Samenwonen zonder hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:34

Vloerverwarming duurt even voor het opwarmt. Die moet je ook niet steeds hoger en lager zetten maar op een constante temperatuur laten staan.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:39

Kans is vrij groot dat je de cv ketel even moet bij vullen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:48

elmiran schreef:
Heb hem vanaf 21:00 op 22 graden gezet en hij blijft alleen op 18 graden hangen.

Volgens mij mag er geen water warmer dan 40 graden door een vloer (zo is het bij mij en mijn ouders althans geregeld). Dus het is niet heel gek dat het niet binnen 3 kwartier opwarmt... :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:28

Alleen vloerverwarming doet er uren tot dagen over om op te warmen.
Je woont niet in de buurt van Gouda toch? Anders kan je morgen bij mij een los matras komen ophalen om tijdelijk op te slapen.

Zo niet: leg een dekentje onder je luchtbed, fleece doet het goed.
Dan een molton of fleecedeken over je luchtbed, matrashoes erom, dan pas jij en deken.
Leg dan voor je gaat slapen even 3 flessen gevuld met warm water op je luchtbed onder je deken.

Maar idealiter, leen even een schuimmat of matras. Echt veel prettiger dan een luchtbed.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:38

Vuistregel hier is dat vloerverwarming 1 graden per 24 uur stijgt. Hem nu hoger zitten zal dus weinig nut hebben vrees ik.. ik zou hem zetten op de temperatuur die je het wilt krijgen en voor nu extra dekens er bij pakken.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 13:11

Hij doet helemaal niks. Hij is van 18 naar 17 gezakt vanochtend. Vraag zo wel een van de buren als er iemand thuis is.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 13:23

Verhuurder even contacten is misschien de beste optie. Kan je ergens een electrisch kacheltje lenen?

Paar oude pallets en daar op je luchtbedje wil ook helpen, wel een deken er tussen doen ivm lek gaan. Maar je moet de koude brug doorbreken die je vloer vormt met je luchtbed.
17 graden is prima voor een slaap temp, behalve als je op die kou ligt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 13:42

Bel je verhuurder op, die is er voor!! Niets eerst buren enz vragen , direct naar de juiste persoon

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 18:47

De verhuurder weet bijna niks zei hij. Hij heeft het alleen gekocht en ik ben de eerste huurder. De Voordeur klemt dat had ik hem gemeld. Krijg ik terug dat ik het rubber schoon moet maken. Paar keer gedaan en dat werkt niet. Weer melding gemaakt krijg ik terug dat hij mij al gezegd had dat ik een schoonmaakmiddel er langs moet halen.

Gootsteen lekte, hij zei dat de aansluiting waarschijnlijk vies was en ja ook dit was weer met een doekje op te lossen. Heb dit zelf weten te fixen. Rubber zat niet goed. Hij wil er dus gewoon geen uitgaves aan doen lijkt het wel. Voor de rest is hij ook totaal niet technisch weet ik al. Vandaar dat ik de buren ga proberen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:05

Maar Elmiran, de verhuurder heeft bepaalde plichten rondom de verhuur en onderhoud van het huis. Dat kan hij niet zomaar op jou afschuiven. En als hij niet technisch is zal hij er iemand voor in moeten huren.

Verwarming is een best essentieel ding, als dit niet werkt is de verhuurder toch écht verantwoordelijk om dit op te lossen. Anderen weten vast beter waar precies die grens ligt wbt gootsteen en voordeur, maar verwarming lijkt me toch echt voor de verhuurder om op te lossen.

Wellicht handig om wat informatie bij het juridisch loket of rechtsbijstand in te winnen, zodat je sterk staat in je communicatie naar de verhuurder? Dan kan je wat meer op je strepen gaan staan. Ik bedoel niet dat je letterlijk moet zeggen dat je een advocaat oid hebt ingezet, maar gewoon zijn verplichtingen en jouw rechten duidelijk kunnen communiceren.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:33

elmiran schreef:
De verhuurder weet bijna niks zei hij. Hij heeft het alleen gekocht en ik ben de eerste huurder. De Voordeur klemt dat had ik hem gemeld. Krijg ik terug dat ik het rubber schoon moet maken. Paar keer gedaan en dat werkt niet. Weer melding gemaakt krijg ik terug dat hij mij al gezegd had dat ik een schoonmaakmiddel er langs moet halen.

Ik denk dat hij bedoelt om zeep op de rubbers te smeren als een soort glijmiddel en dat jij dat opvat als dat je het schoon moet maken.

Maar je huurt toch via een makelaar? Dan zou ik daar contact mee opnemen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:45

Hoe is eigenlijk verder jouw zelfstandigheid en zelfefficacy?
Voor iemand van 35 die al een tijd uit huis is vind ik je niet erg zelfredzaam overkomen :o heb je voldoende hulp om jezelf staande te houden?

Dat is niet banketstaaf bedoeld overigens. Ik vraag me oprecht af of je genoeg hulp hebt om jezelf te redden of dat je evt hulp nodig hebt bij het krijgen van de juiste hulp?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 21:59

Mijn vriend wil alleen nog maar dat ik in de weekenden bij hem slaap. Dat terwijl we 12 min bij elkaar vandaan wonen. Eerst had hij het nog over elkaar 1 of 2x doordeweeks zien en in het weekend.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:01

elmiran schreef:
Mijn vriend wil alleen nog maar dat ik in de weekenden bij hem slaap. Dat terwijl we 12 min bij elkaar vandaan wonen. Eerst had hij het nog over elkaar 1 of 2x doordeweeks zien en in het weekend.

Lieve schat! Ga eens leven naar wat jij wil en niet wat hij wil!!!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:02

Precies, wat wil jij?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:10

elmiran schreef:

Vreemd dat hij dat in zijn eentje besluit.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:15

Alleen in het weekend... tja, perfect "op tijd" voor de wekelijkse booty call! Wat een egoïstische droplul. Dumpen die hap. Of hoe vaak wil je eerst nóg weer keihard op je giechel gaan, voordat je wakker wordt en je ogen opent?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:19

Tja, hij heeft jeuk en jij gaat heen om te krabben?

Blijf eerst maar eens lekker in je eigen huisje om daar te wennen. En als hij jeuk heeft gaat hij maar naar jou. Je mag best even uitproberen hoeveel inzet er bij hem is.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:35

TS, wat een roerige periode zit je in! Echt, ik kan me het zo voorstellen hoe machteloos en geleefd dat jij je moet voelen. Ik hoop oprecht dat je dadelijk lekker kan landen in je eigen plek en met open ogen naar je relatie kan kijken.

Je bent zoveel waard en je kan het allemaal zelf!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 22:38

De huisbaas weet het ook niet. Hij gaat morgen de vorige eigenaar van het appartement bellen. Ik heb verder wel warm water.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:41

In ons vorige huis hadden de nieuwe bewoners dat ook ineens.
Die moesten het water bijvullen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 22:48

secricible schreef:
Precies, wat wil jij?

Bij voorgaande relaties sprak ik in de weekenden af, doordeweeks 2x met eentje zelfs 3x doordeweeks en de weekenden. Voor mij is alleen het weekend erg weinig. Misschien leuk als je student bent, en ergens in de 20 bent. Hij wil wel doordeweeks een keer samen eten maar dat ik daarna thuis ga slapen. Als het vanwege de huur betalen is kan hij toch doordeweeks een keer bij mij komen slapen?. Maarja we gaan er nog wel over praten. Nu slaapt hij door vermoeidheid.

Ik ben verder wel veel alleen geweest. Heb 13 jaar alleen gewoond. Heb hem gezegd dat ik dit zeker geen jaren wil. Daar ben ik het type niet voor.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 23:28

Staat er wel genoeg waterdruk op de ketel?
Dit kun je zien op of een metertje die in het groen staat. Of als digitaal hebt kun je het lezen. Bij mij staat er bijvoorbeeld P 1.8

Bij mij is de druk goed.
Maar hij is hier ook weleens op 0.8 geweest en toen moest ik hem bijvullen.

Afbeelding

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 23:30

We kunnen niet bij de ketel / warmtepomp komen. Ze staan in een aparte ruimte in het gebouw met een deur die op slot zit. Warm water doet het wel gelukkig.

Dit is het enige wat ik in de meterkast heb.
Afbeelding

Afbeelding
Door het klussen heb ik niet eerder opgemerkt dat het geen 20 graden werd. Maandag de rest. Helemaal alleen gedaan, en rechtop gezet :D. Er komen nog 3 kleinere elementen bovenop.
Laatst bijgewerkt door elmiran op 17-02-23 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 23:38

Misschien heeft iemand hem wel expres op 18 graden gezet om gas te sparen of zo.
Maar hier moet de verhuurder gewoon echt voor komen of iemand sturen hoor. En niet pas over een week.