Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:09

JudithGigi schreef:
Begin er wel langzaam van overtuigd te zijn dat het aan mij ligt, want ik val op bijna iedere stage/werk plek erbuiten tot nu toe

HET LIGT NIET AAN JOU !

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:12

JudithGigi schreef:
MarlindeRooz schreef:

En niemand gaat bij jou zitten? :oo losers!!!

Nee echt banketstaaf, ze hadden ook al niet gevraagd of ik ook een broodje mee wilde bestellen :( (had gelukkig wel zelf lunch meegenomen)

Begin er wel langzaam van overtuigd te zijn dat het aan mij ligt, want ik val op bijna iedere stage/werk plek erbuiten tot nu toe

Nah, wat onaardig van ze.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:57

hahahatsjoe schreef:
JudithGigi schreef:

HET LIGT NIET AAN JOU !

Dat is wel het aardigste om te zeggen maar als het altijd en overal voorkomt is er misschien iets waardoor mensen zo reageren.

Judith, ik geef je niet de schuld van iets, absoluut niet. Ik vind je op bokt echt heel leuk (ging stuk om je radiator verhaal) maar misschien is het fijn om eens in gesprek te gaan met je collega's en te vragen hoe het komt dat het zo is. Misschien denken zij juist dat jij je afzondert?

Ik weet van mezelf bijvoorbeeld dat ik heel gereserveerd overkom en dat mensen daar soms heel afwijzend op kunnen reageren.

En mijn grappen zijn altijd te cynisch voor de mensheid. ;(

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:26

Urbanus schreef:
hahahatsjoe schreef:

HET LIGT NIET AAN JOU !

Dat is wel het aardigste om te zeggen maar als het altijd en overal voorkomt is er misschien iets waardoor mensen zo reageren.

Judith, ik geef je niet de schuld van iets, absoluut niet. Ik vind je op bokt echt heel leuk (ging stuk om je radiator verhaal) maar misschien is het fijn om eens in gesprek te gaan met je collega's en te vragen hoe het komt dat het zo is. Misschien denken zij juist dat jij je afzondert?

Ik weet van mezelf bijvoorbeeld dat ik heel gereserveerd overkom en dat mensen daar soms heel afwijzend op kunnen reageren.

Dank <3
Ja ik denk wel dat het dat is, want ik heb inderdaad de neiging om me af te zonderen als een soort defence mechanism. Maarja, dan kom je dus in dit soort stomme situaties die leiden tot vicieuze cirkels :\ donderdag weer een nieuwe kantoordag om eraan te werken :')

Nyaleti

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:29

Dat het Noorderlicht zichtbaar was in freaking Noord Brabant (áls het al zichtbaar is normaal alleen noordelijker) en ik net die ene nacht, vroeg naar bed ben gegaan. Grr ^)

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:32

De maxi mozzarella is niet meer zo maxi als ie ooit was.... |(

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:59

Nyaleti schreef:
Dat het Noorderlicht zichtbaar was in freaking Noord Brabant (áls het al zichtbaar is normaal alleen noordelijker) en ik net die ene nacht, vroeg naar bed ben gegaan. Grr ^)

Mogelijk heb je vanavond nog een kans :(:)

Mijn CVketel slaat weer aan overdag. Dus dat houdt in dat het nu echt winter aan het worden is en meh.

En vaag vermoeden dat ik morgen nog geen groen licht ga krijgen om weer normaal te sporten zoals ik wil en daar baal ik zo ontzettend van -O-

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:14

JudithGigi schreef:
Alleen aan het lunchen omdat de tafel waar de rest van collegas aan eten vol zit ;(
Weglopen bij een groep als je al bij elkaar zit en iemand anders erbij komt en elders zit doen wij ook niet echt, voelt zo akward. Maar kunnen jullie niet gewoon tafel bijschuiven dan? Dat doen wij als de groep te groot wordt en een stoel bijschuiven niet meer past. Verbouwen zo de hele kantine hoor :D . Geen idee of het mag, maar we zetten het altijd netjes terug en krijgen geen klachten. Je zou dus gewoon eens kunnen vragen of er een stoel/tafel bij kan.

Urbanus schreef:

Ik ga mee met Urbanus. Tot mijn huidige werkplek zou ook altijd alleen hebben gezeten als ik niet zelf ergens bij zou gaan zitten of wat zeg (en dat gebeurde dus ook), terwijl ik helemaal niet ongewenst ben. Vaak waren het gewoon vaste groepen, waar je wel prima in kon komen en waar het gezellig was, maar wel zelf iets voor moest initieren. Niet omdat ze je niet wouden, maar puur omdat ze zo gewend waren dat de mensen buiten de groep zelf wat deden (en vaak in andere groepen zaten).

Heb het nogsteeds trouwens op plekken buiten werk, 't is puur dat mijn werkplek nu vol zit met super aardige sociale mensen die altijd graag bij enkelingen gaan zitten om daar eens een praatje mee te maken en er hier sowieso minder groepjes zijn (wel een paar), dus kom je er makkelijker tussen. Niet iedereen klikt ofc, maar de CEO komt hier prima bij een support medewerker aan tafel kletsen zeg maar.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:27

Cambionn schreef:
JudithGigi schreef:
Alleen aan het lunchen omdat de tafel waar de rest van collegas aan eten vol zit ;(
Weglopen bij een groep als je al bij elkaar zit en iemand anders erbij komt en elders zit doen wij ook niet echt, voelt zo akward. Maar kunnen jullie niet gewoon tafel bijschuiven dan? Dat doen wij als de groep te groot wordt en een stoel bijschuiven niet meer past. Verbouwen zo de hele kantine hoor :D . Geen idee of het mag, maar we zetten het altijd netjes terug en krijgen geen klachten. Je zou dus gewoon eens kunnen vragen of er een stoel/tafel bij kan.

Urbanus schreef:

Ik ga mee met Urbanus. Tot mijn huidige werkplek zou ook altijd alleen hebben gezeten als ik niet zelf ergens bij zou gaan zitten of wat zeg (en dat gebeurde dus ook), terwijl ik helemaal niet ongewenst ben. Vaak waren het gewoon vaste groepen, waar je wel prima in kon komen en waar het gezellig was, maar wel zelf iets voor moest initieren. Niet omdat ze je niet wouden, maar puur omdat ze zo gewend waren dat de mensen buiten de groep zelf wat deden (en vaak in andere groepen zaten).

Heb het nogsteeds trouwens op plekken buiten werk, 't is puur dat mijn werkplek nu vol zit met super aardige sociale mensen die altijd graag bij enkelingen gaan zitten om daar eens een praatje mee te maken en er hier sowieso minder groepjes zijn (wel een paar), dus kom je er makkelijker tussen. Niet iedereen klikt ofc, maar de CEO komt hier prima bij een support medewerker aan tafel kletsen zeg maar.

Dat gaat helaas niet, we hebben een mini kantine met één statafel waar we normaal allemaal aan eten en dan van de losse booths daarnaast. Ik ben dus maar in zo'n booth gaan zitten omdat de statafel tjokvol stond. Het is hier inderdaad ook niet echt normaal dat er dan mensen bij komen zitten volgensmij, maar als niet sociale auti neem ik het dan toch persoonlijk op :') Normaal probeer ik me er iets meer (zowel letterlijk als figuurlijk) tussen te proppen, maar hou weinig mentale energie over de laatste weken omdat er veel in het programmeergedeelte van mijn stage gaat :')

Dank voor het relativeren in ieder geval beide :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:39

Als stagiaire ( wat ik uitmaak uit je berichten) merkte ik ook overal dat het lastig is om er tussen te komen. Misschien ook wel omdat je toch op den duur weer verder gaat en niet voor altijd blijft. Maar het is geen leuk gevoel voor jou en kan wel invloed hebben op je werkdag of hoe leuk je het werk vindt.

Ik merkte ook wel op mijn werk dat het zeer lang duurde voordat ik goed betrokken was. Durfde ik ook niet te vragen. Nu inmiddels wel , maar wat ik vaak terug krijg is dat ze zelf onzeker waren op dat moment om zich open te stellen. En sommigen zelfs die bang waren om zich voor gek te zetten.

Maar soms klikt een team gewoon niet , hoe hard je ook je best doet en tijd erin steekt. Hoeft niet een zozeer alleen aan jou te liggen maar van beide kanten.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 16:47

Te veel aan mijn hoofd waardoor ik stomme fouten maak in mails.
- Tweede opdrachtronde start deze week op.
- Moet vrijdag mijn voorstel beroepsprestaties inleveren.
- Ik moet voor 30 november een aanvraag indienen voor een afstudeeropdracht en ik krijg gewoon geen bedrijf gevonden dat een HBO-stagiair wil aannemen die 40 uur per week alleen maar onderzoek komt doen, en die ook nog eens opdrachten heeft die aansluiten op mijn interesses.
- Voor die aanvraag op 30 november moet ik ook nog een vooronderzoek doen zodat ik de opdracht kan onderbouwen, anders wordt mijn aanvraag niet goedgekeurd. Ik heb dus echter nog steeds geen bedrijf. Dien ik voor 30 november geen aanvraag in dan loop ik wéér een half jaar vertraging op, want dan mag ik niet starten in februari.
- Ik heb 9 vacatures opgeslagen, maar dat zijn geen van allen vacatures voor afstudeerstages (of in ieder geval niet voor opdrachten waarbij niet meegewerkt wordt). Daar moet ik dus eerst nog bij informeren of zij überhaupt ruimte hebben voor afstudeerders.

Raak zo langzaam echt de grip en het overzicht kwijt. -O-

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:48

JudithGigi schreef:
Dat gaat helaas niet, we hebben een mini kantine met één statafel waar we normaal allemaal aan eten en dan van de losse booths daarnaast. Ik ben dus maar in zo'n booth gaan zitten omdat de statafel tjokvol stond. Het is hier inderdaad ook niet echt normaal dat er dan mensen bij komen zitten volgensmij, maar als niet sociale auti neem ik het dan toch persoonlijk op :') Normaal probeer ik me er iets meer (zowel letterlijk als figuurlijk) tussen te proppen, maar hou weinig mentale energie over de laatste weken omdat er veel in het programmeergedeelte van mijn stage gaat :')

Oh da's jammer, van die tafels dan. Maare, niks mis met autist zijn. Ben zelf net zo goed autistisch, heb licht OCD en ondanks dat ik wel heel sociaal ben ben ik dus wel weer slecht in sociaal doen :+ . Je zegt dat je programeert, zeker in die wereld zit het vol met autisten. En meerdere autisten samen werkt naar mijn ervaring juist weer goed omdat iedereen even onsociaal is. En als student zijnde leer je ook nog wel hoe sociaal te doen met niet-autisten in de volwassenenwereld. Kwam bij mij ook pas na m'n studie dat dat echt goed ging en leer nu nogsteeds op dat vlak. Opzich ook best logisch, de "regels" in volwassenenland zijn toch net anders dan als kind of student. Maar gaat nu gewoon hartstikke prima met me hoor. Dus maak je daar niet te druk om, en denk niet te veel als "ik de autist" maar doe gewoon wat je zou doen, autist of niet. Dan kom je er wel.

Je vind je plekje echt nog wel, zeker als je nog bezig bent met stages heb je nog genoeg tijd die te vinden. :j .

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:49

Zebrastreep schreef:
Maar soms klikt een team gewoon niet , hoe hard je ook je best doet en tijd erin steekt. Hoeft niet een zozeer alleen aan jou te liggen maar van beide kanten.
En ook dit idd :j .

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:55

Wachten op telefoon uit het ziekenhuis. Duurt lang -O-

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 17:18

Ik zat niet op te letten met het breken van mijn eieren. Ipv in het bakje deed ik ei nummer 5 zo de gootsteen in.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 17:20

Cambionn schreef:
JudithGigi schreef:

Oh da's jammer, van die tafels dan. Maare, niks mis met autist zijn. Ben zelf net zo goed autistisch, heb licht OCD en ondanks dat ik wel heel sociaal ben ben ik dus wel weer slecht in sociaal doen :+ . Je zegt dat je programeert, zeker in die wereld zit het vol met autisten. En meerdere autisten samen werkt naar mijn ervaring juist weer goed omdat iedereen even onsociaal is. En als student zijnde leer je ook nog wel hoe sociaal te doen met niet-autisten in de volwassenenwereld. Kwam bij mij ook pas na m'n studie dat dat echt goed ging en leer nu nogsteeds op dat vlak. Opzich ook best logisch, de "regels" in volwassenenland zijn toch net anders dan als kind of student. Maar gaat nu gewoon hartstikke prima met me hoor. Dus maak je daar niet te druk om, en denk niet te veel als "ik de autist" maar doe gewoon wat je zou doen, autist of niet. Dan kom je er wel.

Je vind je plekje echt nog wel, zeker als je nog bezig bent met stages heb je nog genoeg tijd die te vinden. :j .

_O- _O- True wel.

Komt wel goed hoor, ik studeer in februari af als het goed is en dan zie ik wel wat de toekomst brengt :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 19:35

Ik erger mij aan dat ik van een behoorlijk zware pallet last van mijn rug heb gekregen,
ben net eindelijk 2 weken pijn vrij..
Zit ik nu weer last van mn rug.. -O-

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 19:42

Klanten :')
"Waarom moet ik nog geld betalen ik heb 2 genietkaarten gescand!!"

Ja mevrouw...die kaarten hebben 12,50 erop staan en gelden op alle products die meedoen...u heeft alleen maar dingen die mee doen, maar 2 van die kaarten komt op 25 euro en u heeft 40 euro aan boodschappen..

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 20:01

Polarize schreef:

Ja mevrouw...die kaarten hebben 12,50 erop staan en gelden op alle products die meedoen...u heeft alleen maar dingen die mee doen, maar 2 van die kaarten komt op 25 euro en u heeft 40 euro aan boodschappen..

Voor sommige mensen is het leven heeeeel moeilijk. :+

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:28

xPabloBokt schreef:
Polarize schreef:

Voor sommige mensen is het leven heeeeel moeilijk. :+

Ik heb echt enorm veel geduld, maar met zulke mensen heb ik echt problemen met klantvriendelijk blijven :') want het is ook niet één keer, nee het gaat 5 minuten lang zo heen en weer.
Zo willen we ook nog wel eens klanten die zo doen afschuiven op collega's, oeps. ''Ik kan u duidelijk niet helpen, misschien dat mijn collega het wel lukt!'' en dan nog even stiekem succes wensen en na de tijd sorry zeggen tegen de betreffende collega

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:30

De eindeloze regen en natheid. Zelfs onze gedraineerde bakken trekken het niet meer -O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:33

Daarom wil ik ook niet meer in winkels werken , continue mensen die met je in discussie gaan omdat ze iets niet begrijpen. En soms ook gewoon tot dreigen aan toe en nog net niet over de toonbank klimmen om je haast wat aan te doen. Daar pas ik nu wel voor :+

Soms hoor ik inderdaad ook mensen discussiëren met winkelpersoneel dat je haast plaatsvervangende schaamte krijgt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:50

Ik ben ook weleens in discussie gegaan met een winkelmedewerker. Het bleek dat ik de hele kleine letters op het bordje niet goed had gelezen. Dus ik sorry dat ik het niet goed heb gezien, het staat er niet erg duidelijk.

Kreeg ik terug ja misschien moet u een nieuwe bril kopen.
Na tot 5 te hebben geteld heb ik daarna nog redelijk vriendelijk maar beslist gevraagd om de manager en een klacht tegen deze betreffende medewerker gemeld. Je mag zoiets best denken, maar niet daadwerkelijk zeggen waar de klant en andere klanten bij aanwezig zijn.
De medewerker is apart geroepen en onder 4 ogen toegesproken.

Dus het kan ook wel andersom en dit was echt niet nodig van de winkelmedewerker.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 21:02

Week van het leven is weer begonnen, wat een drama.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 21:18

Urbanus schreef:
Week van het leven is weer begonnen, wat een drama.

Ik hoorde het ook op de radio ja :roll:

Net als ik vergeten ben dat het bestaat, komt het weer langs >;)