Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:17

Sheran schreef:
Oeh dat zou leuk zijn, als mijn leerlingen mij fooi zouden gaan geven! :D Of de ouders na een oudergesprek...

Krijg je aan het einde vh jaar niks leuks? Ik kreeg bonnen of aardigheidjes.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:28

Wat me altijd wel bij is gebleven is een meisje die in de villawijk van de stad woonde, of ik even een mixer mee wilde nemen toen we wat wilden bakken voor een high tea op school :') Vond het toen zo apart dat ze dat niet hadden, achteraf best wel te begrijpen. Zoiets gebruik je weinig natuurlijk.

Of ergens mee eten, drank meenemen voor die avond en 1,80 moeten betalen voor het eten. Ik vind als je mensen mee laat eten dat je dat niet terug vraagt als het om zo'n klein bedrag gaat.

tabaflab

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:27

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:42

Ohja gierige villa wijken!
Vroegah met school hadden we eens de opdracht om de huizen af te gaan en te vragen voor statiegeld flessen, als inzameling voor een goed doel. Routes werden uitgedeeld, ik kreeg een villawijk om door te lopen. Na een middag lopen kwam ik met een stuk of 8 flessen thuis, van de 2 of 3 huizen op die route die iets wilden geven. Enkele van deze lege flessen zat helemaal geen statiegeld op maar ik wou een gegeven paard niet in de bek kijken... terwijl ik toen al dacht dat die persoon gewoon zo sneu en bijdehand was om mij zijn afval mee te geven.
De meeste andere klasgenoten liepen allemaal rond met winkelwagens compleet gevuld met lege flessen, zij liepen door normale wijken. De topper die dag liep door een van de armste wijken, hij had 2 winkelwagens vol en nog enkele boodschappentassen met flessen. Daar stond ik dan naast met mijn sneue verzameling uit de villawijk. Ik was echt zo teleurgesteld :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:51

Ligt dat aan de villawijk? Of eten die mensen gewoon gezonder? Heb altijd in een villawijk gewoond maar ik herken echt niet wat hier geschreven wordt :+

Wij hadden overigens überhaupt geen flessen in huis want we dronken nooit frisdrank. Hoogstens voor een verjaardag ofzo.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:11

Wij mogen geen extraatjes van cliënten of familie aannemen. Ik vind dat ook niet nodig. Ze betalen er al voor en ik krijg weer betaald van mijn werkgever.

Wbt allergie en veel mogelijk in een restaurant die ervaring deel ik niet. Zo vraag ik niet eens meer om een suikervrij toetje want het meest creatieve wat ze kunnen verzinnen is een schaal met fruit. Dat kan ik thuis ook pakken. Dan neem ik wel een bakje koffie na. Mijn moeder kan niet tegen aroma's ui en alles wat aardappel of daar familie van is. Dat is voor de meeste restaurants al helemaal niet te doen. Krijgt ze een stukje droog vlees zonder saus en sla zonder dressing of iets. Dat je daar dan wel de volle mep voor moet betalen vind ik sneu. Want je neemt minder af en het kost ook minder werk om klaar te maken. Ook zit er niks van creativiteit in.

Maar goed dat is allemaal niet echt on topic.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:27

verootjoo schreef:
Ligt dat aan de villawijk? Of eten die mensen gewoon gezonder? Heb altijd in een villawijk gewoond maar ik herken echt niet wat hier geschreven wordt :+

Wij hadden overigens überhaupt geen flessen in huis want we dronken nooit frisdrank. Hoogstens voor een verjaardag ofzo.

Plus natuurlijk dat het aantal gezinnen per m2 gewoon lager is. Waar je in een flinke flat op 500m2 makkelijk 50 appartementen kwijt kan, zit je in een beetje leuke wijk dan op 1 huis. Maar het zal misschien een samenloop van omstandigheden zijn. Vrijgevigheid, leefstijl (minder frisdrank maar ook minder voorraad lege flessen omdat het vaker wordt weggebracht), aantal mensen dat thuis is om de deur open te doen...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:31

Yessy schreef:
verootjoo schreef:

Plus natuurlijk dat het aantal gezinnen per m2 gewoon lager is. Waar je in een flinke flat op 500m2 makkelijk 50 appartementen kwijt kan, zit je in een beetje leuke wijk dan op 1 huis. Maar het zal misschien een samenloop van omstandigheden zijn. Vrijgevigheid, leefstijl (minder frisdrank maar ook minder voorraad lege flessen omdat het vaker wordt weggebracht), aantal mensen dat thuis is om de deur open te doen...

Precies dat ook ja :+ veel minder huizen waar je langs moet
En volgens mij wordt in flats ook veel meer cola gedronken maar dat kan ook een vooroordeel zijn :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 11:34

M_D_H schreef:
Cayenne schreef:
Maar er zijn mensen met bijvoorbeeld suikerziekte die specifieke dingen direct moeten kunnen eten om problemen te voorkomen. Zij zouden toch niet afhankelijk moeten zijn van de woekerprijzen en een menukaart in een restaurant?

Edit: of mensen met een eetstoornis om maar wat te noemen.

Ik heb een eetstoornis en een voedselallergie, maar ik heb nog nooit problemen gehad als ik iets wil aanpassen aan een gerecht :n

Ik heb ook een eetstoornis en voedselallergie en ik heb dat probleem al twee keer gehad :(
Amandavd, ik heb het over mensen met bijvoorbeeld suikerziekte die naar een pretpark gaan. Dan moet je de mogelijkheid hebben om zelf eten mee te nemen.
Maar ik zie dat er een nieuwe discussie over geopend is, dus wellicht beter om daar door te gaan ipv offtopic hier.

Verootjoo, meer coladrinkers in flats? Whut? :P
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-05-18 11:36, in het totaal 4 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:34

Wat betreft eten buiten de deur, afgelopen winter was er hier in het dorp een biologische markt, op zich best leuk al komt het hier nooit echt van de grond. Het was best fris en mam zag een kraam met, uiteraard biologische, erwtensoep.

Mam bestelde een kop, zo'n plastic kommetje, niet overdreven groot. Mocht €7,95,- afrekenen. Heeft ze niet gedaan :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:37

lieveli schreef:
Sheran schreef:
Oeh dat zou leuk zijn, als mijn leerlingen mij fooi zouden gaan geven! :D Of de ouders na een oudergesprek...

Krijg je aan het einde vh jaar niks leuks? Ik kreeg bonnen of aardigheidjes.

Nee, eigenlijk doen ze dat hij mij op school niet. Ik heb 1x een kaartje en 1x een slagroomtaart met klavertje 4 gehad. Maar daar betaal je je brood ook niet mee :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:11

tabaflab schreef:
Als Spin off van dit topic heb ik een appart topic geopend over eigen eten meenemen:
[LZP] Eigen eten meenemen

Goed bezig...

Dan blijven we hier lekker gierig _O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:12

Cayenne schreef:
M_D_H schreef:

Ik heb een eetstoornis en een voedselallergie, maar ik heb nog nooit problemen gehad als ik iets wil aanpassen aan een gerecht :n

Ik heb ook een eetstoornis en voedselallergie en ik heb dat probleem al twee keer gehad :(
Amandavd, ik heb het over mensen met bijvoorbeeld suikerziekte die naar een pretpark gaan. Dan moet je de mogelijkheid hebben om zelf eten mee te nemen.
Maar ik zie dat er een nieuwe discussie over geopend is, dus wellicht beter om daar door te gaan ipv offtopic hier.

Verootjoo, meer coladrinkers in flats? Whut? :P

Ik dacht dat jij een gewoon restaurant bedoelde, in een pretpark snap ik dat inderdaad dat je lekker je eigen eten meeneemt.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:47

als ik jullie zo over de biosscjoop hoor denk ik dat ik ook gierig ben daarin :+

ik ga namelijk nooit, ik heb een kastje van 35 euro gekocht waardoor ik alle films de dag nadat ze uitzijn in de bios gewoon thuis vanaf de bank kan kijken :')

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:07

Haha wat een verhalen..

Heb ook zo'n vriendin.. eet altijd mee bij ons, geen probleem! Vraag ik haar een keer wat mee te nemen omdat ik niet weg kan.. krijg ik het bonnetje..
Zegt; ik neem je mee uit lunchen, omdat ik altijd bij jullie mag eten. Leuk!
Afrekenen.. bankpas vergeten (3x gebeurt nu).

Of.. iemand waarvoor je altijd alles betaald.. in de winkel een croissantje haalt, maar wel thuis die 50 cent terug moet betalen.. daar betaal ik dus ook niks meer voor.

Hier kan altijd iedereen mee eten.. maar als we dan ergens anders mee eten, moeten we altijd de helft betalen. Geen probleem..
Maar ik laat tegenwoordig ook niet meer iedereen mee eten!

Zoveel van zulke mensen..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:08

Ashleytjuhh schreef:
als ik jullie zo over de biosscjoop hoor denk ik dat ik ook gierig ben daarin :+

ik ga namelijk nooit, ik heb een kastje van 35 euro gekocht waardoor ik alle films de dag nadat ze uitzijn in de bios gewoon thuis vanaf de bank kan kijken :')

Dat laatste is niet gierig maar gewoon illegaal. :D

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:07

Pantykous schreef:
Ashleytjuhh schreef:

Dat laatste is niet gierig maar gewoon illegaal. :D

Nou ja, beetje van beide misschien? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:36

Even wat anders, door alle ervaringen hier heb ik net de Tikkie app gedownload omdat ik laatst voor iemand iets bij de ikea heb meegenomen (scheelde hun weer een ritje van 20 km enkele reis) maar het terugbetalen elke keer vergeten wordt van beide kanten. Nu was het bedrag 3,99 euro. Zal ik dan een tikkie van 3,99 sturen of gewoon afronden naar 4 euro? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:38

Shanna schreef:
Even wat anders, door alle ervaringen hier heb ik net de Tikkie app gedownload omdat ik laatst voor iemand iets bij de ikea heb meegenomen (scheelde hun weer een ritje van 20 km enkele reis) maar het terugbetalen elke keer vergeten wordt van beide kanten. Nu was het bedrag 3,99 euro. Zal ik dan een tikkie van 3,99 sturen of gewoon afronden naar 4 euro? :+

gewoon 3.99 ;-)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:51

Anoniem schreef:
Shanna schreef:

gewoon 3.99 ;-)

Eens!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:05

Wat betreft de ‘gierige’ mensen in grote huizen, daar is ook wel deels een verklaring voor. Tenminste, uit eigen ervaring kan ik daar wel een verklaring voor geven. Zowel qua donaties e.d. als qua koffie/toilet en aanverwante zaken voor werklui. Mensen die gelijk even het hele huis doorlopen om even overal te kijken in het grote huis bijvoorbeeld, of opmerkingen maken van ‘zo, zo, IK heb dat allemaal niet hoor!’, of ‘poe, poe, flinke keuken hoor, heeft wel wat gekost zeker?’. Daar ga je je niet gemakkelijker van voelen.
En qua donaties etc wordt al snel de indruk gewekt dat je wel meer kunt missen dan een ander. Hier komen ze tegenwoordig nogal eens langs met van die wervingsacties waar je een maandelijks bedrag mag gaan doneren en gelijk alles op een tablet mag invullen. De laatste die ik aan de deur had vertelde me even fijntjes dat de mensen van de rijtjeshuizen aan de overkant wel donateur waren geworden. Maw, de mensen met kleinere huizen deden het zelfs, dus was het raar dat wij het niet deden.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:11

Over dat fooi geven en het kiezen voor het minimum loon. Dat laatste zinnetje ben ik het niet mee eens. Bij sommige beroepen is: of het minimum loon of je kunt wel weer gaan!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:12

Supertje schreef:
Wat betreft de ‘gierige’ mensen in grote huizen, daar is ook wel deels een verklaring voor. Tenminste, uit eigen ervaring kan ik daar wel een verklaring voor geven. Zowel qua donaties e.d. als qua koffie/toilet en aanverwante zaken voor werklui. Mensen die gelijk even het hele huis doorlopen om even overal te kijken in het grote huis bijvoorbeeld, of opmerkingen maken van ‘zo, zo, IK heb dat allemaal niet hoor!’, of ‘poe, poe, flinke keuken hoor, heeft wel wat gekost zeker?’. Daar ga je je niet gemakkelijker van voelen.
En qua donaties etc wordt al snel de indruk gewekt dat je wel meer kunt missen dan een ander. Hier komen ze tegenwoordig nogal eens langs met van die wervingsacties waar je een maandelijks bedrag mag gaan doneren en gelijk alles op een tablet mag invullen. De laatste die ik aan de deur had vertelde me even fijntjes dat de mensen van de rijtjeshuizen aan de overkant wel donateur waren geworden. Maw, de mensen met kleinere huizen deden het zelfs, dus was het raar dat wij het niet deden.

Ja, mijn ouders zeggen ook altijd: Wij hebben het huis al gekocht, nu zijn we blut!
Niet dat ze helemaal blut zijn, maar het leven is wel duurder sinds ze niet meer in een rijtjeshuis wonen natuurlijk. Snappen veel mensen écht niet

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:44

moonfish13 schreef:
Op Dalaman airport in Turkije vroegen ze in 2012 €15 voor een happy meal bij mac donalds, geen grapje.
Daar betaalde je €20-25 voor een normaal mac menu. :oo
Echt ik giérde van de honger, maar no way. :')

Palmera: die flesjes water moeten ook dat vliegtuig nog in hé?
Ik vind 2,50 nog redelijk.

Ik heb vorig jaar 12 dollar betaald voor een whopper (niet eens een menu) op het vliegveld in Colombo. Ik wilde zooo graag een burger na 3,5 weken curry! :') Mijn moeder wint het echter, die betaalde gisteren bij de rollende keukens 14,- voor een hamburger. Keek er heul beteuterd bij; zitten er geen frietjes bij? :Y)

Over afdingen, ik ding niet af maar onderhandel. Ben al in behoorlijk wat landen geweest waar dat gewoon normaal is. En hier doe ik het bij grote aankopen ook.

Top van gierigheid; mijn ex schoonzus kocht altijd chips ed in bulk. Zat je op verjaardag chips van 2/3 jaar over de datum te eten... En ze splitste de boodschappenkosten met haar vriend naar gebruik. Tot het wc papier aan toe :j

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 21:29

Cayenne schreef:
Koop in Disneyland Parijs maar eens een flesje drinken en een gezond broodje :$ :$ :$
En ik bij de tassencontrole maar denken dat het voor wapens was :+

eeuh ja, dat is voor wapens. en bier/drank. waar anders voor?

je mag in disney gewoon je eigen eten en drinken meenemen :)