Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:02

Ja klopt, jullie hebben gelijk hoor! :D
Hoe zit dat dan op het moment dat je móet omreizen, mag dat dan wel?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:13

Als er moet worden omgereisd vanwege werkzaamheden of een stremming mag het wel. Maar er zijn dus in het verleden, en waarschijnlijk nu ook nog, mensen die bijvoorbeeld een kaartje hadden van Leiden Centraal naar Hoofddorp. De reisplanner gaf aan dat via Schiphol de reistijd een paar minuten korter was dus dat gaven ze als reden aan dat ze in de intercity naar Schiphol zaten. Ondertussen moesten de meesten daarvan gewoon op Schiphol zijn, maar een kaartje van Leiden naar Hoofdorp is goedkoper.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 16:07

Mijn terugreis vandaag van Zernike naar Drachten. Het begon om half drie: toen een kwartier gewacht op een niet "te" volle bus 15. Daarna als sardientjes naar het hoofdstation. Om daar een halfuur te wachten op bus 314. Dus half vier in die bus gestapt en nu sta ik in de file al een halfuur |o
Ik reis voorlopig niet weer naar Groningen..

Edit; en deze bus is te koud...

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 07:19

Hoe normaal is het als er bliksem bij de bovenlijn verbinding is? Dus geen vonken, maar echt flitsen

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 07:25

Bowo schreef:
Hoe normaal is het als er bliksem bij de bovenlijn verbinding is? Dus geen vonken, maar echt flitsen

Met dit weer helaas best normaal. Zag eergisteren op Zwolle ook mooie lichtshows haha.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 07:43

Vind het best scary. Je hoort het regelmatig tegen het dak van de trein tikken.

Ik ben weer heel blij met een trein met vertraging, waardoor je je bus ziet weg rijden wanneer je het station uit loopt. Volgende bus heeft vertraging en komt volgens mij van de parkeerplaats, want hij is ijskoud

Edit: en de bus heeft zojuist ook nog een extra rondje gereden?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 07:54

Bowo schreef:

Zat je toevallig ook in de Sprinter van Zwolle naar Amsterdam-Centraal?

Ik vroeg me al af wat ik toch telkens zag flitsen net buiten de trein en of het allemaal wel goed ging.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 08:02

Hier ook met +12 vertrokken uit Eindhoven want 'het was een beetje druk op het spoor' :') ok then

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 08:03

Alle treinen hebben dat volgens mij. Partner stuurde filmpje van alle flitsen vanuit de trein. Zag intercity’s met hetzelfde. Mijn sprinter had hetzelfde (voelde me wel ongemakkelijk toen ik de middelste paal vasthield :') )

Hier iets vertraging in de trein opgelopen. Maar vind ik niet zo erg. Scheelt weer 5 minuten in de kou wachten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 08:05

Ik heb 20 minuten in Eindhoven staan wachten. Ik had het KOUD :+

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 08:07

Dat "flitsen" is heel normaal met deze temperaturen.
Dat is aan gevroren "rijp" oftewel water op de bovenleiding.
Doordat de stroomafnemer stroom af neemt van de bovenleiding komt dit los door de stroom.
Water geleid geen stroom dus dan krijg je dit soort effecten.
Zal zo even kijken of ik een filmpje hiervan kan posten.

Maar is niks ergs en ook zeker niet gevaarlijk.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 08:13

Hierbij een filmpje vanuit een achterste cabine.
Hier zie je dus ook de vonken van de bovenleiding afkomen.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 08:15

@Jolien, nope. Maar ik was wel onderweg naar Zwolle.

Ik zag de flitsen dus inderdaad al toen de trein aan kwam rijden

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 08:19

Brrrr oké deze trein is zo koud -O-

BlackClaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 08:24

xPabloBokt schreef:
Hier ook met +12 vertrokken uit Eindhoven want 'het was een beetje druk op het spoor' :') ok then

Hierdoor ging mijn trein met 5 minuten vertraging en ook ik had het koud :brr: . Het was wel echt druk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:14

Doodnormaal inderdaad. Sterker nog: als het straks harder gaat vriezen laten we 's nachts treinen leeg rondrijden om te zorgen dat de bovenleiding ijzelvrij blijft ('schraapritten' of 'ijzelritten / ijzeltreinen' noemen we die), zodat er 's morgens vroeg geen problemen ontstaan bij de eerste reizigerstreinen

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:17

Vanmiddag een kind en oma in de trein in de tweezits naast mij. Kind rent overal heen, is bij iedereen aan het kijken en vrij lawaaierig, oma zet de kinderwagen midden in het gangpad waardoor er langslopen toch op z'n minst onhandig was >;)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:26

Ik reis nooit met het openbaar vervoer. Ja, af en toe de trein naar het naburige dorp. Maar vandaag mocht ik van Bussum naar Amsterdam. Treintje ging prima, tram had ik nog nooit eerder mee gereisd, dus hmm. Tram 54, vraag ik aan een medewerker. Voor ik mijn zin af had werd ik al verwezen naar tram 54 die klaar stond.

Voor de zekerheid nog een chinees ogend vrouwtje gevraagd 'Gaat deze tram naar Holendrecht?' Ze knikt enthousiast JA. Ik de tram in, maar geen herkenbare stations, hmm... Op dat moment vraagt iemand anders wat aan dezelfde Chinese vrouw, blijkt ze gewoon geen woord Nederlands te spreken!!! En ik zat natuurlijk in de tram de verkeerde kant op :').

Niet het doorsnee ergenis, maar wel erg vermakelijk, achteraf :o.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:27

Xyris schreef:
Ik reis nooit met het openbaar vervoer. Ja, af en toe de trein naar het naburige dorp. Maar vandaag mocht ik van Bussum naar Amsterdam. Treintje ging prima, tram had ik nog nooit eerder mee gereisd, dus hmm. Tram 54, vraag ik aan een medewerker. Voor ik mijn zin af had werd ik al verwezen naar tram 54 die klaar stond.

Voor de zekerheid nog een chinees ogend vrouwtje gevraagd 'Gaat deze tram naar Holendrecht?' Ze knikt enthousiast JA. Ik de tram in, maar geen herkenbare stations, hmm... Op dat moment vraagt iemand anders wat aan dezelfde Chinese vrouw, blijkt ze gewoon geen woord Nederlands te spreken!!! En ik zat natuurlijk in de tram de verkeerde kant op :').

Hahahaha sorry, de humor zie ik er wel van in _O-

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 21:57

Ik zat vandaag ook weer eens in de trein, iets wat weinig voorkomt, maar hadden ze daar nou airco aan of is het gewoon ijskoud daar boven? Gelukkig hoefde ik maar een kwartiertje maar het tochtte gewoon echt flink. :brr:

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:01

Xyris schreef:

Volgens mij bedoel je de metro O
_O-

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:30

Gianti schreef:
Xyris schreef:

Volgens mij bedoel je de metro O
_O-

Maak jij het nog even erger... :o

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:37

Vjestagirl schreef:
Doodnormaal inderdaad. Sterker nog: als het straks harder gaat vriezen laten we 's nachts treinen leeg rondrijden om te zorgen dat de bovenleiding ijzelvrij blijft ('schraapritten' of 'ijzelritten / ijzeltreinen' noemen we die), zodat er 's morgens vroeg geen problemen ontstaan bij de eerste reizigerstreinen

We? Werk jij tegenwoordig ook bij het spoor? (Ik dacht dat je nog steeds in Dublin woonde, haha.)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:59

fohadie schreef:
Vjestagirl schreef:

We? Werk jij tegenwoordig ook bij het spoor? (Ik dacht dat je nog steeds in Dublin woonde, haha.)

Hahaha nee hoor, ik werk alweer 3 jaar op RBC Eindhoven ;)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 23:04

Wat vliegt de tijd!