Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:06

Wat een mijlpaal Emoe!

De kartonnen boekjes van Marion Billet zijn fantastisch met mooie muziek en geluidjes.

_lautje_

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 18:23

Nee ligt niet aan de wasmachine. Maar een rood half wollen vest tussen de lichte was stoppen is gewoon niet handig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:25

Ojee.... dan heb je gelukkig een meid en kan roze misschien nog om mee buiten te spelen ofzo?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:32

Oh wat zonde!!

Is ie nu echt afgrijselijk of kan het nog in het roze?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:42

Oh wat jammer zeg!!

Mijn tantes vroegen nog om een cadeau idee voor de kinderen, dat komt wel in orde nu met al jullie boeken tips.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:54

Boeken zijn altijd goed. Traditie wordt in ieder geval elk jaar se een naar keuze met de kinderboekenweek. En daarnaast koop ik de "geef een boek cadeau" boeken elk jaar.

Hier hoop Oshkosh deze week. Mup groeit zo hard dat ze het nu echt aan moet :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 19:12

Nee het rozen doet is echt lelijk verwassen roze wat gebroken sit moet zijn met rode rozen. Je ziet dat het verwassen is.
Phil and Phae hoop ik dat met spoelen beter te krijgen.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:20

Ah balen zeg!! Ik vind het met verwassen items ook zo banketstaaf dat je het er wel in kan wassen, maar niet meer eruit. (Zelf vorige week een lichtgrijze slaapzak van Puckababy verwassen, die is nu lichtroze... gewoon balen.) Dat shirt van Phil & Phae was toch al roze? Scheelt dat niet?

En boeken, hier ook een collectie! Nijntje, De Gruffalo en Het Kind van De Gruffalo, Boer Boris, Dikkie Dik en ik heb idd Astrid Lindgren en Roald Dahl ook al klaarliggen, veel van mijn eigen oude boeken <3 zo leuk! De Gorgels liggen ook al in de kast, schijnt ook heel leuk te zijn maar dat is nog iets te hoog gegrepen voor een driejarige.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:21

Ja de Gorgels! Hebben ze ook van die leuke knuffels van! Hier een grote Gruffalo knuffel <3

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:50

pmarena schreef:
Oh daarvan hebben wel wel een boek in het Engels, over een eland die geen nee kan zeggen....heb ik ooit een keer cadeau gegeven aan mijn man :P Die Chris H. daar heb ik een keer een boek van besteld op Bol.com en die vind ik "eng" getekend zeg maar, dat bedoel ik dus met dat ik er wel een fijn gevoel bij moet krijgen.

Dat hoekige dat vind ik echt gruwelijk op 1 of andere manier. Was als baby/peuter bang van Selma Duim als die ging krimpen bij Sesamstraat en dat is nooit meer goedgekomen, denk dat ik daar een enorme afkeer aan hoekige plaatjes aan overgehouden heb :P

Vind Jip & Janneke ook heel erg getsie daarom en de Annie MGS boeken hebben er ook een handje van om zo hoekig geïllustreerd te worden dus dat trekt ook niet echt -O-

Die 4 seizoenen in 1 dag staat in mijn Bol.com winkelwagentje om te mee te bestellen volgende keer, zit daar al een tijdje naar te kijken maar geen idee of het wat is. Ik heb de indruk dat boeken van uitgeverij Christofoor vaak wel dat stukje extra betekenis hebben?

Oh ik zie trouwens op broerenzus.nl nog aardig wat sale van MR enzo, wellicht nog een tip voor de liefhebbers :)

Lente, zomer, herfst, winter https://www.bol.com/nl/p/-/9200000046204715

Deze hebben wij, ook erg leuk!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:53

Bedankt voor de tip, die leg ik ook in het mandje +:)+

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:51

Bedankt voor de boekeninspiratie! Heb weer genoeg voor op t lijstje voor dr verjaardag.

Ik blijf het nog zo moeilijk vinden om een beetje een ‘eigen stijl’ te ontwikkelen voor mn meisje. Heb voor mn gevoel van alles door elkaar, allemaal verschillende stijlen maar kan het soms zo lastig combineren. Jullie kunnen dat al veel beter, ik moet dat echt nog leren. Ik denk door meer basics te kopen waar ik alle printjes mee kan combineren? Anders nog tips om een eigen stijl te creëren/krijgen?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 21:56

Ik ben vooral mij gaan toeleggen op 2 stijlen die mij aanstaan en die onderling te combineren zijn.
Het hele klassieke en het wat meer speelse/urban.
Ik koop nu vooral dingen die met elkaar altijd wel kunnen.
Zoals een caramelkleurig rokje van Mingo. Daar kan alles bijna op.
Verder vaak vestjes in zachte kleuren roze die ook altijd kunnen. Of een effen shirtje met net een twist die weer op een geprint broekje kan.

Verder kijk ik veel op instagram. Van de merken zelf maar ook andere moeders. En gewoon combinaties uitleggen op de grond en proberen.

Probeer vaste kleuren en tinten aan te houden. Voor dit najaar heb ik meer natuurtinten met blauw, zacht roze en wat warm rood.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:59

Ik heb niet echt een stijl. :')

Koop wat ik mooi vind. Enige wat vaak terugkomt is blauw en voor mezelf een streepje.

Vroeger was ik gek van tommy stijl.
Blousjes polo's spencers etc.

Helaas willen beide kids het niet aan.

Oudste staat het zo mooi. Hij kan niet tegen de kraagjes en ook de mouwen vind hij vaak niet lekjer zitten. (Hoort erbij maar blijft jammer)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:13

Thanks, daar kan ik wel wat mee. En dus verder op zoek naar nieuwe slabbetjes. Die ik nu heb zijn te druk en verwassen dus weten elke outfit die ergens op lijkt alsnog te verpesten.. Hopelijk kan ze snel zonder. Anders toch ook maar eens logopedist raadplegen.

Heb vorig jaar nog eens een pakket van je overgenomen Lautje! Heb ik nog veel aan gedaan.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:17

Ik geloof ook niet dat ik een echte stijl heb. Of ja toch wel iets, beetje stoer, niet te tuttig, klassiek of druk. Zachte kleuren. Heb zelf veel blauw en groen tinten voor mijzelf, dat is met alles te combineren.

Ook oud roze is favoriet. Dat kan met zoveel.

Tips? Gewoon kiezen wat jij leuk vindt, wat nou stijl? Als jij het leuk vindt, is het toch goed?
Datgene wat ik Synne aantrek zullen genoeg zijn die het saai, simpel, standaard, of weet ik het vinden. Terwijl ik ook heus een mening heb over anderen.

Ik koop niet veel setjes, maar kan veel wel combineren. Paar basis items doen wonderen.
Had een heel simpel vestje vd hema in grijs/zilver en zacht oudroze/zilver. Kon overal bij/over. Grijze heb ik nu opnieuw gekocht, de roze is helaas van iets andere kleur.
Spijkervestje doet het ook altijd goed om iets net wat stoerder/rustiger te maken.

Jeans, joggingbroekje in neutrale kleur is ook fijn te combineren.

Koop je iets met een heel felle kleur, dan is het wel handig al te bedenken waar het bijkan, of een setje te kopen.

Probeer zelf altijd 2 eruitspringende kleuren max aan te houden. Als ze een groene broek aanheeft met een roze shirtje en er zou een vestje oid over moeten dan zou het een neutrale kleur worden. Niet nog eem 3e kleur, tenzij het dezelfde kleur/zelfde tint is als broek of shirtje.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:22

Dat is denk ik t probleem. Koop vaak wat ik leuk vind, maar heb vervolgens niks om goed mee te combineren. Heb dus veel gekke printjes maar weinig goede basics. Als er dan ook nog eigenlijk altijd een slabbetje bij moet wordt t al snel een beetje too much.

Vind jouw stijl wel heel leuk hoor Michelle, idd veel oudroze, geweldige kleur. Ook veel van gekocht. Sommige tinten kan ze daarvan goed hebben, van een ander tintje kan ze opeens lijkwit lijken.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:31

Dank je wel :) (op insta post ik behoorlijk wat foto's van Synne, mocht je inspiratie zoeken)

Ga morgen, of ergens deze week je kast eens door. Kijk eens wat je hebt liggen qua spullen. Welke kleuren overheersen.
Bij de drukkere, of fellere bovenstukjes, kijk wat je eronder kunt doen, of wat je nog nodig hebt. Een jogjeans, of jeanslook legging bijv, in jeanskleur, grijs eetc kan bijna overal bij. Kijk uit met kleuren, dat moet wel net passen bij de bovenkleding.

Probeer dan een lijstje te maken met wat je nog moet hebben.

Nu de koudere dagen komen:
Leuk jeanslook jasje, kan overal bij en maakt iets wat misschien best druk is weer wat rustiger.
Basiskleuren vestje (ik heb nu een grijs/zilver, de oudroze/zilver kan nog net, gebreid oud roze vd zara.

Longsleeves, heb ik aardig wat. Ben erg gek op de simpele longsleeves van Imps. Kwaliteit is echt heel goed, zit vaak wel iets van printje op, maar niet teveel (tenminste, niet bij wat ik uitkies)
Heb ook een paar drukkere.

Ohja slabbetjes, kieke en kek bijv maakt die ook op bestelling, geloof nog meer op fb. Ben je zelfde kwijt als bij bijv hema maar dan in de kleuren die je zoekt, passend bij je kleding.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:32

Ik beperk me tegenwoordig echt tot een paar merken. Nu bv 3 bij elkaar passende sets van filou gekocht. Ik ben een drama met combineren haha. Dit is lekker makkelijk. Wordt in de winkel aangemeten, ingepakt en klaar. Kleurtjes passen perfect. Dit kost me minder dan alle niet bij elkaar passende stukken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:21

Ik heb nog wel basic H&M slabbetjes, van die kwijlpunten. Wil je ze hebben? Ik hoef er niks voor. En maak eens foto's van je uitzet, dan kunnen we gericht helpen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 00:53

Die maillot matcht ook leuk met de slofjes emoe. Heel schattig setje!

Mooie winterjas pmarena. Ik hou van geel!

Herkenbaar van die basics. Ik vind die leggings met print vaak ook leuk maar zo lastig om een bijpassend bovenstuk te vinden. Het kan aan mij liggen maar ik kom echt zelden simpele effen shirts tegen die je kunt combineren met zo'n legging.

Van de week toevallig wel een zwarte longsleeve gevonden. Moet hem nog even passen maar als ie goed zit bestaat de kans dat ik er nog 1 of 2 haal. Zal zo eens foto's maken van mijn aanwinsten deze week.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 01:27

Lekkere warme trui met fleece aan de binnenkant:
Afbeelding

En dit broekje (shirt had ze al)

Afbeelding

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 06:58

Heel herkenbaar peppertree, ik had laatst de wintergarderobe uitgelegd en kon maar heel weinig setjes maken. Daarna wat effen basics ingeslagen en ben ik al weer een wat verder. Nu nog wat schoenen en accessoires die het af gaan maken.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:20

Peppertree schreef:
Dat is denk ik t probleem. Koop vaak wat ik leuk vind, maar heb vervolgens niks om goed mee te combineren. Heb dus veel gekke printjes maar weinig goede basics. Als er dan ook nog eigenlijk altijd een slabbetje bij moet wordt t al snel een beetje too much.

Vind jouw stijl wel heel leuk hoor Michelle, idd veel oudroze, geweldige kleur. Ook veel van gekocht. Sommige tinten kan ze daarvan goed hebben, van een ander tintje kan ze opeens lijkwit lijken.

Ik denk dat jij met een stapel basics al geholpen bent. Het is natuurlijk verleidelijk om alleen de blikvangers te kopen, de basics zijn niet zo spannend. Het helpt dan als je je kast even uitlegt, dan kun je ook beter bepalen wat voor kleuren basisitems je nodig hebt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:16

Leuk met dat zilverdraadje erin, en goed gevonden bij het shirtje!
Die dametjespoes op die trui :D

Ja hele leuke jas die gele, maar nu nog er aan zien te komen want dat valt natuurlijk weer niet mee... -O-