JudithGigi schreef:Begin er wel langzaam van overtuigd te zijn dat het aan mij ligt, want ik val op bijna iedere stage/werk plek erbuiten tot nu toe
HET LIGT NIET AAN JOU !
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JudithGigi schreef:MarlindeRooz schreef:
En niemand gaat bij jou zitten?losers!!!
Nee echt banketstaaf, ze hadden ook al niet gevraagd of ik ook een broodje mee wilde bestellen(had gelukkig wel zelf lunch meegenomen)
Begin er wel langzaam van overtuigd te zijn dat het aan mij ligt, want ik val op bijna iedere stage/werk plek erbuiten tot nu toe
hahahatsjoe schreef:JudithGigi schreef:Begin er wel langzaam van overtuigd te zijn dat het aan mij ligt, want ik val op bijna iedere stage/werk plek erbuiten tot nu toe
HET LIGT NIET AAN JOU !
Urbanus schreef:hahahatsjoe schreef:
HET LIGT NIET AAN JOU !
Dat is wel het aardigste om te zeggen maar als het altijd en overal voorkomt is er misschien iets waardoor mensen zo reageren.
Judith, ik geef je niet de schuld van iets, absoluut niet. Ik vind je op bokt echt heel leuk (ging stuk om je radiator verhaal) maar misschien is het fijn om eens in gesprek te gaan met je collega's en te vragen hoe het komt dat het zo is. Misschien denken zij juist dat jij je afzondert?
Ik weet van mezelf bijvoorbeeld dat ik heel gereserveerd overkom en dat mensen daar soms heel afwijzend op kunnen reageren.
En mijn grappen zijn altijd te cynisch voor de mensheid.
Nyaleti schreef:Dat het Noorderlicht zichtbaar was in freaking Noord Brabant (áls het al zichtbaar is normaal alleen noordelijker) en ik net die ene nacht, vroeg naar bed ben gegaan. Grr
JudithGigi schreef:Weglopen bij een groep als je al bij elkaar zit en iemand anders erbij komt en elders zit doen wij ook niet echt, voelt zo akward. Maar kunnen jullie niet gewoon tafel bijschuiven dan? Dat doen wij als de groep te groot wordt en een stoel bijschuiven niet meer past. Verbouwen zo de hele kantine hoorAlleen aan het lunchen omdat de tafel waar de rest van collegas aan eten vol zit
Urbanus schreef:Ik ga mee met Urbanus. Tot mijn huidige werkplek zou ook altijd alleen hebben gezeten als ik niet zelf ergens bij zou gaan zitten of wat zeg (en dat gebeurde dus ook), terwijl ik helemaal niet ongewenst ben. Vaak waren het gewoon vaste groepen, waar je wel prima in kon komen en waar het gezellig was, maar wel zelf iets voor moest initieren. Niet omdat ze je niet wouden, maar puur omdat ze zo gewend waren dat de mensen buiten de groep zelf wat deden (en vaak in andere groepen zaten).Dat is wel het aardigste om te zeggen maar als het altijd en overal voorkomt is er misschien iets waardoor mensen zo reageren.
Judith, ik geef je niet de schuld van iets, absoluut niet. Ik vind je op bokt echt heel leuk (ging stuk om je radiator verhaal) maar misschien is het fijn om eens in gesprek te gaan met je collega's en te vragen hoe het komt dat het zo is. Misschien denken zij juist dat jij je afzondert?
Ik weet van mezelf bijvoorbeeld dat ik heel gereserveerd overkom en dat mensen daar soms heel afwijzend op kunnen reageren.
Cambionn schreef:JudithGigi schreef:Weglopen bij een groep als je al bij elkaar zit en iemand anders erbij komt en elders zit doen wij ook niet echt, voelt zo akward. Maar kunnen jullie niet gewoon tafel bijschuiven dan? Dat doen wij als de groep te groot wordt en een stoel bijschuiven niet meer past. Verbouwen zo de hele kantine hoorAlleen aan het lunchen omdat de tafel waar de rest van collegas aan eten vol zit. Geen idee of het mag, maar we zetten het altijd netjes terug en krijgen geen klachten. Je zou dus gewoon eens kunnen vragen of er een stoel/tafel bij kan.
Urbanus schreef:Ik ga mee met Urbanus. Tot mijn huidige werkplek zou ook altijd alleen hebben gezeten als ik niet zelf ergens bij zou gaan zitten of wat zeg (en dat gebeurde dus ook), terwijl ik helemaal niet ongewenst ben. Vaak waren het gewoon vaste groepen, waar je wel prima in kon komen en waar het gezellig was, maar wel zelf iets voor moest initieren. Niet omdat ze je niet wouden, maar puur omdat ze zo gewend waren dat de mensen buiten de groep zelf wat deden (en vaak in andere groepen zaten).Dat is wel het aardigste om te zeggen maar als het altijd en overal voorkomt is er misschien iets waardoor mensen zo reageren.
Heb het nogsteeds trouwens op plekken buiten werk, 't is puur dat mijn werkplek nu vol zit met super aardige sociale mensen die altijd graag bij enkelingen gaan zitten om daar eens een praatje mee te maken en er hier sowieso minder groepjes zijn (wel een paar), dus kom je er makkelijker tussen. Niet iedereen klikt ofc, maar de CEO komt hier prima bij een support medewerker aan tafel kletsen zeg maar.
JudithGigi schreef:Oh da's jammer, van die tafels dan. Maare, niks mis met autist zijn. Ben zelf net zo goed autistisch, heb licht OCD en ondanks dat ik wel heel sociaal ben ben ik dus wel weer slecht in sociaal doenDat gaat helaas niet, we hebben een mini kantine met één statafel waar we normaal allemaal aan eten en dan van de losse booths daarnaast. Ik ben dus maar in zo'n booth gaan zitten omdat de statafel tjokvol stond. Het is hier inderdaad ook niet echt normaal dat er dan mensen bij komen zitten volgensmij, maar als niet sociale auti neem ik het dan toch persoonlijk opNormaal probeer ik me er iets meer (zowel letterlijk als figuurlijk) tussen te proppen, maar hou weinig mentale energie over de laatste weken omdat er veel in het programmeergedeelte van mijn stage gaat
Dank voor het relativeren in ieder geval beide
Cambionn schreef:JudithGigi schreef:Oh da's jammer, van die tafels dan. Maare, niks mis met autist zijn. Ben zelf net zo goed autistisch, heb licht OCD en ondanks dat ik wel heel sociaal ben ben ik dus wel weer slecht in sociaal doenDat gaat helaas niet, we hebben een mini kantine met één statafel waar we normaal allemaal aan eten en dan van de losse booths daarnaast. Ik ben dus maar in zo'n booth gaan zitten omdat de statafel tjokvol stond. Het is hier inderdaad ook niet echt normaal dat er dan mensen bij komen zitten volgensmij, maar als niet sociale auti neem ik het dan toch persoonlijk opNormaal probeer ik me er iets meer (zowel letterlijk als figuurlijk) tussen te proppen, maar hou weinig mentale energie over de laatste weken omdat er veel in het programmeergedeelte van mijn stage gaat
Dank voor het relativeren in ieder geval beide. Je zegt dat je programeert, zeker in die wereld zit het vol met autisten. En meerdere autisten samen werkt naar mijn ervaring juist weer goed omdat iedereen even onsociaal is. En als student zijnde leer je ook nog wel hoe sociaal te doen met niet-autisten in de volwassenenwereld. Kwam bij mij ook pas na m'n studie dat dat echt goed ging en leer nu nogsteeds op dat vlak. Opzich ook best logisch, de "regels" in volwassenenland zijn toch net anders dan als kind of student. Maar gaat nu gewoon hartstikke prima met me hoor. Dus maak je daar niet te druk om, en denk niet te veel als "ik de autist" maar doe gewoon wat je zou doen, autist of niet. Dan kom je er wel.
Je vind je plekje echt nog wel, zeker als je nog bezig bent met stages heb je nog genoeg tijd die te vinden..
Polarize schreef:Klanten
"Waarom moet ik nog geld betalen ik heb 2 genietkaarten gescand!!"
Ja mevrouw...die kaarten hebben 12,50 erop staan en gelden op alle products die meedoen...u heeft alleen maar dingen die mee doen, maar 2 van die kaarten komt op 25 euro en u heeft 40 euro aan boodschappen..
xPabloBokt schreef:Polarize schreef:Klanten
"Waarom moet ik nog geld betalen ik heb 2 genietkaarten gescand!!"
Ja mevrouw...die kaarten hebben 12,50 erop staan en gelden op alle products die meedoen...u heeft alleen maar dingen die mee doen, maar 2 van die kaarten komt op 25 euro en u heeft 40 euro aan boodschappen..
Voor sommige mensen is het leven heeeeel moeilijk.