[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:42

Nou dat is bijna nog de grootste nachtmerrie. In het hoogseizoen op vakantie moeten. Niet meer spontaan weg kunnen (als wij dat doen pakken we namelijk altijd een midweek ipv lang weekend) en uiteten doordeweeks wanneer je er zin in hebt (want koter moet op tijd in bed).

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:42

Helaas gaat het vliegtuig wel vanavond en word ik weer verwacht op de werkvloer. Even de rekening aanvullen. Ik heb eens uitgerekend dat ik voor het geld dat het opvoeden van een kind kost ik nog heel wat trekking- en climbingpermits kan bekostigen. Ik zou zelfs een volledig gefaciliteerde expeditie naar de top van Mount Everest kunnen regelen.

De man van een vriendin heeft afgelopen zomer (enigszins onder invloed) gezegd zo jaloers te zijn op onze reizen. De camping was hij zo zat.

Ik neem nog eens een cappuccino :9k

@Mars, die heb ik zeker gezien. Ik vond het een enorm intrigerende maar ook hele verdrietige film.
Laatst bijgewerkt door maaikemuis op 05-11-18 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:44

Mars schreef:
Oh nee een vent die al kinderen heeft zou ik ook heel ver van blijven. Kent iemand de film ‘we need to talk about Kevin’? Ook zo’n film waar je baarmoeder spontaan van binnestebuiten draait.

Vertel vertel!ik ken hem niet en wil weten of het de moeite is om te gaan kijken.

maaikemuis

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:48

Het gaat over een moeder die ervoor vecht om de buitenwereld te laten inzien wat voor een probleemkind ze heeft. Niemand wil het zien terwijl zijn gedrag steeds psychopatischer wordt. Uiteindelijk begaat hij een enorme misdaad die de buitenwereld diep schokt en krijgt de moeder alle schuld.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:50

Er is ook een boek van :)
Ik heb het thuis liggen maar ben er niet doorgekomen.
Misschien moet ik het nog eens proberen.

En om terug te komen op een aantal pagina's terug, ik wil wel een lavalamp zijn. Die zijn mooi :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:53

sanso schreef:
Mars schreef:
Oh nee een vent die al kinderen heeft zou ik ook heel ver van blijven. Kent iemand de film ‘we need to talk about Kevin’? Ook zo’n film waar je baarmoeder spontaan van binnestebuiten draait.

Vertel vertel!ik ken hem niet en wil weten of het de moeite is om te gaan kijken.

Wat maaikemuis zegt, het is erg psychologisch en je ziet/voelt de manipulatie van zijn moeder. Vond het een érg goede film maar als je al geen trek had in kinderen gaat dat er niet beter op worden. :D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:54

Hebben ze daar nu niet het concept ‘film’ voor uitgevonden? Iemand anders leest het boek, knutselde er iets moois van en ik hoef alleen nog maar te kijken terwijl mijn hand in een bakje chips graait.

Werkte voor mij ook prima met LOTR. Die boeken waren geen doorkomen aan. Alle drie de films waren een stevige zit, maar vatten het wel prima samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:02

Alle HP's zijn ook een stevig lange zit maar ik vond de boeken toch beter :+

Dat spontane is heerlijk. Het ene jaar doen we een gewone reis, de andere keer iets specialer. En als het kan tussendoor een citytrip, maar niet noodzakelijk zon/zee/strand.
De gewone vakanties is kamperen/roadtrip in de buurt van mijn tante in Frankrijk. De "speciale" vakantie dit jaar was Lapland in juni. De citytrips waren Rome, Lissabon, Echternach en paar keer Londen ivm NBA. Telkens in vroeg voorjaar of najaar, niet de populaire periodes. We hebben dus al aardig wat verregende steden gezien :P
In januari gaan we nu naar Stockholm. De zomervakantie wordt ofwel kamperen bij tante in juni ofwel richting Taiwan via collega van mijn vriend die al aantal jaar ginds woont.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:04

Film en boek zijn wat mij betreft 2 verschillende belevingen. Maar als het alleen gaat om het plot boeit het niet welke je gebruikt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:09

Wij hebben de paarden aan huis, dus helaas geen spontane uitjes wat dat betreft.
Maar ook niet meer midden in een woonwijk..
al hebben we aan 2 kanten nieuwe buren. En beide met kleine kinderen, die vooral zomers tot heel laat nog buiten aan het schreeuwen zijn.
Ik mocht vroeger van mijn moeder echt niet zo schreeuwen. Gillen en krijsen was al helemaal verboden!

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:17

Wij wonen in een appartementencomplex vol bejaarden. Zo af en toe hebben mijn onderburen helaas hun extreem luidruchtige kleinkind op bezoek dat dan op het balkon speelt, maar verder is het heerlijk rustig.
Ik zou wel heel graag een mooi ruim huis met een grote tuin willen, maar helaas krijg je daar meestal de buren met koters gratis bij -O-

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:26

Woon ook in appartement. Ook eigenlijk 55+.
Echt rustig idd en word alles in gaten gehouden :=

Alleen tegenover een kinderdagverblijf. Da's weer minder. Alarm gaat daar nog wel eens af als er 1 zijn zin niet krijgt

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:27

Ik woon ook in een vrij kinderloos appartementencomplex. Al is een kleine liefhebberij van mij toch wel kinderen de stuipen op het lijf lagen die de parkeergarage als speeltuin gebruiken. Altijd leuk om met gierende motor toeterend de hellingbaan af te komen. Ze weten dat ze er niet mogen komen. Dan kunnen ze opeens een hard rennen!

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:31

Pas geleden had er een kind een driftbui op het parkeerterrein voor ons gebouw. Moet je je dan als moeder de ogen uit je kop schamen, als al die bejaarden uit het raam komen hangen _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:40

Hilli schreef:
Cayenne schreef:
Ik weet niet of ik een vent met kinderen zou daten, waarschijnlijk niet.
En misschien niet eens zo zeer omdat hij kinderen heeft, maar vooral omdat ik gewoon niet op de tweede plaats wil komen. Dat voelt voor mij als een scheve relatie :o

Gewetensvraag: komt jouw man voor jouw vogels?

Mijn man en vogels staan samen op eenzame hoogte :+

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:45

Mijn partner staat op 2, net onder mijn bed. :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:47

Hier zijn enkele koters in dit blok maar heb er weinig last van. Vind de buurjongens 2 leuke kereltjes en die zijn goed opgevoed. En er zijn er 2 onderweg. Is wel een vruchtbare straat hier hahaha.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:48

Pfoe, een drieling terwijl je zelf nog maar 16 bent :wow:

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:50

Ben je wel snel klaar. Kun je alsnog op wereldreis voor je oud bent :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:00

Dat komt toch niet vaak voor een 1 eiige drieling?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:01

Het zusje van mijn vriend heeft een vriendje nu. (Voor het eerst sinds ik haar ken ook.) Ik weet niet meer precies hoe maar er was een punt dat zij iets zei over "oeeh schattige kinderen" en dat hij spontaan mee begon te kirren :+
Zonder op de zaken vooruit te lopen, fijn dat de grootouderwens mooi naar die kant mag worden geschoven :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:07

Ik heb ooit zo'n leidinggevende gehad, zo'n man die spontaan begint te kwijlen als-ie kinderen ziet. Wildvreemde kinderen/babies even oppakken, bv in een trein of vliegtuig als de ouders hun handen vol hebben. Heel fijn en sociaal, maar bbbrrrrr.
Ik vind dat eigenlijk ook onnatuurlijk. Mannen met kinderverzorgneigingen :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:13

Ibbel schreef:
Ik heb ooit zo'n leidinggevende gehad, zo'n man die spontaan begint te kwijlen als-ie kinderen ziet. Wildvreemde kinderen/babies even oppakken, bv in een trein of vliegtuig als de ouders hun handen vol hebben. Heel fijn en sociaal, maar bbbrrrrr.

Hoe kijk je dan naar een homostel die adopteren?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:15

Mijn broertje riep dat altijd al dat hij een groot gezin wil. Dus ik heb nooit die druk gevoeld gelukkig. Maar ik twijfel zelf nog wat ik wil. Ik zie soms ook echt wel de mooie kanten van een gezin met kinderen. Maar dan begint de herrie boven weer en dan is dat snel weg :') Ik denk er soms wel eens aan om een kindje te adopteren. Dat spreekt me meer aan dan er zelf een te baren. Mijn vriend zou nog wel een keer vader willen worden.

Hij heeft een zoontje van 4. We zijn nu bijna 2 jaar samen en ik heb hem nog nooit gezien helaas. Ik heb zoiets van eerst dat allemaal op de rit voordat ik ergens serieus over na ga denken dus ik maak geen haast.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:17

Ibbel schreef:

Zo'n persoon past dan duidelijk niet bij jou maar kinderen die zo'n vader treffen hebben geluk.