Black Friday 2018

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Black Friday 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:00

Nou dat bericht vond ik ook erg triest.

Hoe lang ik ook moet wachten. Het is nooit een reden om iemand te lijf te gaan.

Ik heb ook wel een keer gehad dat ik dacht een pakket te ontvangen. Maar ze ging alleen naar de buurvrouw. Heb toen gewoon gevraagd of ze toevallig ook nog een pakketje voor mij had.

Dat had ze niet. Dus dan zeg ik oke, helaas. Bedankt voor de moeite.

Je gaat dan toch niet fysiek worden

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:16

Het is tegenwoordig een beetje lastig met het wel of niet online bestellen.

Winkelen doe ik graag in fysieke winkels, omdat ik ook hele lange benen heb, is dat vaak lastig online.
Maar, als een winkel een leuke actie heeft of ik zie iets moois voorbij komen, dan kan ik het wel bestellen :)

Mijn wasmachine bestelde ik afgelopen week wel graag online. Dat ding is onmogelijk om mee te krijgen in mijn kleine autootje en nu kwamen twee sterke mannen hem brengen, aansluiten en troep meenemen.

En dat bericht, jeetje, geduld is een schone zaak zeg maar :+

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:18

Citaat:
Hier een echte Nike drager al 20 jaar. Altijd 1 maatje groter nemen bij Nike. Ze vallen namelijk klein en vooral Thea's!

Dank voor de tip! Het gaat er alleen ook om hoe ze er in het echt uit zien, daar heb ik geen idee van, of ze een beetje leuk staan en lekker zitten enzo :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:24

liespower94 schreef:
Het is tegenwoordig een beetje lastig met het wel of niet online bestellen.

Winkelen doe ik graag in fysieke winkels, omdat ik ook hele lange benen heb, is dat vaak lastig online.

Een dagje shoppen voor mijzelf vind ik altijd wel leuk!
Maar voor paard bestel ik eigenlijk altijd online. Ik koop bij verschillende winkels die allemaal niet bij elkaar in de buurt zitten, en ik blijf niet heen en weet rijden :')
Ben bijv 1x met mijn bijrijder naar HypoStore gereden, dat was ruim 1,5 uur enkele reis := Dus ja, liever online in dat geval :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:29

Ik bestel bijna alles online. Een beetje fatsoenlijke ruitersportzaak zit op drie kwartier rijden en ook om voor kleding te shoppen zit ik al minimaal een half uur in de auto. Ik heb een hekel aan dagjes winkelen, maar online vind ik het wel leuk :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:08

Ik heb bijna alles binnen, wacht nog op 2 pakketjes.

Een van Horze , die komt tussen dinsdag en vrijdag.

En een van About you, die zal woensdag al komen maar niks meer van gehoord. Gelukkig geen spoed dus het kan nog wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:12

Gisteravond om 11 uur in de avond besteld bij Rituals. Vandaag om 1 uur binnen. Nergens last van. :Y)

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:03

Voor het paard ga ik eigenlijk altijd naar epplejeck toe. Zit voor mij op kwartier rijden :D (ergens niet goed Hehe )
Maar dit hoofdstel komt van hypostore door de mega korting. Ben er zo blij mee! <3
Afbeelding
Passier spirit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:50

Als het goed is vandaag weer 2 pakketjes!
Dan zijn er nog 2 niet verzonden en dan ben ik compleet :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:32

Ik heb blijkbaar erg veel geluk gehad met mijn haar producten
Heb op de vrijdag en de zondag van het bf weekend besteld
Zaterdag en dinsdag binnen gekregen
Van die winkel zijn er momenteel 1200 BF pakketten bij PostNL die ze nog niet eens gescand hebben
Dus status aangemeld , maar nog niet in het proces
(Terwijl ze dus wel opgehaald zijn door PostNL) de pakketten die naderhand De deur uit zijn gegaan zijn en worden al wel geleverd

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:46

Vrijdag een pakketbezorger met een volgeladen auto. 1.5 uur later was hij 2 straten verder. Kost enorm veel tijd alles uit te zoeken en de tijd dat je op mensen wacht, briefjes moet schrijven en administratie moet doen omdat de zoveelste weer niet thuis is (waarom bestel je dan??) Etc. Zeker met die enorme ladingen van deze drukke tijd duurt het gewoon langer. So be it.
Anders moet je gewoon kiezen het in de shop te halen of voor afhalen te kiezen.

Hier een BF bestelling die afgelopen zaterdag 'pas' kwam. Geen probleem, en alle begrip voor.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:51

Tancreda4 schreef:
omdat de zoveelste weer niet thuis is (waarom bestel je dan??)

Dat is sowieso een non-argument (niet iedere winkel biedt de optie om direct bij een afhaalpunt te laten leveren bijvoorbeeld, en ook lang niet iedere winkel levert ieder artikel de volgende dag al), maar zeker met de vertragingen die nu spelen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:53

Exitium schreef:
Tancreda4 schreef:
omdat de zoveelste weer niet thuis is (waarom bestel je dan??)

Dat is sowieso een non-argument (niet iedere winkel biedt de optie om direct bij een afhaalpunt te laten leveren bijvoorbeeld, en ook lang niet iedere winkel levert ieder artikel de volgende dag al), maar zeker met de vertragingen die nu spelen

Inderdaad, ik voel me altijd mega bezwaard om een pakket thuis te laten bezorgen, omdat ik bij voorbaat al weet dat ik er niet ben.

En waarom dan niet even naar de winkel toe? Nou, misschien om dezelfde reden dat ik niet thuis ben als er bezorgd kan worden???

Zo heerlijk he, al die vooroordelen over lui zijn omdat je online dingen besteld. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:55

En heel vaak heb je ook niet de optie om te kunnen kiezen wanneer/hoelaat je hem thuisbezorgd wilt hebben, dan is het ook maar gokken

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:16

Bij normale bestellingen denk ik wel vooruit en bestel ik als ik weet dat ik thuis ben op het bezorgmoment. Voor zover de verkoper dit inzichtelijk heeft gemaakt.

Alleen een heleboel blackfriday aanbiedingen zijn alleen online geldig voor maar één of enkele dagen. De winkels hebben door de drukte dan meer moeite om het optijd te versturen. Verschillende websites hadden al een melding dat de standaard binnen 1 dag ingepakt en verzonden regel in het bf weekend kwam te vervallen. Tel daar dan bij op dat de bezorgers en vooral sorteercentra de drukte ook niet aankunnen en hier ook weer één of enkele dagen vertraging oplevert en er valt nog weinig te plannen of je op het bezorgmoment thuis bent.

Overigens vind ik het persoonlijk geen probleem om in zo’n geval de bezorger een keer mis te lopen en het bij een afhaalpunt op te halen, maat om nou te zeggen ‘Waarom bestel je dan’ is een beetje kort door de bocht.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:34

Hier de afspraak dat het pakket in de schuur achter gelaten kan worden
Als ik nu wel of niet thuis ben :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:35

Hier kunnen ze het erf niet op als we niet thuis zijn :+
Maar we hebben wel een hele grote brievenbus waar de meeste kleding/boeken/schoenendoos pakketjes wel in passen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:56

Mijn onderburen accepteren pakketjes voor bijna de hele flat (28 van de 30 appartementen), maar daar laat ik liever ook geen grote pakketten bezorgen. Heb het dit keer wel goed kunnen regelen:

- Pakketje op vrijdag de 23e besteld, werd op zaterdag bezorgd
- Pakketje op vrijdag de 23e besteld, op maandag bij de AH laten bezorgen
- Pakketje op vrijdag de 23e besteld, bezorgdatum kunnen kiezen van zaterdag 1-12
- Twee pakketjes op vrijdag de 23e besteld, komen bij m'n moeder (die is meestal thuis als de pakketbezorger komt)

Maar ik bestel ook wel eens dingen terwijl ik weet dat ik niet thuis kan zijn en die ik niet ergens anders kan laten bezorgen. Soms wordt het dan bij de buren afgeleverd, soms komen ze de dag erop nog eens en gaat het naar een afhaalpunt. So be it, daar valt gewoon niet altijd rekening mee te houden.

marit2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:57

MizzMontana schreef:
, , maat om nou te zeggen ‘Waarom bestel je dan’ is een beetje kort door de bocht.

Ik had eens een briefje van post nl in de bus met daarop de vriendelijke notitie: bestel niet als je niet thuis bent

:')
Het leuke is dat ze dinsdag zouden komen en meneer pas woensdag kwam. Nee woensdag was ik idd niet thuis.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:05

:') :') :')
Lekker gevatte bezorger Marit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:08

marit2403 schreef:
MizzMontana schreef:
, , maat om nou te zeggen ‘Waarom bestel je dan’ is een beetje kort door de bocht.

Ik had eens een briefje van post nl in de bus met daarop de vriendelijke notitie: bestel niet als je niet thuis bent

:')
Het leuke is dat ze dinsdag zouden komen en meneer pas woensdag kwam. Nee woensdag was ik idd niet thuis.

Oeh, daar zou ik echt werk van maken... Asociaal gedrag... Bah...

Zoek dan lekker ander werk als je je niet normaal naar je klanten kan gedragen.

Andersom keur ik natuurlijk ook af. In zulke gevallen (was hier niet ook een link in het topic gezet) denk ik pas: Bestel dan niet online.

Maar goed, ik heb sowieso een broertje dood aan mensen die een hekel aan hun werk hebben. Zeker in deze tijd heb je keuze genoeg.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:11

Ik zorg altijd dat ik het op een punt last bezorgen, ongeacht de grootte of zwaarte. Oké, de koelkast en wasmachine daargelaten. Maar ga vaak genoeg naar een pakketpunt toe en als ik hem dat niet kan laten bezorgen, bestel ik er niets. Idem met achteraf betalen.

Heb het idee dat pakketten die thuis worden geleverd vaker te laat of vertraging hebben dat pakketten die naar een punt gaan. Maar dat is mijn ervaring ;-).

Maar heb zwaar respect voor de bezorgers van PostNL, die hebben het niet gemakkelijk. Normaal al een zware werkdruk, maar nu helemaal. Ik probeer ze wel eens wat lekkers toe te schuiven als ik toevallig wat heb en ze zie werken met die pakketten (dan heb ik het wel over de bezorgers hier in de wijk), niet gewoon random haha.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:15

Die van mij krijgt met kerst altijd een stol en envelop!
Nu rijd zijn vader ook in drukke tijden om toch alles op tijd te krijgen dus die man gaat ook wat krijgen met kerst!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:31

Wat een mooi gebaar Alja!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:36

Indien enigszins mogelijk laat ik pakketten sowieso op afhaalpunten bezorgen (DHL, PostNL en ups hebben een punt hier op het dorp, dpd helaas niet, daar moet ik een eindje voor rijden , dus die probeer ik te timen)
Kan niet altijd , dan moet er helaas eerst een poging Mislukken

Bij bestellingen via PostNL waar je niet direct voor afhaalpunt kan kiezen , kun je vaak savonds laat de dag voor bezorgen de locatie nog aanpassen via de app (tussen 10en 12 geloof ik)
En soms kan dat allemaal niet en/of is een. Levering verlaat etc

Ik ben in ieder geval erg tevreden en blij met mijn bezorgers , en ben ook altijd heel vriendelijk , wens ze ook altijd nog een goede werkdag toe
En omgekeerd zijn ze ook altijd net zo vriendelijk , mijn PostNL bezorger probeer het soms zelfs twee keer op een dag als ie de tijd heeft , toffe vent

Daarnaast ,met bijvoorbeeld een tijdvak van 8 smorgens tot 10 savonds kun je niet verwachten dat mensen er zeker weten zijn
Kan moeilijk tegen de honden zeggen dat ze het maar ophouden in die tijd :')