Sheran schreef:Oeh dat zou leuk zijn, als mijn leerlingen mij fooi zouden gaan geven!Of de ouders na een oudergesprek...
Krijg je aan het einde vh jaar niks leuks? Ik kreeg bonnen of aardigheidjes.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Ligt dat aan de villawijk? Of eten die mensen gewoon gezonder? Heb altijd in een villawijk gewoond maar ik herken echt niet wat hier geschreven wordt
Wij hadden overigens überhaupt geen flessen in huis want we dronken nooit frisdrank. Hoogstens voor een verjaardag ofzo.
Yessy schreef:verootjoo schreef:Ligt dat aan de villawijk? Of eten die mensen gewoon gezonder? Heb altijd in een villawijk gewoond maar ik herken echt niet wat hier geschreven wordt
Wij hadden overigens überhaupt geen flessen in huis want we dronken nooit frisdrank. Hoogstens voor een verjaardag ofzo.
Plus natuurlijk dat het aantal gezinnen per m2 gewoon lager is. Waar je in een flinke flat op 500m2 makkelijk 50 appartementen kwijt kan, zit je in een beetje leuke wijk dan op 1 huis. Maar het zal misschien een samenloop van omstandigheden zijn. Vrijgevigheid, leefstijl (minder frisdrank maar ook minder voorraad lege flessen omdat het vaker wordt weggebracht), aantal mensen dat thuis is om de deur open te doen...
M_D_H schreef:Cayenne schreef:Maar er zijn mensen met bijvoorbeeld suikerziekte die specifieke dingen direct moeten kunnen eten om problemen te voorkomen. Zij zouden toch niet afhankelijk moeten zijn van de woekerprijzen en een menukaart in een restaurant?
Edit: of mensen met een eetstoornis om maar wat te noemen.
Ik heb een eetstoornis en een voedselallergie, maar ik heb nog nooit problemen gehad als ik iets wil aanpassen aan een gerecht
lieveli schreef:Sheran schreef:Oeh dat zou leuk zijn, als mijn leerlingen mij fooi zouden gaan geven!Of de ouders na een oudergesprek...
Krijg je aan het einde vh jaar niks leuks? Ik kreeg bonnen of aardigheidjes.
tabaflab schreef:Als Spin off van dit topic heb ik een appart topic geopend over eigen eten meenemen:
[LZP] Eigen eten meenemen
Cayenne schreef:M_D_H schreef:
Ik heb een eetstoornis en een voedselallergie, maar ik heb nog nooit problemen gehad als ik iets wil aanpassen aan een gerecht
Ik heb ook een eetstoornis en voedselallergie en ik heb dat probleem al twee keer gehad
Amandavd, ik heb het over mensen met bijvoorbeeld suikerziekte die naar een pretpark gaan. Dan moet je de mogelijkheid hebben om zelf eten mee te nemen.
Maar ik zie dat er een nieuwe discussie over geopend is, dus wellicht beter om daar door te gaan ipv offtopic hier.
Verootjoo, meer coladrinkers in flats? Whut?
Ashleytjuhh schreef:als ik jullie zo over de biosscjoop hoor denk ik dat ik ook gierig ben daarin![]()
ik ga namelijk nooit, ik heb een kastje van 35 euro gekocht waardoor ik alle films de dag nadat ze uitzijn in de bios gewoon thuis vanaf de bank kan kijken
Pantykous schreef:Ashleytjuhh schreef:als ik jullie zo over de biosscjoop hoor denk ik dat ik ook gierig ben daarin![]()
ik ga namelijk nooit, ik heb een kastje van 35 euro gekocht waardoor ik alle films de dag nadat ze uitzijn in de bios gewoon thuis vanaf de bank kan kijken
Dat laatste is niet gierig maar gewoon illegaal.
Shanna schreef:Even wat anders, door alle ervaringen hier heb ik net de Tikkie app gedownload omdat ik laatst voor iemand iets bij de ikea heb meegenomen (scheelde hun weer een ritje van 20 km enkele reis) maar het terugbetalen elke keer vergeten wordt van beide kanten. Nu was het bedrag 3,99 euro. Zal ik dan een tikkie van 3,99 sturen of gewoon afronden naar 4 euro?
Anoniem schreef:Shanna schreef:Even wat anders, door alle ervaringen hier heb ik net de Tikkie app gedownload omdat ik laatst voor iemand iets bij de ikea heb meegenomen (scheelde hun weer een ritje van 20 km enkele reis) maar het terugbetalen elke keer vergeten wordt van beide kanten. Nu was het bedrag 3,99 euro. Zal ik dan een tikkie van 3,99 sturen of gewoon afronden naar 4 euro?
gewoon 3.99
Supertje schreef:Wat betreft de ‘gierige’ mensen in grote huizen, daar is ook wel deels een verklaring voor. Tenminste, uit eigen ervaring kan ik daar wel een verklaring voor geven. Zowel qua donaties e.d. als qua koffie/toilet en aanverwante zaken voor werklui. Mensen die gelijk even het hele huis doorlopen om even overal te kijken in het grote huis bijvoorbeeld, of opmerkingen maken van ‘zo, zo, IK heb dat allemaal niet hoor!’, of ‘poe, poe, flinke keuken hoor, heeft wel wat gekost zeker?’. Daar ga je je niet gemakkelijker van voelen.
En qua donaties etc wordt al snel de indruk gewekt dat je wel meer kunt missen dan een ander. Hier komen ze tegenwoordig nogal eens langs met van die wervingsacties waar je een maandelijks bedrag mag gaan doneren en gelijk alles op een tablet mag invullen. De laatste die ik aan de deur had vertelde me even fijntjes dat de mensen van de rijtjeshuizen aan de overkant wel donateur waren geworden. Maw, de mensen met kleinere huizen deden het zelfs, dus was het raar dat wij het niet deden.
moonfish13 schreef:Op Dalaman airport in Turkije vroegen ze in 2012 €15 voor een happy meal bij mac donalds, geen grapje.
Daar betaalde je €20-25 voor een normaal mac menu.![]()
Echt ik giérde van de honger, maar no way.
Palmera: die flesjes water moeten ook dat vliegtuig nog in hé?
Ik vind 2,50 nog redelijk.