Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En ze blijven inderdaad echt heel lang goed.
skvetta schreef:Ik heb deze maand voor 2 personen 85 euro uit gegeven! Dus nog 115 euro over! Vandaag komt mijn salaris weer binnen dus dan begin ik weer opnieuw. Zelfs van mijn eigen lopende rekening heb ik 80 euro extra over!
Morgen, zaterdag en maandag eet ik weer op de woongroep. Nou ik vind het echt schandalig wat daar weg gegooid wordt! Daar kan je soms makkelijk nog 2 of 3 dagen van eten! Helaas mogen we het niet mee naar huis nemen....
Wij halen ons vlees bij een biologische slager. 1biefstuk is bij hem zo groot dat je er makkelijk met 2 personen van kan eten en bijvoorbeeld de schnitzel ook dus die delen we altijd. En daarbij is hij qua prijs de helft goedkoper dan in de supermarkt.
Sonja_vR schreef:Je postte daar eerder ook al iets over
Maar moet bekennen dat ik en niet snap(hoe het werkt/in elkaar zit)
phormicola schreef:Ik schil en kook alle aardappelen meteen want als ik raar naar ze kijk dan lopen ze inderdaad uit![]()
Vervolgens vries ik ze in.
DesertOrchid schreef:Ik volg dit topic al een tijdje, ik wil ook echt gaan bezuinigen op mn boodschappen! Maar ik wil eerst mn pannen van de AH pannenactie, dus daarna ga ik pas meedoen
... en dat zou een mooie oplossing zijn want ik kook niet zo graag, ben ook geen keukenprinses :-P... ijssnuiver schreef:Ik heb vandaag voor deze week boodschappen gedaan:
- 2 flessen robijn wasmiddel(1+1 gratis en ik ben allergisch voor ander wasmiddel, dus kan daar niet op bezuinigen helaas).
- Eat natural muesli (ook vrij prijzige muesli, maar glutenvrij en het enige waar ik na 2 dagen niet zat van ben. Dus dan betaal ik liever iets meer en ik probeer gluten te beperken).
- Biologische yoghurt
- broccoli
- Blok jonge kaas
- Zak chips
- Pak mini crackers
(die laatste 2 is comfortfood ivm mijn menstruatie die eraan komt, dan mag ik altijd iets extra's van mezelf. Haha!)
Was totaal €20,95 kwijt. Dus dankzij mijn eten in de vriezer, toch binnen het budget met alle dure dingen die erbij waren deze keer.
Ik wil eigenlijk een potje gaan maken van het bedrag dat ik per week eventueel over houd. Allereerst omdat ik wel benieuwd ben naar het resultaat en omdat het dan een mooi reservepotje wordt voor onverwachtse dingen of juist een leuk uitje oid.
. Nouja, een zak witlof, een zak Pink Lady's, een zak botersla, komkommer, mango, een zak peen voor de nijnen en een bakje cherrytomaatjes, was toch zo'n 15€ gok ik
. Wilde het eigenlijk niet, was tevreden met de motivatie die ze hebben tov kwaliteitverbetering en vond alleen de witlof prima, maar elke keer als hij me iets zag pakken, kwam hij weer aan met zijn pennetje. Had eigenlijk nog een paar dingen nodig, maar durfde niet meer

Yv_ schreef:ijssnuiver schreef:Ik heb vandaag voor deze week boodschappen gedaan:
- 2 flessen robijn wasmiddel(1+1 gratis en ik ben allergisch voor ander wasmiddel, dus kan daar niet op bezuinigen helaas).
- Eat natural muesli (ook vrij prijzige muesli, maar glutenvrij en het enige waar ik na 2 dagen niet zat van ben. Dus dan betaal ik liever iets meer en ik probeer gluten te beperken).
- Biologische yoghurt
- broccoli
- Blok jonge kaas
- Zak chips
- Pak mini crackers
(die laatste 2 is comfortfood ivm mijn menstruatie die eraan komt, dan mag ik altijd iets extra's van mezelf. Haha!)
Was totaal €20,95 kwijt. Dus dankzij mijn eten in de vriezer, toch binnen het budget met alle dure dingen die erbij waren deze keer.
Ik wil eigenlijk een potje gaan maken van het bedrag dat ik per week eventueel over houd. Allereerst omdat ik wel benieuwd ben naar het resultaat en omdat het dan een mooi reservepotje wordt voor onverwachtse dingen of juist een leuk uitje oid.
Dan heb je wel héél veel in je vriezer of niet?
Want ik zie in deze boodschappen dus alleen een paar ontbijtjes of lunches (crackers en kaas/ yoghurt en muesli), een half avondmaal (broccoli) en een extraatje (chips). Ik zie nergens drinken, nergens een volledige avondmaaltijd?
Ik heb gister overigens goedkoop boodschappen gedaan, kreeg mijn groenten allemaal gratis nadat ik een paar weken terug een klacht over de kwaliteit (weer schimmel op vele soorten, is mega vaak raak daar) had ingediend en ze een cijfer van mijn telefoonnummer misten en ze zich banketstaaf voelden dat ze niet hadden kunnen terugbellen. Nouja, een zak witlof, een zak Pink Lady's, een zak botersla, komkommer, mango, een zak peen voor de nijnen en een bakje cherrytomaatjes, was toch zo'n 15€ gok ik
. Wilde het eigenlijk niet, was tevreden met de motivatie die ze hebben tov kwaliteitverbetering en vond alleen de witlof prima, maar elke keer als hij me iets zag pakken, kwam hij weer aan met zijn pennetje. Had eigenlijk nog een paar dingen nodig, maar durfde niet meer