Wat een noodweer!! Hoe is het bij jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:19

het sneeuwr hier nu wel maar het blijft niet liggen. wat heb je er dan aan

Meryl_S

Re: Wat een noodweer!! Hoe is het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:22

ik vind sneeuw heel leuk maar niet op dit moment!
ik kan niet gaan rijden!
als ik met Dante naar les ga dan moet ik eerst een kwartiertje naar de manege rijden, ik denk dat het toch te gevaarlijk is, wat denken jullie?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:28

0OMeryltjuOo schreef:
ik vind sneeuw heel leuk maar niet op dit moment!
ik kan niet gaan rijden!
als ik met Dante naar les ga dan moet ik eerst een kwartiertje naar de manege rijden, ik denk dat het toch te gevaarlijk is, wat denken jullie?

Ik denk ook niet dat dat veilig is, ik ben net met de hond gaan wandelen, je ligt echt zo onderuit, ook waar gestrooid was, ligt bij ons nog best veel sneeuw...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:30

Ik woon in het oosten des land... Echt een RAMP!!

Uren zonder stroom gezeten (dus ook geen verwarming), nu is het er weer, maar 60% hier in de omgeving zit nog steeds zonder (onderhand bijna 24 uur)... 5,5 uur erover gedaan om thuis te komen (duurt normaal een kwartier).. allemaal hoogspanningskabels geknapt, bomen om gevallen en nu op sommige plekken dikke 20-30 cm sneeuw..

K heb ook medelijden met mn paardjes.. ze snappen er niks van dat ze zo lang binnen staan en gisteravond in het donker moestenw orden gevoerd. Vandaag mar heel ff snel naar buiten doen, kunnen ze ff benen strekken en dan maar weer naar binnen doen. T is nie anders...

Maar goed, nu hebben we dit ook weer eens meegemaakt he!!

Sammiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:32

In ziekenhuizen was het stroom ook uitgevallen

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:33

oke, als je al zegt dat het glad is ben ik helemaal niet meer van plan te gaan,
veel te gevaarlijk!

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:33

boh hier ligt een pak sneeuw zeker 15 cm super

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:34

Hier in is gisteravond ook een paar keer mijn pc uitgevallen, en de lichten vielen heel de tijd uit en weer aan.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:34

Sammiej schreef:

In de echt kritische gedeeltjes van een ziekenhuis hebben ze generatoren hoor. Een stroomstoring terwijl je op de OK ligt met een open hart operatie mag geen gevolgen hebben voor de patient...

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:37

rowo schreef:

Uren zonder stroom gezeten (dus ook geen verwarming), nu is het er weer, maar 60% hier in de omgeving zit nog steeds zonder (onderhand bijna 24 uur)... 5,5 uur erover gedaan om thuis te komen (duurt normaal een kwartier).. allemaal hoogspanningskabels geknapt, bomen om gevallen en nu op sommige plekken dikke 20-30 cm sneeuw..

K heb ook medelijden met mn paardjes.. ze snappen er niks van dat ze zo lang binnen staan en gisteravond in het donker moestenw orden gevoerd. Vandaag mar heel ff snel naar buiten doen, kunnen ze ff benen strekken en dan maar weer naar binnen doen. T is nie anders...

Ik woon ook in het oosten theeft hier heel erg gesneeuwd maar geen last van stroomuitval gehad woon in rijssen

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:42

Cassidy schreef:
Sammiej schreef:

In de echt kritische gedeeltjes van een ziekenhuis hebben ze generatoren hoor. Een stroomstoring terwijl je op de OK ligt met een open hart operatie mag geen gevolgen hebben voor de patient...

Er was een ziekenhuis waar ze een probleem hadden toen de stroom uitviel, volgens mij in Nijmegen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:44

Wij hebben gisteren de wereldreis St.M.Gestel-Cuijk-St.M.Gestel in een recordtijd afgelegd. Om 17.15 uur vertrokken en om 01.15 uur thuis... Wat een verschrikking! Op de heenweg A50 helemaal potdicht, toen binnendoor geprobeerd en daar schoot het ook niet op.
Om 20.15 uur zijn we in Cuijk gearriveerd, even koffie gedronken, spullen gekocht en weer in de auto.
Via de A73 naar A50 en POTS!!! ineens alles weer stil! Omstreeks 22.30 uur zijn we aangekomen bij de Texaco en snel brood gehaald en drinken, daar hebben we ANDERHALF uur stilgestaan op de oprit.

Wat bleek, een kilometer verderop ging het talud omhoog en daar kwamen de vrachtwagens niet tegenop. Die gingen scharen en glijden, waardoor alles muurtjepotjedicht stond.... Wat een ellende en wát een slaap!

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:47

Hier ligt inmiddels ook een flink pak sneeuw, ik schat zo'n 15 tot 20 centimeter. Het is nu wel droog maar de lucht ziet eruit alsof we nog wel wat krijgen... Er worden in de wijk in elk geval volop sneeuwpoppen gebouwd

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:48

Gisteren heeft het hier (tussen Assen en Groningen) nagenoeg niet gesneeuwd. Vanaf een uur of 6 's avonds kwamen er af en toe mini-vlokjes naar beneden, maar verder niet. Alleen kreeg ik rond 3 uur telefoon van degene bij wie ik rij, zij was 'even' op en neer naar de achterhoek, en stond nu dus al meer dan 3 uur vast in een 35km file!! Normaal doe je vanuit hier 4 uur over heen-en-weer Achterhoek, nu was ze 10 uur onderweg geweest! Dus dikke paniek, kids die ze niet van school kon halen, leskinderen die ze niet kon bereiken. Dus naja, omdat hier de zon nog gewoon scheen, en het windstil was (wij zaten precies onder de kern van het lage drukgebied dus was niets te merken) heb ik de lessen maar van haar overgenomen. Maar ik was nog niet klaar en ik stond in een sneeuwbui(tje)... Vannacht heeft het wel gesneeuwd hier, maar het blijft niet liggen, iig niet op straat. Nu regent het ondertussen alweer... Ik geloof dat wij er hier in het noorde (voor de evrandering) eens goed vanaf komen
Morgen moet ik op wedstrijd, maar zoals het er nu uitziet wordt dat gewoon gaan...

Sani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:53

Het sneeuwt nu alweer

RevanchesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:53

rowo schreef:

Heb je mijn fotos al gezien...

RevanchesJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:55

Cassidy schreef:
Sammiej schreef:

Klopt!! Daar hebben ze idd generatoren voor!

angelfire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:06

Sjonge jonge.. Wat een weer hier zeg!!
Gister werd ik wakker, en ik liep naar m'n pc, toen dacht ik tis hier wel erg donker.. Dus ik kijk naar m'n dakraam, alles onder de sneeuw!
Ik gelijk vriendin opgebeld.
Eerst dacht ik leuk! Maar toen ik eenmaal buiten stond.. Allemaal blub, en ik zag op een gegeven moment mijn schoenen niet meer, en hele plassen met water onder die sneeuw. Alle takken hingen naar beneden dus moest ook nog bukken om door een straatje te komen.
Na 20 minuten lopen was ik dan eindelijk bij m'n vriendin, en toen moest ik nog terug.. haha Dat was niet zo leuk..
Ik kon niemand meer bereiken op de telefoon, moest soms eerst 5 keer proberen voordat ie een keer overging.
Later ben ik weer naar huis gegaan omdat ik moest werken. Dus ik omgekleed en eten gemaakt. Zit ik net lekker te eten, vallen alle lichten uit!! Ik keihard m'n zus geroepen die boven zat.
Met onze telefoons hebben we lucifers kunnen vinden en zijn we kaarsjes aan gaan steken. Toen we die eenmaal aan hadden ging het licht weer aan.. Later is ie nog een keer uitgevallen.
En onze telefoons hadden helemaal geen bereik.
Ik helemaal stressen want m'n vader zou me op komen halen met de auto om me naar m'n werk te brengen, ik kon hem dus niet bellen..
Op het laatste moment heeft hij mij nog te pakken kunnen krijgen..
We hebben 3 kwartier erover gedaan om naar de stad te komen terwijl je dat in 10 minuten rijd!
Heel veel auto's kwamen gewoon niet meer vooruit, dus ook nog lekker in de file voor het stoplicht..
Nou leuk,.. te laat op je eerste werkdag..
Laatst bijgewerkt door angelfire op 26-11-05 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:08

Las op de site van de telegraaf idd dat er een ziekenhuis in Nijmegen was waar de generatoren het niet meteen overnamen, en ze Intensive Care en andere kritische patienten moesten verplaatsen.

Ook slordig hoor, je zal er maar liggen en de stroom valt uit...Foutje, bedankt?

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:09

In oost-zeeuws vlaanderen zitten ze ook zonder stroom..

Ik in west zeeuws vlaanderen heb nergesn last van Ghihi..
Nee maar leuk is anders..
Hier zijn 2 hoogspanningsmasten omgewaaid.. met als gevolg.. Omleidingen, geen OV, wegafsluitingen.. Noem ma op..

Many

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:09

Gister was het hier prachtig weer, strakblauwe lucht en geen zuchtje wind. Nu is het dichtgetrokken maar wel droog. Ik wil ook zoveel sneeuw

RevanchesJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:10

Cassidy schreef:
Las op de site van de telegraaf idd dat er een ziekenhuis in Nijmegen was waar de generatoren het niet meteen overnamen, en ze Intensive Care en andere kritische patienten moesten verplaatsen.

Ook slordig hoor, je zal er maar liggen en de stroom valt uit...Foutje, bedankt?

Oh echt!
Dat is wel @$#@! voor de patienten zeg!
En slecht van het ziekenhuis dat de generatoren het niet doen.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:10

tjongejonge ik lees hier allemaal ellende!
heb echt nérgens last van.
t sneeuwde even. nu al niet meer.

(zit in friesland)
maarja wie weet wat er nog komt..

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:11

FleurtJeh schreef:
Gister was het hier prachtig weer, strakblauwe lucht en geen zuchtje wind. Nu is het dichtgetrokken maar wel droog. Ik wil ook zoveel sneeuw

IKKE OOOOOOOOOOOOK!!!!!!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:16

Ik kom er vanmorgen achter dat de problemen op de A59 gisteravond kwamen door een geknapte hoogspanningskabel die op de A59 lag.
Maar, erger nog, ook dezelfde hoogspanningskabel loopt over onze stallen en lag net naast de stallen in de sloot. Goddank was het niet degene die op de andere punt van de mast zat, want dan had die op de stallen gelegen.
Maar goed, dat is niet gebeurd gelukkig.
Was gisteravond niet meer op stal geweest omdat ik pas na 12 uur thuis was en iemand anders was al eerder even voor mij gaan voeren.