Dat is een flinke klap geld kan ik je vertellen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Ashleytjuhh schreef:Even een tippie voor mensen die een hoge huur betalen maar geen hypotheek krijgen. Als je een x aantal jaar (2 of 3 volgens mij) betaald zonder problemen dus te laat of niet dan kan je dat met bewijs ook laten zien en kun je alsnog een hogere hypotheek krijgen omdat je kunt aantonen dat je het kan betalen.
mvdende jij zit in een koophuis van je ouders ookal betaal je huur dat is al een hele luxe
_San87_ schreef:Ja, de rente is best een hap. Maar onderhoud ook. Wij zijn nu de kozijnen aan het vervangen, dat was ook echt wel nodig. Misschien niet meteen dit jaar, maar volgend jaar of het jaar erop zeker wel. Schuren en een nieuwe laag verf had gekund, maar dan zouden we het hoogstens een jaar kunnen rekken (rot in het hout).
Dat is een flinke klap geld kan ik je vertellen.
moonsparkle schreef:_San87_ schreef:Ja, de rente is best een hap. Maar onderhoud ook. Wij zijn nu de kozijnen aan het vervangen, dat was ook echt wel nodig. Misschien niet meteen dit jaar, maar volgend jaar of het jaar erop zeker wel. Schuren en een nieuwe laag verf had gekund, maar dan zouden we het hoogstens een jaar kunnen rekken (rot in het hout).
Dat is een flinke klap geld kan ik je vertellen.
Hout is vaak nog wel herstelbaar, maar wat als er een beschadiging komt in kunstof? Oprechte vraag. Ik las namelijk eerst dat sommige daarom niet kiezen voor kunstof en ik zit daardoor ook in de twijfel.
Gitana schreef:Ashleytjuhh schreef:Even een tippie voor mensen die een hoge huur betalen maar geen hypotheek krijgen. Als je een x aantal jaar (2 of 3 volgens mij) betaald zonder problemen dus te laat of niet dan kan je dat met bewijs ook laten zien en kun je alsnog een hogere hypotheek krijgen omdat je kunt aantonen dat je het kan betalen.
mvdende jij zit in een koophuis van je ouders ookal betaal je huur dat is al een hele luxe
Dat schijnt dus al een tijd niet meer zo te werken. Waar heb je die info vandaan?
Polar schreef:Ohja, en over mensen uit de stand naar het platteland en andersom: Iedereen moet zelf weten waar die gaat wonen.
Het is alleen wel handig als je je een béétje aanpast en van tevoren inleest waar je gaat wonen.
Echwel schreef:Ja, om ergens heen te verhuizen en je vervolgens aan vanalles te storen.Polar schreef:Het is vooral voor jezelf heel vervelend, denk ik.
Om.je overal aan te ergeren dat ik.met je eens.
Denk dat het ook leeftijd is om je niet meer overal druk.om te maken..
Het is zoals het is....
En geloof mij leeft een stuk makkelijker
moonsparkle schreef:Ik vind dat een koophuis wel lonend is, als je versneld aflost of over 30 jaar het huis hebt afbetaald dan zijn die vaste lasten weg. Dat is toch fijn als je met pensioen bent.
Je kunt dan ook nog eens een deel van het huis weer opnemen(weet niet precies hoe dat heet), als je mee safe blijft dus laag waardoor je eventuele nabestaanden of je zelf bij verkoop niet in de problemen komt.
moonsparkle schreef:Ah ik had eigenlijk nog nooit gehoord van stalen kozijnen aan de buitenkant ken het alleen van de deurkozijnen binnen
Marije_jiplover schreef:Ik begrijp wat je zegt, je kunt je overwaarde niet letterlijk uitgeven zonder te verhuizen (tenzij je je hypotheek verhoogd), maar het is wel vermogen dat je opbouwt.Geld verdienen met een koophuis?
Ja, ons huis is stukken meer waard dan de hypotheeklast die erop rust.
Maar dat geld zit in stenen en daar koop ik geen boodschappen voor.
En verkopen met overwaarde kan, maar ik moet ook een veelvoud uitgeven om dan nieuwe stenen terug te kopen en bij alles wat we de moeite waard vinden (we zouden graag wat kleiner wonen dan de eengezinswoning die mijn partner ooit met zijn ex kocht) gaan onze maandlasten fors omhoog.
En eigenlijk is het dan nog niet te koop.
Dus hoezo kan ik geld verdienen met mijn koophuis?
Voorlopig is de conclusie van onze huizen zoektocht dat wat wij willen, vooral een stuk kleiner binnen en iets meer ruimte buiten dan we nu hebben, niet te vinden is op een plek waar wij willen wonen, voor het geld dat wij er voor over hebben (en dan heb ik best hogere maandlasten voor een top plekje over, maar aangezien we nu ook al niet heel verkeerd wonen, en ik er wel op vooruit wil gaan áls ik ga verhuizen, blijven we dus maar wonen waar we wonen en verdienen we niks aan het huis zelf, het onderhoud gaat gewoon door, investeren in isolatie, energie bezuinigen, etc).