Wesley Hogervorst laat op zijn FB pagina weten als de CME impact maakt, tot nu toe nog niet dus. Hart van Nederland was wel bijzonder hoor, die deed net alsof het vannacht gegarandeerd ging gebeuren.
Ja daardoor raakte ik even in verhoogde alertheid. Niet dat het mw vanavond uitkomt ofzo want morgen werken maar ben woensdag wel vrij, dus als t morgenavond/nacht grotere kans is ga ik vannacht lekker slapen en morgen op pad. Heb wel n plek waar ik wil kijken of het daarzichtbaar is. Vorige keer hadden we een hele afgelegen, beetje enge, plek. Maar wel prachtige fotos. Maar nu wil ik eens een hoog punt innemen dat we recent ontdekt hebben.
Kookaburra
Geplaatst: 30-07-24 07:25
Mo_86 schreef:
Oh gaaf! Ik zit morgen nacht de hele nacht op zee dus hopelijk krijg ik er wat van mee
Gaaaf! Ook ivm de zeevonk!
Mo_86
Geplaatst: 30-07-24 15:01
Ja daar hoop ik ook op! En als ik het goed begrijp heb ik meer kans zeevonk te zien dan het noorderlicht.
Ik heb ook al op de aurora app gekeken en we gaan vannacht ook op pad, op hoop van zegen. Zie dat er een grijs gebied zit over Frankrijk, luxemburg etc.
Kookaburra
Geplaatst: 30-07-24 22:42
Hutcherson schreef:
Ik heb ook al op de aurora app gekeken en we gaan vannacht ook op pad, op hoop van zegen. Zie dat er een grijs gebied zit over Frankrijk, luxemburg etc.
De vorige keer is het me wel gelukt mooie fotos te maken. Ik had toen geen aurora app of verdere facebook connecties. Ik heb alles op dit topic afgestemd haha.
Kookaburra
Geplaatst: 30-07-24 23:41
Haha!
Voor vanavond zijn de waarden helaas niet goed. De KP blijft rond de 1 hangen (vanaf 4.5/5 is er kans op (fotografisch) noorderlicht). Daarnaast is de bz-waarde al een hele tijd hoog (ja, hij zou snel kunnen dalen. Maar daar zou ik het niet op gokken in combi met de te verwachtten KP.)
Ik was een week geleden ofzo zeevonk spotten. Leuke filmpjes gemaakt maar rechtstreeks van mn telefoon zijn ze wel een stuk mooier dan eenmaal geupload