Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:21

... en onnadenkend

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:21

Dus toch de studie van idioterie :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:30

Laat ik wel even zeggen dat niet alle studenten zo zijn :D
Ikzelf studeer en mijn klasgenoten ook en ik zie bij ons allemaal nog veel regels. We spreken maar met een paar mensen af en houden daarbij afstand. Veel vriendinnen heb ik al maanden niet meer gezien. Scheer dus niet iedereen over één kam :)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:31

Dan doen jullie niet de studie van idioterie :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:34

Hahaha nee wij studeren voor leraar Nederlands. Misschien zijn wij gewoon heel verantwoordelijk :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:58

Vanmorgen naar de huisarts. Dokter had alleen nog een witte jas aan...verwijzing voor de dermatoloog.
Hang ik zowat 40 minuten aan de lijn voor een afspraak, gooien ze de hoorn erop omdat ze met pauze zijn gegaan. terug naar de telefooncentrale verbonden, er was nog 1 wachtende voor mij
Zwaar geïrriteerd aangegeven dat ik persoonlijk langs ga omdat dat sneller is... echt aso

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:01

Net gewerkt op een begrafenis waar 80 man waren en niemand afstand hield, iedereen knuffelen kussen allemaal met afscheid nemen hand in hand. Zelfs mij is drie keer de wc gevraagd mer 10 cm afstand.

Het zijn echt niet alleen studenten hoor. Daarbij dit gebeurt al wel echt 1.5 maand, en de besmettingen zijn niet gestegen dus wat dat betreft vallen die ‘idiote acties’ wel mee.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:02

Studenten Nederlands zijn natuurlijk bij uitstek een verantwoordelijke groep. Die behoeden namelijk ook al de taal voor verloedering. Helaas een uitstervend ras, geloof ik.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:04

Jij wilt een begrafenis vergelijken met lekker borrelen?
Iemands laatste eer bewijzen elkaar steunen en voor de lol wat zitten zuipen.

Tja...

Die besmettingen gaan hier ook nog wel weer omhoog.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:04

sureido schreef:
Net gewerkt op een begrafenis waar 80 man waren en niemand afstand hield, iedereen knuffelen kussen allemaal met afscheid nemen hand in hand. Zelfs mij is drie keer de wc gevraagd mer 10 cm afstand.

Het zijn echt niet alleen studenten hoor. Daarbij dit gebeurt al wel echt 1.5 maand, en de besmettingen zijn niet gestegen dus wat dat betreft vallen die ‘idiote acties’ wel mee.

Waarom praat je het goed met een begrafenis? Ik vind het achterlijk dat mensen weer uitgebreid met elkaar gaan zitten borrelen. Begrafenis is ook niet ok al kan ik me daar in ieder geval nog iets bij voorstellen gezien je dan veel verdriet hebt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:06

Wat, dat alle studenten over een kam geschoren worden? Ik praat helemaal niets goed. Ik vind het net zo erg op een begrafenis als met een borrel hoor. Kijk ze weer boos worden :') ik zeg alleen wat ik om mij heen zie en geef ook niet eens mijn mening.

In de kerk was genoeg plaats om 1.5 m uit elkaar te zitten en dat gebeurt ook niet.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:07

En als een ander in de put springt doe jij het ook.

beetje kleuterklas niveau.
Zij doen dat ook dus wij mogen ook borrelen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:07

mysa schreef:
Studenten Nederlands zijn natuurlijk bij uitstek een verantwoordelijke groep. Die behoeden namelijk ook al de taal voor verloedering. Helaas een uitstervend ras, geloof ik.

:')

Overal heb je uitschieters. Bij ons zijn sommige collega’s super verantwoordelijk en andere niet.
Hoort erbij. En nee Nederlands is niet meer of minder verantwoordelijk ;) ook daar verschilt het in de sectie.
Nu vakantie voor ons en dat voelt gek.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:08

_Penotti schreef:
En als een ander in de put springt doe jij het ook.

beetje kleuterklas niveau.
Zij doen dat ook dus wij mogen ook borrelen

? Ik zeg helemaal nergens dat ik ook op die borrels ben. Zit niet eens bij de vereniging. Ga je lekker meid? :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:12

Als je er zelf niet komt weet je toch ook niet op welke manier ze borrelen?
Daarnaast schrijf je zelf dat Niemand zich er aan houdt, dus dan ben jij dat ook automatisch.

Ga je ook lekker met door de mand vallen meid :D
Het hele topic geef je al aan hoe verschrikkelijk je het vind.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:13

Een begravenis vind echt los staan van zo ongeveer alles. Als iemand enorm veel verdriet heeft dan ga je gewoon niet vanaf 1,5 meter een steriel zakdoekje toegooien, het moet wel menselijk blijven.
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat hier een risico-baten analyse positief uitvalt voor de baten van de troost.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:16

_Penotti schreef:
Daarnaast schrijf je zelf dat Niemand zich er aan houdt, dus dan ben jij dat ook automatisch.

Ik vind het echt erg en dieptriest dat jij nu aanneemt dat ik dat ook doe. Ja ik ga met vrienden borrelen en ja ik vind Corona niet leuk (jij wel dan? :D), maar op het dakterras met ruimte of op het terras.

Ik heb instagram en Snapchat en hoor verhalen van vrienden die wel bij de vereniging zitten.

En daar zie ik inderdaad bij, oke vooruit voor jou dan, bijna niemand meer afstand. En volgens dit topic ben ik niet de enige.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:18

Kimmie25501 schreef:
Laat ik wel even zeggen dat niet alle studenten zo zijn :D
Ikzelf studeer en mijn klasgenoten ook en ik zie bij ons allemaal nog veel regels. We spreken maar met een paar mensen af en houden daarbij afstand. Veel vriendinnen heb ik al maanden niet meer gezien. Scheer dus niet iedereen over één kam :)

Goed dat die kant zich ook eens laat horen! het zijn meesta degenen die zich nergens aan houden die in de belangstelling komen. Of het nu jongeren, ouderen of die ertussenin zijn. Het cliché van de studenten die feesten en zich niet aan de regels houden is even hardnekkig als het cliché van de ouderen die in de superlmarkt in ale citroenen knijpen en dat beslissen dat ze toch geen citroenen nodig hebben. Degenen die hun boodschappen netjes doen vallen niet op, en degenen die hun boodschappen thuis laten brengen zie je al helemaal niet.
Ik denk dat de meerderheid van de mensen in alle leeftijden zich best verantwoordelijk gedragen. Jammer dat dat zo weinig opvalt.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 03-07-20 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:18

Tja de één houdt zich er wel aan en de ander niet.

Ik hoop alleen dat iedereen respect voor elkaar blijft houden.

Ik heb zelf gemerkt dat anderhalve meter met vrienden afspreken bijna geen doen is, je stapt toch snel te dichtbij. Ik ben alleen echt geen voorstander van knuffelen en kussen op dit moment.
Wel hebben wij al een ervaring gehad met iemand die er dus 100% sch*t aan had en dus bij aankomst gezellig nog drie zoenen gaf en lachend zei dat zij niet doet aan al die regels.
Dan sta je dus wel even met je bek vol tanden dat iemand zo respectloos is naar je persoonlijke ruimte en het feit dat je hebt aangegeven toch graag 1,5 meter afstand ruimte wilt hebben 8)7 .

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:19

Sizzle schreef:
Een begravenis vind echt los staan van zo ongeveer alles. Als iemand enorm veel verdriet heeft dan ga je gewoon niet vanaf 1,5 meter een steriel zakdoekje toegooien, het moet wel menselijk blijven.
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat hier een risico-baten analyse positief uitvalt voor de baten van de troost.

Tot het een begrafenis was van iemand die aan Corona gestorven is. Of er iemand was die het had. Heb je er weer 80 bij. Je kan ook door 1 persoon getroost worden en dan ook nog van ons als medewerkers geen afstand nemen? Nee sorry dat gaat erbij mij gewoon niet in :) Ik vind het wel goed dat mensen het menselijk houden daar ben ik echt voor, maar met z’n allen elkaar langsgaan enzo vind ik een beetje overdreven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:19

Trump zal echt geen corona krijgen, iedereen die bij hem in de buurt moet zijn word zo'n beetje dagelijks op corona getest.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:20

_Penotti schreef:

Ze mag toch best aangeven dat zij dat zo ziet in haar omgeving?
Maar om nou iedereen over 1 kam te scheren en dan beide kanten op vind ik vreemd.
Gister waren hier posters uit Amsterdam die zeiden dat het nog keurig was terwijl ik foto’s op Instagram zag van mega volle terrassen en vriendengroepen aan het borrelen.
Het is waar je, je tussen waant. Ik geloof namelijk prima dat in de directe omgeving van de posters uit Amsterdam er prima afstand wordt gehouden. Het is waar jezelf voor openstaat.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:21

Dat mag ze aangeven, maar ga het niet goed praten door die begrafenis dan af te keuren.
Dat schoot mij enorm verkeerd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:23

_Penotti schreef:
Dat mag ze aangeven, maar ga het niet goed praten door die begrafenis dan af te keuren.
Dat schoot mij enorm verkeerd.

Dat snap ik ook maar ik geloof wel dat de intentie was om aan te tonen dat het niet alleen de studenten zijn die hier door velen als achterlijk werden neergezet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:25

Nou niet om heel banketstaaf te doen maar ook al is een begrafenis een ernstige situatie, dan nóg is 80 man bij elkaar die elkaar knuffelen niet perse een excuus.. enkele weken geleden mochten er niet eens mensen bij een begrafenis of crematie aanwezig zijn..
dus zeggen dat gezellig borrelen verschrikkelijk is en een begrafenis een 'excuus', vind ik dan weer niet helemaal eerlijk. Wel of niet los van alles, je kunt daar gewoon ook ziek worden....

Buiten dat, mensen mogen ook weer binnen met elkaar sporten dus doe niet zo hysterisch over mensen die bij elkaar een drankje doen, in de buitenlucht... :)