Bijzondere babynamen deel IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:31

Volgens mij was het Beautifull-Hope, met dubbel L dus. :)

BelleTessa

Re: Bijzondere babynamen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:34

Mares vind ik leuk! June vind ik ook leuk klinken, Guust daarentegen..

Ik las vandaag Livv.. Waarom die tweede V..

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:34

Ja, het levende bewijs dat haar ouders geen Engels kunnen :') dat lijkt me echt zo erg... Dan heb je al zo'n naam, spellen ze het nog verkeerd ook.

Zo heb ik ook al eens een Desteny gezien :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:45

lor1_1984 schreef:
Volgens mij was het Beautifull-Hope, met dubbel L dus. :)

Nou ik dacht dus van niet zo ik mij kan herinneren. Dat het echt met 1 l was. Maar ben ook te lui om t googlen. :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:55

Citaat:
Op 31 januari 2006 maakte ze bekend dat ze zwanger was van haar eerste kind. De vader was haar vriend, Paul van der Vlugt uit Emmen, die ze op dat moment vier maanden kende. Op 24 augustus 2006 beviel Paton van een dochter, genaamd Beautifull Hope (vernoemd naar een personage uit de film You Got Served).

uit https://nl.wikipedia.org/wiki/Raffa%C3% ... lijk_leven gequote. :)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 00:14

Oh 2 keer een l dus :+. Achja het is laat haha. Blijf er bij dat ik het een bijzondere naam vind

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:46

Ik las gister een Beaudelot en een Quinteijn.
Nog een aantal namen maar kan er nu niet meer op komen.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:41

_Karlijn schreef:
Een kennis van me bevallen van een dochtertje met de naam Puks :=

Die naam heb ik vorige week ook gehoord, maar dan met een X.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:09

Een oom van mijn vriend heet Joan. Opa was bij de aangifte de letter H ertussen vergeten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:20

noviceh schreef:
Een oom van mijn vriend heet Joan. Opa was bij de aangifte de letter H ertussen vergeten

Dat herinnert mij er maar weer aan waarom ik straks de naam duidelijk op ga schrijven voor de aangifte :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:21

Schrijven? Ik print het uit :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:22

Das misschien nog beter :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:43

:') al die trillende op een wolk zittende papa's op het gemeentehuis :)) .

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:00

noviceh schreef:

Zo heette mijn vorige stalhouder ook.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:41

Wij hadden een paar dingen die gedaan moesten worden waaronder de aangifte. Voor de bevalling een mapje gemaakt met papieren enzo en daarin ook de naam goed en duidelijk :)
Nu kon er met de 1e naam niks misgaan (Mia :') ) maar met de 2e naam wel (Isabelle). Dat wilde ik dus ook wel zeker weten haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:53

Mia vind ik echt een geweldige naam. :+:

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:14

Dank :D we zijn er zelf ook nog iedere dag blij mee hihi! Op een of andere manier past t ook bij ons meisje :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:33

Joan, Joannes kom je in België veel tegen. Beetje de ouderwetse versie van Johan en Johannes.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:20

Marley schreef:
Wij hadden een paar dingen die gedaan moesten worden waaronder de aangifte. Voor de bevalling een mapje gemaakt met papieren enzo en daarin ook de naam goed en duidelijk :)
Nu kon er met de 1e naam niks misgaan (Mia :') ) maar met de 2e naam wel (Isabelle). Dat wilde ik dus ook wel zeker weten haha

Dat is slim om een mapje klaar te leggen :D

Wij hebben geen bijzondere voornaam gekozen (al komt ie niet heel vaak voor) maar wél een bijzondere keuze qua achternaam: die van mij en die akte moet wel mee andere krijgt de baby automatisch de achternaam van de vader aangezien wij getrouwd zijn.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:32

vuurneon schreef:
Wij hebben geen bijzondere voornaam gekozen (al komt ie niet heel vaak voor) maar wél een bijzondere keuze qua achternaam: die van mij en die akte moet wel mee andere krijgt de baby automatisch de achternaam van de vader aangezien wij getrouwd zijn.

Hebben wij bij nr. 1 ook van tevoren geregeld, onze kids hebben ook mijn achternaam, en niet die van mijn man! Bij ons op de gemeente waren ze hogelijk verbaasd, dat we dit wilden en vroegen mijn man of hij het wel zeker wist!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:33

AngeliqueB schreef:
vuurneon schreef:

Hebben wij bij nr. 1 ook van tevoren geregeld, onze kids hebben ook mijn achternaam, en niet die van mijn man! Bij ons op de gemeente waren ze hogelijk verbaasd, dat we dit wilden en vroegen mijn man of hij het wel zeker wist!

Haha de gemeente man moest bij ons even hogerop raadplegen of dat wel kon voor de geboorte :') man was 60+ maar was voor hem de eerste keer haha

Maar goed, akte is in huis! :D

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:45

Wat is jullie reden om het op die manier te doen? Heeft je man dan ook jouw achternaam of dubbel?

Ik heb er niet veel van gehoord. Kan het bij een rare achternaam wel voorstellen overigens.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:48

Mijn achternaam is uniek en heel bijzonder en hij heeft niet zo'n mooie (gewoon echt niet mooi :') niet heel bizar zoals poëpjes oid hoor haha t is geen gênante achternaam ) dus ik geef ons kind liever de voorsprong van een mooiere achternaam mee :) voornaam wordt ook met zorg uitgekozen, achternaam bij ons ook :j
Man heeft eigen achternaam gehouden.

(Zijn moeder had ook nooit die achternaam aangenomen bij het huwelijk als het toen optioneel was, maar ja toen was het niet optioneel)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:11

Ik was dat ook heel stellig van plan eigenlijk. Ik ga wss nooit trouwen, en zelfs dan zal het niet snel gebeuren dat ik zijn naam overneem (dan noem ik hem zeker vanaf die dag ook opeens Pieter ipv Thijs :+ (of nog beter gezien dit topic, dan noem ik hem Djaydenn).
Maar opeens bedacht ik me dat ik eigenlijk ook al de 'verkeerde' naam heb.
Ik had veel liever naar mijn moeder geheten. Niet omdat er iets mis is met mijn vader. Gewoon nog getrouwd met mijn moeder (die dus haar eigen naam heeft gehouden) en goed contact en de naam op zich is ook prima.
Maar die familie is gewoon totaal niet close. Ik zie ze haast nooit en heb er nooit echt een klik mee gehad. Heb verder geen hekel aan ze hoor, maar ik voel me gewoon veel meer een deel van de familie van mijn moeder.
Maarja, al mijn ooms en tantes hadden waarschijnlijk ook veel liever naar hun moeder geheten, want mijn opa was niet bepaald een lieve vader (en mijn oma's meisjesnaam vind ik echt een mooie naam). Dus ja, als je zo gaat beredeneren is het daar al misgegaan.
En ik was zwanger, hormonaal en ziek, zwak en misselijk, en voor ik het wist gingen daar mijn idealen overboord :') ...
Dus uiteindelijk mijn dochter toch maar 'gewoon' naar mijn vriend genoemd. Hij is ook niet erg close met dat gedeelte van de familie, maarja kind moet toch een naam hebben, haha.
Het past ook wel mooier bij haar voornaam en op zich is het een chiquere naam dan mijn naam.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:56