Al kan ik van een kind nog wel begrijpen dat de verantwoordelijkheid van de hygiëne bij de ouders ligt maar als een man met een vieze dop aan komt dan is dat toch wel gênant.
Ik doe momenteel een minor film en moet een korte documentaire gaan maken dit semester. Ik had het thema "bewust kindvrij in onze maatschappij" gepakt en mijn filmplan is zojuist goedgekeurd.
Anoniem
Geplaatst: 11-02-22 11:14
Plop1997 schreef:
Ik doe momenteel een minor film en moet een korte documentaire gaan maken dit semester. Ik had het thema "bewust kindvrij in onze maatschappij" gepakt en mijn filmplan is zojuist goedgekeurd.
Leuk! Benieuwd wat je ervan maakt
Mews
Geplaatst: 11-02-22 11:15
Plop1997 schreef:
Wat leuk, wat voor ideeën heb je ervoor? Kan je hem wanneer het klaar is ook hier delen?
De documentaire mag 5 tot 7 minuten duren maar ik wil het perspectief laten zien van wat ik hier in het forum veel hoor. En dat is de reacties die je krijgt van mensen als je verteld dat je geen kinderen wilt. Daarbij kan ik zelf mijn eigen ervaring erbij halen als 20 jarige want de standaard reactie die ik altijd krijg is: Dat komt wel als je 30 bent.
Dus het lijkt mij interessant om iemand te interviewen die in de 30 is en iemand die in de 40 is zodat je verschillende ervaringen kunt horen en de reacties kunt vergelijken met iemand die dus die "magische" maatschappelijke kinderwens grens van 30 heeft bereikt.
De documentaire stijl wordt dus retorisch met een beetje een egodocu, wat betekend dat de maker (ikzelf) ook een duidelijke mening over het onderwerp heeft en vanuit eigen ervaringen gaat zoeken en bevinden. Denk een beetje richting Sunny Bergman documentaires (beperkt houdbaar, sletvrees, wit is ook een kleur) alleen dan heel kort.
Als iemand dus interesse zou hebben om geïnterviewd te worden en mee te werken aan mijn shortdocu dan stuur me even een PB! Ik zit nog in de onderzoeksfase maar moet ook al langzaam gaan zoeken naar mensen die ik mag interviewen. Dit zal dan wel op korte termijn zijn, ik heb week 8, 9 en 10 voor eventuele draaidagen maar ik mag verder alles zelf inplannen qua tijd en locatie.
Plop1997
Geplaatst: 11-02-22 11:38
Dieuwke_ schreef:
Tof! Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken, mogen wij hem ook zien als ie klaar is?
In principe is het een opdracht alleen voor school en voor mijn portfolio maar ik kan in overleg met de personen die ik ga interviewen of deze ook openbaar zou mogen. Het is ook voor een HBO minor dus als het goed is wordt het wel een kwalitatief mooie docu.
Ik vind dat het leven steeds leuker wordt met elk jaar tot dusver, dus ik vond 30 worden ook niet erg. Meer geld, nog prima fysiek fit, minder onzekerheden, stress en twijfels dan toen ik 20 was.