Sociale uitsluiting collateral damage?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:01

Ik vermoed dat het buiten Corona om nogal wat slachtoffers eist of gaat eisen de komende maanden. Er is al bekend dat er onder mensen met suiker veel meer amputaties nodig zijn, mensen die al een jaar nauwelijks kunnen bewegen doordat ze geen nieuwe heup krijgen, orgaantransplantaties die op de lange baan geschoven worden, net niet dringend genoeg hartoperaties die weer uitgesteld worden , ga zo maar door .

Anna79

Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:04

c_alsemgeest schreef:
Anna79 schreef:
Heb je hier een bron/link van?



De medical excemption van het ATAGI werd laatst in debat/stukken genoemd om na te kijken hoe- en met welke uitzonderingen of alternatieven ze dit willen onderzoeken.
Bron: politiek 24 live bekeken :')
Ik kan het per link alleen vinden in mogelijkheden, niet vastgesteld want er is ook niks anders dan een plan hier voor.

Zoals ik al zei... imo zijn ze hiermee rijkelijk te laat.
Maar er wordt dus wel over nagedacht en hoe ze het kunnen implementeren.
Dus voor die zeer kleine groep hoop ik dat het door gang vind en snel geregeld is.

Oa de Nederlandse hartstichting en het KWF zit er goed op om druk uit te oefenen, dus ik denk dat het via die wegen ook het snelste bekend wordt.


Dankjewel!

Popstra
Berichten: 13983
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:07

Mellow schreef:
bigone schreef:
Mellow, wie wijst er hier nu met het vingertje? De ongevaccineerden had grotendeels voorkomen kunnen worden, de gevaccineerden, merendeels ouderen met slecht werkend immuunsysteem en onderliggende aandoeningen niet!

Nee ik wijs nog steeds niet met het vingertje...maar dat interpreteer jij wel zo. Prima. Ik zeg dat we allemaal verantwoordelijkheid moeten nemen waarop jij zegt dat er ongevaccineerden op de IC liggen en ik alleen maar zeg dat er ook gevaccineerden liggen. Maar weet je... mijn hele punt waar ik het over heb wordt compleet overheen gewalst dus ik vind het wel weer choco.
o.k, even ter voorbeeld; ik ben gevaccineerd, houd afstand, vermijd drukte, was mijn handen, houd mij aan lockdown en avond klok als die er is en draag mondkap in winkels..openbare ruimtes.
Wat moet ik nog meer doen om volgens jou tot het ,,allemaal verantwoording nemen,, te horen??

Volgens mij zijn de mensen die niet willen vaccineren omdat ze zich gedwongen zouden voelen en de mensen die corona als hoax zien ofwel een grote onzin toch diegeen die geen verantwoording willen nemen!?

Shadow0

Berichten: 43583
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:25

Als iedereen overal tegen is, moeten we het misschien toch weer even hebben over hoe gezellig code zwart is. (Die nu al bijna niet te vermijden lijkt.)

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:32

dan zijn we ook tegen code zwart ;)

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:37

'We moeten allemaal onze verantwoordelijkheid nemen'.

Dit lijkt een open deur, maar de praktijk is toch een beetje anders.
Want wat is eigen verantwoordelijkheid?

Een deel van de inmiddels gevaccineerden heeft zich alleen voor zichzelf laten vaccineren.
Die mensen moeten door opgelegde maatregelen aangezet worden tot het nemen van hun verantwoordelijkheid, omdat ze nog steeds besmettelijk kunnen zijn - al is de kans veel kleiner dan bij niet-gevaccineerden. Het vaccin is geen vrijbrief om de regels aan je laars te lappen.

Een deel van de gevaccineerden heeft zich laten vaccineren, niet alleen om zichzelf, maar vooral ook om anderen te beschermen. Die mensen houden zich om die reden dan ook doorgaans goed aan de maatregelen.

Een deel heeft zich niet laten vaccineren en dat is 100% uit eigenbelang.
Als het om medische redenen gaat, en dus op doktersadvies, dan is dat vanzelfsprekend, hoeven we het niet over te hebben. Ook omdat het om een heel kleine groep gaat.

Als het gaat om prikangst, dan is het begrijpelijk, al kun je er ook voor kiezen om je toch te laten prikken, met extra begeleiding daaromheen, verdoving etc.

Als het gaat om wantrouwen t.o.v. het vaccin, aan mijn lijf geen polonaise, geloofsovertuiging etc., dan stel je je eigen visie/emoties daarmee boven het belang anderen te beschermen, punt.
Ik vind het niet zo gek dat deze groep extra gewezen wordt op het nemen van verantwoordelijkheid door testen, afstand houden etc. En dat de maatschappij d.m.v. 2G beschermd wordt om grootschalige verspreiding van het virus door toedoen van deze groep zo veel mogelijk te voorkomen.
Dat dit vervolgens wordt gezien als discriminatie zegt naar mijn idee vooral veel over de onwil om verantwoordelijkheid te nemen.

En zo houdt deze laatste groep de rest van de maatschappij in gijzeling, ik kan er niet meer van maken.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:43

Mellow schreef:
bigone schreef:
Mellow, wie wijst er hier nu met het vingertje? De ongevaccineerden had grotendeels voorkomen kunnen worden, de gevaccineerden, merendeels ouderen met slecht werkend immuunsysteem en onderliggende aandoeningen niet!

Nee ik wijs nog steeds niet met het vingertje...maar dat interpreteer jij wel zo. Prima. Ik zeg dat we allemaal verantwoordelijkheid moeten nemen waarop jij zegt dat er ongevaccineerden op de IC liggen en ik alleen maar zeg dat er ook gevaccineerden liggen. Maar weet je... mijn hele punt waar ik het over heb wordt compleet overheen gewalst dus ik vind het wel weer choco.

Waar ontken ik dat gevaccineerden ook op de ic komen? Nergens toch, jij had het over allemaal onze verantwoordelijkheid nemen, ik doe al anderhalf jaar niet anders. Het enigste wat ik zeg is dat de helft van de opnames voorkomen had kunnen worden wanneer iedereen zijn verantwoording had genomen en ja dat zijn in dit geval de niet gevaccineerden .

Mellow

Berichten: 6537
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:50

Popstra schreef:
Mellow schreef:

o.k, even ter voorbeeld; ik ben gevaccineerd, houd afstand, vermijd drukte, was mijn handen, houd mij aan lockdown en avond klok als die er is en draag mondkap in winkels..openbare ruimtes.
Wat moet ik nog meer doen om volgens jou tot het ,,allemaal verantwoording nemen,, te horen??

Volgens mij zijn de mensen die niet willen vaccineren omdat ze zich gedwongen zouden voelen en de mensen die corona als hoax zien ofwel een grote onzin toch diegeen die geen verantwoording willen nemen!?


En ik ben ongevaccineerd en doe precies hetzelfde als jij. Maar ik word er wel op aangekeken want ik ben zogenaamd het probleem. De reden waarom ik niet gevaccineerd dat doet er ineens niet meer toe... en dat doet mij zo zeer...

Er zijn gewoon gevaccineerden en ongevaccineerden die hun verantwoordelijkheid niet nemen. Maar we maken er van dat het nu de schuld is van de ongevaccineerden. Dat is mijn punt.

Als ik mij niet goed voel, blijf ik thuis. Als het ergens druk is ga ik weg. Ik hou afstand enzovoort. Maar het is mijn schuld zogenaamd dat dit nog doorwoekert. Ik heb (nog) geen corona gehad en zoek het ook echt niet bewust op om dan een qr code te krijgen want dat is wat nu ook een boel gebeurd. Ik ben zo ontzettend voorzichtig op vele vlakken. En toch word ik als 1 of andere paria gezien. Een wappie enzovoort...

En iemand met een qr die kan gaan en staan waar die wil. En ja er zijn er zat met dat ding die dus met klachten gewoon hun ding doen en niet meer gaan testen.

Ik klaag niet hoor dat ik niet uit eten kan enzovoort. Dat boeit me niet. Wat me wel boeit is hoe we met elkaar omgaan. En we slaan nou echt een verkeerde weg in.

Wat ik vooral niet wil en wat ik ook ongetwijfeld wel doe is veroordelen. Dat is ook lastig als je een punt wil maken. Voor mij veranderd een persoon echt niet, wel of geen prik. Als je je verantwoordelijkheid neemt. In het geval dat je dat ongevaccineerd of gevaccineerd wel doet ja dan word ik daar wel sneu van. En dat is wat ik bedoel met mijn verhaal. Dat de prik niet zegt of je je wel of niet verantwoordelijk gedraagt maar het je eigen gedrag is.

Anna79

Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:58

Popstra schreef:
Mellow schreef:

o.k, even ter voorbeeld; ik ben gevaccineerd, houd afstand, vermijd drukte, was mijn handen, houd mij aan lockdown en avond klok als die er is en draag mondkap in winkels..openbare ruimtes.
Wat moet ik nog meer doen om volgens jou tot het ,,allemaal verantwoording nemen,, te horen??

Volgens mij zijn de mensen die niet willen vaccineren omdat ze zich gedwongen zouden voelen en de mensen die corona als hoax zien ofwel een grote onzin toch diegeen die geen verantwoording willen nemen!?


En ik ben ongevaccineerd en doe precies hetzelfde als jij. Maar ik word er wel op aangekeken want ik ben zogenaamd het probleem. De reden waarom ik niet gevaccineerd dat doet er ineens niet meer toe... en dat doet mij zo zeer...

Er zijn gewoon gevaccineerden en ongevaccineerden die hun verantwoordelijkheid niet nemen. Maar we maken er van dat het nu de schuld is van de ongevaccineerden. Dat is mijn punt.

Als ik mij niet goed voel, blijf ik thuis. Als het ergens druk is ga ik weg. Ik hou afstand enzovoort. Maar het is mijn schuld zogenaamd dat dit nog doorwoekert. Ik heb (nog) geen corona gehad en zoek het ook echt niet bewust op om dan een qr code te krijgen want dat is wat nu ook een boel gebeurd. Ik ben zo ontzettend voorzichtig op vele vlakken. En toch word ik als 1 of andere paria gezien. Een wappie enzovoort...

En iemand met een qr die kan gaan en staan waar die wil. En ja er zijn er zat met dat ding die dus met klachten gewoon hun ding doen en niet meer gaan testen.

Ik klaag niet hoor dat ik niet uit eten kan enzovoort. Dat boeit me niet. Wat me wel boeit is hoe we met elkaar omgaan. En we slaan nou echt een verkeerde weg in.

Wat ik vooral niet wil en wat ik ook ongetwijfeld wel doe is veroordelen. Dat is ook lastig als je een punt wil maken. Voor mij veranderd een persoon echt niet, wel of geen prik. Als je je verantwoordelijkheid neemt. In het geval dat je dat ongevaccineerd of gevaccineerd wel doet ja dan word ik daar wel sneu van. En dat is wat ik bedoel met mijn verhaal. Dat de prik niet zegt of je je wel of niet verantwoordelijk gedraagt maar het je eigen gedrag is.[/quote]

Helemaal mee eens!

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:59

Mellow en Anne het probleem is niet het individu ongevaccineerde die wel haar verantwoordelijkheid neemt. Ik ken ook mensen die dat zeker wel doen, zich laten testen als ze ergens aan mee willen doen en vaker nog gewoon thuis blijven en de gevolgen dragen van hun keuze.
Het probleem is dat er een grote groep ongevaccineerden zijn die zich nergens aan houden, die grote onzin uit lopen te kramen op social media en zich niet aan de feiten houden en die zich zo uitgesloten voelen en waarbij het net lijkt alsof we niet in een wereldwijde pandemie zitten die zijn wiedeweerga niet kent.
In DIE groep zit het probleem. DIE groep manifesteert zich nogal fel, voelt zich zelf uitgesloten (kijk maar eens naar de titel alleen al van dit topic), DIE groep heeft het over feestjes organiseren zodat covid opgelopen kan worden en meer van dat soort dingen.
DIE groep mensen irriteren.
Ik heb hier ook vriendinnen die zich niet laten vaccineren. Zij weten waarom ik geen contact wil met ze, namelijk om hen te beschermen want ik leef al een hele tijd weer wat losser en ga binnen paar weken voor prikje 3. Het zijn mensen die ook wel onzin verkopen en allerlei voorbeelden hebben waaruit zou blijken dat vaccineren niet zou helpen of slechter zou zijn als niet vaccineren, maar zij houden zich wel aan alle regels en eigenlijk als het om mijn omgeving gaat zonder morren. Het is ook wat het is. Zij maken een keuze en nemen daar dan ook de consequenties van.
Ook al vind ik het beter dat mensen als jij en mijn vriendinnen zich wel laten inenten, omdat ik dat beter voor henzelf vind en voor de gemeenschap, ik heb zelf toch niet zo'n moeite met die mensen eerlijk gezegd. Het zijn de mensen die massaal demonstreren, die massaal op het anarchistische af de wet ontduiken door hun bars gewoon open te houden terwijl dat verboden is waarbij dan ook eens niet gehandhaafd wordt. Met dat gedoe heb ik problemen maar echt niet met mensen zoals jij of met mijn vriendinnen. En zodra de pandemie voorbij is, zijn ze hier bij ons ook weer hartstikke welkom op onze etentjes en feestjes. Maar nu even niet.

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:03

Nou Pien, inderdaad :j

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:08

Ik denk dat het met name voor de groep 50-80 jaar erg belangrijk is zich te laten vaccineren. Ondanks voorzichtig doen en maatregelen nemen kan je toch besmet raken. En als je dan niet beschermd bent door een vaccinatie loop je gewoon een stuk meer risico. Er zijn helaas voorbeelden genoeg.

Op 31 oktober bleek 70% op de IC niet gevaccineerd en ook waren de mensen uit de groep ongevaccineerden een stuk jonger dan de gevaccineerden die opgenomen waren.

Het aller allerliefste zou ik zien dat de zorg het gewoon aan zou kunnen en we alles los kunnen laten en mensen zelf kunnen laten bepalen of ze zich wel of niet laten vaccineren, zonder dat deze keuze van invloed is op de hele maatschappij.

Ik heb er gewoon veel moeite mee dat we nu maar met zijn allen moeten proberen de besmettingen omlaag te brengen, omdat er relatief veel ongevaccineerden op de IC liggen. En dat terwijl er gewoon goede vaccins voor handen zijn.

Mellow

Berichten: 6537
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:17

@Pien. Maar er word steeds over een hele groep gesproken die het probleem is. En ja dan voel ik mij aangesproken want ik behoor tot die groep. Dus ik ben zogenaamd ook het probleem. En dat doet mij als INDIVIDU nogal zeer. Dat is wat ik probeer te zeggen. Het mes snijd aan 2 kanten.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:26


Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:30


xHaithi

Berichten: 2081
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:37

Ik denk dat er hier een dikke olifant in de kamer zit waar bewust of onbewust grandioos overheen gekeken wordt.
https://www.cnbc.com/2021/10/14/covid-i ... sters.html
https://www.news.com.au/lifestyle/healt ... 39598b1cb9

In deze landen vervalt je vaccin na 6 maanden want dan werkt het niet (voldoende) meer. In België trok men vorige week aan de alarmbel in Antwerpen omdat men veel meer gevaccineerden op de IC ziet. In een artikel over dit probleem werd gezegd: "er is nood aan een 3de vaccin want het vaccin verliest aan kracht".
Dit allemaal in het achterhoofd gehouden, wij hebben hier een behoorlijk aantal mensen rondlopen in BE en NL die tussen 10 maand en 6 maand geleden gevaccineerd zijn en denken dat ze beschermd zijn. Daar ziet niemand een gigantisch probleem in? Plus al een aantal bij wie het vaccin niet aansloeg? Plus al die vaccins die sowieso al niet ontzettend sterk beschermden (zoals Janssen)? Je kan met vingertjes naar ongevaccineerden wijzen wat je wil, maar als een deel van je bevolking die wel alles mag eigenlijk onder niet-gevaccineerd geschaard zou moeten worden, tsja, wat verwacht je dan?

Bronnen:
4 november 2021: https://rtv.be/artikels/50-covid-patien ... en-a105721
5 november 2021: https://atv.be/nieuws/gza-ziekenhuizen- ... ten-128526
5 november 2021: https://www.gva.be/cnt/dmf20211105_97146276
11 november 2021: https://www.hln.be/sint-niklaas/overgro ... ~a9a97f7e/

Interessante stukken uit artikel:
“Het profiel van de intensieve patiënten bij ons?”, aldus Deckers. “Het zijn nu allemaal gevaccineerden met doorbraakinfecties. Relatief jonge mensen van 55 tot 60 jaar, redelijk wat met immuunproblemen. Maar we zien toch ook verschillende zwaar zieke jongere mensen, van 30 tot 35 jaar. De vraag is dus of de vaccins nog zo goed werken.”

“De alarmbellen gaan af. De bezorgdheid is heel groot door de sterke stijging in patiënten”, treedt Jan Flament, CEO van Ziekenhuis Geel, hem bij. “Dankzij het vaccin zitten de gangen niet vol coronapatiënten, maar de vaccins lijken wel aan kracht te verliezen. Een derde vaccin is absoluut logisch.”

Dit fenomeen is trouwens niet lokaal. Paar weken eerder had onze minister van volksgezondheid al cijfers opgelezen van ziekenhuisopnamen waaruit bleek dat er sowieso al veel gevaccineerden in het ziekenhuis en op de IC lagen.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:44

Ga ik ook nog even de olifant in de porseleinkast smijten, wie zegt dat die mensen allemaal gevaccineerd zijn? Gezien de fraude die blijkbaar zelfs artsen lijken te plegen?
En ja, de werkzaamheid om een besmetting op te lopen verminderd behoorlijk na zes maanden maar niet de bescherming tegen ic opname. Maar op 1000 gevaccineerden die corona krijgen gaan er toch 5 + 5 ( geen reactie op vaccin) het ziekenhuis in. En met de grote hoeveelheid gevaccineerden zijn dit er nogal wat.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 16-11-21 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:44

In welke kamer zit die olifant?

Anna79

Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:53

bigone schreef:
Ga ik ook nog even de olifant in de porseleinkast smijten, wie zegt dat die mensen allemaal gevaccineerd zijn? Gezien de fraude die blijkbaar zelfs artsen lijken te plegen?
En ja, de werkzaamheid om een besmetting op te lopen verminderd behoorlijk na zes maanden maar niet de bescherming tegen ic opname. Maar op 1000 gevaccineerden die corona krijgen gaan er toch 5 + 5 ( geen reactie op vaccin) het ziekenhuis in. En met de grote hoeveelheid gevaccineerden zijn dit er nogal wat.


Dan kun je wel bezig blijven. Vertrouw jij de overheid wel 100 procent? Rutte heeft al heel wat steekjes laten vallen...

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:56

Ik vertrouw uit principe alleen mijzelf voor de volle 100 % , heel mijn leven al. Omdat niemand hetzelfde is en denkt en doet zoals ik .

xHaithi

Berichten: 2081
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:03

bigone schreef:
Ga ik ook nog even de olifant in de porseleinkast smijten, wie zegt dat die mensen allemaal gevaccineerd zijn? Gezien de fraude die blijkbaar zelfs artsen lijken te plegen?
En ja, de werkzaamheid om een besmetting op te lopen verminderd behoorlijk na zes maanden maar niet de bescherming tegen ic opname. Maar op 1000 gevaccineerden die corona krijgen gaan er toch 5 + 5 ( geen reactie op vaccin) het ziekenhuis in. En met de grote hoeveelheid gevaccineerden zijn dit er nogal wat.


Pardon? :') Dus jij insinueert dat deze artsen liegen? Alsjeblieft zeg... Deze mensen trekken aan de alarmbel omdat ze zich zorgen maken over deze kwestie en jij stelt dat ze fraude plegen? Zij zitten al 2 jaar met hun snufferd op de covid cases. Lijkt mij dat die hun inschattingen wel kunnen maken, dus ook dat dit niet 'normaal is en bij de normale vaccincijfers hoort'.

Wie zegt dat die vaccins nog beschermen tegen IC-opname? Heb je daar een bron van? Ik meen mij te herinneren dat toen de Israël-case op tafel kwam dat er na 6 maanden echt een verwaarloosbare bescherming was. Dat zou ik alleen weer opnieuw moeten opsnorren. Staat misschien nog in dit topic in één van mijn oude reacties.

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:05

ik snap dat gezeik niet over dat vaccins minder goed werken naarmate de tijd verstrekt? Doet dat er iets toe? Die vaccins hebben er al voor gezorgd dat er weetikhoeveel minder mensen (ernstig) ziek zijn geworden.

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:05

xHaithi schreef:
Pardon? :') Dus jij insinueert dat deze artsen liegen? Alsjeblieft zeg... Deze mensen trekken aan de alarmbel omdat ze zich zorgen maken over deze kwestie en jij stelt dat ze fraude plegen? Zij zitten al 2 jaar met hun snufferd op de covid cases. Lijkt mij dat die hun inschattingen wel kunnen .

Nee, zij stelt dat artsen fraude plegen... ik weet niet of het arsen waren, maar dokters assistentes wel.. althans, dat was laatst in het nieuws.
Mensen met een vaccinatiebewijs die niet gevaccineerd zijn.
het is wat far fetched qua getallen misschien, maar het is wel waar... helaas. Maar dat zal wel vaker gebeuren ook, en dan weten we het niet...

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:07

Kinke schreef:
ik snap dat gezeik niet over dat vaccins minder goed werken naarmate de tijd verstrekt? Doet dat er iets toe? Die vaccins hebben er al voor gezorgd dat er weetikhoeveel minder mensen (ernstig) ziek zijn geworden.

het is ook geen Dikke Olifant... want het is al bekend..
Tenminste, een olifant in de kamer is toch iets waar niemand het over wil hebben? Maar dan ben je een maand of wat te laat denk... met je olifant?

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:08

Maar wat is het probleem dan? Dan moeten we gewoon blijven vaccineren. Lijkt me logisch en geen probleem