is er en hoeveel daarvan wordt er gepubliceerd?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:20

Ik baal er momenteel wel van dat ze nu gaan kijken voor een akkoord voor boosters bij de groep 12-18 jaar. Mijn dochter heeft 2 vaccinaties gehad. Deels omdat toen de Delta dominant was en je wel eens hoorde over long covid bij kinderen. Maar grotendeels ook echt voor de qr code om leuke dingen te kunnen blijven doen.

Nu heeft ze net corona gehad. In eerste instantie is haar herstelbewijs geldig tot in januari 2023. Maar dit gaat met terugwerkende kracht terug naar juli 2022 voor haar. Je hoort enorm weinig over kinderen die nu long covid oplopen. Volgens mij is dat echt heel zeldzaam en het risico te verwaarlozen. Het risico op ongelukken in het verkeer of met sport lijkt me zelfs groter.

In haar klas 21 vd 24 kinderen besmet. In de klas van de jongste een hoop besmettingen. Op de sport en Manege enorm veel besmettingen. En de kinderen fietsen er hier allemaal makkelijk doorheen en zijn snel al weer fit. Ik hoop echt met harte dat onder deze omstandigheden een booster voor kinderen niet verplicht gaat worden om de qr code te behouden.

De jongste de eerste vaccinatie gehaald en 7 dagen later besmet. 1,5 dag ziek en weer helemaal fit. Onder de kinderen geen verschil in verloop gezien tussen gevaccineerde en niet gevaccineerde kinderen. En we hadden nu best een flinke groep tegelijk besmet.

Zelf wil ik onder deze omstandigheden ook geen booster meer. Als we wel vaccineren is het puur en alleen nog maar voor die qr code. De enige groep die flink oploopt in de ziekenhuisopnames in de 90+. Maar ja … 90+. Altijd verdrietig, al vind ik dat een leeftijd waarop je het accepteert als iemand aan een virus komt te overlijden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:25

De gezondheidsraad adviseert geen booster bij deze leeftijdsgroep. De pest is alleen, die qr code. In het buitenland gelden weer andere regels. En heb je ook met 2G te maken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:27

HC, ik begrijp je vraag niet echt.
De eerste lijn afweer heeft iedereen. Als covid vandaag niet binnenkomt wil dat niet zeggen dat het dat morgen ook niet doet. Een immuunsysteem is niet zwart-wit.
Zo schijnt kans kleiner om influenza op te pilken als je op dat exacte moment al verkouden bent.

Susan, ik las net dat DE en Oostenrijk de booster bij jongeren niet mogen verlangen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:28

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:29

SusanH schreef:
De gezondheidsraad adviseert geen booster bij deze leeftijdsgroep. De pest is alleen, die qr code. In het buitenland gelden weer andere regels. En heb je ook met 2G te maken.

Oh is dat definitief? Ik ga eens even goed zoeken. Ik dacht namelijk dat er nu naar gekeken werd.

Nou idd het buitenland. Ik baal er zo van. Leuk hoor één EU. Er is soms geen touw meer aan vast te knopen aan de regels en het is in sommige landen bijna niet te doen om met kinderen binnen de regels op vakantie te kunnen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:32

Andere EU landen mogen dat dus niet eissen.

Ik zou hoe dan ook geen vakantie overwegen in een land dat vaccinatie regels maakt die niet door fatsoenlijke wetenschap ondersteund wordt, maar dat is mijn eigen koppigheid.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 04-02-22 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:33

Mizora schreef:
Ik vind het goed dat gekeken is of de booster nuttig is voor 12-17 jarigen. De uitkomst verbaast me niet, namelijk "geen booster". Dat sommige andere landen wel een booster vereisen bij kinderen maakt het lastig.

https://www.nu.nl/coronavirus/6182049/g ... rigen.html

Oh dank je! Ik wist helemaal niet dat dit al besloten was. Hopelijk houdt ze gewoon haar qr code dan nu met de twee vaccinaties van vorig jaar.

Tja en nuttig…. Misschien wel, maar als je kijkt hoeveel gevaccineerde kinderen er gewoon besmet raken en hoe niet gevaccineerde kinderen er net zo makkelijk doorheen fietsen. Het overgrote deel van de klas van mijn dochter mankeerde niets, behalve licht verkouden.

Ik baal er echt van dat sommige landen dit wel verplichtingen want op deze manier kun je niet eens voldoen aan de regels in dat land. Wij zouden graag eens naar het buitenland gaan, maar die regels houden ons wel erg tegen.

Is dat zo Sizzle? Dat ze alleen een booster mogen eisen van volwassenen? Maar kinderen moeten dan wel alsnog 2 vaccinaties hebben? De jongste heeft er eentje gehad en daar heb ik een beetje spijt van. De tweede gaat ze niet meer halen, ook over 3 maanden niet.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 04-02-22 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:34

Dat mogen ze dus niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:35

Sizzle schreef:
Andere EU landen mogen dat dus niet eissen.

Ik zou hoe dan ook geen vakantie overwegen in een land dat vaccinatie regels maakt die niet door fatsoenlijke wetenschap ondersteund wordt, maar dat is mijn eigen koppigheid.

O dat is mooi, dat ze het niet kunnen eisen. Wij zitten sowieso wel goed want de 2e prik voor dochter (dan 12) is gepland in maart.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:39

Ze kunnen natuurlijk wel een test eissen bij 2G+ locaties, dus daar zou ik wel naar kijken, dat zou voor mij ook genoeg reden zijn om gewoon even om te boeken eerlijk gezegd.

Bij ons is heel duidelijk maar 1 prik bij kinderen als ze al besmet waren (of omgekeerd). Er is geen haar op mijn hoofd die dan puur en alleen voor een zwembad een tweede prik zou overwegen. In Spanje kun je ook leuk zwemmen zonder pas.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:00

Sizzle schreef:
In Spanje kun je ook leuk zwemmen zonder pas.

Ook Spanje heeft de ´hersteld´ groene vink voor binnenkomst van buiten de EU al in december helmaal laten vervallen.
Recent het tijdraam voor test verkort van 48 naar 24 uur zodat defacto de dure spoed PCR verplicht is.

Vriendin in Thailand al in de stress over als ze terugkomt in maart. Of de QR dan nog wel geldig is en hoe PCR vereisten. Zou geen punt moeten zijn omdat ze hier resident is maar alle ge-jojo = onzekerheid = stress.

En ík ga winkelen voor een oude W123 Touring op diesel :D
Dan is de slóówmo-life reis over het secundaire wegennet bínnen Spanje zelf voortaan de {:} vakantie. Raampjes omlaag, dak open, cassette in de speler, stoppen bij water en f@k covid :D
Ook gelijk een oplossing voor de brandstofkosten want loopt +:)+ op gerecyclede veggie olie.

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:05

Ik vind 1x testen voor het vliegen geen probleem.
Echter gaat me het commercieel aan de kassa van het zwembad/restaurant/etc testen echt te ver. Het slaat nergens op als je het enkel bij 1 klein geoepje doet en is niet betrouwbaar. Pure symboolpolitiek

Esperanza
Blogger

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:19