Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:34

Caira schreef:
Mijn pakketten van 22-12 staan nu als ‘aangemeld’ bij post nl. Ben benieuwd of ze dit jaar nog bezorgd gaan worden

Aangemeld betekend dat het nog niet is meegegeven aan PostNL en hij nog bij de afzender staat...

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:38

Moestuin schreef:
Ja want bol heeft zijn eigen distributiecentrum dus die zijn iedereen al een stap voor.

PostNL zit samen met Bol in dat distributiecentrum vandaar de snellere levering.
Volgens mij zijn Bol en Coolblue prio klanten, hebben ook zondagbezorging via PostNL
Laatst bijgewerkt door 00000000 op 30-12-20 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:41

pmarena schreef:
Veulen: Had je die beperking dan echt opgelegd gekregen...?
Of was je labels aan het aanmaken en pakte het systeem ze ineens niet meer ofzo :?

Ik kon gewoon steeds al mijn benodigde PostNL labels printen, ook al stond er een waarschuwing dat er beperkingen waren, op=op. Zelfs later in de middag lukte het nog, via MyParcel :) Ik ben wel benieuwd rond welke tijd het ophield eigenlijk....

Maar als het niet meer had gelukt dan had ik ze bij het postpunt ter plekke aangemeld en afgerekend, want daar hadden ze geen beperkingen.

Ik doe batch uploaden. En dan is het ineens op en krijg je error.
Bij de meeste postpunten hebben ze hier ook een beperking. 15 pakketten of een halve rolcontainer ofzo.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:44

00000000 schreef:
Moestuin schreef:
Ja want bol heeft zijn eigen distributiecentrum dus die zijn iedereen al een stap voor.

PostNL zit samen met Bol in dat distributiecentrum vandaar de snellere levering.
Volgens mij zijn Bol en Coolblue prio klanten, hebben ook zondagbezorging via PostNL

En avondbezorging ook via PostNL. Heb select bij Bol en ik maakte voor corona van beiden regelmatig gebruik. Nu ik thuiswerk niet zoveel meer omdat ik nu thuis ben overdag

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:44

Veulen84 schreef:
pmarena schreef:
Of was je labels aan het aanmaken en pakte het systeem ze ineens niet meer ofzo :?

Ik kon gewoon steeds al mijn benodigde PostNL labels printen, ook al stond er een waarschuwing dat er beperkingen waren, op=op. Zelfs later in de middag lukte het nog, via MyParcel :) Ik ben wel benieuwd rond welke tijd het ophield eigenlijk....

Maar als het niet meer had gelukt dan had ik ze bij het postpunt ter plekke aangemeld en afgerekend, want daar hadden ze geen beperkingen.

Bij de meeste postpunten hebben ze hier ook een beperking. 15 pakketten of een halve rolcontainer ofzo.

Vreemd, een halve container?? Lijkt mij eerder aan het postpunt te liggen en niet aan PostNL.
Containers worden opgehaald met bakwagens met electrische laadklep dus die kan prima vol lijkt mij

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:47

Exitium schreef:

Volgens mij zijn Bol en Coolblue prio klanten, hebben ook zondagbezorging via PostNL[/quote]
En avondbezorging ook via PostNL. Heb select bij Bol en ik maakte voor corona van beiden regelmatig gebruik. Nu ik thuiswerk niet zoveel meer omdat ik nu thuis ben overdag[/quote]

Klopt helemaal!
Vaak kan je de dag van te voren de bezorgtijd (naar de avond) of afhaallocatie (naar servicepunt) aanpassen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:48

00000000 schreef:
Caira schreef:
Mijn pakketten van 22-12 staan nu als ‘aangemeld’ bij post nl. Ben benieuwd of ze dit jaar nog bezorgd gaan worden

Aangemeld betekend dat het nog niet is meegegeven aan PostNL en hij nog bij de afzender staat...

Ze zijn vandaag binnen gekomen

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:52

00000000 schreef:
Exitium schreef:
En avondbezorging ook via PostNL. Heb select bij Bol en ik maakte voor corona van beiden regelmatig gebruik. Nu ik thuiswerk niet zoveel meer omdat ik nu thuis ben overdag

Klopt helemaal!
Vaak kan je de dag van te voren de bezorgtijd (naar de avond) of afhaallocatie (naar servicepunt) aanpassen.

Sterker nog, je kan het bij je bestelling meestal al aangeven :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:13

00000000 schreef:
Vreemd, een halve container?? Lijkt mij eerder aan het postpunt te liggen en niet aan PostNL.
Containers worden opgehaald met bakwagens met electrische laadklep dus die kan prima vol lijkt mij

Kan best, maar er zijn wel veel locaties waar je als bedrijf niet je complete verzendlijst kan brengen. Die punten hebben daar ook geen ruimte voor en dan moet het ook allemaal in zo'n auto.

Deze tijd moeten we gewoon even uitzingen vrees ik.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:25

Ayasha schreef:
Hier hebben ze neerzettoestemming en alsnog slaagt de postnl kerel er in om te beweren dat de levering niet gelukt is. Wat, je vond de voordeur niet ofwat?
[/quote]

Ayasha, jij woont ook in België toch? Tenzij het verschilt van depot tot depot, mogen de chauffeurs niet ingaan op neerzettoestemming (die van ons toch niet). De meesten doen het echter wel omdat ze anders hun ronde niet af krijgen.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:32

Veulen84 schreef:
00000000 schreef:

Kan best, maar er zijn wel veel locaties waar je als bedrijf niet je complete verzendlijst kan brengen. Die punten hebben daar ook geen ruimte voor en dan moet het ook allemaal in zo'n auto.

Deze tijd moeten we gewoon even uitzingen vrees ik.

Op de site van PostNL kun je opzoeken hoeveel volume je per locatie per dag mag inleveren. Veel locaties max een halve of hele container inderdaad.
De ophaal chauffeurs hebben maar plaats voor een x aantal containers per locatie.
Als bedrijf met veel volume kun je inleveren bij een businesspoint of het laten afhalen.

Momenteel gaat het bij ons redelijk goed met de brievenbuspakjes.
En heb met pakjes die naar ons komen nog niet 1 gehad die vertraagd was.

Smee__

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 05:18

Er zitten soms ook containers tussen met maar een handjevol pakketten inderdaad.

Ik mag zo weer aan de bak :P Ben benieuwd of 't nog steeds chaos is of dat de rust al weer wat teruggekeerd is zo na kerst :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:09

Veulen84 schreef:
pmarena schreef:

Goh, typisch joh. Hoe laat op de dag gebeurde zoiets dan als ik vragen mag...? Gewoon nieuwsgierig :j
Ik deed mijn pakjes expres wat vroeger dan anders.

Eerste of tweede dag dat ze het deden, kreeg ik om even 14:00 uur uur een foutmelding bij het invoeren van een adres. Heb de pakketten van die dag toen in plaats van aanvinken als PostNL adreslabels, maar gekozen voor de optie "blanco labels" zodat ze in ieder geval vast allemaal in het systeem stonden. (doen het nog handmatig 1 voor 1 hier...)

Met het idee dat ik dan iig de adreslabels uit kon printen en dan op pad zou kunnen gaan om te kijken hoe of waar ik ze alsnog zou kunnen verzenden.... maar toen ik rond 16:00 uur nog een keer een adresje probeerde pakte hij hem ineens wel! Dus toen maar direct snel alles omgezet en toch verzendlabels aan kunnen maken gelukkig :)

Maar vond dat wel gek, net alsof ze toch nog ergens een batch beschikbare nummers vandaan gehaald hadden ofzo!

Ik vind het ook wel balen dat je niet bij alle punten veel in kan leveren. Hier een km. of 10 verderop bij de Gamma...ik dacht daar zal ik wel lekker wat in kunnen leveren, zo'n grote hal! Maar bij het kleine buurtsupertje hier pakken ze meer aan dan bij die grote Gamma.... -O-

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:19

Ik had zaterdag in de sale bij Rituals al iets besteld, vrijdag bij bijenkorf.

Bijenkorf kwam dinsdag binnen, en rituals maandag met twee pakketjes. Die had ik dus niet verwacht zo vroeg, haha :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:33

Het is bijna een wonder te noemen, maar beide pakketjes dinsdag besteld zijn binnen *\%/* netjes optijd deze keer.

Ik hoef niet altijd te klagen, als het wél goed gaat, mag dat natuurlijk óók gezegd worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:38

Nou ja, wat je deed was niet meer klagen maar gewoon flink jou gal spugen over een dienst die daar niet veel aan kon doen. Dat is echt een verschil.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:24

Gisteren iets besteld bij Yves Rocher, wordt vandaag bezorgd. Daar had ik geen rekening mee gehouden, dat is wel echt heel snel.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:32

Hier gisteravond laat iets besteld, bezorgdatum vandaag tussen 12 en 15. Ben heel benieuwd!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:41

Pakketje wat dus eerder besteld heb is nog steeds spoorloos :+
Maandagavond pakketje besteld is vandaag in huis, PostNL.
Manlief dinsdag iets besteld en vandaag al in huis, wel DHL. En bij een kleiner bedrijf besteld.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:44

Hier alleen maar positieve ervaringen met post.nl en DHL. Sommige pakjes kwamen een paar dagen later, maar alles is netjes geleverd. De vaste bezorgers een envelop met inhoud en een aardigheidje gegeven als blijk van waardering. Respect voor de bezorgdiensten!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:27

Geen pakketje maar een kaartje hier. Proefdruk is de 21e verzonden vanaf Kaartje2go, nog niets binnen. Er is een 2e op de bus nu hopelijk komt die snel aan :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:29

Ik heb mijn 3 pakketten uit china al binnen! Super snel :D echt 10 dagen ofzo?
Volgens mij is nu alles wel binnen :)

Kwam net onze oude pakketbezorger tegen van postnl. Die zit nu op de wijk van mijn ouders.
We missen hem! Hij was zo fijn :D

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:37

pmarena schreef:
Ik vind het ook wel balen dat je niet bij alle punten veel in kan leveren. Hier een km. of 10 verderop bij de Gamma...ik dacht daar zal ik wel lekker wat in kunnen leveren, zo'n grote hal! Maar bij het kleine buurtsupertje hier pakken ze meer aan dan bij die grote Gamma.... -O-

Jaa, dat is hier ook!
Die man van de buurtsuper die maakt het allemaal niet uit.
In de tijd dat we daar veel brachten, belde ik hem rond 12 uur, er komt veeeeel vanmiddag, en dan belde hij PostNL dat ze extra containers moesten ophalen.

Bij de Gamma en Karwei doen ze echt heel moeilijk.
Het was destijds maximaal 13 pakjes, als je er 14 had namen ze die laatste echt niet aan 8)7

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:58

Nou ik heb nogal eens HELE grote pakketten, en daarvan nemen ze er 1 aan.
Met een moeilijk gezicht, afhankelijk van wie je treft :=

Zeg maar een halve rolkar maximaal is het idee.... ik stond echt verbaasd te kijken. Hier bij de buurtsuper hebben ze 2 kassa's. ze kunnen achter de ene kassa net fatsoenlijk staan en daar stapelen ze ook alle pakjes op, en die doen niet moeilijk, terwijl ze bij de Gamma in zo'n knoeperd van een hal zitten :=

Ik heb in de loop der jaren ook meerdere keren gevraagd om het eerlijk te zeggen als ze liever willen dat ik het elders breng maar ze vinden het echt helemaal prima...gelukkig :j

Inderdaad bij echt een rolcontainer vol of meer dan wel graag even bellen zodat ze al eerder op de dag kunnen komen halen was het idee maar meestal blijft het hier wel beschaafd hoor, gemiddeld dagelijks onder de 10 pakjes dus dat zijn niet bepaald Bol.com aantallen _O-

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:17

Ik begin een beetje bang te worden van mijn retourpakketje... Had hem misschien ook maar gewoon niet voor Kerst moeten inleveren, maar was best een groot bedrag voor mijn doen, dus dacht, stuur hem maar gewoon meteen retour.

Op 23-12 in de ochtend ingeleverd bij een PostNL-punt, en 24 december 13:34 is de laatste update geweest: Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt. Bezorgtijd nog onbekend.

Betekend dit wel dat het pakket is opgehaald? Of kan het nog zijn dat hij vergeten is en nog bij het punt ligt? Als ik bij de robotchat van PostNL de Track&Trace gegevens invoer zegt hij dat hij in het sorteerproces zit. Dus dan weer niet lijkt me?

Edit: aan de ene kant wil ik het gewoon even navragen bij PostNL, maar er staat weer bij de klantenservice dat er alleen wordt aangeraden om bij spoedleveringen contact op te nemen. Vandaar eerst even hier :+