Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:verootjoo schreef:Sporten in de buitenlucht mogen we al. Wij mogen sowieso al veel meer dan toen in Oostenrijk en Zwitserland.
Nee, hier sluiten ze parken af en niet in groepjes van 5 of 10 personen. Dat is een wezenlijk verschil. Parken en natuurgebieden weer open en met 5 personen maakt alles al gemakkelijker. Menselijker.
zonnebloem18 schreef:Mijn eerste echte dilemma. We hebben een aantal nieuwe dingen nodig. Mijn man een nieuwe telefoon, degene die hij nu heeft is soms zo ineens 'leeg' terwijl er nog zeker 50% in zou moeten zitten. Omdat hij ver weg werkt wil hij wel bereikbaar zijn. Ik moet echt een nieuwe broek, mijn laatste goeie broek is al flink aan het slijten bij mijn dijen en kan eigenlijk met goed fatsoen niet meer aan. Dochter moet nieuwe zomerschoenen, de sandalen die we op de groei gekocht hadden in de uitverkoop vorig jaar zijn toch nog wel flink te groot en verder alleen nog maar laarzen die passen.
Normaal gesproken zou ik zeggen ik wacht wel even, maar dit kan nog weken al dan niet maanden duren, zo lang wachten vind ik geen optie. Telefoon zou je online nog kunnen bestellen, maar wil je toch even voelen en zien, want ze worden steeds groter en afmetingen in mm zeggen me niet zo veel. Met mijn maat kan ik eerst 20 broeken bestellen voor ik 1 heb die past, dus dat is niet praktisch. Zomerschoenen hetzelfde verhaal, smalle voet en per merk vallen de maten anders uit.
Met een man die meer dan 50 uur per week van huis is voor werk, ik werk nog rond de 30 uur per week en een dochter die fulltime thuis is op de vrijdag na (als ik na mijn late dienst uit moet slapen) is apart winkelen bijna geen optie.
Liefst zou ik dan even snel met z'n drieën de stad in gaan. Alleen het broodnodige halen en dan weer weg, maar ergens voel ik me zo bezwaard. We houden ons verder zo strikt aan de regels, maar hierin vind ik het lastig. Ik ga er nog even over nadenken.
germie schreef:verootjoo schreef:Sporten in de buitenlucht mogen we al. Wij mogen sowieso al veel meer dan toen in Oostenrijk en Zwitserland.
Nee, hier sluiten ze parken af en niet in groepjes van 5 of 10 personen. Dat is een wezenlijk verschil. Parken en natuurgebieden weer open en met 5 personen maakt alles al gemakkelijker. Menselijker.
jesito schreef:Denk dat ze met een groep bedoeld.
Weet je wat het is, ik heb meer het idee dat we nooit meer van dit virus afkomen. Het wordt net zo iets als de griep. Alleen moet hier een vaccin of iets voor komen.
Dus de mensen die denken dat jet even 3 maandjes volhouden is, hebben het echt mis.
Hoelang gaat dit duren en wordt het ooit opgelost??
Ik ben het thuis zitten meer dan zat.
En dat komt mede doordat ik het idee heb dat dit niet weg gaat.
sureido schreef:jesito schreef:Denk dat ze met een groep bedoeld.
Weet je wat het is, ik heb meer het idee dat we nooit meer van dit virus afkomen. Het wordt net zo iets als de griep. Alleen moet hier een vaccin of iets voor komen.
Dus de mensen die denken dat jet even 3 maandjes volhouden is, hebben het echt mis.
Hoelang gaat dit duren en wordt het ooit opgelost??
Ik ben het thuis zitten meer dan zat.
En dat komt mede doordat ik het idee heb dat dit niet weg gaat.
De eerste schok is er vanaf bij mensen dus mensen durven weer meer de straat op. Mensen dachten in het begin: oh ff tot juni uitzitten. Nu ze doorhebben dat het nog 2 jaar gaat duren denken mensen, nou prima maar ik ga niet 2 jaar zo leven. De mentaliteit is echt veranderd nu, dat merk ik op straat echt heel erg. Het is een stuk drukker.
Sizzle schreef:Ook in de afstandelijke samenleving blijven mensen ziek worden, het is echter niet de bedoeling dat ze allemaal tegelijk ziek worden. Ofwel, heb je het nu niet, dan krijg je het vroeger of later waarschijnlijk toch wel.
Kanzi schreef:Sizzle schreef:Ook in de afstandelijke samenleving blijven mensen ziek worden, het is echter niet de bedoeling dat ze allemaal tegelijk ziek worden. Ofwel, heb je het nu niet, dan krijg je het vroeger of later waarschijnlijk toch wel.
Ik probeer dat moment zo ver mogelijk voor me uit te schuiven, wij vallen allebei in de risicogroep.
Hoe langer het duurt, hoe beter ze weten hoe het virus werkt en hoe groter de kans dat er een goede behandeling is mochten wij die dan nodig hebben.
Wij zijn er zeker niet paniekerig over, maar zijn wel bewust voorzichtig.
Ik kan wel echt oprecht balen als mensen die anderhalve meter niet in acht nemen als er wel gewoon ruimte voor is.
opisop_shop schreef:Dat mensen die alleen wonen één of twee anderen hebben waarmee ze contact zoeken snap ik. Woon je zonder tuin of balkon dan snap ik dat je er wat vaker uit gaat.
Ben je niet alleen? Dan snap ik werkelijk niet waarom je bewust andere mensen opzoekt. Ook niet op 1,5 meter.
Een toevallig praatje vanuit de tuin a la. Maar vervelen jullie je dan nu al met je partner???
Blijf gewoon thuis. En doe zo weinig mogelijk boodschappen.
jesito schreef:MoniqueT schreef:Sommigen van jullie zouden in Frankrijk, Spanje of Italië moeten wonen. Jullie mogen nog zoveel ...
Maar als ik daar het aantal besmettingen en doden lees en hoor doen die hele strenge maatregelen ook nog niet veel meer.
opisop_shop schreef:Dat mensen die alleen wonen één of twee anderen hebben waarmee ze contact zoeken snap ik. Woon je zonder tuin of balkon dan snap ik dat je er wat vaker uit gaat.
Ben je niet alleen? Dan snap ik werkelijk niet waarom je bewust andere mensen opzoekt. Ook niet op 1,5 meter.
Een toevallig praatje vanuit de tuin a la. Maar vervelen jullie je dan nu al met je partner???
Helderder schreef:elnienjo schreef:Ik hoor en lees steeds vaker zulke zaken over mensen die in de zorg werken. Juist zij zouden het extra serieus moeten nemen. Snap nu wel dat er zoveel mensen in de zorg zelf besmet zijn als ze er in hun privéleven hun voeten aan vegen.
Dan wil ik even tegengeluid geven. Want al mijn collega's zijn heel erg voorzichtig en wij leggen ons meer beperkingen op dan nodig (groot ziekenhuis). We werken goed beschermd maar zien ons als besmet en houden de daarbij passende maatregelen aan.
En ja... Super frustrerend als anderen dat niet doen maar zorgpersoneel is absoluut niet per definitie lakser.
IMJ schreef:opisop_shop schreef:Dat mensen die alleen wonen één of twee anderen hebben waarmee ze contact zoeken snap ik. Woon je zonder tuin of balkon dan snap ik dat je er wat vaker uit gaat.
Soms is het ook anders hè.
Omdat ik moet blijven werken (poh bij huisartsen en vriend onderdeel van voedingsmiddelenindustr.) moet ik mijn kind soms kwijt.
Nu mag ze dus naar school.. waar ze in aanraking zou komen met kinderen waarvan ik niet weet hoe strikt de ouders zich aan de regels houden. Ik wil dat liever niet..
Ik heb wat kunnen regelen met broer en schoonzus. Daar is ze 1 dag in de week. Ze komen dus ook wel eens bij ons. Ook zodat onze dochters even kunnen spelen. Verder komen we bij niemand. Ja, ik doe boodschappen voor mijn ouders. Dus daar praat ik even wat op afstand in de tuin..
En ik kom op mijn werk.
Ik weet niet wat onze buren denken als ze mijn schoonzus en dochter bij ons zien. Misschien ook wel: wat dom! Hoe kunnen ze! Terwijl ik juist probeer te voorkomen dat ze met veel verschillende kinderen speelt.
geerke schreef:Ik woon in frankrijk...we mogen nog steeds weinig tot 11 mei.Bouwmarkten zijn mondjesmaat weer open...als je tenminste de tijd hebt om drie uur in een rij te staan.Bij de supermarkten gaat het goed.Mondkapje voor,handschoentjes aan en alleen naar binnen.De supermarkten zijn hier heel groot en ruim dus je raakt niemand.In ons departement...wat oppervlakte te vergelijken met nederland ,zijn er nu 11 mensen overleden aan corona.Vijf in een verzorgingstehuis en drie op een alzheimerafdeling.De anderen op de ic.
Ik heb er totaal geen last van,ik zit namelijk niet opgesloten op 6 hectare.
Wel een gedoen als je boodschappen moet doen...eens in de twee weken.Briefjes invullen,paspoorten mee...