Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dancinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:35

Hihihi het stukje Salsa was zondag wel grappig!

Ze doen het denk ik ook wel een beetje om de caribische cursus voor van de zomer te promoten! daar leer je van al die exotische dansen :D

Ik baal als een stekker, kan vanavond niet naar les...Ben gewoon weer ziek! Zoooo frustrerend! Nu maar besloten om eerst flink uit te zieken!

Wel balen Ginootje dat hij al zo snel is gestopt!
succes ermee!

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:31

Snader schreef:
Jammer! Je kan met hem naar salsa gaan voor een proefles? Als je het niet probeert, dan weet je ook niet hoe het is. ;)

Als mijn geheugen me niet in de steek laat dan ben je in Hoogvliet terecht gekomen? Tegenwoordig hebben ze ook een klein beetje salsa opgenomen in het programma. Al heb je er verder niet veel aan, want het blijft natuurlijk om stijldansen draaien. ;)

Hebben ze genoeg heren in jouw les? Als je nog een proefles wilt of verder wilt met de cursus, dan kan ik eventueel wel een paar keer voor je assisteren (als de dag en tijd niet ongunstig zijn). Het is alleen geen permanente oplossing! Het lijkt me voor allebei beter en leuker als je op zoek gaat naar een danspartner van je eigen leeftijd. :) Kijk maar!

Bedankt voor alle goede info.
Ik heb mijn 1ste les gehad in Barendrecht! maar hoogvliet is voor mij ook wel een optie.
Ik heb geen heren in mijn les.. Ik zat toen in een les voor 'bejaarden' omdat dat de enige dag was dat we zeg maar allebei konden!
Op maandag is de jongeren les! dus dan zou ik eventueel verder gaan starten met het stijldansen!

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:47

Hopelijk hebben ze maandag iemand voor je. :) Als ze dat niet zo is, dan raad ik je aan om hard aan de slag te gaan: contact opnemen met verschillende dansscholen (zie hier genoemde lijsten), proeflessen nemen en vragen of ze nog een assistent/danspartner voor je hebben. Veel succes!

Dowski

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:57

:wave: ik meld me ook even, ik zal een andere keer alle 40 pagina's doorlezen, maar heb zo meteen afsluiting van de les :=

even voorstellen:
Ik ben Judith, 27, dans nu 2,5 jaar bij de studentenstijldansverening van Eindhoven, nl ESDV Footloose.
Ik dans nu goud, maar maak af en toe uitstapjes naar andere dansen als Salsa of Zouk... gewoon omdat het leuk is :D

Onze vereniging heeft zich net aangesloten bij de Brado en toen ik daarop zocht kwam ik bij dit topic uit, dus ik ben benieuwd of ik bij de volgende wedstrijd wat mensen tegen kom :D

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 00:18

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:43

ziet er heel netjes uit :j punten dik verdiend!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:10

Nu al afgedanst? Heb je een spoedcursus gedaan?

Edit: Ziet er heel netjes uit, het filmpje! Mooie houding! Is je partner ook eerste jaars?
Hij staat er zo netjes en zelfverzekerd bij! Meestal is dat nog niet zo bij 1e jaars heren!

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:21

Wil iemand nog een ballroom jurk kopen, PB mij even

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:05

Ik zelf ben wel eerste jaars ( 20 lessen gehad ) , mijn partner tevens mijn man :d , heeft al jaren lange danservaring op hoog niveau , helaas door prive omstandigheden met zijn partner van toen konden ze niet meer verder gaan , na 2 jaar dat hy niet gedanst heeft pakken wij het samen op.
In de hoop dat we ooit ook op redelijk niveau kunnen dansen.

Dankjullie wel voor complimenten !

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:56

hoi hoi,

laat ik me ook weer eens melden. Het begint toch weer te kriebelen om te gaan dansen. Alleen vind ik de stap te groot om alleen weer te gaan dansen, en dan bij de jeugd. Bij de volwassenen lijkt me niet zo leuk, straks met ik met zon ouwe man dansen.
Wie heeft de oplossing???

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:18

@ eempiej , ik zou gewoon eens gaan informeren of een keer naar een les gaan kijken.
Misschien hebben ze nog wel een '' jong '' iemand voor je..

Bij ons op de dansschool dansen ook wel 2 vrouwen met elkaar hoor omdat ze ook geen man hebben.
En er is zelfs een leuk dansstel uit gekomen , er was 1 man alleen en 1 vrouw en nu dansen ze samen en het ziet er opzich best leuk uit.
Dus wie weet wat er allemaal nog rond loopt..

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:12

@eempiej, waar studeer je? misschien zit er een studentendansvereniging in de buurt? Daar komen vaker mensen alleen en kun je zo een partner vinden. En het voordeel is dat het allemaal mensen van je eigen leeftijd zijn.
studentenverenigingen zitten in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Groningen, Enschede, Eindhoven en Maastricht.

maar als er geen in de buurt zit inderdaad gewoon naar een dansschool gaan en vragen. Misschien mag je daar wel een oproepje plaatsen dat je een partner zoekt, wie weet zit er net iemand anders zonder partner.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:39

heyhey,
Ik meld me ook :D
Ik dans nu goud ster bij dansschool Elkerbout in Almelo,
maar ik kom ook Geregeld bij dansschool Veenstra :D
( beide vriendengroepen ;) en omdat het zo gezellig is! )
verder dans ik nu wedstrijden bijde SOND,
In de 4e klasse Ballroom en 5e Latin :)
Zondag wordt onze 3e wedstrijd Ballroom,
En we hebben nu 2 latin wedstrijden gehad.
We hebben er super veel plezier in :D
Dansen zo vaak het kan, Vrijdag, maandag ( vrijwillig ) zaterdag zondag en ik woensdag ook nog :D
Ik ben er gekker op dan op paardrijden, en dat zegt wat haha! maar we zijn nog beginnertjes vergleken bij jullie haha :D:+:

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:42

Gister eindelijk weer eens lekker gedanst, van 8 tot half 12... Ivm gezondheid gaat het niet altijd even lekker meer, maar gisteren was het echt super! Mijn partner was er niet, dus kon ik dansen met een heer waar ik heel fijn mee kan dansen, hebben de halve avond samba gedanst en het ging goehoed! :D *blij is*
Kreeg nog een compliment van een andere dame dat het er bij mij zo soepel uitzag, en hoe ik dat toch deed, dat heeft mijn avond toch wel redelijk gemaakt :Y)

Dowski schreef:
ziet er heel netjes uit :j punten dik verdiend!

Hee! :D Je zit bij Footloose? Was je op het NTDS?

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:59

yupyup :j

ik had dat hele sexy rode jurkje aan :') maar lag er in de eerste ronde al uit :\ terwijl het echt heeeeel goed voelde. Had nog maar weinig met die jongen gedanst namelijk (alleen salsa) maar vond het in de ballroom vooral goed aanvoelen. Maar we werden in de profi's ingedeeld en dat is toch nog te hoog voor mij helaas.

welke vereniging zit jij?

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:10

Verleden week zaterdag weer een wedstrijd gehad. Deze keer 3e geworden. Maar in een veel sterker deelnemersveld.

Afbeelding

Afbeelding

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:28

Dowski schreef:
welke vereniging zit jij?

Ik zit bij Let's Dance!, maar ik heb zelf niet gedanst, was sinds begin vorig collegejaar deel van de organisatie en heb de ziekte van Pfeiffer, dus dat ging allemaal niet zo lekker... :z

Tijdens het ETDS in Aken hoop ik iedereen te verbijsteren met a) een partner en b) tot nu toe onontdekt danstalent :D :Y)

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:04

echt waar?! _O- joh, dan hebben we samen nog gegeten achteraf :') of was jij er toen al niet meer bij? meende dat de hele organisatie was blijven eten.
ik was het enige bestuurslid vn footloose wat nog aanwezig was :')

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:28

Zondagavond? Nee, toen was ik er niet meer, ben meteen naar huis gegaan om vervolgens praktisch een week uit te moeten rusten :Y)
Was er vrijdag de hele dag wel, was je er toen ook?

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:07

nee, toen waren we onze eigen danszaal aan het poetsen, was ook hard nodig :=
mijn vriendje heeft toen wel de hele dag meegeholpen, Martijn heet hij, kweet niet of je dan weet wie het is :')
We zullen elkaar vast wel hebben gezien, grappig hoe je elkaar dan weer tegenkomt op bokt :))

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:07

@Chawi: gefeliciteerd! Super prestatie toch, 3e in een sterk deelnemersveld, denk dat je daar al best tevreden mee mag zijn :D

Hopelijk mag ik ook ooit in zo'n mooie jurk de dansvloer over zwieren ;) Wil alleen nog steeds niet vlotten met het vinden van een danspartner, aargh!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:22

dat vind ik ook altijd zo mooi, die kledingklasse :+:
ik hoop.. oooooooit :') als ik de juiste partner vind, en genoeg geld voor de lessen.. misschien kom ik er dan ooit :))

3e is een mooi plaats, vooral als de tegenstanders een uitdaging zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:56

Ooohw, help me allemaal even duimen. Via sportpartner.nl kreeg ik een bericht van iemand die een danspartner zoekt, alleen omdat ik geen betalend lid ben kon ik alleen de eerste zin van het bericht lezen. Gelukkig kon ik wel een bericht terugsturen en blijkbaar had hij hetzelfde probleem. Nu heeft hij zn email adres in een bericht gezet en dat kon ik gelukkig wel lezen omdat het maar 1 regel was! Heb dus maar een mailtje gestuurd met de vraag wat hij precies geschreven had en gezien zijn profiel ga ik er vanuit dat hij een danspartner zoekt en misschien een try-out wil!

Ik ben nu al enthousiast, omdat ik ein-de-lijk eens een reactie heb. Al moet ik mezelf wel afremmen, want wie weet ben ik niet geschikt voor wat hij zoekt of klikt het niet met een try-out. Maar ik hoop gewoon zo dat het wat word! Heb net maar weer eens mn dansschoenen aangetrokken, kijken hoe het voelt, haha. Baal er alleen wel van dat er een hoop is weggezakt... Ik kon niet eens meer mn hele chacha of rumba programa dansen! (ging even droog oefenen in de woonkamer).

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:58

Wij gaan met een groep van 20 personen beginnen in april met stijldansen
vanwege het feit dat wij gaan trouwen :D
En ja dan moet er toch gedanst worden :P
Dus niet zo professioneel als die foto's van hierboven
(ziet er trouwens wel super uit!!)

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:09

mijn vriend en ik willen privélessen gaan nemen voor onze openingsdans voor ons trouwfeest.
We hebben elkaar leren kennen bij de vereniging en ik denk dat een groot deel van onze gasten ook daarvandaan zal komen, dus 1 van de eisen aan de ruimte die we willen voor het feest is dat er een flinke dansvloer ligt :))