Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:41

Ik heb jarenlang een litteken op mijn been gehad van een haan die met zijn sporen vol de aanval in ging, je kon hem als voetbal gebruiken, want als je hem een schop gaf kwam hij vanzelf weer direct terug, dus nee, van een schop zijn ze zeker niet altijd onder de indruk (maar gaf je wel de tijd om het hekje door te vluchten). Ik was al volwassen en na dat incident (het was niet de eerste, wel de heftigste) is er vrij snel een ren gekomen waar hij de rest van zijn leven niet meer uit mocht. Hoewel ik nog steeds niet bang ben voor gevogelte, ben ik er wel voorzichtiger door geworden. Voor zwanen ben ik overigens wel bang, iets te vaak gewaarschuwd dat ze met hun vleugelklappen gebroken armen kunnen veroorzaken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 23:01

Ik dacht dat zwanen meer schade konden aanrichten met hun hals?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 23:15

In Shrek 2 drinkt ezel ook een slok van het 'voor eeuwig mooi'-drankje. Maar dit heeft ook effect op de wederhelft. Hoe zou draak er uit hebben gezien als 'mooi'?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 06:51

Ik ben wel eens gebeten door een papagaai, hele vingernagel doormidden. Beest heeft een beste stomp van mij gehad, dat pik ik niet.
Dat zou ik ook doen bij een op vliegerige haan.Bij een blazende zwaan blaas ik terug en kijk ze recht in de ogen. En loop dan door waar ik wil zijn.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:55

theadora99 schreef:
Hoppit schreef:
Waarom zijn zo veel mensen bang voor vogels? (Papegaaiachtigen met name)

Papegaaien zijn oké. Duiven daarentegen, die mogen echt allemaal sterven. enge rotbeesten. En kippen die loslopen. En pauwen. Brrr

Haha precies

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:02

germie schreef:
<KNIP> dat pik ik niet. <KNIP>

Zeer passend geformuleerd als het over vogels gaat! _O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:52

Ik ben niet bang voor zwanen - maar ik heb een zwaan klappen op het water zien uitdelen omdat hij/zij niet wilde dat een gans in de buurt van de kuikens kwam.

Van het voorjaar een spannend moment gehad op een wandeling. Ik dreigde tussen volwassen zwaan en kuikens te komen. (Kuikens bleven in de sloot, pa of moe ging wandelen dwars over een smal mensenpad.)

...ik mijn beste zwaans heb ik gezegd dat ik vegetariër was en er is niet geblazen of geslagen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:34

Hoe pijnlijk is het voor een vlieg/wesp/enz. om met zo’n electrische mepper doodgemaakt te worden?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:38

SavannahNx schreef:
Hoe pijnlijk is het voor een vlieg/wesp/enz. om met zo’n electrische mepper doodgemaakt te worden?

Ik heb gemerkt dat een vlieg sneller dood gaat met de elektrische vliegenmepper dan een wesp.. := Dus ik gok dat de wesp er wel last van heeft. Maar langzaam doodgaan in zo'n omgekeerde limonade fles is ook niet heel diervriendelijk lijkt me.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:41

Meliaforever schreef:
SavannahNx schreef:

Ik heb gemerkt dat een vlieg sneller dood gaat met de elektrische vliegenmepper dan een wesp.. := Dus ik gok dat de wesp er wel last van heeft. Maar langzaam doodgaan in zo'n omgekeerde limonade fles is ook niet heel diervriendelijk lijkt me.

Dus gewoon aan de slag met zo'n ouderwetse mepper. Een vlieg wordt een veeg en een wesp gaat meteen in tweeen als je een beetje vanuit de pols mept. Bovendien is het goed voor je hand-oog coordinatie en heb je weer wat beweging gehad. :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:42

Mijn dochter heeft vanmiddag les 6 voor haar rijbewijs.Zou de les met noodweer doorgaan?Ze maakt zich nu al zorgen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:44

Eerst maar zien dat het noodweer doorzet.

En alleen maar goed om dan te oefenen! Ik was juist blij dat mijn les doorging toen er sneeuw lag etc.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:46

Ik kan met een gerust hart weer verder electrocuteren :) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:31

Britta31 schreef:
Mijn dochter heeft vanmiddag les 6 voor haar rijbewijs.Zou de les met noodweer doorgaan?Ze maakt zich nu al zorgen.
Ze kan altijd even bellen naar de rijschool, toch? Mijn rijlessen gingen wel door met negatief advies om de weg op te gaan, ook toen ik nog maar net aan het lessen was. Achteraf gezien ben ik daar heel blij om. Nu heeft ze de kans om onder begeleiding te ervaren hoe dat is, hoe je moet reageren, hoe anderen reageren en wat er met je auto gebeurt als je bijvoorbeeld even vol op de rem gaat. Die instructeur heeft zelf ook geen baat bij ongelukken, dus die zal zijn les er vast ook op aanpassen. Als ze het echt heel spannend vindt dan kan ze altijd nog vragen om alleen wat bijzondere verrichtingen te oefenen in een rustige woonwijk of zo. Komt vast wel goed, joh! :(:)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:46

Ze moet tussen 13.00 en 14.00 dan is het hier droog.Zeggen ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:50

Ik gok dat het gewoon door zal gaan. Een beetje rij-instructeur neemt de kans om je zo te leren rijden onder zware omstandigheden. Ik heb ook ooit rijles gehad in dit pestweer, maar ook in de sneeuw en stap eigenlijk daardoor gewoon zonder angst de auto in altijd. Erger me ook kapot aan de mensen die dan gaan lopen 'miepen' en doordat ze angst hebben juist onveilig gaan rijden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:51

Het is meer mijn dochter hoor.Ik heb al gezegt dat er echt niets zal gebeuren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:01

Misschien goed dat ze haar angst aangeeft bij haar instructeur.

Is ze bang voor onweer of voor het rijden?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:11

Ze is een beetje een stresskip.Als ze in de auto zit gaat het wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:45

Mizora schreef:
Ik heb jarenlang een litteken op mijn been gehad van een haan die met zijn sporen vol de aanval in ging, je kon hem als voetbal gebruiken, want als je hem een schop gaf kwam hij vanzelf weer direct terug, dus nee, van een schop zijn ze zeker niet altijd onder de indruk (maar gaf je wel de tijd om het hekje door te vluchten). Ik was al volwassen en na dat incident (het was niet de eerste, wel de heftigste) is er vrij snel een ren gekomen waar hij de rest van zijn leven niet meer uit mocht. Hoewel ik nog steeds niet bang ben voor gevogelte, ben ik er wel voorzichtiger door geworden. Voor zwanen ben ik overigens wel bang, iets te vaak gewaarschuwd dat ze met hun vleugelklappen gebroken armen kunnen veroorzaken.

Dat zwanen je arm kunnen breken is onzin. :) Een blauwe plek kan wel maar je arm breken kunnen ze niet, vogels hebben holle botten, als ze zó hard zouden slaan dat jou arm breekt dan zouden ze hun vleugels dwars door midden slaan.
Daar hoef je dus niet meer bang voor te zijn. Voor de hals ook niet, die gebruiken ze niet als slagwapen ofzo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:55

dees_daan schreef:
Dat zwanen je arm kunnen breken is onzin. :) Een blauwe plek kan wel maar je arm breken kunnen ze niet, vogels hebben holle botten, als ze zó hard zouden slaan dat jou arm breekt dan zouden ze hun vleugels dwars door midden slaan.
Daar hoef je dus niet meer bang voor te zijn. Voor de hals ook niet, die gebruiken ze niet als slagwapen ofzo.

Hoop dat niet iedereen daar achter gaat komen... Want het geeft een stuk meer rust dan een waakhond :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:56

SavannahNx schreef:
Wat is dit voor dier? Het lijkt mij een soort vlinder, maar het heeft 4 onafhankelijke vleugels (spanen?) hij beweegt wel als een vlinder en doet af en toe zijn vleugels open. Hij is zwart met lichtblauw. Kan het misschien een libelle zijn?

Ik heb geprobeert een foto te maken maar hij deed zn vleugels maar niet open.. Ik zit als het ware voor hem.

[ [url=m/yUgrbe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb het omcirkeld.

Het is een beroerde hoek, maar op je foto staat een mannetje beekjuffer. De donkere vlekken op de vleugels lijken vrij ver door te lopen. Ik zou daar denk ik eerder een Bosbeek- dan een Weidebeekjuffer van maken. Waar is de foto gemaakt?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:09

oomens schreef:
SavannahNx schreef:
Wat is dit voor dier? Het lijkt mij een soort vlinder, maar het heeft 4 onafhankelijke vleugels (spanen?) hij beweegt wel als een vlinder en doet af en toe zijn vleugels open. Hij is zwart met lichtblauw. Kan het misschien een libelle zijn?

Ik heb geprobeert een foto te maken maar hij deed zn vleugels maar niet open.. Ik zit als het ware voor hem.

[ [url=m/yUgrbe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb het omcirkeld.

Het is een beroerde hoek, maar op je foto staat een mannetje beekjuffer. De donkere vlekken op de vleugels lijken vrij ver door te lopen. Ik zou daar denk ik eerder een Bosbeek- dan een Weidebeekjuffer van maken. Waar is de foto gemaakt?

Dit was ook mijn gedachte maar ik vond hem eigenlijk te groot ogen voor een juffer?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:49

Jolliegirl schreef:
WAAROM voeding voor honden nieuw is met verbeterde smaak: wie heeft dit getest?

Dit wordt dus serieus geproefd door mensen. Hap nemen, kauwen en weer uitspugen. Bah..
Hoe ze dan weten dat de hond het ook lekkerder vindt, geen idee :')

Weet iemand wat voor vlinder dit is?
Heel internet afgestruind en niks kunnen vinden wat er op lijkt..
Aan de onderkant van zijn vleugels is hij lichtbruin dacht ik met een of twee ogen. Spanwijdte een centimeter of vier schat ik zo.

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:59

Ik denk dat dat dingen zijn die je kan leren.
Op mijn vorige werk werd het hoofdbestandsdeel voor babyvoeding gemaakt, hier gaat vet in. Voordat deze auto's gelost mogen worden, moet het vet door een aantal speciaal getrainde werknemers geproefd worden.

Niet iedereen heeft zo'n verfijnde smaak kennelijk, want maar een klein deel haalt het examen. Wat ze precies proeven weet ik niet. Dit is trouwens ook vóór het toevoegen van de vitaminen, omdat een aantal in dergelijke hoge doseringen vergiftigend werken.

Eerder was het zelfs zo dat er vet ter proeving naar een andere vestiging werd gebracht door een koerier (ruim een uur rijden), om het daar te laten proeven als er op eigen locatie onvoldoende proevers beschikbaar waren.