Ik vind het geweldig, bravo Prairy! Heb je hem nu echt zo snel afgemaakt? Kipjes zijn er blij mee, zo te zien.
Prairy
Geplaatst: 14-11-22 22:48
Ja, in 2 weken was hij zo goed als klaar. Gaan de zijkanten nog isoleren en afwerken met hout maar dat komt nog.
Ik wil tzt ook nog legbakken aan de zijkant maken waarin de eieren weg rollen zodat ze ze niet kapot maken en ik ze makkelijker kan pakken.
Vandaag weer 11 eieren Zal de buurvrouw maar weer eens appen dat ik eieren te koop heb, die wil ze altijd graag. We hebben uiteindelijk 20 kippen overgenomen.
Ohhhh ik ben jaloers. Ik mis de kippen enorm! Al 2,5 jaar geen kippen meer en ik vind ze zo gezellig...
Ik heb vandaag wel de eerste bouwmaterialen gehaald voor een hok, dus als de winter nog eeeeeeventjes op zich laat wachten dan kan ik très bientôt ook nog van die kakeltjes aan onze omgevingsgeluiden toevoegen
Ik moet zeggen dat ik onze brahmas wel echt een stuk leuker/gezelliger en vooral ook relaxter vind als deze witte leg kippen.
Marcella
Geplaatst: 14-11-22 23:10
Geweldig hok ook gewoon.
Heb nu 2 van de 3 Auracana hanen er gewoon erbij lopen en het gaat tot nu toe best goed. Nummer 3 lig in de koelkast. Nu nog kiezen welke mag blijven en welke voor de wintersport.
amber15
Geplaatst: 28-11-22 00:42
Iemand hier die misschien een plekje heeft voor één loopeend. We hebben drie mannetjes en één vrouwtje. Ging tot nu toe goed, maar sinds vandaag vechten de mannetjes elkaar nonstop de tent uit, dus zoek met spoed een plekje voor het vrouwtje..
Haha heerlijk Moonfight. Hoeveel wilde je er eigenlijk hebben?
Hier zijn de paarden eindelijk van het land gehaald vorige week, dus we kunnen de moestuin gaan afzetten. Helaas niks meer poten, want het vriest en sneeuwt al. Maar dat geeft niks, in het voorjaar kunnen we los!
Prairy, welke isolatie gebruik je voor het kippenhok? Ik ben er ook 1 aan het bouwen maar ik weet nog niet goed welk type isolatie ik in de muren wil gaan gebruiken.
We hebben het liggen, zijn een soort dunne platen die we een keer gratis opgehaald hebben. Dus vandaar dat we het dan maar gewoon gebruiken.
Gisteren zag ik de buizerd op de grond zitten bij de witte kippen, heel stel witte kippen eromheen. Buizerd had er eentje te pakken genomen. De Brahmas zouden allang ergens in een hoekje zitten bibberen, die witte legkippen waren aan het azen op het karkas en zaten er 50cm vanaf te koekeloeren Ook echt totaal geen paniek.
Klopt, dat is iets wat ik heel vaak gezien heb in mijn afstudeerproject. Die gaan echt op minder dan een meter er omheen zitten wachten tot de buizerd er vandoor gaat. Domme beesten
Marcella
Geplaatst: 28-11-22 16:11
Kippen logica.
En 4 kittens geboren.
amber15
Geplaatst: 28-11-22 19:08
Moonfight schreef:
Hier niet Amber, hopelijk vind je snel een plekje! 2 heren apart zetten voor nu een optie?
Gelukkig hadden de buren een plekje. Kunnen de heren de strijdbijl weer begraven.
Kippen weten óók dat ze lekker zijn... De mijne waren trouwens wel erg in paniek toen er een buizerd was, en hebben zeker niet de kip die overbleef opgegeten. Duurde maanden voor ze weer een beetje durfden te scharrelen.
Ik had mijn zinnen gezet op een greenstalk (www.greenstalkgarden.com). Helaas blijken ze niet in Nederland te leveren (nadat ze me eerst lekker hadden gemaakt met het verhaal dat als ik met Black Friday zou bestellen, ik op tijd mijn bestelling binnen zou hebben voor de kerst :/) Maar dat terzijde.
Nu ben ik op zoek naar een soortgelijk alternatief dat wel kwalitatief goed is, dus geen Chinese bende. Ik heb een dakterras waar ik niks tegen muren aan mag zetten. Zit vol op het zuiden en pak dus in de winter ook de volle laag. Het moet dus wel stevig staan en van materiaal zijn dat goed tegen zon kan.