Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XRosalieee

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:13

Ik heb een vraag, een tijdje geleden is er een 'nieuw soort' telefoonhouder gekomen. Het is een ronde schijf die je op je telefoon klikt. Hij bestaat in verschillende patroontjes. Weet iemand hoe dit ook al weer heet?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:45

Ik doe elke dag een opbouwend aantal squats, maar werkt dit wel want ik voel het alleen in mijn bovenbenen :?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:04

savannah030x schreef:
Ik doe elke dag een opbouwend aantal squats, maar werkt dit wel want ik voel het alleen in mijn bovenbenen :?

Waar zou je het anders moeten voelen?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:05

Ik denk dat ze een strakke kont wil trainen?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:18

In mijn billen inderdaad haha :') volgens mij zijn squats daar ook de bedoeling voor.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:35

savannah030x schreef:
In mijn billen inderdaad haha :') volgens mij zijn squats daar ook de bedoeling voor.

Squats zijn puur voor de bovenbenen :p wordt vaak door elkaar gehaald. Voor je billen zijn er andere oefeningen

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:35

Vrouwen... 8)7

Altijd gedacht dat je daarmee je bovenbenen trainde, vergelijkbaar met zo'n fitnesstoestel waarbij je een op je rug liggend met beide voeten een gewicht wegtrapt.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:16

Really?! Maar ik heb zo'n app en die zegt elke dag squats en de hoeveelheid. Wat raar dan?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:19

Geen zorgen, je traint beide, je bovenbeenspieren zijn gevoeliger voor spierpijn (mn onder eccentrische belasting, belasting tijdens verlenging v/d spier), that´s it.
Het is wat teveel uitleg op de specifieke functies van deze spiergroepen tijdens de squat beweging in te gaan.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:45

Kuggur schreef:
Geen zorgen, je traint beide, je bovenbeenspieren zijn gevoeliger voor spierpijn (mn onder eccentrische belasting, belasting tijdens verlenging v/d spier), that´s it.
Het is wat teveel uitleg op de specifieke functies van deze spiergroepen tijdens de squat beweging in te gaan.

Okee dankjewel!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:28

Een poederoplossing van 2% in 10 liter water. Dat is 200 gram toch? :7

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:51

Gaat het om gewicht, of om volume?
(bij water is dat hetzelfde, maar voor dat poeder ongetwijfeld niet)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:58

Dat stond er niet bij... vraagstelling: je moet een 2% desinfectant oplossing maken in 10 liter water. Hoeveel gram desinfectant voeg je toe?
Dus ik neem aan dat ze 1 gram = 1ML aanhouden en dan is het 200 gram toch..

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 23:53

xSCWx schreef:
Dat stond er niet bij... vraagstelling: je moet een 2% desinfectant oplossing maken in 10 liter water. Hoeveel gram desinfectant voeg je toe?
Dus ik neem aan dat ze 1 gram = 1ML aanhouden en dan is het 200 gram toch..

Verpleegkundig rekenen?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 07:14

10 liter = 10 kilo = 10.000 gram
10.000 gram / 100 = 1% = 100 gram
1% = 100 gram
2% = 200 gram

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:00

Steeph schreef:
10 liter = 10 kilo = 10.000 gram
10.000 gram / 100 = 1% = 100 gram
1% = 100 gram
2% = 200 gram

Top zo had ik ook berekend inderdaad maar zat mezelf later gek te maken dat het toch niet zou kloppen :')
Nee niet verpleegkundig rekenen, een klein bijvak van een opleiding.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:56

IJsco_Love schreef:
Macs schreef:
We waren 2 jaar geleden op een station in Italië en toen vroeg ik aan mijn vriend: waarom rijden de treinen links? :o Dat wist hij natuurlijk ook niet :))
Hij stelt deze vraag nu telkens aan mij als ik weer zo'n vraag stel _-:(

Dus weet iemand het wel? :')

Ja :j
Dat komt omdat treinen zijn uitgevonden in Engeland, en daar reed men links.
Toen de rest van Europa die treinen ook wel handig vond, haalden ze de mensen die treinen en rails bouwen uit Engeland, en die gingen gewoon van uit hun eigen gewoonte aan de slag. Daardoor reden vroeger alle treinen links, ook in Nederland (op sommige punten nu nog overigens!). Een aantal landen heeft het later nooit meer aangepast, zoals bijvoorbeeld Italië maar ook België. Dus...Het is de schuld van de Britten :D

Overigens woon ik vlakbij Alkmaar en daar hebben ze een parkeergarage waar men ook links moet houden... (Voor de Alkmaarders onder jullie: De Carpeton garage).
Dit komt omdat in de tijd dat Alkmaar een garage wou bouwen, men een legertje ambtenaren naar de zusterstad van Alkmaar stuurde: Bath, in de UK dus. Daar hadden ze namelijk al een parkeergarage, iets wat je in Nederland nog nauwelijks zag. De ambtenaren vonden dat een goed idee zo'n garage en namen de bouwtekeningen over van de stad Bath. Pas na de bouw van die garage bedacht men zich dat alle bochten de verkeerde kant op werden gedraaid en daarom zijn er nu groot pijlen aangebracht die zorgen dat je elkaar links passeert.... :Y)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ danku!!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 07:23

Waarom word je haar lichter (blonder) van de zon? Aangezien je lichaam bruiner word...

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 07:39

iirrssjjee schreef:
Waarom word je haar lichter (blonder) van de zon? Aangezien je lichaam bruiner word...

Een aantal vrij volledige antwoorden zijn hier te vinden :)

Mensen die spijbelen, hebben die geen schuld gevoel? Zo nee, hoe komt dat/wat is de 'truc'?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 07:41

Ik spijbel wel eens. Vroeger best vaak en vooral het vak 'nask' natuur en schijkunde. Ik vond het al geen leuke klas + het vak en docent was verschrikkelijk dus het was een verademing als ik niet ging.

Nu 'spijbel' ik ook nog wel eens. Vakken waar ik zeker van weet dat het wel een keer kan missen. Geen spijt ofzo. Truc? Nooit over na gedacht?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 08:03

Heb je Nederlands toevallig ook vaak geskipt? :D

(Klein grapje moet kunnen,toch? :o het is scheikunde :P )

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 09:33

Steeph schreef:
Mensen die spijbelen, hebben die geen schuld gevoel? Zo nee, hoe komt dat/wat is de 'truc'?

Inderdaad afhankelijk van het vak en de docent.

Ik had bij mijn vorige opleiding een docent die zo vrouwonvriendelijk was. :n Mijn mentor had ik hier een bericht over gestuurd maar dat was een een watje dus durfde er niets van te zeggen. De helft van de les ging ook niet over de lesstof maar over zijn eigen leven. Ik had elke vrijdag een hele dag les van hem.

Ik ben 1 zo'n dag aanwezig geweest en er nooit meer heen gegaan. Geen schuldgevoel, was heerlijk! :D

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:02

IJsco_Love schreef:
Macs schreef:
We waren 2 jaar geleden op een station in Italië en toen vroeg ik aan mijn vriend: waarom rijden de treinen links? :o Dat wist hij natuurlijk ook niet :))
Hij stelt deze vraag nu telkens aan mij als ik weer zo'n vraag stel _-:(

Dus weet iemand het wel? :')

Ja :j
Dat komt omdat treinen zijn uitgevonden in Engeland, en daar reed men links.
Toen de rest van Europa die treinen ook wel handig vond, haalden ze de mensen die treinen en rails bouwen uit Engeland, en die gingen gewoon van uit hun eigen gewoonte aan de slag. Daardoor reden vroeger alle treinen links, ook in Nederland (op sommige punten nu nog overigens!). Een aantal landen heeft het later nooit meer aangepast, zoals bijvoorbeeld Italië maar ook België. Dus...Het is de schuld van de Britten :D

Overigens woon ik vlakbij Alkmaar en daar hebben ze een parkeergarage waar men ook links moet houden... (Voor de Alkmaarders onder jullie: De Carpeton garage).
Dit komt omdat in de tijd dat Alkmaar een garage wou bouwen, men een legertje ambtenaren naar de zusterstad van Alkmaar stuurde: Bath, in de UK dus. Daar hadden ze namelijk al een parkeergarage, iets wat je in Nederland nog nauwelijks zag. De ambtenaren vonden dat een goed idee zo'n garage en namen de bouwtekeningen over van de stad Bath. Pas na de bouw van die garage bedacht men zich dat alle bochten de verkeerde kant op werden gedraaid en daarom zijn er nu groot pijlen aangebracht die zorgen dat je elkaar links passeert.... :Y)

Buiten het feit dat het links rijden daar al behoorlijk verwarrend is, is de garage ook nog eens krap en kom ik er liefst zo min mogelijk . Vind het maar een eng ding

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 13:31

Steeph schreef:

Vroeger op het MBO heb ik het laatste jaar veel gespijbeld. Ik ging alleen naar de vakken die ik er toe vond doen en vakken als textiel en andere creatieve vakken ging ik niet naartoe. Ik voelde me daar zeker niet schuldig over, vond het werkelijk waar zonde van mijn tijd.
Omdat ik het voor mijzelf kon verantwoorden had ik dus geen schuldgevoel. Ook nu zoveel jaar later weet ik dat ik er niets aan gemist heb.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:10

Ik heb nog nooit in mijn leven gespijbeld, ik zou me echt heel schuldig voelen.
Wel heb ik al allerlei dingen geregeld zodat ik niet naar de les hoefden, maar dat was 'legaal' :+

Zo zat ik vorig jaar in een commissie om schoolgala te organiseren, waar ik echt veel uren voor heb gemist.
Maar ook gewoon dingen als die keer dat ik graag ons toneelstuk wilde oefenen, maar geen vrij had.
Daar moest ik een hoop overtuigingskracht toepassen, maar na het omkopen van de leraar met een saucijzenbroodje en een briefje van de CKV leraar is het toch gelukt.
Ik heb ook wel eens voor drie vakken tegelijkertijd vooruit gewerkt, zodat ik de laatste 5 uur vrij had.

Nu ik er over na denk, ik heb ook nog nooit hoeven nakomen,
terwijl ik toch echt niet heel braaf ben :')