Hoe zit dat dan op het moment dat je móet omreizen, mag dat dan wel?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ok then
)
.
. Xyris schreef:Ik reis nooit met het openbaar vervoer. Ja, af en toe de trein naar het naburige dorp. Maar vandaag mocht ik van Bussum naar Amsterdam. Treintje ging prima, tram had ik nog nooit eerder mee gereisd, dus hmm. Tram 54, vraag ik aan een medewerker. Voor ik mijn zin af had werd ik al verwezen naar tram 54 die klaar stond.
Voor de zekerheid nog een chinees ogend vrouwtje gevraagd 'Gaat deze tram naar Holendrecht?' Ze knikt enthousiast JA. Ik de tram in, maar geen herkenbare stations, hmm... Op dat moment vraagt iemand anders wat aan dezelfde Chinese vrouw, blijkt ze gewoon geen woord Nederlands te spreken!!! En ik zat natuurlijk in de tram de verkeerde kant op.
Niet het doorsnee ergenis, maar wel erg vermakelijk, achteraf.
Xyris schreef:Ik reis nooit met het openbaar vervoer. Ja, af en toe de trein naar het naburige dorp. Maar vandaag mocht ik van Bussum naar Amsterdam. Treintje ging prima, tram had ik nog nooit eerder mee gereisd, dus hmm. Tram 54, vraag ik aan een medewerker. Voor ik mijn zin af had werd ik al verwezen naar tram 54 die klaar stond.
Voor de zekerheid nog een chinees ogend vrouwtje gevraagd 'Gaat deze tram naar Holendrecht?' Ze knikt enthousiast JA. Ik de tram in, maar geen herkenbare stations, hmm... Op dat moment vraagt iemand anders wat aan dezelfde Chinese vrouw, blijkt ze gewoon geen woord Nederlands te spreken!!! En ik zat natuurlijk in de tram de verkeerde kant op.
Gianti schreef:Xyris schreef:Ik reis nooit met het openbaar vervoer. Ja, af en toe de trein naar het naburige dorp. Maar vandaag mocht ik van Bussum naar Amsterdam. Treintje ging prima, tram had ik nog nooit eerder mee gereisd, dus hmm. Tram 54, vraag ik aan een medewerker. Voor ik mijn zin af had werd ik al verwezen naar tram 54 die klaar stond.
Volgens mij bedoel je de metro O
Vjestagirl schreef:Doodnormaal inderdaad. Sterker nog: als het straks harder gaat vriezen laten we 's nachts treinen leeg rondrijden om te zorgen dat de bovenleiding ijzelvrij blijft ('schraapritten' of 'ijzelritten / ijzeltreinen' noemen we die), zodat er 's morgens vroeg geen problemen ontstaan bij de eerste reizigerstreinen
fohadie schreef:Vjestagirl schreef:Doodnormaal inderdaad. Sterker nog: als het straks harder gaat vriezen laten we 's nachts treinen leeg rondrijden om te zorgen dat de bovenleiding ijzelvrij blijft ('schraapritten' of 'ijzelritten / ijzeltreinen' noemen we die), zodat er 's morgens vroeg geen problemen ontstaan bij de eerste reizigerstreinen
We? Werk jij tegenwoordig ook bij het spoor? (Ik dacht dat je nog steeds in Dublin woonde, haha.)