Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:40

Nouja, ergens gaat het wel mis dat veel mensen 100% beschermd denken te zijn door een vaccin.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:42

Popstra schreef:
Nouja, ergens gaat het wel mis dat veel mensen 100% beschermd denken te zijn door een vaccin.

Ja, dat zijn dan mensen die niet luisteren, want die 100% bescherming is werkelijk nog nergens genoemd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:48

Palmera schreef:
Relaxed schreef:

Er is nooit ergens gezegd dat het vaccin 100% beschermd, dus zo gek is het toch niet dat er nog mensen besmet raken? Maar idd, als je het zo bekijkt, een goed artikel, de mensen zijn namelijk niet tot nauwelijks ziek. Goed vaccin dus +:)+

Klopt, ik weet wat er is gezegd. Daarom is het voor mij en vele anderen wel een fijne bevestiging dat niet vaccineren ook gewoon oke is. :)

En verder nog maar afwachten, eens zien wat er nog meer boven water komt.

Ik ben nog niet magnetisch, dus dat gaat nog goed +:)+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:52

Dat zijn dingen die je me niet hoeft te vertellen, als je het wel bent komt dat vast niet door die prik, dus is hetniet van toepassing hier.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:54

Popstra schreef:

Nou zeg, je lijkt wel een WAPPIE! _O- _O-

Exact wat ik bedoel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:55

Winged schreef:
Popstra schreef:

Ja, dat zijn dan mensen die niet luisteren, want die 100% bescherming is werkelijk nog nergens genoemd

De overgrote meerderheid luistert niet goed, leest niet goed; net Bokt :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:58

Ik ben wel benieuwd hoe lang dan gewacht moet worden voordat er meer boven water komt..
Is dat de befaamde 2 jaar? Of is een jaar al genoeg? Of moeten we voor de lange termijn effecten toch 15 jaar wachten voor de zekerheid?
Ik heb geen idee ...

Ik kan me voorstellen voor mensen die twijfelen over eventuele onvruchtbaarheid, dat je dan iets van 15 jaar aanhoudt, dat de jongere meiden die nu gevaccineerd worden wellicht zwanger zouden kunnen willen raken en dan gemonitord wordt hoe dat gaat?
hoewel, wereldwijd zijn er wellicht al vrouwen die jonger zwanger worden. En eerder kan ook weer, want iemand van 30 die nu gevaccineerd is en over 3 jaar zwanger wil raken, die monitoren ze denk ik ook?

En hoeveel mensen denk dan 100% beschermd te zijn?
Voor wat ik op de socials zie, zijn het voornamelijk de mensen die niet gevaccineerd willen worden en dit dus aangrijpen als "zie je wel! Je bent helemaal niet beschermt! EN je bent nog besmettelijk! Dus neem het niet !!!"... Dat ik dan denk "sjeeeees mensen ..echt... " :o

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:03

Maar het is toch niet zo raar dat mensen zich niet laten enten zonder 100% garantie?

Het is ook niet 100% gegarandeerd dat je besmet raakt met het virus en/of er last van krijgt en/of eraan overlijdt.

Als ik dan toch meedoe aan een loterij dan liever eentje zonder dat ze me iets inspuiten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:03

Winged schreef:
Popstra schreef:

Niet iedereen is zo geletterd als jij

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:08

Palmera schreef:
Maar het is toch niet zo raar dat mensen zich niet laten enten zonder 100% garantie?

Het is ook niet 100% gegarandeerd dat je besmet raakt met het virus en/of er last van krijgt en/of eraan overlijdt.

Als ik dan toch meedoe aan een loterij dan liever eentje zonder dat ze me iets inspuiten.

Dat kan :j

Ik ervaar dat zelf niet zo.. ik heb nl niet het idee dat het vaccin zo verschrikkelijk verkeerd is en als ik Covid krijg, dat ik wel goed het zakje kan zijn..
En dingen zoals mutaties enz enz.. dat hele riedeltje ..

Maar ik vind soms de 'verontwaardiging' zo .. euh.. overdreven.. :"KIJK MAAR, er is GEEN garantie!" alsof er een enorme ontdekking is gedaan. En dat is is niet zo, want dat was al bekend.

Maar goed, we zullen wel zien hoe het de komende jaren vergaat, of er ernstiger mutaties komen, of het wel of niet de niet gevaccineerden zal raken, of de gevaccineerden ernstig ziek zullen worden van het vaccin... het is afwachten .. (hoewel een aantal dingen wel van te voren bedacht kunnen worden natuurlijk, maar je weet maar nooit)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:11

Sizzle meldde recent het overlijden van een 18 jare meisje door vaccinatie, met de terechte vraag waarom die eigelijk gevaccineerd werd.
Zinvol perspectief.
Niet om vaccins zwart maken, wel om het hosanna en de verplichting minder absoluut dogmatisch te maken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:14

Huertecilla schreef:
Sizzle meldde recent het overlijden van een 18 jare meisje door vaccinatie, met de terechte vraag waarom die eigelijk gevaccineerd werd.
Zinvol perspectief.
Niet om vaccins zwart maken, wel om het hosanna en de verplichting minder absoluut dogmatisch te maken.

Maar dat was toch ook al bekend? Vandaar dat hier in april besloten is om AZ niet meer te geven aan mensen die van 1960 of ouder zijn? Italie is daar blijkbaar mee doorgegaan (zij werd blijkbaar 25mei nog gevaccineerd)?
Maar dan valt het "Hosanna" toch wel mee?

Dus dit niet om vaccins teveel credit te geven, maar het is niets nieuws.. dat risico was bekend, toch? Of heb ik zo slecht opgelet?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:15

Popstra schreef:
Niet iedereen is zo geletterd als jij

Zo bedoel ik het niet? Maar ik heb het ook nergens in een persco gehoord.

Over die 100% bescherming: Even naar de basisvaccinaties die je als kind zijnde al eens een keer krijgt: die bieden voornamelijk toch bescherming zodat je minder ziek wordt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:17

Wat mijn stoort is dat de bescherming tegen ziekte steeds verwisseld wordt met bescherming tegen het kunnen oplopen van het virus (met weinig tot geen symptomen). Dat is niet hetzelfde.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:19

Hoe bedoel je dat?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:21

Cer schreef:
Huertecilla schreef:
Zinvol perspectief.

Maar dat was toch ook al bekend?

Daarom is dergelijke keiharde bevestiging van een concreet risico geen vermeldenswaardig bericht?!

Een dergelijke houding is dogmatisch hoanna wat ik bedoel.

Geen berichten mbt niet 100% want dat is nooit beweerd en tant pis als daarom veel mensen dat denken/gaan denken.
...en zo krijgen we allerhanden voor óns zinloze beperkingen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:24

Cer, Alle originele fase III studies zijn gericht op het niet ziek worden, niet op het wel/niet positief kunnen raken.
Dus die 95% (of welk getal dan ook) is voor ziekte, niet perse voor het aantal mensen dat ook niet meer positief kan raken. Dat onderzoek staat nog in de kinderschoenen en is waarschijnlijk leeftijd en exposie afhankelijk.
Tevens waren er indicaties dat roken evtl de werkzaamheid tegen infectie (niet hetzelfde als ziekte) iets kon verlagen.

De kans dat je iemand kunt herbesmetten zal zeker sterk afnemen, maar keiharde cijfers missen gewoon nog per leeftijdsgroep, vaccin en tijd na vaccineren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:25

Sizzle schreef:
De kans dat je iemand kunt herbesmetten zal zeker sterk afnemen, maar keiharde cijfers missen gewoon nog per leeftijdsgroep, vaccin en tijd na vaccineren.

en dát is weer van belang voor toerisme nu bijvoorbeeld. Voor het verspeiden van nieuwe variaties in de toekomst.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:29

Huertecilla schreef:
Daarom is dergelijke keiharde bevestiging van een concreet risico geen vermeldenswaardig bericht?!

Een dergelijke houding is dogmatisch hoanna wat ik bedoel.

Geen berichten mbt niet 100% want dat is nooit beweerd en tant pis als daarom veel mensen dat denken/gaan denken.
...en zo krijgen we allerhanden voor óns zinloze beperkingen.

er staat helemaal niet "Geen bericht mbt tot niet 100%" dat maak jij er in jouw tunnelvisie helemaal zelf van. Er staat dat het geen verassing is, dat het geen nieuws is. Er staat niet dat het niet gebericht mag worden. Hoe lees jij dat echt?

En ik heb even de betekenis van Dogmatisch opgezocht (suuuuper irritant maar swah)
"Een persoon of groep mensen wordt dogmatisch genoemd om aan te duiden dat deze onbuigzame geloofsovertuigingen heeft en ter zake niet openstaat voor rationele argumenten. ..."

Nou, dan vind ik persoonlijk niet helemaal dat ik niet opensta voor rationele (!) argumenten.. In tegendeel...

Sizzle: misschien ben ik te laconiek dan, maar ik ben er nooit vanuit gegaan dat je na vaccinatie 100% beschermd zou zijn tegen besmetting...

Overigens, wel positief en niet ziek scheelt ook denk?

En ik denk dat mutaties niet alleen van tourisme komen (hoezo alleen toerisme) maar ook van mensen onderling die ziek worden en elkaar besmetten, waardoor het virus verspreid wordt. Volgens mij maakt dat niet uit of dat nationaal of internationaal is.
Of muteert een virus binnen de grenze niet? Jawel toch?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:30

Ziek worden als een hooikoorts.
Prima vaccin. Doet dus wat het moet doen.

En ja corona doden zullen er vast ook nog wel komen. Net zoals er griep doden zijn bij gevaccineerde mensen.
Sommige mensen hebben nog Maar een klein zetje nodig om naar het eeuwige te gaan.
En ja dat zal zeker ook nog steeds corona zijn.
Maar dat zijn niet de mensen die de reguliere zorg op de kop zetten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:46

Cer schreef:
En ik denk dat mutaties niet alleen van tourisme komen (hoezo alleen toerisme)

Schrijft niemand Cer :P
Toch lees jij dat :)*

Mutaties zijn een kwestie van statistiek.
1 op de zoveel duizend delingen is er een foutje in het kopiëeren
Ook als je geent bent, zijn er na besmetting miljoenen delingen, tientallen foutjes.
Slechts een miniem deel van de foutjes leidt tot een ´betere´ (voor het virus) variant.

Het cruciale versnelling van verspreiding probleem is dus het verplaatsen door besmette, gevaccineerd of niet, personen.

Vaccineren is alleen bestrijden van het symptoom van dit fundamentele probleem. Daarbij niet
zonder kanttekeningen en nadelen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:50

tienus63 schreef:
Mijn man ondervindt nog steeds heel veel last van zijn arm.
PCM en ibuprofen verlichten het onvoldoende.
Soms heeft ie krachtverlies is zijn arm. Pijn gaat van schouder tot elleboog.
Hij heeft op het werk aangegeven dat ie hoopt dat ie morgen rit naar Nederland heeft en naar huis kan.

Vorige week al paar keer contact met de huisarts en huisartsenpost gehad.

Hij is bij de huisarts geweest.
Zeer waarschijnlijk de pees geraakt met vaccinatie.
Nu zwaardere pijnstillers gekregen.
Hopen dat ie er gemak van heeft.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:50

Huertecilla schreef:
Schrijft niemand Cer :P Toch lees jij dat :)*

Dan heb ik deze zin helemaal verkeerd gelezen:
"en dát is weer van belang voor toerisme nu bijvoorbeeld. Voor het verspeiden van nieuwe variaties in de toekomst."
het leek net of de eerste zin over de tweede zin ging: dat het van belang is voor het toerisme, voor het verspreiden van nieuwe variaties in de toekomst

Citaat:
Het cruciale versnelling van verspreiding probleem is dus het verplaatsen door besmette, gevaccineerd of niet, personen.

Als deze mensen in mindere mate besmettelijk zijn (bijv zonder ernstige klachten) dan heb je al een stukje verspreiding getackled... denk ik?

Citaat:
Vaccineren is alleen bestrijden van het symptoom van dit fundamentele probleem. Daarbij niet
zonder kanttekeningen en nadelen.

Was dat niet bij alle vaccins zo? Of was dat bij eerdere vaccins anders?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:53

Cer schreef:
Was dat niet bij alle vaccins zo? Of was dat bij eerdere vaccins anders?

Het is daarom zo opvallend dat de mensheid niet leert.

Oeps, dat is waar ook, dat is helemaal niet in het belang van de poppenspelers :)*

Ondertussen de massa maar roepen dat iedereen gevaccineerd moet worden en dan op vakantie naar verweggistan vliegen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:53

Cer, ik lees dat precies zoals jij, maar bij HC ligt het altijd aan de lezer, nooit aan de schrijver (hijzelf) :n

En ja, verspreiding van mensen over landen (toerisme) werkt echt wel mee aan het ontwikkelen van allerlei mutaties en hopelijk werkt het vaccin voldoende om ziekte daardoor tegen te gaan.