Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamary schreef:De kristallen in mensenurine zorgen al voor aanslag in de buizen die uiteindelijk de boel verstopt. Bel eens met zo'n ontstoppings/riool bedrijf en vraag daar hoe en wat, want ook vloeistoffen plakken meer en makkelijker dan jij denkt.
SplashIsLief schreef:Ik heb een aantal proef tabletten van de Lush geprobeerd. Ik vond het echt heel vies en raarmaar wil eigenlijk nog wel een keer een andere smaak proberen.
deksel schreef:SplashIsLief schreef:Ik heb een aantal proef tabletten van de Lush geprobeerd. Ik vond het echt heel vies en raarmaar wil eigenlijk nog wel een keer een andere smaak proberen.
Die heb ik ook geprobeerd, zo ontzettend ranzig (en volgens mij ook duur).
Ik gebruik voor nu dus maar gewoon tandpasta uit tube, maar ik doe er wel lang mee.
Ik koop altijd handtandenborstels (elektrisch vind ik niet fijn), maar de bamboe/houten versies vindt m'n tandvlees niet zo fijn. Op een gegeven moment gaat het pijn doen en ligt het open. Met een plastic tandenborstel heb ik dat niet.
Heeft iemand daar tips voor?
Noeps schreef:Op instagram kwam ik een aantal leuke accounts tegen met hele praktische duurzame tips. Ik vang nu bijv. het water op waar ik rijst in heb gekookt. Dat laat ik afkoelen en geef ik aan de planten. Het onderste stukje van een bosui in een glas water zetten en twee weken later heb je weer een volwaardig uitje om door de salade te snijden. Bananenschil nachtje in een pot water laten weken en met dat water de plantjes voeden.
Noeps schreef:Ik gebruik nu nog een niet-duurzaam vaatwastablet. Maar daar wil ik eigenlijk vanaf, dingen die per stuk verpakt zijn in plastic vind ik anno 2020 not-done. Als alternatief ga ik (als ik door de huidige voorraad ben) eens kijken naar los poeder icm zout en glansspoelmiddel. Bij biggreensmile verkopen ze dat en ik denk dat het bij ekoplaza ook wel te vinden moet zijn.
Op instagram kwam ik een aantal leuke accounts tegen met hele praktische duurzame tips. Ik vang nu bijv. het water op waar ik rijst in heb gekookt. Dat laat ik afkoelen en geef ik aan de planten. Het onderste stukje van een bosui in een glas water zetten en twee weken later heb je weer een volwaardig uitje om door de salade te snijden. Bananenschil nachtje in een pot water laten weken en met dat water de plantjes voeden.