Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:19

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:41

Pinacolada schreef:
miccamaaike schreef:
Camping hier in t dorp heeft plaatsen met per 2 plekken privesanitair. T is mij niet duidelijk of dat alleen een toilet is, of ook een douche. Ze verhuurden het dan aan 1 plek. Je kunt t proberen: https://campingkleinzwitserland.nl/
T is in Zuidwolde, Drenthe

Ik ga eens kijken, zag het zo 123 niet op de site maar
Camping ziet er leuk uit

Ik kan t ook nergens terug vinden op de site, maar ik sprak mensen die daar een weekend stonden en die vertelden dat. Anders even bellen om te vragen. T is wel een camping met veel (vaste) stacaravans, maar hij ligt wel mooi in t bos. Ben verder nog nooit op t terrein geweest, maar zo op de foto's lijkt t wel leuk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:56

Marie_Anne schreef:
Nee, als ik twee weken selecteer krijg ik de melding: "De geselecteerde periode is online niet boekbaar. Neem contact op met het park voor de mogelijkheden." Ik kan wel twee afzonderlijke weken achter elkaar boeken in juli. Dus bel ze gewoon even om te kijken wat er kan als je interesse hebt.

Even bellen, meeste kans kun je niet 2 weken op dezelfde plek staan, maar wel met verhuizing naar een andere plek.

En voor wat betreft lekker in het groen wonen en toch op vakantie willen, hier moeten we er ook gewoon uit hoor. Als wij in onze vakantie thuis blijven nemen we geen rust en gaan we de dagelijkse sleur doen, plus nog een hoop klussen zoeken om te doen, thuis stil zitten is er niet bij, maar stil zitten is wel heel hard nodig om bij te komen.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:39

miccamaaike schreef:
Camping hier in t dorp heeft plaatsen met per 2 plekken privesanitair. T is mij niet duidelijk of dat alleen een toilet is, of ook een douche. Ze verhuurden het dan aan 1 plek. Je kunt t proberen: https://campingkleinzwitserland.nl/
T is in Zuidwolde, Drenthe

Ik heb contact gehad, ze splitsen in rustige tijden het sanitairgebouw op. Bouwvak valt helaas niet onder de rustige tijd jammer genoeg anders hadden we meteen gereserveerd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:56

elnienjo

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:58

Nederlandse hotels gaan ook weer open en serveren hun hotelgasten ook maaltijden.
Dit voor de mensen die er écht tussen uit willen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 18:41

Het is niet de bedoeling dat je lekker hotelletje gaat pakken voor de fun. Dat hotels hun restaurant openen is voor de mensen die niet naar huis kunnen en om die reden in een hotel zitten bedoeld. Aldus Rutte in de korte persconferentie.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 18:43

mvdende schreef:
elnienjo schreef:
Rutte sprak net live (vast terug te kijken op NPO site)
en zei dat het niet de bedoeling is om een hotelkamer te boeken om uit eten te kunnen. Hij noemt dit ook nog asociaal. Hij spreekt mensen nog steeds aan op hun gezond verstand. Ook wat betreft gebruik van het OV, ook dat is in principe alleen bedoeld voor mensen die naar een vitaal beroep reizen.

Hij zei ook dat het drukke beeld op straat zich pas over 2-3 weken vertaalt naar ziekenhuisopnames en als dat weer oploopt dan moeten de maatregelen eerder weer wat verscherpt worden. Vandaar dat hij nog geen beloftes doet over kappers en horeca.

Het gebrek aan mondkapjes blijft een serieus probleem want zonder mondkapje mogen fysio's en kappers niet open.

En dit snap ik dus niet waarom hij het zelfs asociaal noemt :?

Want wat is er asociaal aan een lokale ondernemer steunen?

Aan netjes die 1,5m afstand bewaren in de eetruimte?

De hotels zitten echt niet ineens zo tjokvol dat er een hoger besmetting risico daardoor ontstaat...

En ja, dat mensen met meer geld te besteden nu eerder weer kunnen genieten van een etentje is zuur voor de mensen die dat geld niet hebben, maar in het "Normale" leven is het ook zo dat bijvoorbeeld mijn ouders 2x per maand gingen uit eten en ik zelf misschien 2x per jaar ivm budget.

Dit stukje plaatste ik net in het algemene corona topic.

Ik snap dus echt niet wat er verkeerd is aan nu een hotelletje voor de fun boeken.

Tenzij heel veel mensen dat nu ineens gaan doen, maar de ondernemer van het hotel kan natuurlijk ook maar een max boekingen accepteren.

Dan is "vol" gewoon vol!

Stel je restaurant is normaal geschikt voor 200 klanten, en nu laat je maximaal 25 mensen overnachten en dus eten in het restaurant..

Wat is daar het probleem dan?

En voor de mensen die nu gaan roepen: dat is voor de cruciale beroepen!

Zoveel mensen met een cruciaal beroep overnachten er nu ook weer niet in de hotels.

En dan kan je als hotel eigenaar altijd een splitsing maken: fun overnachting mag om deze tijden het restaurant in en cruciale beroepen mogen om die tijd gebruik maken van de eetgelegenheid.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 18:58

Wel terecht dat Rutte waarschuwt geen hotel te boeken voor de fun.
Als je nu al ziet hoeveel mensen staan te springen om ergens naartoe te kunnen en dan ook nog van horeca gebruik te mogen maken.
Op zeker dat je dan wel een hoop funboekers krijgt die er gewoon even een nachtje tussenuit willen om uit eten te kunnen.
We gaan 't zien of die hotels het binnen de perken weten te houden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:49

elnienjo schreef:
Als je nu al ziet hoeveel mensen staan te springen om ergens naartoe te kunnen en dan ook nog van horeca gebruik te mogen maken.
Op zeker dat je dan wel een hoop funboekers krijgt die er gewoon even een nachtje tussenuit willen om uit eten te kunnen.

En wat is daar dan erg aan?

Zolang ook in het hotel 1,5m gewaarborgd blijft, is er toch niets aan de hand?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:51

mvdende schreef:
elnienjo schreef:

Wel als de massa nu massaal naar hotels gaat.
Rutte zei ook dat 'we' nu al weer veel ruimte nemen door massaal de straat op te gaan en massaal te gaan shoppen. Ja het mag, maar als dit kuddegedrag weer leidt tot meer opnames gaat de verdere versoepeling nóg langer duren.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:54

Ik denk dat je daarmee heel veel andere horeca-ondernemers enorm voor het hoofd zou stoten. Zolang de normale restaurants niet open mogen, zou het inderdaad in hotels ook alleen maar moeten mogen voor mensen die daar om noodzakelijke redenen overnachten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:56

MoniqueT schreef:
Ik denk dat je daarmee heel veel andere horeca-ondernemers enorm voor het hoofd zou stoten. Zolang de normale restaurants niet open mogen, zou het inderdaad in hotels ook alleen maar moeten mogen voor mensen die daar om noodzakelijke redenen overnachten.

Dat denk ik ook. We doen dit met elkaar (en niet alleen met elkaar als deze opmerking je zo uitkomt)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:00

elnienjo schreef:
mvdende schreef:

Wel als de massa nu massaal naar hotels gaat.
Rutte zei ook dat 'we' nu al weer veel ruimte nemen door massaal de straat op te gaan en massaal te gaan shoppen. Ja het mag, maar als dit kuddegedrag weer leidt tot meer opnames gaat de verdere versoepeling nóg langer duren.

Maar daar heeft het hotel toch ook zelf iets over te zeggen.

Als zij hun reserveringssysteem zo inzetten dat er bij een x aantal boekingen het daarna op "vol" springt, dan kunnen er nooit meer mensen tegelijk overnachten dan dat er in dat systeem geboekt hebben.

Stel het hotel heeft normaal gesproken 100 kamers/ 200 gasten als ze vol zitten.

Dan kunnen ze toch ook zeggen: bij 10 kamers zetten we het reserveringssysteem dicht?

Dan heb je dus nooit meer dan 20 mensen in je hotel en dus restaurant.

Dan kan je dus prima die 1,5m waarborgen.

En als klant moet je dan net het geluk hebben bij die eerste 25 boekers te zitten.

Ik ga het niet doen hoor, maar ik kan me wel heel goed indenken waarom iemand het wel zou doen.

Bijvoorbeeld de die verpleegkundige die al weken lang op 1000% draait en nu met haar man een mogelijkheid ziet voor even 1 avondje en nachtje ontspanning.

Dit is natuurlijk ook gewoon een "funovernachting" immers, die verpleegkundige die altijd thuis slaapt en dat ook gewoon kan, heeft in dit geval geen noodzaak om nu wèl ineens voor 1 nachtje in het hotel te verblijven.

En dan moet er dus een grens getrokken gaan worden welk geval wel een fun "noodzaak" heeft en wie niet.....

Dus inderdaad òf voor iedereen toegankelijk, first come first serve

Of alleen voor mensen (cruciale beroepen) met bewijs dat het echt noodzakelijk is.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 29-04-20 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:00

Elke verplaatsing van mensen neemt een (klein) risico met zich mee. Als je thuis blijft en alleen je eigen huisgenoten ziet is dat risico het meest beperkt. Alles daarbuiten zou je eigenlijk alleen in noodzakelijke gevallen moeten doen. Als we alweer gaan beginnen met voor de fun op vakantie, dan maak je het risico op verspreiding toch groter. Net als wanneer je voor twee koffiekopjes en een plant naar de Ikea gaat of met z’n allen op het strand gaat lopen. Met alle RIVM regels in acht nemen hou je het risico klein, maar het is altijd groter dan thuis blijven én nergens voor nodig.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:02

Maar je snapt toch dat er ook niet bewezen is dat die 1,5 meter alles tegen houdt?
Je kan alleen niet iedereen binnen houden daarom dus de 1,5 meter maar blijf zoveel mogelijk thuis.
Om die reden hebben heel veel landen ook een harde lockdown en misschien ook wel omdat ze denken dat, dat beter werkt bij hun burgers.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:48

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:14

Neonlight schreef:
We kunnen weer beperkt naar de camping of vakantiehuisjes in Zeeland en Noord-Brabant: https://nos.nl/artikel/2332226-enkele-r ... risme.html

Klopt.
Op de Zuid-Hollandse eilanden mogen de campings open van 7 tot 22 uur, dus niet slapen.
En ook is het sanitair nog gesloten. Je moet dus wel een eigen toilet (en douche) hebben.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:04

Het gaat ook niet of je wel of niet in een hotel/camping kan en mag verblijven. Hoe kom je daar en vanuit waar. Je wilt bij een eventuele "opleving" ervoor zorgen dat de groep zo klein mogelijk is. Nou als we dan weer massaal erop uit trekken dan gaat die vlieger niet meer op. Het is schrikbarend als je ziet wat er gebeurt als 1 persoon 1 ander besmet, dat aantal loopt bizar hard op.

Daarnaast snap ik heel goed dat het thuis zitten opbreekt en dat mensen erna snakken om er even uit te mogen. Ik prijs mijzelf gelukkig met de plek waar ik woon. (huis met tuin en groen in de omgeving)

Dit is gewoon een bizarre tijd welke niet 123 over is. Ik verwacht dat dit hele jaar "weg" is en ik hoop dat we volgend jaar weer fatsoenlijk erop uit kunnen. Tot dan moeten we volhouden en niet denken als ik maar even weg ben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:41

Ik lees net op de site van de camping dat het is aangepast, en het kampeergedeelte open is voor mensen die eigen sanitair hebben. Dat hebben wij. We kunnen dus gaan in juli. We zitten 2 weken midden in de bossen, en ruim op afstand van andere mensen. In onze woonplaats is het aanmerkelijk drukker als waar wij heen gaan. Als het zo blijft gaan met het aantal besmettingen en de gevreesde 2e golf uit blijft gaan wij gewoon.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:49

SusanH schreef:
Ik lees net op de site van de camping dat het is aangepast, en het kampeergedeelte open is voor mensen die eigen sanitair hebben. Dat hebben wij. We kunnen dus gaan in juli. We zitten 2 weken midden in de bossen, en ruim op afstand van andere mensen. In onze woonplaats is het aanmerkelijk drukker als waar wij heen gaan. Als het zo blijft gaan met het aantal besmettingen en de gevreesde 2e golf uit blijft gaan wij gewoon.

Fijn!

Ik hoop echt dat 20 mei ook de openbare toiletgebouwen weer open mogen, dan ga ik gelijk een nieuwe camping boeken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:57

Zou mooi zijn als campings enz voorrang zouden geven aan mensen uit de zorg en mensen met kinderen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:59

Zorg zijn volgens mij alle verloven ingetrokken.
Mensen met kinderen altijd maar voorrang geven vind ik echt onzin. (Nee, ik heb geen kinderen).
Waarom? Mensen zonder kinderen hebben het ook lastig op het moment, die willen er ook even uit

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:08

Lijkt me nu juist dat mensen die in de zorg werken vakantie nodig hebben straks. Ik heb nergens gehoord dat verloven ingetrokken worden.