Wonen in een chalet-Tiny house?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Wonen in een chalet-Tiny house?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 17:26

Oeps. Inderdaad terugsturen. Dit soort dingetjes horen erbij. Hadden wij ook.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-25 18:31

Ze komen ze weer halen hier dus probleem opgelost.

Afbeelding

Sophietje was even alleen mee. Een nieuw stuk bos onderzocht. Voor ons nieuw dan.

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 18:33

Ik vind je hondjes erg leuk en Sophietje te leuk...zo gaaf hondje, het soort hondje waar ik van hou (we hadden vroeger een hoogpotige Fox Terrier en dat was een fantastisch hondje).

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-25 18:34

Sophietje is een x met een lakeland terrier en die lijken wel erg op de fox ook

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 18:44

Klopt. Alleen was onze Sjors, zwart wit met bruine printjes boven de oogjes.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 19:36

Ik wou het net zeggen, vergeet het elke keer, zo'n geinig hondje vind ik het ook :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-25 11:30

De trap is dicht. Aan de onderkant komt toch geen kast. Wel een houten plaat zodat die netjes schuin afloopt. Dit omdat er in de kast alleen plankjes tegen de muur kunnen. Maar twee en kost dat veel ruimte terwijl ik er nu wat tegen aan kan zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Als het is afgewerkt kan ik gaan schilderen als ik de juiste kleur groen kan vinden. En ga ik ook kijken om wat met verlichting te doen daar. En er komen natuurlijk van die tapijtjes op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 12:14

Oh ik dacht dat je het andersom zou doen. Ik zou altijd, echt altijd een trapkast maken. Is ideaal voor je voorraden, je stofzuiger, handdoeken/theedoeken etc. En ik had spijlen gemaakt, ik had het nooit dichtgemaakt.
Wat is je overweging daarvoor geweest?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-25 12:51

Voor de hondjes veiligheid.

Ik schilder het groen. En dan is die mooi dicht.

Het is een kleine ruimte. Die dingen die je opnoemt passen nooit in de kast als die dicht is. Het neemt meer ruimte in beslag dan dat het bied zeg maar. Nu kan ik er bijv een honden ren onder zetten. of mijn Piano bijvoorbeeld dat gaat niet lukken de piano maar er kan nu meer staan dan als het een kast is.

Die deur die gaat weg dat wordt een raam.

Naar ik kan die kast nog overwegen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 17:11

De binnenkant van de trap (onder de tredes dus die stootborden) vind ik netjes maar die zijkant stoort me.

Er klopt iets niet aan en het ziet er niet echt degelijk uit...
Ik zou dan de trap helemaal met een voorzetwand uit het zicht onttrekken ofwel de trap zichtbaar en met hele dunne spijlen werken als leuning/zijkant zodat de hondjes er niet doorheen kunnen.

Maar zoals het nu gedaan is, vind ik afbreuk doen aan je huisje

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-25 17:35

Het is ook nog niet af, ik kan er nog over denken of er toch een kast komt dat overweeg ik. En dan wordt het naar onder toe dicht gemaakt. Ik verf het groen. En er komen tapijtjes op en led strips dan ziet het er heel anders uit.

Kan ook nog kiezen voor Stuc afwerking. Maar ik twijfel dus over wel of geen kast.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 07:49

Je zou onder de trap ook uittrek kasten kunnen maken, dan benut je de volledige schuinte.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 08:25

Dat lijkt mij ook een goed idee. :j

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 09:16

Je zou het gewoon dicht kunnen maken en dan met zo'n deurtje.
Je hoeft er niet persé planken in te maken, maar gewoon als bergruimte gebruiken.
Zoiets dan:
Afbeelding

Dan kan je nog op termijn nog altijd planken doen als je dat zou willen.

Afbeelding
Afbeelding

Het is wel een groot stuk dus best veel bergruimte :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 09:32

Ik had wat andere ideeën en ook met hoe het nu is dicht gemaakt dat was ook niet volgens plan. Mijn bedoeling was dat die platen in die vakken zouden passen zeg maar en dat ik er nog een sierlijst op kon maken.

De klusjesman heeft ook een gat geboord voor twee schroeven in de leuning voor een tijdelijk latje. Ik wilde eerst de klusjesman en mijn aannemer spreken.

Er komt een nieuwe leuning nu (dat moet want die ander is verziekt) en ik moet even om tafel met de klusjesman. Kijken of hij mijn idee wel kan verwezelijken hierin want ook de schroeven zijn niet op gelijke punten zeg maar. En als hij die trap met kast niet kan of teveel werk vind mag hij de leuning vernieuwen en verder overlaten aan de aannemer.

Gister avond kreeg ik hem te pakken en toen echt wel even aangegeven dat ik hier niet happy mee ben en dat het ook niet iets is wat iemand anders zou doen die platen zo recht tegen de leuning aan boren.

Ik wilde eerst van de aannemer horen wat hij vond want ik zag niet hoe dit netjes afgewerkt kon worden mijn aannemer ook niet en daarna pas de klusjesman aangesproken. De klusjesman is duur heeft zijn Timmermans, stucadoors en elektriciens diploma en doet dit werk al 15 jaar dus dan mag je iig verwachten dat het goed gebeurd.

De platen zoals ze er nu opzitten is ook niet mijn keuze. Wel gewoon dicht dus naar boven en gaan spijlen.

Mijn doel is ook de boog van de woonkamer naar eetkamer deel en eigenlijk zie ik daar ook een kast rondom zeg maar voor me.

Maar ik wilde eerst de klusjesman zelf spreken voor ik zou benoemen dat het idd niet is waar ik voor gekozen heb zo.

Dit is het gat in de leuning

Afbeelding

En de stootranden laten al los. Die moet hij wel kitten. Hij was ook snel klaar. Ik ging lopen met de hondjes en toen ik terug kwam ging hij weg. Dus moet het gesprek ook gaan over of hij er wel zin in heeft en pas te komen als hij tijd heeft.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 27-07-25 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 09:38

Maar honden kunnen nooit tussen de spijlen door toch? Of heb je Chihuahua‘s?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 09:40

Jammer dat je niet lekker gaat met de klusjesman.

Ik bedoelde zoiets als dit, je kunt het ook blind maken dus zonder handgrepen:

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 09:41

Suzanne F. schreef:
Maar honden kunnen nooit tussen de spijlen door toch? Of heb je Chihuahua‘s?

Ja Chihuahuas idd en kleintjes

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 09:45

Prairy schreef:
Jammer dat je niet lekker gaat met de klusjesman.

Ik bedoelde zoiets als dit, je kunt het ook blind maken dus zonder handgrepen:

[ Afbeelding ]

Ik had zelf dus iets in gedachten. En voordat hij gister begon zei die zo'n kast neemt veel ruimte in.

Maar ik heb dus ook met mijn aannemer gesproken die vind mijn idee mooi en dat van die ruimte is onzin. Het zou kunnen dat klusjesman dit gewoon niet kan en daardoor maar zo iets zegt en hem dichtmaakt en dan zegt nu is het veilig. Maar de trap is onderdeel van het huis en hier komt een aannemer die het wel heel mooi kan maken die als de klusjesman het goed doet veel werk voor hem heeft. Maar aannemer zegt ik moet bij mijn idee blijven en vragen of hij dat kan. Zo niet dan moet hij er verder vanaf blijven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 09:49

Ik denk dat je er iets heel moois van kan maken, zoals inderdaad hierboven op de foto’s. Dit lijkt een beetje prutswerk inderdaad.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 09:57

Ja en hij had de platen op maat laten zagen dus het was hem duidelijk dat ik ze ertussen wilde daarom heb ik daar gister niet meer naar gevraagd. De sierlijsten wilde ik later doen even kijken hoe ik dat wilde. En de kast wilde ik met verschillende vakken of plankjes aan èèn kant en dan zo'n kastenwandje om twee zijdes te splitsen en twee deurtjes met keuken knopjes had ik in gedachten. Maar hij zou eerst dat bovenstuk dichtmaken met die platen dus tussen de vakken en de stootranden erachter maken en het ontwerp van de kast zou daarna komen en na gister was daar sowieso twijfel omdat hij aangaf dat kost veel ruimte dat ik aan mijn idee ging twijfelen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 09:58

Waarom gebruik je geen kattennetten om de opening tussen de spijlen van de trapleuning veilig te maken?

Als je die strak spant zie je het bijna niet en je behoudt wel licht en ruimtelijk gevoel.
En dan hou je ook zicht op erop als je de trap dadelijk sfeervol verlicht hebt.

Er zijn trouwens sets te koop met ledverlichting die je onder de trede kan monteren. Mooi en praktisch.
Je hebt wel een stopcontact nodig in de buurt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 10:08

Omdat ik heb besloten dat ik die vakken dicht wil hebben :j
Maar wel als onderdeel van de trap en dus net zo geeft en met een sierrand erop en boven de leuning blijft dan open.
De trap blijft dan in zicht maar wel als een geheel zeg maar.

Als dat netjes gedaan wordt is dat ook heel mooi.

Er komen nu led strips op accu.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 11:23

Goed zo BeFunny om het gesprek aan te gaan met de klusjesman, want trap is erg zichtbaar en te lelijk. Schroom ook niet om het te veranderen. Hebben wij ook gedaan met onze trap die leuning met afscheiden hebben we twee keer gedaan. De eerste keer leek het net een bak in de kamer en de tweede past prachtig in het boerderijtje en geeft de kamer een enorme ruimtelijke boost. Soms valt het in werkelijkheid anders uit en zeker met een trap gewoon over doen want het haalt het hele ruimtelijke neer en dat is zo zonde. Geeft niet om het gesprek aan te gaan en het anders bij de aannemer te leggen want je klusjesman klinkt niet goed. Dit is niet mooi en goed gedaan.

Onze vriendin heeft de leuning kant en klaar besteld en het smeedwerk zelf gemaakt.

Afbeelding

En om een beeld te geven ook foto van onder, is dus heel simpel

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 12:12

Oei jeetje die foto met die platen geeft mij heel erg de vibe van iemand die even snel een paar oude platen grofweg snel-snel tegen een trap aan heeft geschroefd die er toch uitgerost gaat worden tijdens een verbouwing.... dit is functioneel dichtmaken maar toch totaal geen nette lange termijn oplossing :=

Heeft die man het wel goed begrepen...?
Want dit lijkt echt het werk van iemand die gewoon tijdelijk even snel iets dicht wil maken dat toch er uit gaat....