Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:54

Niet handig inderdaad, te zwaar beladen kan ie omkukelen..

Maar mogelijk zijn er rekjes te krijgen om onderin te plaatsen? Te maken is het sowieso. Ik heb het onderste rekje ook heel veel gebruikt, standaard voor mijn regenkap en een paraplu voor mij (regenhoes gebruikte ik voor mijn dochter toen ze nog heel klein was in de kou/wind (kindje van december)).

Leuk Maessie!

Lautje, die retrowagen die jij vond vindt ik ook heel gaaf! Maar begrijp het ook wel als je echt een oude wilt. Ben wel benieuwd of ie in de bochten een beetje makkelijk stuurt, meestal moest je destijds je wagen opduwen aan de voorkant om de bocht om te komen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:58

Ik kan J wel even vragen om een rekje te fabriceren...

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:58

Wij hebben een Joolz gekozen met de grote bak onderin, precies om de redenen die hierboven ook al genoemd worden. Daarnaast hebben we de luiertas voor aan het stuur maar dat is niet zo'n grote dus dat is ook niet zo'n groot gewicht.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:00

Luiertas is een cognac Cowboysbag. Mijn lief wilde die graag hebben, cadeau van mijn mamsie.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:00

Wij een Joolz omdat we beiden erg lang zijn en die fijn hoog is en lekker reed. Showmodel van prenatal gekocht voor de helft van de prijs.
Amper gebruikt want wij droegen hem liever in de doek of drager.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:05

Ik vind de wagen gaaf Lieveli! Misschien wat minder praktisch, maar daar heb je de andere ook nog voor.

Hier een standaard maxi cosi mura 4 van marktplaats. Niet de kleinste, maar auto is ook groot, dat scheelt! Hoop dat ik voor een klein prijsje nog 1tje kan vinden, voor bij mn ouders op stal, dan hoef ik hem daar niet naar toe te slepen, en kan die daar vies worden :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:07

Nou en wat Keet zegt hoor ik vaker, dragen is fijner. Dus voor die 100 euro is het ook niet zo'n ramp als ik hem er af en toe maar bij pak.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:09

Wij een Mutsy 4rider single spoke. Ook ivm de hoge duwstang (en omdat onze hond nog leefde en deze goed zou rijden op ruwe ondergrond)! Was ook 2e hands, alles is wasbaar dus vond dat geen probleem.
Nu haast niet meer te koop. Onze dochter zit er ook niet meer in. Wel echt een fijne wagen.
Heb een super leuke funseat voor er op, maar ik denk dat ik hem zo langzamerhand ook wel op mp kan zetten. Ze wil echt zelf lopen, hoe leuk het stoere stoeltje ook is.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 20-07-17 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:10

hier nooit fan geweest van kinderwagens.
vind het gewoon ondingen.
ze zijn lomp,groot,rijden en staan altijd in de weg!

bij beide kids nooit een kinderwagen gebruikt,tot ze echt gingen lopen,dan moet je wel een mee,want willen ze niet meer in de draagdoek en zijn te klein om lange afstanden te lopen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:25

qua kinderwagens hadden wij niet heel veel keus....
Het is een Bugaboo Donkey twin geworden, over groot gesproken.....

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 14:27

I Love mijn Bugaboo. Ik kan echt niet zonder dat ding en zo makkelijk in gebruik.

Ik ken iemand die de Inglesia heeft, maar die moet je echt gebruiken als showpiece en niet voor gebruik in de supermarkt/stad, etc.
Want wat al wordt gezegd, ze hebben geen zwenkwielen.
Zij hadden hem echt voor wandeling in het park en voor mooi te staan in huis. Want ze omschreef het zelf als een tank die je voor iedere bocht met de hand moet omzetten.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:28

Dubbel dragen :')

Nee, ik genoot echt van de wandelingen met de wagen in de vorst en sneeuw en later ook in het voorjaar, dochter sliep er zo ontzettend fijn in!
In de winter regenhoes erover en warm kruikje er in (en de voetenzak van de maxicosi), in de zomer alles open..een wagen die fijn wandelt vind ik wel echt een must..

Zo zie je maar, iedereen is anders
Ze sliep tijdens de wandelingen veel beter dan in bed en ik kwam aan mijn beweging.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:29

_lautje_ schreef:
I Love mijn Bugaboo. Ik kan echt niet zonder dat ding en zo makkelijk in gebruik.

Ik ken iemand die de Inglesia heeft, maar die moet je echt gebruiken als showpiece en niet voor gebruik in de supermarkt/stad, etc.
Want wat al wordt gezegd, ze hebben geen zwenkwielen.
Zij hadden hem echt voor wandeling in het park en voor mooi te staan in huis. Want ze omschreef het zelf als een tank die je voor iedere bocht met de hand moet omzetten.

En soms, met maar 1 hand vrij ivm paraplu of whatever, is dat niet altijd makkelijk..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:30

En ik houd gewoon lekker mijn opties open, kiezen is al nooit mijn hobby geweest :=

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:33

Je kan tenminste kiezen!! :D

Ik vond het in de gang wel een onding hoor..stond maar in de weg te staan..

Nu staat er weer een schoenenrekje op de plek waar ruim 2 jaar de wagen stond, slepen die dingen ook niet meer overal door het huis!
Laatst bijgewerkt door IMJ op 20-07-17 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:33

Ik draag ook liever dan dat ik duw :j Alleen met dit warme weer is het minder ideaal, maar dat duurt maar eventjes, Nederland kennende!
Wij hebben een Mutsy Igo, die bevalt wel heel goed, zeker nu we het buggy gedeelte gebruiken. Dat kan volledig plat bij Mutsy, dus die mag je al vrij vroeg installeren. Onze uk heeft zelden in de kinderwagenbak gelegen, dat vond ie afschuwelijk. Dus die keren zijn op één hand te tellen. De eerste vier maanden heb ik dus vooral veel gedragen, of hij zat in de Maxi Cosi op het Mutsy onderstel.

Hij bevind zich bij ons voornamelijk in mijn achterbak, opgevouwen :Y) Hij komt er uit als hij bij mijn schoonmoeder is (twee keer in de week oppas) en als ik een keertje de stad in ga, dan is knopen niet altijd ideaal.

Mijn moeder heeft onze oude kinderwagen bewaard, die gebruikt ze nu voor B bij het oppassen en die moet je idd optillen om te sturen. Maar hij wiebelt wel lekker, door de vering. Die heeft de Mutsy niet zo.

Tegen de tijd dat ze willen lopen is een draagzak weer heel handig, die is wat vlotter om en af te doen.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:43

Hoi allemaal.

Ik kom even binnenvallen. Ik verwacht in december mijn eerste kindje. Natuurlijk al druk bezig met allerlei inkopen.

Heb onlangs via vrienden van mijn vriend een heleboel kleding gekocht. Ik denk meer dan 50 stuks, waaronder ook een aantal merk spullen van ralp lauren, hilfigher etc.. Vinden jullie 150 euro een goede prijs? Heb gezien dat zo'n pakje snel 40 euro of meer kost. Het is echter al wel eens gedragen...

De buggy krijgen wij via het ziekenfonds. Inclusief maxi cosi, alsook een autostoeltje.
Is zo'n autostoel handig om te verzetten van auto, of raden jullie nog een extra autostoel aan, en dan de stoeltjes in de wagen laten?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:45

Voor lange einden gaat hij in de wandelwagen gedeelte van de Joolz. Voor korte snelle stukjes een vouwbuggy van Koelstra.
16 kilo dragen gaat nu even niet met mijn zwangere buik.

Wij hebben beide een 2wayfix in de auto en dus 1 2waypearl die we super makkelijk van auto kunnen wisselen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:58

Dat is wel makkelijk, dat vonden wij een beetje teveel van het goede, dus als ukje ergens mee naartoe moet gaan we met mijn auto. Als hij straks naar het KDV bij mijn man op het werk gaat, zal hij dan waarschijnlijk ook die dag mijn auto meenemen en ik zijn auto. Dat is toch makkelijker dan die 2wayfix te wisselen.

Maar kopen jullie dan nu nog 2 2wayfix basissen erbij, voor gup2? Kun je dan niet beter beide op één achterbank zetten en die auto als 'kinderauto' gebruiken?

Hier binnenkort ook maar eens kijken naar een autostoel die op de 2wayfix past := Is dat alleen de 2waypearl? Aangezien ze ook net doen of alleen de pebble plus past, maar de gewone pebble ook gewoon past.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:07

Nee. Gup moet rond januari over naar een nieuwe stoel ivm zijn lengte. Dus dan kan 2.0 op de fix en moeten we voor een andere stoel voor gup. Maar wordt even zoeken omdat ze er ongeveer vanuitgaan dat als ze naar die groep stoelen gaan 4 zijn, zitten daar geen gordeltjes meer in maar moet hij in de gewone gordel...... vind ik hem met 2 nog niet klaar voor

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:10

@ Alyel,
Onze dochter zat gewoon in de maxicosi in de auto, die ik met de gordel bevestigde.
Dit ging prima hoor, zeker in de winter, als ze nog zo klein zijn raad ik je niet aan om te wisselen, ze blijven nog zo lastig op temperatuur, en als het echt flink vriest (tijdens mijn verlof ik januari was het flink koud) kleedde ik haar liever lekker warm (in de maxi-cosi voetenzak) in de maxicosi die lekker binnen stond. Als je je kindje over moet zetten in de koude autostoel duurt het wel even voor ze weer op temperatuur zijn..
Tenminste, zo stond ik er dan in.

Zo ging het hier net zo makkelijk ot ze overmocht in de grote stoel.
Maxi-cosi zette wij op het kdv, zo kon je kind en mc weer meenemen, ongeacht wie haar ophaalde.

En wat de kelding betreft, welke maatjes zijn het?
Want 50 pakjes in maar 58 is echt onnodig.
Als het in verschillende maten is zou het voordelig kunnen zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:20

Keet schreef:
Nee. Gup moet rond januari over naar een nieuwe stoel ivm zijn lengte. Dus dan kan 2.0 op de fix en moeten we voor een andere stoel voor gup. Maar wordt even zoeken omdat ze er ongeveer vanuitgaan dat als ze naar die groep stoelen gaan 4 zijn, zitten daar geen gordeltjes meer in maar moet hij in de gewone gordel...... vind ik hem met 2 nog niet klaar voor

Hoe groot is jouw kind dan?!

Onze aap zit nu met bijna 14mnd nog in de maxicosi :7 Nog te klein voor een groep 1 stoel. Vindt ie zelf niet zo leuk, want hij wil niet meer liggen en ook liever niet achteruit rijden -O-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:31

Komt bijna boven de 2waypearl uit. Die is tot 105 cm. Dat is ie met januari denk wel. Ergens in augustus naar het consternatiebureau en dan wordt ie gemeten. Laatste keer in januari was hij 92 cm

Heeft wel tot 2 jaar achteruit gereden. Vond ie prima

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:36

imj, goede tip van die maxi cosi! Kan ik idd als autostoel gebruiken, en dan het autostoeltje in mijn vriend zijn wagen monteren. Ik ben diegene die er het meeste mee zal rijden, maar in het weekend zullen we mijn vriend zijn wagen meer gebruiken.

Heb veel rompertjes in maat 56/68 en ook wat kleding, maar heb kleding tot ongeveer 9m a 12m die overeenkomen in seizoen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:37

Hier een joolz en McLaren
Beide hebben pluspunten

De draagzak ergobaby is hooguit 5x gebruikt....zonde