Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 19:09


MissYvette4u

Berichten: 2994
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 19:16

Mjelleke schreef:
Verwarrend! In het schema iets lager staat wel een v-tje.

[ [url=m/TiU1ge.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ken je iemand die goed Duits kan en op de Duitse site kan kijken?


Maar ben ik niet eerder iemand die in DLD overstapt en het land weer rechtstreeks verlaat? Ik rij nl rechtstreeks naar het vliegveld, wacht op persoon om vervolgens rechtstreeks door naar huis te rijden. Alles bij elkaar zal het niet langer dan 4 uur zijn (heen-&terugreis en wachttijd)

Ik stuur Tess een pb dank jullie!

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 20:47

Schijnbaar is het ook heel normaal tegenwoordig om te roepen dat je corona hebt bij de HAP. Vanavond meegemaakt

MissYvette4u

Berichten: 2994
Geregistreerd: 15-11-03

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 20:52

Omdat ik zo goed als doorreis, alleen mondmasker nodig op openbare plaatsen

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78668
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:11

Wilde iemand de praktijk voor zichzelf Purny?

Over alle maatregelen, van mij mogen ze nog steeds blijven, in mijn ogen moeten de ziekenhuizen en de gezondheidszorg nog steeds ontlast worden en iedere corona opname is er eentje te veel. Zo ontzettend veel zorg is er opgeschort, ze lopen tegen een gigantische achterstand die nog altijd ingehaald moet worden. De zorg is daardoor nog steeds zwaar overbelast. Daar wordt door veel mensen niet bij stil gestaan, ze zien maar een paar honderd opnames dus de zorg is ontlast, maar het tegendeel is waar.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:11

Hij kwam net bij de arts vandaan

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:25

pien_2010 schreef:
ingedebruijn schreef:
Amen. Mooie post Vayo.


Met één misvatting, vooral vanwege de overbelasting vd ziekenhuizen zijn de regels iedere keer zo aangescherpt, niet vanwege verhoogd risico overlijden 80 ++. En het waren en zijn niet alleen de 80 plussers die opgenomen worden cq overlijden was het maar waar. Het zijn vooral de 60 plussers, maar ook 50 en 40 plussers.

Verder wel met veel zaken eens.

Een pleidooi ook dat zoveel mensen zich laten gaan vaccineren want daar zit de uitweg in al die ellende.


Eerder een toevoeging dan een misvatting denk ik. Ik noem eigenlijk niet echt een reden waarom de maatregelen steeds werden aangescherpt
Die maatregelen zijn natuurlijk nooit voor een specifieke leeftijdscategorie, maar op basis van de totaliteit aan besmettingen en opnames, het R getal enz.

Als je op het Corona dashboard kijkt onder ziekenhuisopnames zie je dat grootste groep die in Nl opgenomen is 80-89 en 90+ is, gevolgd door 70-79. Daaronder de 60-69 enz.


Ik hoorde net op de radio dat half augustus waarschijnlijk elke volwassene die dit wilt helemaal gevaccineerd zou kunnen zijn. Mooi nieuws!

En wat meerderen al zeggen … ik ben benieuwd wat dit gaat doen met de maatregelen. Gaan die er dan allemaal af of blijven we maatregelen houden, omdat nog teveel mensen zich niet laten vaccineren? En gaan we van zorgpersoneel verwachten dat zij een stapje extra doen wanneer de opnames toenemen en dit niet gevaccineerden blijken? Mensen die zich dus hadden kunnen beschermen, maar er zelf voor kozen om dit niet te doen.

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 23:19

Tjee.. De situatie in IJsland stemt me niet zo blij. Hoe lang zullen zij dan maatregelen blijven houden? Je kan er dan toch niet mee stoppen met deze insteek (totdat er een nieuw vaccin is?)? Het vlamt dan steeds weer opnieuw op.

En gaan we in NL dit dan ook zo doen?

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 23:25

Mag hopen van niet.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 23:45

Jeetje. Nou dat hoop ik ook niet. Even op gegoogled en 90% is daar gevaccineerd. De Deltavariant heerst daar, maar nog geen ernstig zieke mensen en de meeste mensen hebben niet eens echt last van ziekteverschijnselen!!!? https://www.ad.nl/buitenland/gevaccinee ... ~ab46abe5/

Echt .. stop dan met testen en laat het gewoon los. Laat mensen op een natuurlijke manier immuniteit opbouwen aangezien ze al behoorlijk beschermd zijn. Jezelf steeds wapenen om maar niet met virussen in aanraking te komen heeft ook een behoorlijke keerzijde! Kijk nu naar de hoeveelheid kinderen die op de IC liggen met het RS virus. We moeten met regelmaat met virussen in contact komen om onze immuniteit op peil te houden. In een glazen bubbel blijven leven als zo meteen iedereen gevaccineerd kan zijn is niet gezond en voor velen niet wenselijk.

Ik ben straks wanneer iedereen gevaccineerd kan zijn ook echt niet meer van plan om bij klachten te gaan testen. Dat lijkt me totaal onnodig, omdat vaccinaties gewoon aardig goed beschermen tegen ziekenhuisopnames. Dat 90% van de corona patiënten die nu in het ziekenhuis liggen niet (volledig) gevaccineerd is zegt toch wel heel erg veel. En van de mensen die gevaccineerd zijn, hebben de meesten vervelend genoeg als iets anders onder de leden of werkt het immuunsysteem niet goed.

Ik hoop dat dat hele testen er, zodra iedereen gevaccineerd had kunnen zijn, gewoon vanaf gaat of dat mensen massaal stoppen met testen. Dit is anders toch geen leven zo om dit nog maanden- of jarenlang te blijven doen?

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 06:35

Mee eens Vayo!

Popstra
Berichten: 13983
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 07:17

Mss moet men toch eens het reizen per vliegtuig onder de loep nemen. Is dat allemaal wel zo ,schoon, en veilig?

De positief geteste Nederlandse olympische sporters zijn vrijwel zeker ook besmet tijdens hun reis aangezien ze vlak voor vertrek negatief getest waren.

Suzanne F.

Berichten: 49653
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 08:03

Popstra schreef:
Mss moet men toch eens het reizen per vliegtuig onder de loep nemen. Is dat allemaal wel zo ,schoon, en veilig?

De positief geteste Nederlandse olympische sporters zijn vrijwel zeker ook besmet tijdens hun reis aangezien ze vlak voor vertrek negatief getest waren.


Ja dat ik zei jaren geleden al. Mijn moeder heeft een keer een echt griep opgelopen in een vliegtuig. Ze werd zo ziek dat ze in het ziekenhuis werd opgenomen.

Maar wel eens met Vayo, we kunnen ons niet eeuwig blijven afsluiten.

Fitzroy

Berichten: 25230
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 08:26

Popstra schreef:
Mss moet men toch eens het reizen per vliegtuig onder de loep nemen. Is dat allemaal wel zo ,schoon, en veilig?

De positief geteste Nederlandse olympische sporters zijn vrijwel zeker ook besmet tijdens hun reis aangezien ze vlak voor vertrek negatief getest waren.


Kan ook in de bus gebeurd zijn, hoeft niet per se in het vliegtuig geweest te zijn.

Sizzle

Berichten: 35757
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 08:43

Er is al jaren wetenschappelijk onderzoek beschikbaar over overdracht in vliegtuigen (van andere ziekten zoals SARS en TBC).
Met covid hebben ze dat gewoon uit commerciele redenen aan de kant geschoven.
Dat ze het risico aanvaardbaar vonden vind ik niet erg maar ik vind het wel schofterig dat dit niet eerlijk verteld wordt.

Gnome
Berichten: 8483
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 08:46

Ook daarbij denk ik.. Met logisch nadenken kom je een heel eind. Het zal vast goed geventileerd zijn maar feit blijft dat je in een afgesloten ruimte, arm aan arm zit voor een lange tijd (over het algemeen). Lijkt me dus een illusie dat je daar niet besmet kunt raken.

Zeker het moment dat je geland bent en de motoren uit gaan. Dan is het in een paar seconde zo benauwd.. Dat kan al voldoende zijn voor de verspreiding. Maargoed van de OS kan het net zo goed buiten het vliegtuig om gegaan zijn inderdaad.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:28

https://www.parool.nl/nederland/onderzoek-kans-op-besmetting-corona-in-het-vliegtuig-klein~bef06f8d/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/rivm-kans-op-coronabesmetting-in-het-vliegtuig-is-klein

Dit kon ik vinden op het internet over besmettingen tijdens de vluchten.
Het is sowieso een beetje apart om te denken dat je niet besmet kan raken. Sporters kunnen makkelijk op de luchthaven al besmet geweest zijn.

Als ze ervoor wilden zorgen dat er vrijwel geen enkele sporter besmet had kunnen worden dan hadden ze een vliegtuig apart moeten reserveren. Maar je kan altijd besmet raken.
Laatst bijgewerkt door purny op 26-07-21 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35757
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:30

Het reizen op basis van inentingen is eigenlijk niet meer houdbaar, de (Pfizer) inenting beschermt bij de delta variant slechts 39% tegen besmetting.
Wel beschermt het heel goed tegen zware ziekte maar je sleepy het dus wel gewoon overal mee naar toe.

Pfizer and BioNTech's Covid-19 vaccine is just 39% effective in Israel where the delta variant is the dominant strain, according to a new report from the country's Health Ministry.
The two-dose vaccine still works very well in preventing people from getting seriously sick, demonstrating 88% effectiveness against hospitalization and 91% effectiveness against severe illness, according to the Israeli data.

https://www.cnbc.com/amp/2021/07/23/del ... ssion=true

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:32

Sizzle schreef:
Het reizen op basis van inentingen is eigenlijk niet meer houdbaar, de (Pfizer) inenting beschermt bij de delta variant slechts 39% tegen besmetting.
Wel beschermt het heel goed tegen zware ziekte maar je sleepy het dus wel gewoon overal mee naar toe.

Pfizer and BioNTech's Covid-19 vaccine is just 39% effective in Israel where the delta variant is the dominant strain, according to a new report from the country's Health Ministry.
The two-dose vaccine still works very well in preventing people from getting seriously sick, demonstrating 88% effectiveness against hospitalization and 91% effectiveness against severe illness, according to the Israeli data.

https://www.cnbc.com/amp/2021/07/23/del ... ssion=true


Huh laatst was er toch een onderzoek dat Pfizer juist heel goed tegen de Delta variant beschermde?
Of was dat alleen die ziekenhuisopname?

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:32

Zouden we dan naar een reisverbod moeten, een testmaatschappij of een combinatie?

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:35

Cer schreef:
Zouden we dan naar een reisverbod moeten, een testmaatschappij of een combinatie?


ik denk dat als er vol gevaccineerd is mensen minder (lang en heftig) ziek worden en daramee minder besmettelijk worden.

Je kan dan wel positief testen, maar de kans dat je mensen besmet is klein, en dan dooft het toch wel uit

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:37

Ik kreeg een bericht dat mijn afspraak verzet gaat worden ivm gewijzigde openingstijden... maar zelf verzetten of vervroegen kon vorige keer niet. En dat net na het nieuwsbericht dat mensen die na 16? Augustus hun 2e prik hebben staan hem kunnen vervroegen.

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:47

Maar willen we dan toch naar verplicht vaccineren? Dat las ik op eerdere pagina's ook, maar dat lijkt mij niet wenselijk? Dat werd toch ook steeds gezegd, dat het vaccin geen verplichting moet worden?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:52

Vayo schreef:
Jeetje. Nou dat hoop ik ook niet. Even op gegoogled en 90% is daar gevaccineerd. De Deltavariant heerst daar, maar nog geen ernstig zieke mensen en de meeste mensen hebben niet eens echt last van ziekteverschijnselen!!!? https://www.ad.nl/buitenland/gevaccinee ... ~ab46abe5/

Echt .. stop dan met testen en laat het gewoon los. Laat mensen op een natuurlijke manier immuniteit opbouwen aangezien ze al behoorlijk beschermd zijn. Jezelf steeds wapenen om maar niet met virussen in aanraking te komen heeft ook een behoorlijke keerzijde! Kijk nu naar de hoeveelheid kinderen die op de IC liggen met het RS virus. We moeten met regelmaat met virussen in contact komen om onze immuniteit op peil te houden. In een glazen bubbel blijven leven als zo meteen iedereen gevaccineerd kan zijn is niet gezond en voor velen niet wenselijk.

Ik ben straks wanneer iedereen gevaccineerd kan zijn ook echt niet meer van plan om bij klachten te gaan testen. Dat lijkt me totaal onnodig, omdat vaccinaties gewoon aardig goed beschermen tegen ziekenhuisopnames. Dat 90% van de corona patiënten die nu in het ziekenhuis liggen niet (volledig) gevaccineerd is zegt toch wel heel erg veel. En van de mensen die gevaccineerd zijn, hebben de meesten vervelend genoeg als iets anders onder de leden of werkt het immuunsysteem niet goed.

Ik hoop dat dat hele testen er, zodra iedereen gevaccineerd had kunnen zijn, gewoon vanaf gaat of dat mensen massaal stoppen met testen. Dit is anders toch geen leven zo om dit nog maanden- of jarenlang te blijven doen?

Helemaal mee eens.

Sizzle

Berichten: 35757
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:53

Eigenlijk hoop ik dat ik nu (volledig gevaccineerd) ook gewoon met de delta in aanraking kom. Dan is dat gelijk maar weer geboost.