Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:21

Tot mei? Noooo, dat meen je echt niet....

Het slaat echt helemaal nergens op.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:22

purny schreef:
Tot mei? Noooo, dat meen je echt niet....

Het slaat echt helemaal nergens op.

Is niet officieel bevestigd maar als ieder evenement in theater of voetbal al voor 22:00 moet dan weet je toch eigenlijk wel genoeg?!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:25

Hij zei het nog zo.... de avondklok is een van de dingen die er als eerste afgaat.... yeah right

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:27

purny schreef:
Hij zei het nog zo.... de avondklok is een van de dingen die er als eerste afgaat.... yeah right

Jemig, Purny. Word je nooit moe van jezelf? Het is nu wel duidelijk dat alles de schuld van Rutte of De Jonge is bij jou.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:31

Ik kan me wel voorstellen dat mensen daar klaar mee zijn hoor. En als dan naar de reden gevraagd wordt waarom hij nog geldt, wordt er ook niet echt een antwoord gegeven. Je kan toch op zijn minst eerlijk zijn, en toegeven dat die belofte in het verleden misschien niet zo handig was geweest? Dat zou al een hoop schelen voor veel mensen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:35

Ik begrijp heel goed dat mensen de maatregelen en zeker de avondklok zat zijn, maar het zijn niet 1 of 2 personen die dit corona beleid maken. Alles op hen tweeën afschuiven is iets waar ik zo langzamerhand wel klaar mee ben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:38

Het zijn wel die 2 mensen die als spreekbuis fungeren, dus zij zijn ook degenen die open en eerlijk toe zouden kunnen geven dat er wellicht een belofte is gedaan die niet zo is uitgekomen. Niet om het goed te praten, maar het zijn juist dit soort dingen waardoor mensen denken, ik bepaal zelf wel wat ik doe.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:38

Ann schreef:
Ik begrijp heel goed dat mensen de maatregelen en zeker de avondklok zat zijn, maar het zijn niet 1 of 2 personen die dit corona beleid maken. Alles op hen tweeën afschuiven is iets waar ik zo langzamerhand wel klaar mee ben.

Ze doen het toch echt wel een beetje zelf...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:39

Ann schreef:
purny schreef:

Jemig, Purny. Word je nooit moe van jezelf? Het is nu wel duidelijk dat alles de schuld van Rutte of De Jonge is bij jou.

Nee ik word niet moe van mezelf... er zijn meer mensen die er zo over denken

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:40

Eens met Ann. Bovendien cind ik het een voorbarige conclusie. Het kan prima zijn dat ze nog geen conclusies daaraan willen verbinden en daarom de activiteiten dus sowieso voor de avondklok plannen.
Omdat de organisatie voor zo'n test behoorlijk wat voeten in aarde geeft.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:41

Ik vind het OMT en RIVM juist de boosdoeners aangezien die ook nooit met wat positiefs komen. Alles wordt negatief verdraaid. Maar goed, die moeten natuurlijk al helemaal voorzichtig zijn met uitspraken.

En Rutte en De Jonge zijn degene die gekozen hebben om het op te pakken wat het RIVM/OMT uitspreekt, dus die kritiek moeten zij ook gewoon nemen. Net zoals dat mensen ze steunen, daar zullen ze vast wel hun energie uithalen.

Zien jullie volgende week dan wel bepaald worden dat de avondklok weg gaat? :Y)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:46

Maar nu het 2200 uur is. Hoeveel last heb je er werkelijk van. Behalve het idee dat de avondklok er is. Hoevaak ben je buiten na 2200?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:47

Best vaak, want ik heb geregeld late dienst. En dan is het drukker op de weg als wanneer om om half 7 of half 8 in de ochtend moet beginnen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:48

SusanH schreef:
Het zijn wel die 2 mensen die als spreekbuis fungeren, dus zij zijn ook degenen die open en eerlijk toe zouden kunnen geven dat er wellicht een belofte is gedaan die niet zo is uitgekomen. Niet om het goed te praten, maar het zijn juist dit soort dingen waardoor mensen denken, ik bepaal zelf wel wat ik doe.

De mensen die dit als 'excuus' gebruiken, waren in mijn ogen sowieso al van plan om zich (nog) minder aan de maatregelen te houden.
Verder, kritiek is altijd prima, maar dan wel graag gefundeerd en niet overal maar neerplempen omdat je een hekel hebt aan iemand.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:49

karuna schreef:
Maar nu het 2200 uur is. Hoeveel last heb je er werkelijk van. Behalve het idee dat de avondklok er is. Hoevaak ben je buiten na 2200?

Niet. Maar het gaat mij erom dat er in het begin vaak is gezegd dat de avondklok het eerste was wat eraf gehaald zou worden. En inmiddels zijn we al heel wat maanden verder.
En het gaat mij om de manier van communiceren naar ons toe.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:50

Werk uitgezonderd bedoel ik. Dan mag je gewoon buiten zijn met de juiste papieren. Ik bedoel gewoon prive zonder een nu geldende uitzondering

Purny ellende van dit virus is dat het verloop onbekend is. En voortschrijdend inzicht kan een mening veranderen. :j
Laatst bijgewerkt door karuna op 07-04-21 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:50

Ik vind het een bizarre maatregel die er zsm af moet. Het idee alleen al. :r

Het gaat alleen al om kleine dingen. Had laatst een date, tijd een beetje kwijt geraakt, maar ik vond het absoluut niet chill om bij hem te slapen. Zit je dan om 22.15. Vind het altijd fijn om na werk aan de uni een ommetje te doen, dat kan om 23.00 maar ook om 21.00 zijn. Maar nu mag ik zelf niet eens kiezen wanneer ik even ga.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:51

Ik vind het met werk toch ook een hoop gedoe hoor. Elke keer je papierwerk op orde hebben. Ik zal blij zijn als dat niet meer hoeft.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:55

Jammer dat mensen het altijd op zichzelf betrekken. Dat als ze zelf nooit na 22.00 buiten komen het blijkbaar een regel is waar niemand last van heeft. Er zijn hordes mensen die wel nog leven rond en na die tijd hoor.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:58

Ik betrek niks en ik kom in normale omstandigheden ook wel na 2200 uur buiten hoor. Maar zeker 2200 is te doen. Iets aanpassen en gewoon doorgaan maar dan vroeger.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:58

Nou dat dus.. ik en mijn vriend wonen niet samen, en het is stomvervelend om de hele avond op de klok te moeten kijken. We werken beiden fulltime, dus overdag afspreken is ook niet echt een optie. Het scheelt dat het wat verlengd is tot 22.00 uur, maar dan nog is het echt niet heel tof zo. Ik ben er ook hélemaal klaar mee.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:59

Bloodymary schreef:
Jammer dat mensen het altijd op zichzelf betrekken. Dat als ze zelf nooit na 22.00 buiten komen het blijkbaar een regel is waar niemand last van heeft. Er zijn hordes mensen die wel nog leven rond en na die tijd hoor.

Exact *D

Ook trouwens als je naar een vriendin gaat, constant klok kijken. Of een keer vergeten en daar ga je.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:00

Bloodymary schreef:

Natuurlijk hebben deze mensen er last van, maar tegelijkertijd zijn ze waarschijnlijk ook de reden dat een avondklok nodig is?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:01

karuna schreef:
Ik betrek niks en ik kom in normale omstandigheden ook wel na 2200 uur buiten hoor. Maar zeker 2200 is te doen. Iets aanpassen en gewoon doorgaan maar dan vroeger.

Waarom dan niet afschaffen?! Want iedereen verplaatst zijn uitjes naar de middag/begin van de avond.

Dus het doel wordt dan niet bereikt, terwijl wel mensen super grote hinder ervan ondervinden met of zonder verklaring.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:01

Wat ik in deze periode het meest bijzonder blijf vinden is dat kritiek op de maatregelen gelijk gezien wordt als: zich niet houden aan de maatregelen. Maar dat is niet 1 op 1 hetzelfde.