Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:49

Waarom zijn boeken winkels essentieel?

En niet buiten behalve voor winkel/apotheek, maar ook voor een frisse neus.

Snap er nier veel meer van

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:50

ruitje schreef:
Pareltjes schreef:
Kruidvat Belgie gaat dicht

Net Canvas gekeken, heel pak aan maatregelen in Belgie. Veel gaat dicht, dikke boete voor bedrijven die niet thuiswerken waar mogelijk en supermarkten: 1 per 10 m2 en max 30 minuten naar binnen.

Oei dan komen de Belgen helemaal massaal over de grens boodschappen doen, het was afgelopen weekend al niet normaal druk...

Photograph

Pareltjes schreef:
Belgie grote kans vanavond in lockdown!!!!

Bron?

Sani

MyWishMax schreef:
Sani schreef:

Ik dacht vanmorgen op de radio gehoord te hebben dat het geklap morgenavond zou zijn. :?

Ik hoorde dat er eerst 2 initiatieven waren oid, één voor vandaag en één voor morgen en die zijn samengevoegd. Dus ik had eerst ook alleen van morgen gehoord

Precies dit!

Maar ik heb het opgevat als dat het morgenavond zou zijn. :')

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:51

Mensen denk eraan bij dingen ALTIJD een bron te zetten!!! Heel vervelend als er dingen gezegd worden waar vervolgens geen bron of linkje/afbeelding bij zit

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:51

Anoniem

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:53

België mag de hond nog uitlaten ;)
Zelf naar buiten en gaan wandelen ed is geen probleem, maar niet met verschillende mensen of feestjes thuis gaan organiseren ofzo.

Geen echte lock down maar toch nog scherpere maatregelen.

Photograph

Thanks

Photograph

[***] schreef:
België mag de hond nog uitlaten ;)
Zelf naar buiten en gaan wandelen ed is geen probleem, maar niet met verschillende mensen of feestjes thuis gaan organiseren ofzo.

Geen echte lock down maar toch nog scherpere maatregelen.

Jupp, wou net zwggeb

Tieneke

Pareltjes, toen jij je reactie schreef, was de persconferentie al voorbij op tv... De maatregelen zijn inmiddels weer duidelijk gemaakt.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:54

"Verregaande maatregelen" vanaf morgenmiddag
Vanaf morgenmiddag, 12 uur, zullen er in ons land "verregaande maatregelen" genomen worden om het nieuwe coronavirus in te dammen. Iedereen moet zoveel mogelijk binnen blijven en sociale contacten moeten zoveel mogelijk vermeden worden.

Alle niet-essentiële winkels zullen worden gesloten. Voedingswinkels, supermarkten, apotheken, krantenwinkels, dierenvoedingswinkels en banken zullen wel open blijven. Hamsteren is dus niet nodig. Nachtwinkels zullen vanaf 22 uur 's avonds de deuren moeten sluiten.

De toegang tot supermarkten wordt beperkt tot 1 persoon per 10 vierkante meter en een tijdsduur van 30 minuten per klant. Openbare markten worden verboden, met uitzondering van voedingskramen waar die levensnoodzakelijk zijn.

We zullen nog naar het werk mogen gaan, maar thuiswerk moet de norm worden. Er komt ook een samenscholingsverbod, waarop alleen gezinnen een uitzondering zullen vormen. Lichaamsbeweging in de buitenlucht zal nog worden toegestaan, en wordt zelfs aangemoedigd. Maar dit mag niet in groep, enkel in het bijzijn van één andere persoon.

Het openbaar vervoer moet zo georganiseerd worden dat de reizigers 1,5 meter afstand van elkaar kunnen bewaren.

Het geheel van deze maatregelen mag geen "lockdown" heten, maar deze maatregelen zijn dus wel verregaand. Deze maatregelen zijn minstens tot 5 april van kracht.

Bron:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/17 ... -17-maart/

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:55

raket schreef:
Ik hoorde ook applaus. Het maakte me verdrietig. Ik heb een slechte dag. Ik hoor in de vuurlinie. Niet met een emmertje naast me op bed.

#einde zeuren#

Niet verdrietig zijn.. dag applaus is ook voor jou! Vind ik!
Zet em op joh!!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:55

Echte maatregelen belgie:

Geen samenscholingen, enkel mensen van je gezin.

Zo veel mogelijk telewerken. Als je geen afstands maatregelen kan nemen moet je dicht. Je mag gaan werken mits je afstands maatregelen neemt op bv kantoor.

Alle winkels dicht, buiten voeding, apotheek, bank en krantenwinkels.

Geen onnodige verplaatsingen maken.

Scholen en crèches blijven hetzelfde, open maar geen les enkel opvang.

Officiële pers conferentie. GEEN lockdown, je mag buiten, je mag gaan werken, maar alleen op de verantwoorde manier met afstand!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:56

raket schreef:
Ik hoorde ook applaus. Het maakte me verdrietig. Ik heb een slechte dag. Ik hoor in de vuurlinie. Niet met een emmertje naast me op bed.

#einde zeuren#

Voel me ook zo hoor. Maar dan vanmorgen. Baal zo dat ik mijn collega's niet kan bijstaan en er niet voor de cliënten kan zijn nu. Hoop gewoon dat ik snel opknap. Jij ook beterschap :(:)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:57

Weet iemand dit?
Als je in het buitenland bent, moet je zo snel mogelijk terugkomen staat op nu.nl.
Is zoiets een harde eis?
Mijn oom en tante zijn net een paar dagen op vakantie in Bonaire. Ze vinden het wel best daar volgens mij. Ze hebben zelfs een auto gehuurd. Moeten ze nu terug, of mogen ze blijven? Is zoiets een harde eis?

Dat ze in eerste instantie niet hadden moeten gaan, ben ik voltrekt met jullie eens.

petra8

Maar kap- en schoonheidssalons mogen gewoon openblijven in Belgie. 8)7 8)7 8)7

blensink

MoniqueT schreef:
Bah, mijn zoon meldt net dat hij (na eerder deze week lichte verhoging) nu 38,8 te meten. Boom van een vent, maar wel op 2000 km. afstand nu. Voelt niet fijn ... Zijn vriendin werkt in de thuiszorg, die kan het nu ook niet mee naar haar werk nemen.

Oh Monique wat verschrikkelijk kan me voorstellen dat je bezorgt bent. Een dikke knuffel voor jou Albert en je dochter. :(:) Y;(
Hier hetzelfde mijn zoon zegt dat hij al vier dagen helse hoofdpijn heeft.
Maak me toch wel een beetje zorgen dat ze in Nederland het zo anders aanpakken……..

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:58

petra8 schreef:

Niet waar hoor, die zijn dicht volgens mij? Of degene in mijn omgeving doen het spontaan?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:58

k_m schreef:
Echte maatregelen belgie:

Geen samenscholingen, enkel mensen van je gezin.

Zo veel mogelijk telewerken. Als je geen afstands maatregelen kan nemen moet je dicht. Je mag gaan werken mits je afstands maatregelen neemt op bv kantoor.

Alle winkels dicht, buiten voeding, apotheek, bank en krantenwinkels.

Geen onnodige verplaatsingen maken.

Scholen en crèches blijven hetzelfde, open maar geen les enkel opvang.

Officiële pers conferentie. GEEN lockdown, je mag buiten, je mag gaan werken, maar alleen op de verantwoorde manier met afstand!!

En gelukkig gaat de Ikea dicht ook.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:59

k_m schreef:
petra8 schreef:

Niet waar hoor, die zijn dicht volgens mij? Of degene in mijn omgeving doen het spontaan?

De meeste zijn idd uit zichzelf gesloten maar in theorie mogen ze open blijven als er max 1 klant binnen zit

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:59

k_m schreef:
petra8 schreef:

Alleen op zaterdag verplichte sluiting.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:02

raket schreef:

#einde zeuren#

Dikke knuffel en sterkte :(:) , probeer te denken dat ze klappen om je kracht te geven dat je snel weer de oude bent.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:03

Storm schreef:
Weet iemand dit?
Als je in het buitenland bent, moet je zo snel mogelijk terugkomen staat op nu.nl.
Is zoiets een harde eis?
Mijn oom en tante zijn net een paar dagen op vakantie in Bonaire. Ze vinden het wel best daar volgens mij. Ze hebben zelfs een auto gehuurd. Moeten ze nu terug, of mogen ze blijven? Is zoiets een harde eis?

Dat ze in eerste instantie niet hadden moeten gaan, ben ik voltrekt met jullie eens.

Je hoeft niet terug, maar dan moet je ook accepteren dat je misschien lange tijd niet terug kan. Ze halen je nu nog terug, maar daarna ben je op jezelf aangewezen, ook als hotels daar dicht gaan bijvoorbeeld.

Hier in Spanje zitten heel veel Nederlanders die gewoon in hun eigen vakantiehuis zitten. Wij zijn hier resident, maar mijn jongste dochter is ook in Nederland ingeschreven. Zij blijft hier, maar kan geen recht meer maken op hulp uit Nederland om alsnog daar te komen.

Storm

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:04

Bedankt Monique, dat is duidelijk!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:05

blensink schreef:
Oh Monique wat verschrikkelijk kan me voorstellen dat je bezorgt bent. Een dikke knuffel voor jou Albert en je dochter. :(:) Y;(
Hier hetzelfde mijn zoon zegt dat hij al vier dagen helse hoofdpijn heeft.
Maak me toch wel een beetje zorgen dat ze in Nederland het zo anders aanpakken……..

Hij zegt net dat hij echt alleen koorts heeft, verder geen klachten. Laten we hopen op een mild verloop als het al corona is. Maar hij is echt nooit ziek en heeft vorige week vriendenweekend gehad met een groep waarin al wat twijfelgevallen zitten nu.

Ook heel veel sterkte voor jou en je zoon!!