Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:Pareltjes schreef:Kruidvat Belgie gaat dicht
Net Canvas gekeken, heel pak aan maatregelen in Belgie. Veel gaat dicht, dikke boete voor bedrijven die niet thuiswerken waar mogelijk en supermarkten: 1 per 10 m2 en max 30 minuten naar binnen.
MyWishMax schreef:Sani schreef:
Ik dacht vanmorgen op de radio gehoord te hebben dat het geklap morgenavond zou zijn.
Ik hoorde dat er eerst 2 initiatieven waren oid, één voor vandaag en één voor morgen en die zijn samengevoegd. Dus ik had eerst ook alleen van morgen gehoord
Photograph schreef:Pareltjes schreef:Belgie grote kans vanavond in lockdown!!!!
Bron?
raket schreef:Ik hoorde ook applaus. Het maakte me verdrietig. Ik heb een slechte dag. Ik hoor in de vuurlinie. Niet met een emmertje naast me op bed.
#einde zeuren#
MoniqueT schreef:Bah, mijn zoon meldt net dat hij (na eerder deze week lichte verhoging) nu 38,8 te meten. Boom van een vent, maar wel op 2000 km. afstand nu. Voelt niet fijn ... Zijn vriendin werkt in de thuiszorg, die kan het nu ook niet mee naar haar werk nemen.
k_m schreef:Echte maatregelen belgie:
Geen samenscholingen, enkel mensen van je gezin.
Zo veel mogelijk telewerken. Als je geen afstands maatregelen kan nemen moet je dicht. Je mag gaan werken mits je afstands maatregelen neemt op bv kantoor.
Alle winkels dicht, buiten voeding, apotheek, bank en krantenwinkels.
Geen onnodige verplaatsingen maken.
Scholen en crèches blijven hetzelfde, open maar geen les enkel opvang.
Officiële pers conferentie. GEEN lockdown, je mag buiten, je mag gaan werken, maar alleen op de verantwoorde manier met afstand!!
Storm schreef:Weet iemand dit?
Als je in het buitenland bent, moet je zo snel mogelijk terugkomen staat op nu.nl.
Is zoiets een harde eis?
Mijn oom en tante zijn net een paar dagen op vakantie in Bonaire. Ze vinden het wel best daar volgens mij. Ze hebben zelfs een auto gehuurd. Moeten ze nu terug, of mogen ze blijven? Is zoiets een harde eis?
Dat ze in eerste instantie niet hadden moeten gaan, ben ik voltrekt met jullie eens.
blensink schreef:Oh Monique wat verschrikkelijk kan me voorstellen dat je bezorgt bent. Een dikke knuffel voor jou Albert en je dochter.![]()
![]()
Hier hetzelfde mijn zoon zegt dat hij al vier dagen helse hoofdpijn heeft.
Maak me toch wel een beetje zorgen dat ze in Nederland het zo anders aanpakken……..