Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 10:02

Ik deed trouwens een :') over de klimaatverandering. Idioterie :')

Ik lijn mijn kind niet aan. Kansloos.

Trouwens niet aardig van me om iemand uit te lachen, excuses.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 10:07

Die van ons rende als peuter als een ongeleid projectiel zó overal heen dus die heb ik wel eens proberen met zo'n rugzakje met lijn bij ons te houden.....nou dat kind ging helemaal over de zeik... en ik snap zelf ook niet zo goed het voordeel tov gewoon hand vasthouden :=

Sonja_vR schreef:
Ik ken best wat universitair geschoolde stellen die kinderen hebben zonder getrouwd te zijn
Dus met gp of sc
Komt in mijn beleving vaker voor bij theoretisch opgeleide mensen dan praktisch opgeleide mensen
Trouwen is btw wel praktischer met voortplantperikelen
Bij een contract of registratie zit je weer met extra administratief en juridisch geneuzel opgescheept rondom erkenning , gezag etc

Overigens zover ik weet werkt een GP tegenwoordig hetzelfde als trouwen, praktisch gezien, wanneer je kinderen krijgt :)

Pantykous

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 10:23

Ik vind lichaamshaar prima en iedereen moet lekker zelf weten wat hij of zij daar wel of niet mee doet :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 10:31

Ik vind een handje gezellig. Maar in de stad loopt hij voor of achter me.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 10:38

MarcoBorsato schreef:
Cowboy55 schreef:

OK: ik laat met geen vliegschaamte aanpraten door volk dat milieu-onvriendelijke produkten laat invliegen vanuit China omdat dat zo lekker goedkoop is.

Wel door vegans met een kleine ecologische voetafdruk?

Wellicht eerder. Zo gauw ik er 1 tegen kom laat ik het je weten.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 10:43

Foto's van mensen in een jurk op een paard, zo niet leuk.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:04

De beste oplossing om de wereldbevolking af te laten nemen is om de welvaart toe te laten nemen.
Hoe meer welvaart, hoe minder kinderen. Kijk maar om je heen, delen van Europa hebben al een krimp.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:45

DeMolenhoek schreef:
De aarde is altijd al geëvolueerd in de zin van opwarmen en afkoelen. Het komt er sowieso aan. Versnellen wij het als mens? Ja zeker, dat geloof ik wel. Maar omkeren of tegenhouden? Nee zeker niet. Dit is gewoon zoals de aarde leeft.

Ben ik met je eens!

Ik hou niet van de standaard zwangerschapsshoots.. man staat achter vrouw met handen op haar buik.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:47

Ik vind ook dat de politie veel harder op moet mogen treden, kijk bijvoorbeeld naar wat er afgelopen weekend is gebeurd met die bruiloftstoet!
Ik krijg er altijd al jeuk van dat die gasten alle regels aan hun laars lappen en vinden dat zij alle rechten hebben.
Of die opgeschoten groepen jongeren die de politie uitmaken voor alles wat los en vastzit, de groep studenten hier in Utrecht zogenaamd zielig doen terwijl ze een restauranteigenaar hebben uitgescholden, wc’s bevuild en de politie uitgedaagd.

Nou ben ik geen fan van de Amerikaanse politie maar daar laten ze het wel uit hun lijf want je hebt gelijk een knuppel in je nek.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:52

pmarena schreef:
Die van ons rende als peuter als een ongeleid projectiel zó overal heen dus die heb ik wel eens proberen met zo'n rugzakje met lijn bij ons te houden.....nou dat kind ging helemaal over de zeik... en ik snap zelf ook niet zo goed het voordeel tov gewoon hand vasthouden :=

Ik vond hand vasthouden als kind vreselijk, kreeg er warme kleffe handen van. En de houding is ook vermoeiender denk ik (je hand steeds boven je schouder moeten houden). Geloof niet dat ik een lijntje had, maar had het wel begrepen, dan lijkt het alsof je 'los' loopt maar wel veilig :j

DeMolenhoek schreef:
De aarde is altijd al geëvolueerd in de zin van opwarmen en afkoelen. Het komt er sowieso aan. Versnellen wij het als mens? Ja zeker, dat geloof ik wel. Maar omkeren of tegenhouden? Nee zeker niet. Dit is gewoon zoals de aarde leeft.

Nee, nee, absoluut niet :o Dit is zoals de MENS leeft, niet de aarde. Of is het toeval dat de gigantische bevolkingstoename / industriële ontwikkeling gepaard gaat met temperatuurstijgingen en massasterfte van natuur en biodiversiteit? :o

Om even ontopic te blijven, nee ik zou het niet erg vinden als milieuonvriendelijke gewoontes duurder worden en daardoor 'de gewone man' ze niet meer kan behouden - vliegen, vlees eten, dat soort dingen. Zijn beiden geen vitale levensbehoeften, het is jammer maar alles houden zoals het is gaat ons / komende generaties / alle andere bewoners van de aarde niet redden.
Maar wie er een oplossing heeft waarmee deze gewoontes ontmoedigd kunnen worden op een manier die iederéén treft, dus ook de hogere inkomens (die bijv een vliegtaks lachend kunnen betalen) mag die vooral geven :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:57

IMJ schreef:
DeMolenhoek schreef:

Ben ik met je eens!

Ik hou niet van de standaard zwangerschapsshoots.. man staat achter vrouw met handen op haar buik.

Zo vind ik van die cake-smashes ook al jaren zo ontzettend uitgekauwd... maargoed het levert op zich natuurlijk best leuke plaatjes op dus ik snap wel dat mensen het massaal blijven doen :)

Magrathea: als het werkt is het natuurlijk fijn voor kind en ouder :j
Maar een kind dat echt graag als een ongeleid projectiel weg wil rennen, daar heeft zo'n lijntje echt geen enkel nut bij tegenover gewoon hand vasthouden, volgens mij :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:00

Ik vind alle zwangerschapsshoots stom. Waarom zou je in vredesnaam een herinnering willen aan zo’n dikke buik :\

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:01

Dan ben je vast wel fan van zo'n gipsafdruk van een buik :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:02

Nee nog erger :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:06

Ik vind het geweldig dat mensen daar zo blij van kunnen worden, echt. Toch schitterend die verschillen in mensen :D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:25

Ik vind handje vasthouden van mijn kinderen ook vervelend (krijg er pijnlijke plekken van aan mijn handen na lange duur) en ze moeten vaak mijn broek vasthouden (heb vaak cargo-pants aan en die broekzakken zitten mooi op hun hoogte)

Ik vind (moderne) diesel niet slecht voor het milieu en electrische auto's wel. Ik vind dus het aan de schandpaal nagelen van diesel echt onzin. Het vervangen van een (oude) auto is vaak minder duurzaam dan het aanhouden van diezelfde auto's (ondanks slechtere uitstoot)

Politie mag vaak harder optreden.

Verplichte anticonceptie bij probleem gezinnen zou mogelijk moeten zijn.

Vliegtax moet er komen, verre vakantie is geen algemeen goed/recht. Er is genoeg in de regio of met de auto en andere vervoersmiddelen te doen. Maar andere openbare vervoersmiddelen moeten wel goedkoper (ok, dat laatste wil waarschijnlijk iedereen wel)

Elke dag douchen is onzin en mensen gebruiken te veel deo's en luchtjes. Waardoor feromonen niet goed overkomen en (mede daardoor, maar natuurlijk lang niet altijd) relaties op de klippen gaan. Er is bijvoorbeeld ook al aangetoond dat de pil ervoor zorgt dat de vrouw "lekkerder" ruikt. En als ze dan stopt met de pil ze minder/niet meer aantrekkelijk is voor haar partner en als de combi dan al niet geweldig was de gevolgen ook als volgt zijn. Dus de feromonen zijn ook in onze moderne wereld en relaties van belang!

Dat mensen te snel grijpen naar pijnstillers en anti-biotica, hoestdrankjes ect. Alles moet maar een quick fix hebben, maar zo werkt het gewoon niet.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:27

Pipodipo schreef:
Foto's van mensen in een jurk op een paard, zo niet leuk.

Oh nou, da's ook een goeie!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:33

Ik vind zo'n wapperende jurk an sich best geinig, alleen dan niet met van die lompe schoenen / laarzen er onder :D

Oh en geen idee of dat een onpopulaire mening is, maar als het over foto's gaat: van die weggepoetste halstertouwen vind ik zó suf!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:43

Riddershow schreef:
Ik vind handje vasthouden van mijn kinderen ook vervelend (krijg er pijnlijke plekken van aan mijn handen na lange duur) en ze moeten vaak mijn broek vasthouden (heb vaak cargo-pants aan en die broekzakken zitten mooi op hun hoogte)

Ik vind (moderne) diesel niet slecht voor het milieu en electrische auto's wel. Ik vind dus het aan de schandpaal nagelen van diesel echt onzin. Het vervangen van een (oude) auto is vaak minder duurzaam dan het aanhouden van diezelfde auto's (ondanks slechtere uitstoot)

Vliegtax moet er komen, verre vakantie is geen algemeen goed/recht. Er is genoeg in de regio of met de auto en andere vervoersmiddelen te doen. Maar andere openbare vervoersmiddelen moeten wel goedkoper (ok, dat laatste wil waarschijnlijk iedereen wel)

Elke dag douchen is onzin en mensen gebruiken te veel deo's en luchtjes. Waardoor feromonen niet goed overkomen en (mede daardoor, maar natuurlijk lang niet altijd) relaties op de klippen gaan. Er is bijvoorbeeld ook al aangetoond dat de pil ervoor zorgt dat de vrouw "lekkerder" ruikt. En als ze dan stopt met de pil ze minder/niet meer aantrekkelijk is voor haar partner en als de combi dan al niet geweldig was de gevolgen ook als volgt zijn. Dus de feromonen zijn ook in onze moderne wereld en relaties van belang!

Dat mensen te snel grijpen naar pijnstillers en anti-biotica, hoestdrankjes ect. Alles moet maar een quick fix hebben, maar zo werkt het gewoon niet.

OT: Heb je linkjes naar dat soort onderzoeken? Lijkt me heel interessant!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:44

over dat: ik vind het zonde als halstertouwen niet weggewerkt worden :=

0Lunerancea0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:10

Pantykous schreef:
Riddershow schreef:

OT: Heb je linkjes naar dat soort onderzoeken? Lijkt me heel interessant!

Vrouwen vallen ook op andere mannen als ze de pil slikken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:13

Granoek schreef:

Ik vind het echt extreem lüllig staan dat je ziet dat het halster helemaal naar het gewicht van het halstertouw staat....en dan zit dat touw er niet aan := Helemaal bij touwhalsters zie je dat erg.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:16

pmarena schreef:
Granoek schreef:

Ik vind het echt extreem lüllig staan dat je ziet dat het halster helemaal naar het gewicht van het halstertouw staat....en dan zit dat touw er niet aan := Helemaal bij touwhalsters zie je dat erg.

Oké ik dacht dat je er gewoon iets 'tegen' had ofzo, maar wat je zegt klopt hoor.
Bij touwhalsters stoort het me ook, die moeten daarom ook helemaal weggewerkt vind ik haha

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:16

Ik moet me idd even corrigeren dat het inderdaad andersom is. Vrouwen ruiken niet anders, maar geven voorkeur aan andere mannen, waardoor dus bij het stoppen met de pil ook de voorkeur veranderd. Als je ongesteld/zwanger bent zoek je familie op, dus mannen die genetisch meer gelijk zijn. In je andere periodes zoek je mannen die genetisch meer verschillen van jezelf. Waarschijnlijk om een gezonder kind te krijgen.

Zo was er een onderzoek waarbij vrouwen zonder pil in een programma hun "hunk" moesten modelleren. Daarna kregen ze de keus om aan de pil te gaan. 1/3 ging aan de pil en na enkele maanden kregen ze weer hun "hunk" te zien en vonden ze hem helemaal niet meer aantrekkelijk en modelleerden ze mannen met andere gezichts-trekken. Ik vond niet zo snel terug of diegenen die niet aan de pil gingen wel/niet van mening veranderden.

Idem een onderzoek dat stripdansers die ongesteld zijn minder fooien krijgen dan als ze het niet zijn en die aan de pil nog minder fooi krijgen.

Ik heb niet de daadwerkelijke onderzoeken gevonden... sorry

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:26

Of ik nou de pil slik of niet, de mannen die ik knap vindt blijven gewoon hetzelfde :')