Stom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:58

Ik vind buienradar nu heel erg stom! Het zou NA 4 uur regenen, niet ervoor al.. maar de paarden moesten toch naar stal.
Afbeelding

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 17:07

mensen die een gebruikt vaatdoekje IN de wasbak leggen. Ik kan geen enkele reden bedenken waarom je dat zou doen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 17:09

Ilse_123 schreef:
Sherivey schreef:
Mensen die in hun Insta story zetten "morgen/dit weekend gaan wij iets heel leuks doen!" en vervolgens niet vertellen wat.

Deel of het hele verhaal of niets ja :')

Of erger: alleen maar verdrietige teksten/emoticons maar geen uitleg waardoor mensen wel moeten gaan vragen wat er is.

En als iemand dan vraagt wat er is: Doe even privebericht |o Want iedereen mag weten hoe poedersuiker je het hebt, maar niet waar het dan over gaat :roll:

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:06

Ik vind het stom dat ik al een jaar een bioscoop kaart in de kast heb, en ik nu eindelijk een leuke film zie… speelt ie niet in alle Pathe’s/bioscopen -O-
Kei stom!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 19:57

Malle_meid schreef:
mensen die een gebruikt vaatdoekje IN de wasbak leggen. Ik kan geen enkele reden bedenken waarom je dat zou doen.

Een gebruikt vaatdoekje überhaupt laten liggen is stom. Zit barstensvol met bacteriën. Na gebruik direct uithangen en daarna droog in de wasmand.
Maar inhakend op jouw woorden van IN een wasbak leggen: ik snap niet dat mensen hun kopjes, bordjes en bestek na gebruik IN een wasbak leggen. Daar moet ik mijn handen kunnen wassen en niet moeten slalommen om het servies te ontwijken. Ik vind dat gewoon echt smerig. Vooral als men daarna met de eveneens IN de wasbak bewaarde afwasborstel de boel gaat 'afwassen'.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:56

Ik vind het stom dat mensen hun kinderen aan het eind van het schooljaar op Facebook etaleren met hun geweldige rapport/schooladvies en er dan 'mama is zooo trots' bij zetten. Wat nou als je kind niet zo goed kan leren, is mama dan niet trots 8)7 ?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:33

Zo blij dat ik geen Fakebook heb... :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:41

Morgen staat er een bezoek aan de bieb gepland met mijn klas. Maar het gaat stormen en regenen, daar kan ik toch niet doorheen wandelen. 8)7

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 23:20

Melzazu schreef:
Hutcherson schreef:
Net docu 'buy now' gekeken op Netflix. Kijk vaak van dat soort docu's maar weet niet goed wat te geloven.

En dit is stom omdat?

ik heb hem trouwens ook gezien en bij mij bleef vooral hangen dat wij spullen weg doen maar dat dat dus niet echt weg is

Stom dat dat vollwdig tegenspreekt aan wat bedrijven claimen te doen en wat vanuit de overheid wordt gevraagd en aangemoedigd en wat we vanuit alle reclames en goede doelen enzo allemaal proberen te doen.
Punt is dat we afval moeten scheiden voor recycling maar slechts 10% van het plastic ter wereld is recyclebaar. De rest gaat de grond in of wordt verbrand. En de bedrijven zoals amazon sporen natuurlijk enorm aan op kopen kopen kopen. De docu bespreekt best forse dingen als dat dergelijke bedrijven liegen en verbergen wat ze doen. Ze laten je iets moois zien om te verbergen wat ze aan de andere kant doen. Dit wordt besproken door oud medewerkers die zijn opgestapt/ontslagen zijn vanwege hun kritische blik op de zaken binnen dit aoort bedrijven. Ook voormalig directeur (geloof ik) van Unilever met zn lekkere nederlandse accent vertelt dat wat er gebeurt niet oke is. Gadgets zoals VR brillen en zonnepanelen zijn niet af te breken naar grondstoffen. Van spullen wordt niet nagedacht over: wat gebeurt er aan het eind van zijn gebruiksperiode. Best kwalijk als je als persoon netjes je bijdrage probeerd te leveren aan een betere wereld, er wordt overal enorm voor gewaarschuwd maar de grote verandering ligt bij de bedrijven.

Vond het stom dat ik door zulke docu's altijd wat verward raak omdat het volledig ingaat tegen de reeds bekende info.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 07:34

Earth schreef:
Dat mensen hun eigen verjaardag aankondigen op facebook. :')

Ja dat is heel stom en dan zichzelf nog feliciteren. Voel je je zo belangrijk.
En idd mensen die denken dat hun leven zo belangrijk is, dat als ze op visite zijn, zij degene is die alleen aan het woord is over mensen die je niet kent en dat minstens 8 uur lang omdat ze blijven hangen en hun klep niet dichtgaat.
En dat alleen om interessant gevonden te worden.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 08:15

Hutcherson schreef:
Stom dat dat vollwdig tegenspreekt aan wat bedrijven claimen te doen en wat vanuit de overheid wordt gevraagd en aangemoedigd en wat we vanuit alle reclames en goede doelen enzo allemaal proberen te doen.
Punt is dat we afval moeten scheiden voor recycling maar slechts 10% van het plastic ter wereld is recyclebaar. De rest gaat de grond in of wordt verbrand. En de bedrijven zoals amazon sporen natuurlijk enorm aan op kopen kopen kopen. De docu bespreekt best forse dingen als dat dergelijke bedrijven liegen en verbergen wat ze doen. Ze laten je iets moois zien om te verbergen wat ze aan de andere kant doen. Dit wordt besproken door oud medewerkers die zijn opgestapt/ontslagen zijn vanwege hun kritische blik op de zaken binnen dit aoort bedrijven. Ook voormalig directeur (geloof ik) van Unilever met zn lekkere nederlandse accent vertelt dat wat er gebeurt niet oke is. Gadgets zoals VR brillen en zonnepanelen zijn niet af te breken naar grondstoffen. Van spullen wordt niet nagedacht over: wat gebeurt er aan het eind van zijn gebruiksperiode. Best kwalijk als je als persoon netjes je bijdrage probeerd te leveren aan een betere wereld, er wordt overal enorm voor gewaarschuwd maar de grote verandering ligt bij de bedrijven.

Vond het stom dat ik door zulke docu's altijd wat verward raak omdat het volledig ingaat tegen de reeds bekende info.

Aaah stom omdat je in de war raakte. Ja snap ik! Ik vond het een zeer interessante docu. Je hebt er een mooie beknopte versie van weergegeven.

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 11:44

Stom: gisteren op mijn vrije dag regen en storm, vandaag zit ik weer op kantoor en schijnt de zon...

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 13:54

En dat rijmt nog ook _O-

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 14:02

Little_Gift schreef:
En dat rijmt nog ook _O-

:D

Het zou zo in een Sinterklaas gedicht kunnen :j

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 14:34

Little_Gift schreef:
En dat rijmt nog ook _O-

Eh, nee. :+

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:14

Esmee_RS schreef:
Little_Gift schreef:
En dat rijmt nog ook _O-

Toch wel ...

Regen en storm...
Op kantoor en zon...

Wat rijmt daar dan niet aan?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:22

Little_Gift schreef:
Esmee_RS schreef:

Toch wel ...

Regen en storm...
Op kantoor en zon...

"Storm" en "zon" rijmen niet omdat de klanken aan het einde verschillen: "storm" eindigt op "orm" en "zon" op "on." Voor rijm moeten die klanken hetzelfde zijn.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 15:47

Storm- enorm
Zon- begon

Dat rijmt. Maar anders niet hihi :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:50

Little_Gift schreef:

Daar rijmt niks aan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:52

Ik wilde het ook al typen toen ik het las maar ik dacht laat ik mij er met mijn wijsneus maar niet mee bemoeien. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 16:23

Ik dacht dat ik een bericht miste waar het rijmde maar dacht zal wel.. Ga niet terug zoeken :+

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 17:14

Een lekkage in je huis ontdekken is stom. Ik haalde iets weg dat tegen de muur stond, blijkt die muur helemaal nat te zijn inclusief vieze lucht en zilvervisjes invasie -O-

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 19:10

Malle_meid schreef:
Stom: gisteren op mijn vrije dag regen en storm, vandaag zit ik weer op kantoor en schijnt de zon...

Hier precies hetzelfde. Idd stom :(

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 19:28

Jaaaa zeg, neem het anders punctueel letterlijk op ja...
Het klonk gewoon grappig omdat het quasi gelijkend is...

Voor zover de luchtige positieve noot zeg... Mea culpa!

Aan degenen die het wel gewoon netjes uitlegden: dank!

Esmee_RS schreef:
"Storm" en "zon" rijmen niet omdat de klanken aan het einde verschillen: "storm" eindigt op "orm" en "zon" op "on." Voor rijm moeten die klanken hetzelfde zijn.

Earth schreef:
Storm- enorm
Zon- begon

Dat rijmt. Maar anders niet hihi :P

Suzanne F. schreef:
Little_Gift schreef:

Daar rijmt niks aan.

Bellatrix schreef:
Ik wilde het ook al typen toen ik het las maar ik dacht laat ik mij er met mijn wijsneus maar niet mee bemoeien. :')

DuoPenotti schreef:
Ik dacht dat ik een bericht miste waar het rijmde maar dacht zal wel.. Ga niet terug zoeken :+

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 19:30

Picopico schreef:
Een lekkage in je huis ontdekken is stom. Ik haalde iets weg dat tegen de muur stond, blijkt die muur helemaal nat te zijn inclusief vieze lucht en zilvervisjes invasie -O-

Het niet ontdekken is nog veel stommer, trust me :')