Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:00

Echwel schreef:
elnienjo schreef:
Naast het feit dat je tijdens een pandemie niet met zoveel mensen binnen moet gaan zitten, vind ik het sowieso idioterie om dit soort dingen te 'vieren'.

Onder normale omstandigheden is dit heel leuk om wel te vieren.
Ik snap dat jij heel veel dingen negatief ziet, maar probeer dat eens niet anderen op te leggen.

Jij stelt dat het leuk is. Maar jij vind het leuk. Ik vind het niet leuk. Elnienjo ook niet. Meningen kunnen verschillen.

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:06

SusanH, ja al zwangere heb je sowieso altijd meer risico, maar dat betekend niet dat je dan specifiek voor een bepaald virus als risico wordt aangezien.
Als je slechte longen hebt dan is Corona een extra risico. Voor zwangeren maakt het bij wijze van spreke niet uit of het een luchtweginfectie is of een maag-darm virus. Koorts is altijd een risico, als zwangere moet je altijd voorzichtiger zijn, ook zonder pandemie.
Nu is er echter langzaam bewijs dat er misschien toch ook sprake is van een extra risico.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:07

Wel/niet leuk is allemaal geen punt. Gevaarlijk, dat is het punt. Ik zou als vriendin op z'n zachtst gezegd not amused zijn. Zou dergelijke dingen ook zeker even in de groep gooien. Dan maar even geen verrassing.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:09

rien10 schreef:
Jij stelt dat het leuk is. Maar jij vind het leuk. Ik vind het niet leuk. Elnienjo ook niet. Meningen kunnen verschillen.

Maar moet je het dan gelijk idioterie noemen? Elnienjo had er imo niet per se een waardeoordeel aan hoeven hangen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:13

elnienjo schreef:
Een verrassingsfeest vind ik helemaal een no go. Zou het die vriendin wel laten weten zodat ze er zelf de stekker uit kan trekken als zij het ook niet aandurft.

ja inderdaad, zoiets hebben ze mij ook geflikt: omdat ik met pensioen ging en er helemaal niks aan gedaan was, hadden 4 collega's besloten om me op terras van de kroeg tegenover mijn werk op te wachten als ik mijn spullen kwam inleveren en persoonlijke spullen ophalen. Helaas regende het die dag en moesten we binnen zitten in die kroeg. We waren gelukkig de enige klanten daar, maar ik was er helemaal niet blij mee.
Nu had iemand zich wel versproken dus ik wist dat er 2 mensen zouden zijn in plaats van alleen mijn leidinggevende, maar toch.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:32

Destination schreef:
rien10 schreef:

Maar moet je het dan gelijk idioterie noemen? Elnienjo had er imo niet per se een waardeoordeel aan hoeven hangen.

Dit bedoelde ik dus...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:28

Je staat nog verbaasd welke mensen gewoon feestjes vieren of bezoeken. Mensen die ik zelf wat ,,hoger,, had ingeschat gaan doodleuk verjaardagen vieren met zn allen op een kluitje of er niks aan de hand is.
Het is danweer wel zo dat die niet besmet zijn geraakt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:31

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:37

@echwel. Nee. Een waardeoordeel geven hoeft niet. Maar zeggen dat zo’n feestje leuk IS, is ook niet waar. Je vind het leuk. Of niet. Ik niet dus.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:53

Dat het feestje een 'puinhoop' was wordt in het artikel een beetje genuanceerd.. ik denk dat het feestje minder een puinhoop was dan een aantal demonstraties die geweest zijn...
Ik ben zelf heel benieuwd naar het aantal besmettingen wat van een openlucht activiteit komt vs die van de binnenbruiloften en grote verjaardagen.... Wat dat betreft zou het aankomend binnencarnaval mij meer zorgen baren, maar ik vond dat toch al nooit leuk dus mij maakt dat niet zo heel veel uit..

En daarnaast, als de jongeren van zo'n feestje zelf besluiten om na zoiets voor twee weken geen andere mensen te zien, wat is er dan eigenlijk aan de hand. Men gaat er heel makkelijk vanuit dat zij bv grootouders kunnen besmetten, maar niet iedereen ziet zijn grootouders op regelmatige basis.. En als je verder in de supermarkt de afstand houdt, hoe groot is het risico dan? (en niet de 'wat als het zou kunnen etc etc' maar gewoon 'hoe groot is het risico dan?)

Voor zover ik het nieuws gevolgd heb, zitten de haarden toch voornamelijk binnen? Cafe, familiebezoek, binnenactiviteiten?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:54

Ren ik ben ook geen fan, maar laat iedereen die het wel geweldig vndt in haar waarde.
Het kan ok heel.gezellig zijn , bij mijn dohter hadden we alleen een heel gezellig etentje met kleine groep, geen spelletjes enz.
Was voor haar welkome afleiding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:10

Cer schreef:
Dat het feestje een 'puinhoop' was wordt in het artikel een beetje genuanceerd.. ik denk dat het feestje minder een puinhoop was dan een aantal demonstraties die geweest zijn...
Ik ben zelf heel benieuwd naar het aantal besmettingen wat van een openlucht activiteit komt vs die van de binnenbruiloften en grote verjaardagen.... Wat dat betreft zou het aankomend binnencarnaval mij meer zorgen baren, maar ik vond dat toch al nooit leuk dus mij maakt dat niet zo heel veel uit..

En daarnaast, als de jongeren van zo'n feestje zelf besluiten om na zoiets voor twee weken geen andere mensen te zien, wat is er dan eigenlijk aan de hand. Men gaat er heel makkelijk vanuit dat zij bv grootouders kunnen besmetten, maar niet iedereen ziet zijn grootouders op regelmatige basis.. En als je verder in de supermarkt de afstand houdt, hoe groot is het risico dan? (en niet de 'wat als het zou kunnen etc etc' maar gewoon 'hoe groot is het risico dan?)

Voor zover ik het nieuws gevolgd heb, zitten de haarden toch voornamelijk binnen? Cafe, familiebezoek, binnenactiviteiten?

In Dokkum was een feestje dat zich vooral op het terras afspeelde waar veel mensen zijn besmet dacht ik. Even zoeken...
https://www.lc.nl/friesland/noardeast-f ... 18747.html

Maar je gelooft toch niet echt dat mensen na zo'n feestje vrijwillig in quarantaine gaan. Of afstand houden van anderen op straat of in een winkel? En het gaat niet alleen om hun grootouders, wat dacht je van hun ouders, waar ze soms nog wonen? Paps 55+ met overgewicht als potentieel ic-klantje, of moeders die weer naast haar collega zit de volgende dag.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:36

rien10 schreef:
esje01 schreef:
Heerlijk Rien Texel is zo mooi.
Doe een bakkie koffie met appeltaart bij de Robbenjager, zalig

Ik kom er al jaren. Een week per jaar naar Texel. Ik ga, ik vraag altijd wie er mee gaat. Soms Ben ik de hele week alleen. Nu is mijn zoon mee. Hij zou naar Canada gaan. Niet dus

Het kan wel eens een hele korte vakantie worden. Kiespijn!!!!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:38

Daar zit toch wel een tandarts ?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:41

Jazeker. Maar Ik weet wat het is. Met mijn kies is niets mis (foto is gemaakt) Moet naar de parodontoloog voor een flap-operatie. Mijn pockets zijn diep. Deze is 10 mm. Mijn wortel ligt (deels) bloot. Dat doet zeer. Afgelopen vrijdag naar de mondhygienist geweest. Toen is daar aan gerommeld, dat geeft nu meer pijn klachten. Snel die operatie plannen dus.

Lekker aan de diclofenac nu. Paracetamol helpt niet afdoende.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:47

Hopelijk helpt de diclofenac genoeg. Wordt de plaatselijke fauna op Texel nog uitgebreid met roze olifantjes. :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:48

En anders bel ik de plaatselijke tandarts voor advies. Of Ff de kies/wortel laten sealen. Dat helpt een dag of wat.
Maar we vermaken ons wel hoor. Mila na een lange wandeling:
Afbeelding

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:11

Wij gaan als het goed is weekend in september nog

Ik duim dat het gaat lukken

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:28

Wij willen 22 september een weekje kamperen . We beslissen vrijdag of we gaan of niet (reservering moet betaald worden dan). Dan kattenhotel bespreken en kat in laten enten. Beestje is getiterd maar dat mag niet in het kattenhotel.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:33

Wow Morrie
Kun je niet plekje zoeken die dat wel accepteert

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:37

Echwel schreef:
Wow Morrie
Kun je niet plekje zoeken die dat wel accepteert

Kattenziekte is momenteel een hot item, ze zullen overal alleen volledig geënte katten accepteren. Bij dit hotel is ze bekend, de kattentrimster werkt er ook en ze is dol op die dame. Poes is een moeilijke eetster maar bij de trimster eet ze uit de hand

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:41

Kat thuis laten met oppas? Is dat een optie?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:50

Ai rien! Kiespijn is echt niet fijn. Ik kan uit recente ervaring spreken

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 16:27

rien10 schreef:
Kat thuis laten met oppas? Is dat een optie?

nope, teveel apparatuur in huis en langharige kat die zich gaat vervelen zo'n week alleen is geen goede combinatie. Ik kan niet van de buurvrouw verwachten dat ze de kat gaat borstelen en kammen en gaat stofzuigen iedere dag (doe ik zelf wel)

en sterkte met je kiespijn rien!

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 19:45

Nou, de babyshower gaat in de open lucht georganiseerd worden. Er waren inderdaad meer meiden die twijfels hadden of het wel een slim idee was om het bij haar thuis te vieren. :)