Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:24

3 meter raam, shiiit daar zal een prijskaartje aan hangen ja.

Mijn meest brede raam is 2 meter breed, dat is bij mij de straatkant en daar hangt een dubbele gordijnroede met daaraan een vitrage en een verduisterend gordijn. Kostte bij elkaar geloof ik rond de 150+ euro ofzo
Ik heb deze gordijnroedes van de Ikea, die zijn uitschuifbaar.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/racka-huga ... s29929249/
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 22:48

Nou ik mag hier niet wonen geloof ik, alles gaat fout. Net de hele keuken blank omdat er ergens een verstopping zit :roll:

Ik wil terug naar papa en mama _O-

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:27

Froukje schreef:
Nou ik mag hier niet wonen geloof ik, alles gaat fout. Net de hele keuken blank omdat er ergens een verstopping zit :roll:

Ik wil terug naar papa en mama _O-

:oo :oo neeeeee!! En nu?
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:39

Riool service gebeld, die komen morgen langs. Heb de wasmachine maar op pauze gezet, hij was bijna klaar maar ik ga niet nog een keer alles dweilen.. -O-
En morgen maar hopen dat het laminaat niet is krom getrokken van al het water.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:41

Ah neeee dat meen je niet :(:) het zit ook echt niet mee zo he

Hier zouden ze zaterdag de schutting komen plaatsen maar door de harde regen en wind ging het niet door.
Gisteren zou hij met een nieuwe datum komen, uiteraard nog niks gehoord :roll:

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:43

Jasses wat naar, hopelijk valt het mee!

senna21
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:52

Froukje schreef:
Riool service gebeld, die komen morgen langs. Heb de wasmachine maar op pauze gezet, hij was bijna klaar maar ik ga niet nog een keer alles dweilen.. -O-
En morgen maar hopen dat het laminaat niet is krom getrokken van al het water.

O wee.
Ben je (nog) student of heb je al een inboedelverzekering afgesloten?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:58

Geen student, wel een inboedel verzekering :j

Fireheart, dat is ook mooi balen. Ik snap dat ze zaterdag niet geweest zijn want het was toch ook wel hondenweer, maar even bellen voor een nieuwe afspraak is toch niet te veel gevraagd zou je denken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 10:28

Vandaag zijn ze gestart met de nieuwe keuken. Alles eruit slopen en de nieuwe keuken erin. Vandaag en vrijdag ben ik vrij hiervoor. Morgen komt m'n moeder. Wat is gebruikelijk qua thuis blijven? Vindt t een beetje ongemakkelijk hahaha.

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 10:38

Blije katten nu kamertje af is samen galerij gluren. <3
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 12:59

AmoorM schreef:
Vandaag zijn ze gestart met de nieuwe keuken. Alles eruit slopen en de nieuwe keuken erin. Vandaag en vrijdag ben ik vrij hiervoor. Morgen komt m'n moeder. Wat is gebruikelijk qua thuis blijven? Vindt t een beetje ongemakkelijk hahaha.

Ik ben zelf overal voor thuis gebleven maar misschien ben ik ook wel een ietsje pietsje wantrouwend tegenover vreemde mensen in mijn huis O:)
Maar in de periode waarin dat bij mij was, was ik zelf ook nog volop bezig in het huis, ik was dus aanwezig maar ik was zelf dan in een andere ruimte bezig met behang eraf trekken, schilderen, schuren en whatnot

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:11

Vandaag is het verhuisdag :)F

Nog even een before —> after, dit is de bijkeuken bij binnenkomst

Afbeelding

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:37

Wat zouden jullie doeb, radiator ombouw, of deze kast ervoor zetten?

Afbeelding
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:06

Met een kast heb je een stuk meer ruimte, echter zit je ook met het raam: als je dingen voor het raam gaat zetten blokkeer je de lichtinval, het is maar net hoe erg je dat vindt.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:17

Hmmm ik zou geen kast voor het raam zetten, dan zou ik eerder gaan voor een ombouw

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:00

Ik zou ook voor een ombouw gaan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:08

Ik ook

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:43

Iemand nog lastminute tips voor het verhuizen van een kat |( ?
Ga mijn kat zo meenemen en ik kan wel janken, arm ding.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:58

@fireheart ik heb geen ervaring met het verhuizen van een kat. In ieder geval succes.

@Banyu ik zou ook voor een ombouw gaan of een anders kastje wat lager is waardoor hij alleen voor de verwarming staat en niet voor het raam.

Bij mij gaat de zoektocht nog niet zo super. Afgelopen maandag wel weer een bezichtiging gehad. Appartement was erg uitgeleefd maar er was wel wat leuks van te maken maar het gebouw zag er zelf heel oud en vies uit. Bij de onderburen was de deur helemaal kapot (leek wel ingetrapt) dus daar voelde ik mij niet helemaal op mijn gemak. Nu dus weer druk aan het inschrijven op andere appartementen. Toch jammer dat je maar op drie tegelijk mag reageren.

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:04

Zelf geen kat maar ik hoor veel mensen positief over het product feliway, heb je daar al eens naar gezocht?

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:12

Wat balen Kim -O- zo jammer als je er zo naar uit kijkt, maar het gewoon telkens net niks is

Telpeva, ik heb inderdaad al Feliway :j zelfs een flesje waarmee je in een reismandje kan spuiten, maar geen idee of het wat helpt.
Toen hij laatst in zijn reismandje moest heeft hij erin gepoept :(:)
Laatst bijgewerkt door Fireheart op 27-02-20 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:13

Eerste dag even in de douche houden met alles en rustig aan huis introduceren kamer voor kamer.

Met Maira ophalen ook eerst alleen in de woonkamer/keuken gehouden. Dacht eerst ook kan wel slapen met schuifdeur dicht alleen ondanks ze net nieuw was wilde ze bij mij liggen. Maira was een bange en onzekere kat.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 21:54

@Fireheart: Zolang jij je er niet te druk om maakt, zal het de meeste katten ook minder kunnen schelen.
Hoe gaat het in het nieuwe huis?

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:02

Froukje wat oliebol zeg van je artikelen bij de Leen bakker.. Inmiddels alles gekregen?
Oh ik zie nu de foto's, gaaf geworden!

Froukje hier ook hele brede ramen van ruim 3 meter. Ik heb nu nog zo'n fantastische raamsticker :+
En er zitten rolluiken voor. Ik heb gordijnen besteld bij de Karwei, het is mij enorm meegevallen wat het kost. Ik heb 2 hele grote ramen van ruim 3 mtr. en 1 wat kleiner raam beneden en boven 3 ramen waarvan 1 hele grote. Was totaal rond de 900 euro kwijt. Slaapkamergordijn is verduisterend en de rest niet.
Gisteren bericht gekregen dat ze klaar zijn :D
Voor het grote raam aan de straatkant wil ik nog een plissegordijn, maar eerst even kijken hoe en wat past bij de gewone gordijnen

Froukje het zit je niet mee zeg..

Amoor als het onbekende mensen zijn zou ik wel thuis blijven hoor.
Vorige week vrijdag is bij mij de trap bekleed toen ben ik ook gewoon thuis gebleven. (Heb dan wel het geluk dat ik ook vanuit huis kan werken)

Ik zou een ombouw doen of niks

Ik woon er nu bijna 3 weken en vind het echt heerlijk! Moet nog wel even wennen aan het meer moeten plannen maar dat komt ook wel.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 07:54

Kost 3 dagen maar als het goed is komen ze om 8 uur de boel open graven :roll:

Werd van de week wel gebeld dat de stoelen er zijn en dan ben ik eindelijk compleet qua meubels *\o/*

Oef, 900 euro. Dat ga ik dus never nooit uitgeven voor een huurhuis :=

Fireheart, is het allemaal gelukt met de kat en de verhuizing? :(:)

Ik vind het heerlijk om alleen te zijn maar de afgelopen week kan ik wel janken, we hebben extreem personeels te kort dus ik ga om half 8 's ochtends weg en kom om kwart over 9 's avonds thuis.. Dan nog bedenken wat ik moeten eten, helemaal geen zin hebben in eten want ik wil alleen maar slapen en dan ook nog het huis bij houden en alles regelen qua verstopping ed.
Dan is het toch wel makkelijk als je nog thuis woont zeg maar..