Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Donna89

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:23

Bijkeuken is idd ook erg koud bij mij dus dat is een optie.
Alleen niet donker dus dan moet ik het idd ergens in doen
Zal me eens verdiepen in een aardappelboer en aardappel recepten die manlief wel lust.. haha Geen idee zo waar ik er 1 kan vinden

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:03

Ik heb ze in een curver aardappelschilbox
10tje bij de blokker
Is een grijze kunststof bak met deksel en ventilatiesleufjes
Past sowieso dik 5kg in (had nog een krappe kg liggen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:07

Heb nog aardappelen in de de kelder liggen , eet ze nooit maar doe ze wel elk jaar in de grond . Die van de winkel waren gaan spruiten maar deze zijn nog steeds niet gaan spruiten :+ . Koop liever opbak aardappels , zakje van een euro kan ik 2 dagen mee eten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:10

Ik schil en kook alle aardappelen meteen want als ik raar naar ze kijk dan lopen ze inderdaad uit :+
Vervolgens vries ik ze in.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:15

Ik bewaar mijn aardappelen in een bak in de koelkast :j
Uit eigen tuin, gaan ergens in het najaar uit de grond en blijven in de koelkast de hele winter goed, en de kleintjes gaan in april weer de grond in. Rond die tijd beginnen ze pas te spruiten.

Werkt ook prima met supermarkt-aardappelen, al beginnen die zelfs in de koelkast soms al na een maand te spruiten.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:28

Ik bewaar aardappelen inderdaad ook in de koelkast. Had ooit op internet gelezen dat dat niet goed was. Ik weet niet meer waarom, een of ander stofje? Maar op de zakaardappelen van AH staat dat je ze het beste in de koelkast kan bewaren. Dus dat toch maar gedaan 8-) En ze blijven inderdaad echt heel lang goed.

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:49

Ik volg dit topic al een tijdje, ik wil ook echt gaan bezuinigen op mn boodschappen! Maar ik wil eerst mn pannen van de AH pannenactie, dus daarna ga ik pas meedoen :D

Wij geven echt veel te veel uit aan boodschappen, gooi ook heel vaak veel weg, vind het zelf al een tijd schandalig dus moet wel drastisch gaan veranderen...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 00:36

Ik krijg af en toe een glazen aardappel als ik ze in de koelkast heb bewaard. Maar dat is natuurlijk geen ramp :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 01:01

Ik heb geen koelkastruimte voor aardappels :n

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 06:21

Ik heb deze maand voor 2 personen 85 euro uit gegeven! Dus nog 115 euro over! Vandaag komt mijn salaris weer binnen dus dan begin ik weer opnieuw. Zelfs van mijn eigen lopende rekening heb ik 80 euro extra over!
Morgen, zaterdag en maandag eet ik weer op de woongroep. Nou ik vind het echt schandalig wat daar weg gegooid wordt! Daar kan je soms makkelijk nog 2 of 3 dagen van eten! Helaas mogen we het niet mee naar huis nemen....
Wij halen ons vlees bij een biologische slager. 1biefstuk is bij hem zo groot dat je er makkelijk met 2 personen van kan eten en bijvoorbeeld de schnitzel ook dus die delen we altijd. En daarbij is hij qua prijs de helft goedkoper dan in de supermarkt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 08:50

Waarom mag je het niet mee naar huis nemen? Als het anders toch weggegooid wordt. Stom.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:39

skvetta schreef:
Ik heb deze maand voor 2 personen 85 euro uit gegeven! Dus nog 115 euro over! Vandaag komt mijn salaris weer binnen dus dan begin ik weer opnieuw. Zelfs van mijn eigen lopende rekening heb ik 80 euro extra over!
Morgen, zaterdag en maandag eet ik weer op de woongroep. Nou ik vind het echt schandalig wat daar weg gegooid wordt! Daar kan je soms makkelijk nog 2 of 3 dagen van eten! Helaas mogen we het niet mee naar huis nemen....
Wij halen ons vlees bij een biologische slager. 1biefstuk is bij hem zo groot dat je er makkelijk met 2 personen van kan eten en bijvoorbeeld de schnitzel ook dus die delen we altijd. En daarbij is hij qua prijs de helft goedkoper dan in de supermarkt.

Leer me dit _/-\o_

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:05

Vanwege de HACCP mag het niet.
Ehmmm... Ik heb misschien een beetje vals gespeeld want de hele vriezer lag nog vol van de kerst. Maar we hebben ook een enorme groenten tuin achter ons huis samen met mijn schoonouders. En het scheelt natuurlijk ook dat ik vaak op de woongroep mee eet.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:10

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:19

Heb net voor 37 euro boodschappen gedaan. Voornamelijk vlees en vis en wat broodjes voor het weekend, broodbeleg en fruit.
Groentes heb ik nog in huis.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:32

phormicola schreef:
Ik schil en kook alle aardappelen meteen want als ik raar naar ze kijk dan lopen ze inderdaad uit :+
Vervolgens vries ik ze in.

Dus als jij een zak van bv 5kg koopt dan maak je deze allemaal ineens klaar en dan per porties in de diepvriezer? Vries je dit dan in als puree of als blokjes? En hoe maak je dit achteraf dan lekker klaar?
Ik ben helemaal verbaasd, wist niet dat dit kon...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:50

Blokjes en schijfjes kun je voorkoken, invriezen en daarna opbakken of frituren.
Of je ze na het invriezen nog weer kunt koken weet ik eigenlijk niet.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:04

DesertOrchid schreef:
Ik volg dit topic al een tijdje, ik wil ook echt gaan bezuinigen op mn boodschappen! Maar ik wil eerst mn pannen van de AH pannenactie, dus daarna ga ik pas meedoen :D

Had gisteren iets gelezen op internet dat die teflon laag van die pannen dus helemaal niet goed is, en dat er al meerdere mensen onwel van zijn geworden?! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar spaar dus ook voor de pannen, iemand anders ook slechte ervaring met de AH pannen??

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:10

Ik ben het gisteren ook gaan opzoeken amyke.

Je kunt ze blancheren (dus paar min koken en dan in ijswater) en dan in de vriezer
Dan heb je gewoon 'voorgekookte' aardappelen die je nog op elke manier kan bereiden

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:21

Ga ik eens proberen. Ben nu toch een aantal weken thuis dus ik heb tijd genoeg om het uit te zoeken :-)... en dat zou een mooie oplossing zijn want ik kook niet zo graag, ben ook geen keukenprinses :-P...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:15

ijssnuiver schreef:
Ik heb vandaag voor deze week boodschappen gedaan:
- 2 flessen robijn wasmiddel(1+1 gratis en ik ben allergisch voor ander wasmiddel, dus kan daar niet op bezuinigen helaas).
- Eat natural muesli (ook vrij prijzige muesli, maar glutenvrij en het enige waar ik na 2 dagen niet zat van ben. Dus dan betaal ik liever iets meer en ik probeer gluten te beperken).
- Biologische yoghurt
- broccoli
- Blok jonge kaas
- Zak chips
- Pak mini crackers
(die laatste 2 is comfortfood ivm mijn menstruatie die eraan komt, dan mag ik altijd iets extra's van mezelf. Haha!)

Was totaal €20,95 kwijt. Dus dankzij mijn eten in de vriezer, toch binnen het budget met alle dure dingen die erbij waren deze keer.

Ik wil eigenlijk een potje gaan maken van het bedrag dat ik per week eventueel over houd. Allereerst omdat ik wel benieuwd ben naar het resultaat en omdat het dan een mooi reservepotje wordt voor onverwachtse dingen of juist een leuk uitje oid.

Dan heb je wel héél veel in je vriezer of niet?
Want ik zie in deze boodschappen dus alleen een paar ontbijtjes of lunches (crackers en kaas/ yoghurt en muesli), een half avondmaal (broccoli) en een extraatje (chips). Ik zie nergens drinken, nergens een volledige avondmaaltijd?

Ik heb gister overigens goedkoop boodschappen gedaan, kreeg mijn groenten allemaal gratis nadat ik een paar weken terug een klacht over de kwaliteit (weer schimmel op vele soorten, is mega vaak raak daar) had ingediend en ze een cijfer van mijn telefoonnummer misten en ze zich banketstaaf voelden dat ze niet hadden kunnen terugbellen :). Nouja, een zak witlof, een zak Pink Lady's, een zak botersla, komkommer, mango, een zak peen voor de nijnen en een bakje cherrytomaatjes, was toch zo'n 15€ gok ik :D. Wilde het eigenlijk niet, was tevreden met de motivatie die ze hebben tov kwaliteitverbetering en vond alleen de witlof prima, maar elke keer als hij me iets zag pakken, kwam hij weer aan met zijn pennetje. Had eigenlijk nog een paar dingen nodig, maar durfde niet meer _O-

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:21

Yv_ schreef:
ijssnuiver schreef:
Ik heb vandaag voor deze week boodschappen gedaan:
- 2 flessen robijn wasmiddel(1+1 gratis en ik ben allergisch voor ander wasmiddel, dus kan daar niet op bezuinigen helaas).
- Eat natural muesli (ook vrij prijzige muesli, maar glutenvrij en het enige waar ik na 2 dagen niet zat van ben. Dus dan betaal ik liever iets meer en ik probeer gluten te beperken).
- Biologische yoghurt
- broccoli
- Blok jonge kaas
- Zak chips
- Pak mini crackers
(die laatste 2 is comfortfood ivm mijn menstruatie die eraan komt, dan mag ik altijd iets extra's van mezelf. Haha!)

Was totaal €20,95 kwijt. Dus dankzij mijn eten in de vriezer, toch binnen het budget met alle dure dingen die erbij waren deze keer.

Ik wil eigenlijk een potje gaan maken van het bedrag dat ik per week eventueel over houd. Allereerst omdat ik wel benieuwd ben naar het resultaat en omdat het dan een mooi reservepotje wordt voor onverwachtse dingen of juist een leuk uitje oid.

Dan heb je wel héél veel in je vriezer of niet?
Want ik zie in deze boodschappen dus alleen een paar ontbijtjes of lunches (crackers en kaas/ yoghurt en muesli), een half avondmaal (broccoli) en een extraatje (chips). Ik zie nergens drinken, nergens een volledige avondmaaltijd?

Ik heb gister overigens goedkoop boodschappen gedaan, kreeg mijn groenten allemaal gratis nadat ik een paar weken terug een klacht over de kwaliteit (weer schimmel op vele soorten, is mega vaak raak daar) had ingediend en ze een cijfer van mijn telefoonnummer misten en ze zich banketstaaf voelden dat ze niet hadden kunnen terugbellen :). Nouja, een zak witlof, een zak Pink Lady's, een zak botersla, komkommer, mango, een zak peen voor de nijnen en een bakje cherrytomaatjes, was toch zo'n 15€ gok ik :D. Wilde het eigenlijk niet, was tevreden met de motivatie die ze hebben tov kwaliteitverbetering en vond alleen de witlof prima, maar elke keer als hij me iets zag pakken, kwam hij weer aan met zijn pennetje. Had eigenlijk nog een paar dingen nodig, maar durfde niet meer _O-

Ik heb inderdaad nog een zak kabeljauw/ongepelde gambas/slavink in de vriezer, daarnaast nog een diepvrieszak boontjes en had nog een komkommer liggen. Ik ontbijt altijd vrij laat met yoghurt+muesli en een stuk fruit(had nu dus nog een tros bananen liggen). Ik eet geen aardappels, dus avondeten is voor mij groente+vis/vlees en eventueel beetje rijst. Dus wat dat betreft zijn het volledige avondmaaltijden.
Ik drink alleen thee en water. Thee sla ik 1x in de zoveel tijd in(heb altijd losse thee) en doe daar dan heeeel lang mee. Af en toe haal ik een fles rivella en daar doe ik dan ook mega lang mee.

En wat ik al eerder aangaf, het is voor mij op dit moment weer tijd om de vriezer leeg te eten. Daar zitten ook nog wat maaltijden in, dus deze 2 weken zullen sowieso wel wat goedkoper zijn. Dan kan de vriezer weer even ontdooien en schoon en kan ik hem daarna weer rustig vullen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:42

Zo, net terug van de Lidl, en ik had voor 14 euro twee grote tassen vol :D
5 kilo uien voor €1,99 dat kan ik niet laten liggen :D
Denk dat ik deze week nog wel een paar kleine dingen nodig heb, maar ik ga het vast wel weer redden met de 25 euro :j

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:00

Ik heb deze week 80 Euro uitgegeven, best netjes voor 6 personen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:06

Ik moet nog boodschappen doen , heb alleen wat kleins gehaald. Op de markt was het 2 broccoli en 1 kilo witlof voor 3 euro dus word een broccoli en witlof week :P