[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 09:11

Bovendien als je zelf bij dat ongeluk aanwezig was zou je er denk ik ook alles aan doen om die man te redden.

Ik denk alleen dat ik het uit angst en stress al niet meer had kunnen na vertellen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 09:21

Ja, als ze hem idd vermoord hadden zoals hij vroeg, dan was dat ook nog een heel drama geweest. Maar dit is ook geen fijn leven als je dat verhaal leest...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 09:54

Wat denk je wat het doet bij degene die hem naar de andere kant helpt?
Is ook niet niks.

Maar vreselijk dat hij dit heeft moeten doorstaan :(

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 09:57

Petrichor schreef:
Dit vind ik ook luguber: https://www.google.nl/amp/s/www.rtlnieu ... lang%3famp

Verschrikkelijk wat die man allemaal heeft mee gemaakt. Is dit eigenlijk wel menswaardig en eerlijk om iemand zo te laten lijden?

Ik ga het ook een keer vragen. Mag er alsjeblieft uitleg bij de linkjes, ik heb niet zoveel zin om wat aan te klikken en meteen heftige gore of iets te zien :=

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 09:59

Sheehan schreef:
Petrichor schreef:

Verschrikkelijk wat die man allemaal heeft mee gemaakt. Is dit eigenlijk wel menswaardig en eerlijk om iemand zo te laten lijden?

Ik ga het ook een keer vragen. Mag er alsjeblieft uitleg bij de linkjes, ik heb niet zoveel zin om wat aan te klikken en meteen heftige gore of iets te zien :=

Er staan toch geen heftige foto’s ofzo bij.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:01

In een luguber topic kan je dat wel verwachten ook :+

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:01

quera schreef:
Sheehan schreef:

Er staan toch geen heftige foto’s ofzo bij.

Dat weet je toch niet voordat je het aanklikt :+

sureido schreef:
In een luguber topic kan je dat wel verwachten ook :+

Luguber is niet meteen bloed, gore en dode mensen. Luguber kan ook denkwijze van mensen zijn, wat de meeste van ons volgensmij juist interessant vinden. Ik hoef niet alles te zien, dat kunnen degene die dat willen zelf opzoeken. Verder ga ik hier niet over in discussie :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:06

Lijkt mij dus niet nodig om er iets bij te zetten tenzij t dus bloed enz enz is.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:09

Sheehan schreef:
Petrichor schreef:

Sorry maar wat doe je dan in dit topic?

Bovendien was dit gewoon rtl nieuws en zitten er geen eens foto's bij....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:15

Sheehan schreef:
Luguber is niet meteen bloed, gore en dode mensen. Luguber kan ook denkwijze van mensen zijn, wat de meeste van ons volgensmij juist interessant vinden. Ik hoef niet alles te zien, dat kunnen degene die dat willen zelf opzoeken. Verder ga ik hier niet over in discussie :+

Euh nee volgens mij vinden de meeste in dit topic juist het bloed en verwrongen lichamen interessant.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:15

Goedemorgen Bokt! Wat zijn jullie allemaal weer heerlijk aardig <3 Er word gewoon een vraag gesteld die al meerdere keren gesteld is, niks om zo aanvallend om te gaan doen :') Kleine moeite maar, man man man

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:20

Gaat over een marinier die een skistok door zijn hele lichaam krijgt. Zonder (schokkende) fotos. Alleen een verhaal. Bijzonder luguber is het wel.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:24

sanso schreef:
Gaat over een marinier die een skistok door zijn hele lichaam krijgt. Zonder (schokkende) fotos. Alleen een verhaal. Bijzonder luguber is het wel.

Dankjewel! :o

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:24

Ik vind persoonlijk het slachten van dieren niet luguber. Ik heb in meerdere slachthuizen gestaan en kan alleen maar zeggen dat het mij duidelijkheid heeft gegeven hoe die dieren geslacht worden.

Ik heb in een grootschalige varkensslachterij geen gegil gehoord van varkens die de gaskamer in gingen overigens. En idd, varkens gillen al heel snel.

Ik vond het goed om te zien dat overal zulke strenge regels aan vast zitten en Ik was ook verbaasd dat de verslaggevers van dumpert geen bedrijfskleding aan hadden. Het filmpje is niet representatief voor het supermarkt vlees. Daar zitten andere varkenshouders achter. Ik moet zeggen dat deze varkenshouder echt een mooi bedrijf heeft.

Ik vind het vooral jammer dat boeren zo worden neergehaald door organisaties als wakker dier. Er ligt een grote verantwoordelijkheid bij de consument en je ziet hierin al een enorme verandering. Je wordt geen boer om het geld, het levert namelijk niks op. Wie neemt er nou een baan waar je 7 dagen per week moet werken en amper geld overhoudt? Het geld dat ze verdienen investeren ze in het bedrijf.

Al die filmpjes die wakker dier en eyes on animals plaatsen, komen vaak niet van Nederlandse bedrijven, zijn gefabriceerd om heftiger over te komen en laten enkel zien dat er soms fouten gemaakt worden. Iedereen maakt wel eens fouten in zijn werk toch? Als er op miljoenen varkens 1 of 2 niet goed verdoofd zijn, dan noem ik dat niet een misstand maar een foutje.

Maargoed, meeste consumenten gaan als een blind schaap achter de rest aan die schreeuwt dat vlees eten dierenmishandeling is en dat iedereen vegetariër moet worden, of ze verzetten zich er tegen en benoemen stoer dat ze nog meer vlees gaan eten.

Ik vind gewoon dat er eerlijke en duidelijke informatie moet zijn voor consumenten over hoe hun vlees echt geleefd heeft en geslacht is. Elk vlees is traceerbaar, zo kunnen we toch een informatieve website openen waarop je kan zien hoe het vlees met 1ster heeft geleefd? Zo moeilijk moet dat niet zijn..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:27

Amen Marjoow, Dit is niet waardig voor supermarktvlees, wat veelal niet uit NL komt.
Gruwelijkheden hier in NL heb ik in mijn looptijd bij de slachterij ook niet gezien en ja, ik ben ook op veel bedrijven geweest.

Maar wij als consument willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en kopen dus zonder schaamte kiloknallers!
En dát is waar het fout gaat!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:28

Overste Saté :+

Vroeger had je altijd die 911 calls met William Shatner en soortgelijke programma's.

Ik weet nog dat er toen een jongen was die een speer door zn nek had zitten.
Was op het atletiekveld gebeurd, ik weet niet meer of hij de speer had geworpen of iemand anders, maar die speer zat dus van links naar rechts door zijn nek.

Elke minimale beweging kon ervoor zorgen dat zijn slagaders geraakt werden.
Ze hebben de speer heel voorzichtig doorgezaagd want anders paste het niet in de ambulance.

Jongen is volledig hersteld.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:30

Achjoh kan ook wel een foto van mijn hoofd hier plaatsen die is op dit moment pas luguber.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:32

Mooi gezegd Marjolein!

Heb een vriendin van mij ook geprobeerd uiteg te geven.
Zij is vegan geworden en deelt ook steeds van dit soort fimpjes, ik werd er moedeloos van en wel 100 keer geprobeerd het uit te leggen.

Beetje editten wat extra geluid eronder zetten en voila je hebt een zeer zielig filmpje.

En soms het gedrag van slachters, hallo hebben jullie geen kantoorhumor?
Ja oké het is nu met resten dier, maar voor hun is het ook een uitlaatklep.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:08

Jolliegirl schreef:
Amen Marjoow, Dit is niet waardig voor supermarktvlees, wat veelal niet uit NL komt.
Gruwelijkheden hier in NL heb ik in mijn looptijd bij de slachterij ook niet gezien en ja, ik ben ook op veel bedrijven geweest.

Maar wij als consument willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en kopen dus zonder schaamte kiloknallers!
En dát is waar het fout gaat!

Waarom arme Marjoow?

Dat laatste ben ik het zeker mee eens. Maar zolang mensen geen moeite doen om te weten waar hun producten vandaan komen, verandert dat niet.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:10

Amen...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:30

Ik zei amen.. :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:14

Overste saté vind ik dan echt weer hilarisch, maar wat een hel voor die man

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:41

Arme Marjoow. _O- Sorry. :')

Maar die man met zijn skistok pffft... Ik vraag me af of euthanasie dan niet legaal is? Heb er even over gelezen waar dit gebeurd was maar hij heeft ook niet meer echt een menswaardig leven.. Dan vraag ik me af; waarom iemand verplichten te leven als hij dit duidelijk niet meer wil/aankan..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:25

Jolliegirl schreef:
Ik zei amen.. :')

Wow, sorry. Het was nog vroeg zeggen we dan _O- Ik snapte hem al niet :')

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:30

Petrichor schreef:
Achjoh kan ook wel een foto van mijn hoofd hier plaatsen die is op dit moment pas luguber.

:') _/-\o_