Cer schreef:Dat het feestje een 'puinhoop' was wordt in het artikel een beetje genuanceerd.. ik denk dat het feestje minder een puinhoop was dan een aantal demonstraties die geweest zijn...
Ik ben zelf heel benieuwd naar het aantal besmettingen wat van een openlucht activiteit komt vs die van de binnenbruiloften en grote verjaardagen.... Wat dat betreft zou het aankomend binnencarnaval mij meer zorgen baren, maar ik vond dat toch al nooit leuk dus mij maakt dat niet zo heel veel uit..
En daarnaast, als de jongeren van zo'n feestje zelf besluiten om na zoiets voor twee weken geen andere mensen te zien, wat is er dan eigenlijk aan de hand. Men gaat er heel makkelijk vanuit dat zij bv grootouders kunnen besmetten, maar niet iedereen ziet zijn grootouders op regelmatige basis.. En als je verder in de supermarkt de afstand houdt, hoe groot is het risico dan? (en niet de 'wat als het zou kunnen etc etc' maar gewoon 'hoe groot is het risico dan?)
Voor zover ik het nieuws gevolgd heb, zitten de haarden toch voornamelijk binnen? Cafe, familiebezoek, binnenactiviteiten?
In Dokkum was een feestje dat zich vooral op het terras afspeelde waar veel mensen zijn besmet dacht ik. Even zoeken...
https://www.lc.nl/friesland/noardeast-f ... 18747.html
Maar je gelooft toch niet echt dat mensen na zo'n feestje vrijwillig in quarantaine gaan. Of afstand houden van anderen op straat of in een winkel? En het gaat niet alleen om hun grootouders, wat dacht je van hun ouders, waar ze soms nog wonen? Paps 55+ met overgewicht als potentieel ic-klantje, of moeders die weer naast haar collega zit de volgende dag.