Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:06

Neverland schreef:
Ik heb jullie hulp nodig. :')

Ik wil graag skates hebben maar die dingen zin belachelijk duur. Heb er nu eentje op het oog voor 90 euro. Probleem is dat ik bang ben dat ik het 1 keer ga doen en daarna nooit meer. :+ En ik heb gisteren alweer 300 euro uitgeven voor aan het huis dus ik kan het eigenlijk ook niet goed gebruiken.
Maar het lijkt me heerlijk om met het weer dat komen gaat te skaten. :=
Ik ben als kind veel op skates op pad gegaan en met schaatsen heb ik nu nog steeds geen problemen, maar de skates die ik een paar jaar terug gekocht heb, zijn welgeteld één keer gebruikt en liggen nu in de garage te verstoffen := Had ik ze beter niet gekocht.

Sheran

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 09:24

Opgelost: geef die rollende moordmachientjes aan Neverland!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:25

Ik lees al vanaf het begin mee en geniet van jullie argumenten! Daarom wil ik even jullie hulp inschakelen.

Ik heb een telefoon van inmiddels drie jaar,functioneert prima, bij niet intensief gebruik gaat de accu zeker een dag tot 1.5 mee. Nu gebruik ik m natuurlijk veel meer omdat ik thuis zit te zitten ;)
En niet altijd de lader dichtbij. Nu zei m'n vriend, koop toch een Solar powerbank, kun je hem altijd daarmee opladen, is "gratis" energie (ik bedoel, ja, de zonne energie is gratis, maar voor die kWh in geld de investering van de powerbank terugbetaald heeft...)
En nu neig ik ernaar hem te kopen.

Help? :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:37

Ach nee, niet uit verveling iets kopen omdat je in een uitzonderlijke periode zit.
Ja, mijn telefoon geraakt ook sneller op nu omdat ik er drie keer zo veel op zit. Het zij zo, dit gaat ook wel weer voorbij en dan gaan we terug naar het normale leven waar die gewone oplader goed genoeg voor je was. Niet allemaal gadgets gaan kopen nu die je anders niet had gekocht, daar wordt alleen Coolblue blij van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:38

Serieus? Je zit thuis?? Stop een lader in je broekzak. :')

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:41

Loop die 3 meter naar een stopcontact en steek hem daar gewoon in..... :+

Vooral als je alleen maar thuis zit en waar in elke hoek een stopcontact zit is dit echt weggegooid geld.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:01

Ik heb een solar powerbank, ding heeft het nooit naar behoren gedaan. Ik kon hem dagen in de zon laten liggen en als ik mijn telefoon op wou laden daarna dan kwam er misschien zo'n 5% in en meer deed het ding niet. Zonde van je geld!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:05

Telpeva schreef:
Ik heb een solar powerbank, ding heeft het nooit naar behoren gedaan. Ik kon hem dagen in de zon laten liggen en als ik mijn telefoon op wou laden daarna dan kwam er misschien zo'n 5% in en meer deed het ding niet. Zonde van je geld!

Ik moest hier net iets te hard om grinniken in deze context. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:18

Je kunt ze niet in de vensterbank achter glas leggen hè :+ . Ze moeten echt buiten.

Ik heb er wel eens naar gekeken, je vindt echt weinig/geen positieve verhalen. Uit een test van de Duitse Consumentenbond bleek dat je 40 tot 90 uur zon nodig hebt om ze volledig op te laden. Ik weet niet hoeveel tijd en zin jij hebt om als de zon schijnt buiten naast je powerbank te zitten wachten tot hij opgeladen is, als dit allemaal voorbij is?

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:46

Goed, ik ben overtuigd!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:20

Oke dames.
Ik heb last van het thuis zitten :')

Praat me even van een kaptoom af.
Ik heb een online cursus voor werken aan de hand gekocht en uiteraard wil ik nu een kaptoom (van leer, zonder ijzer op de neus). Bedenk alsjeblieft iets!

(Overigens zeer gelukkig met jullie argumenten van de Solaroplader - mijn vriend verwees me terug naar jullie hiervoor :') )

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:23

Ga eerst je cursus maar eens door om erachter te komen of het geen bevlieging is. Voor een beetje Basiswerk kan je ook nog wel even zonder katoompje

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 23:20

Hier heb je een plaatje van een kap:
Afbeelding

En hier een plaatje van een toom
Afbeelding

Doe deze uitprinten, netjes uitknippen en ophangen in je stalkast dan kan je elke dag genieten van je kaptoom zonder geld uit te hoeven geven!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 00:19

Wat denk je dat je paard denkt? Oeh, ze heeft een kaptoom! Impressive! Nu begrijpen we elkaar! >;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 00:35

Wat een super leuk topic.

Ik twijfel om een barebackpad te kopen a €210 omdat ik niet weet of ik veel zal gebruiken. Dan ligt het daar maar maar andere kant misschien leuk en handig

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:14

SecretLIN schreef:

Ik twijfel om een barebackpad te kopen a €210 omdat ik niet weet of ik veel zal gebruiken. Dan ligt het daar maar maar andere kant misschien leuk en handig

Misschien ja. Hier ligt hij nu te verstoffen.
Begin dan op z’n minst met een tweedehands, die zijn er voor veel minder ook al

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:02

Helaas die ik wil 2ehands niet te vinden

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 11:23

Sorry maar wat voor eentje is dat wel niet :wow:

Wat wil je ūberhaupt met de barebackpad? Indiaantje spelen? Je aankleden in een tijgervelletje en door het bos galopperen? <<)

Ik heb er zelf ooit eentje gehad maar welgeteld 4x gebruikt. Was echt een miskoop.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:28

SecretLIN schreef:

Als je al niet weet of je m gaat gebruiken, waarom dan in godsnaam zoveel geld uitgeven :)).

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:32

Ilsiie: Je kan ook op andere manieren vanaf de grond werken, pas als het blijvend is, en een belangrijk onderdeel is geworden van je trainingsroutine is een kaptoom het waard.

SecretLIN: Je kan met een simpel dekje ook bareback rijden, daar heb je echt geen ding van €200 + voor nodig.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:32

voor dat geld kan je beter iets kopen wat je wel gebruikt en van toegevoegde waarde is. Dit is een leuk hebbedingetje, een luxe artikel.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:40

Bedankt jullie hebben gelijk..

Ik wou de brockamp support.. Wacht wel tot ik 2e hands betaalbare vind en anders maar niet

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:41

Nog een optie is om je stijgbeugels over het zadel te leggen, ipv je voeten er in te doen tijdens het rijden. Dan rij je ook zonder beugels, en vangt het zadel eventueel gebonk op de rug op. Gewoon zonder zadel rijden kan natuurlijk ook maar dan heb je de drukverdeling niet en krijg je haartjes op je rijbroek.
Ik zou dat zelf denk ik eerst doen om te kijken of het wat is, en dan pas kijken of het interessant is om er mee verder te gaan.

merijn06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:57

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:47

Telpeva schreef:
Nog een optie is om je stijgbeugels over het zadel te leggen, ipv je voeten er in te doen tijdens het rijden. Dan rij je ook zonder beugels, en vangt het zadel eventueel gebonk op de rug op. Gewoon zonder zadel rijden kan natuurlijk ook maar dan heb je de drukverdeling niet en krijg je haartjes op je rijbroek.
Ik zou dat zelf denk ik eerst doen om te kijken of het wat is, en dan pas kijken of het interessant is om er mee verder te gaan.

Heb niet eens een rijbroek haha