Niet monogame relaties op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:20

Malenka schreef:
Ik vind het qua onderwerp wel interessant. En ben ook wel benieuwd naar wat er uitkomt. Naar mijn mening een groter probleem is dat je niet zomaar met meer dan twee mensen een huis kunt kopen. Daar is ons systeem niet op ingericht.

Klopt. Vraagt wat creativiteit maar kán wel. Idem lening/hypotheek.
Je kunt een bedrijfspand ook kopen met meer (zaken)partners. Is op zich hetzelfde.
Je mag de zakelijke overeenkomst geen huwelijk noemen maar héh wat dan nog?!
Privé ceremonie op een leuke locatie is wat de liefdesafspraken samen betreft hetzelfde.

Wat de architectuur betreft zie ik het echt niet verder dan ruimte en aantal personen.
In een modale doorzonwoning kan je prima met zijn drieën samenwonen. Makkelijker dan een echtpaar met drie kinderen.
In poli samenleven heeft geen model-vorm dus als je daar een huis wil voor leveren, is dat een huls zonder kamerindeling ;)
Ik bedoel; kan van drie éénpersoons bedden met speelbed (vier slaapkamers) tot alleen een megameerpersoonsbed (mega slaapkamer) en alles ertussen moeten herbergen.

Ik persoonlijk ben _/-\o_ met een kingsize bed, ruime badkamer en zes persoons eetttafel.
Is prima voor gedrie samenwonen. Extra matrassen erbij en je kan met zes spelen en aan tafel eten *D

Malenka

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:43

Wat architectuur betreft ben ik het op dit moment wel met je eens. Op een ding na misschien. Ik ben er wel voor om in een huis meerdere slaapkamers van een beetje formaat te hebben inplaats van een 'master' en 'kind'. Dat maakt een huis flexibeler. Ook als je maar met een partner samen woont kan het fijn zijn om elk een eigen kamer te hebben. En ook voor kinderen is het prettig om eigen ruimte te hebben groter dan een eenpersoonsbed en klein bureau. Dus ik zou het niet erg vinden als die standaard zou veranderen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:53

Malenka schreef:
Ik ben er wel voor om in een huis meerdere slaapkamers van een beetje formaat te hebben

Verschil niet van mening; maakt het huis wel groter = duurder = niet meer modaal doorzon.

Ook mbt eigen kamers schreef ik al dat elke relatie anders is want andere mensen betreft, dus andere behoefte/ afspraken kan hebben.

Architectuur richten op een modelrelatie, modelgezin is een letterlijk hard keurslijf. Perfecte illustratie van het haast per definitie niet kunnen toepassen op meerliefdes.

En autos. Net als slaapkamers eigenlijk.
Ik heb er eentje voor mezelf. Kán 1 lief in mee.
Ene lief heeft een 2+2, andere twee beiden een SUV.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:32

Ik wil een kasteel. Dan heeft elk zát ruimte.
Dus de loterij winnen.

Mijn hemel wat heeft deze pandemie een fundamenteel effect op poli.

Nu inmiddels een jaar geleden dat ik het eerste bericht erover kreeg van lief welke uit Wuhan terug kwam.

Sindsdien de ene rem op verplaatsen na de andere stop op *\%/* Nu wéér alles op slot hier.

De kinderen van lieven en die van mij zijn het uiteraard minstens zo zat en de frustraties maken samenleven en relaties niet makkelijker. De aandacht van ma voor haar minnaar is een heerlijk onschuldig en makkelijk onderwerp om je op af te reageren. Arme ma. En ik weer bellen.

Ja, een kasteel is echt +:)+
Straks een lootje kopen. Oh, nee, mag het dorp niet in.... -O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:25

Een jáár nieuwe normaliteit verder en alle gemeentegrenzen dicht, alle restaurants/cafe´s dicht, alle
https://www.papua.es/wp-content/uploads ... CIERRE.jpg

Alle meerliefde alleen nog mogelijk binnen de samenwoningsbubbel.

Om een NL gezegde aan te halen; de Covid19 houd je netjes.

Ik denk dat het een complot is van de fijnpoeperds :+

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:45

Ik hoorde vandaag over dit onderzoek. Wellicht zijn er hier ook mensen die mee willen werken? En krijgt je eigen resultaten meteen binnen.

https://www.bondingproject.com/

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:03

Malenka schreef:
Ik hoorde vandaag over dit onderzoek. Wellicht zijn er hier ook mensen die mee willen werken? En krijgt je eigen resultaten meteen binnen.

https://www.bondingproject.com/

Bedankt. Klaar. Geheel als verwacht resultaat.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:38

De man waarmee ik een paar weken terug datete bleek zo egoistisch dat het nooit wat ging worden -O- even slikken en weer door.

Nu toevallig op ok cupid iemand tegen gekomen die ik op dansavonden al had gezien en wauw de vonken vliegen er van af en hij is zo lief. <3 Hij is al langer poly en heeft ook al een vriendin. Maar inmiddels heb ik ook een relatie met hem. Heerlijk zo :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:47

Mooi HC. Ik had eigenlijk niet anders verwacht dan dat je de zelfkennis in huis zou hebben.

Voor mij zaten er kleine verrassingen in die na er over nagedacht te hebben eigenlijk niet zo verrassend zijn. Het was wel weer een leuke gespreksstarter hier.

Azmay, helaas kom je die situaties tegen. Goed dat je jouw grens hebt herkend en er naar hebt kunnen handelen. En dan is het helemaal heerlijk als er iemand op je pad komt waarbij de vonken er meteen afspatten. Geniet er lekker van.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:10

Goh, rode letters boven in beeld: oud topic :+

Maar door een bericht van ts in een ander topic (over dit onderwerp) toch weer eens dit ooit opgezocht.

Hoe is het met iedereen? Brengt COVID nog steeds zoveel beperkingen met zich mee?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:59

Marocje schreef:
Goh, rode letters boven in beeld: oud topic :+

Maar door een bericht van ts in een ander topic (over dit onderwerp) toch weer eens dit ooit opgezocht.

Hoe is het met iedereen? Brengt COVID nog steeds zoveel beperkingen met zich mee?

Ja.
Heel.

Je kan eigenlijk alleen reeds bestaande relaties binnen de beperkte zone onderhouden.
Nieuw relatie? Tja, dat is buiten de bubbel dus meer dan aan de overkant van de tafel en gesprek met masker magnie. Ooknie buiten je afgesloten gebied.

Spontaan zomaar nieuw contact? Als niemand zomaar op pad is en (hier) overal met masker op snel van hot naar haard gaat?!
Iedereen haast bang van iedereen is gemaakt?!

Ta en de avondklok. Schiet ook lekker op.
Uiteraard nul liberaal feestigs.

Zelfs bestaande relaties is >;) want het is geen familie, niet familieverband, dus gewoon bubbelcombineren.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-21 14:06

Hier staat alles ook op een laag pitje.
Alleen contact eigenlijk met schoonfamilie en verder niet.
Persoonlijk heb ik ook weinig behoefte aan sociaal contact maar dat komt meer door mijn mentale toestand

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:32

Nu een jaar met Bubbly. Dus tíjdens Covid ontmoet en de poli relatie onderhouden. Evaluerend hebben de beperkingen deze relatie sneller dieper ontwikkeld.

Gisten bij berglief gezamelijke uitgebreide lunch met beiden, mijn zoon en zoon van haar.

Twee weken terug is de eerste liberale club open gegaan, nu allemaal. Ben benieuwd of ik/we die draad ga/gaan oppakken.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:42

Grote rode letters boven me die ik even negeer:

Door mijn eerdere uitspattingen hier op bokt die lang niet door iedereen werden gewaardeerd, denk ik dat dit topic een betere plek is.

Na 20 jaar een monogame relatie te hebben gehad, ben ik nu anderhalf jaar geleden echt aan het ontdekken geslagen. Ik kies bewust voor geen relatie, mijn huis is voor mij en mijn kinderen. Maar daarbuiten heb ik verschillende sekspartners. Dit zijn er een periode wat meer geweest, inmiddels 2 hele fijne waar ik echt een goede connectie mee heb en 1 waar ik sinds ruim een jaar ook mee afspreek maar nog duidelijker dat het puur seks is. (Daar blijf ik ook niet, is zo in de buurt dat het letterlijk een ‘booty call’ is. <<) ).

Mèt 1 sekspartner heb ik ook die connectie dat we veel andere dingen delen. Zo zit ik nu even in een turbulente periode met 1 van mijn pubers, en kan daar heerlijk mijn ei kwijt en krijg waardevolle feedback. Andersom geeft hij ook aan dit nooit te hebben meegemaakt en geniet hier echt van: geen relatie, elkaar vrijlaten maar toch die onwijze connectie. Normaal was het na seks: ‘drink je nog een koffie of..’ en nu vindt ie het heerlijk om mij in huis te hebben.

Maar ff genoeg gedeeld ondertussen. Voor het hier (ook) een dagboek idee wordt :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 22:30

Marocje schreef:
Ik kies bewust voor geen relatie,

Euh... Je kiest bewust voor méér, niet sexclusieve relaties.

Veel plezier en - persoonlijke ontwikkeling gewenst +:)+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 22:41

Uhm, ergens wel. Maar toch noem ik het in die zin geen relatie want ik betrek ze niet bij mijn leven in de zin dat ze mijn kinderen of andere familie/vrienden zullen ontmoeten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 23:23

Marocje schreef:
Uhm, ergens wel. Maar toch noem ik het in die zin geen relatie want ik betrek ze niet bij mijn leven in de zin dat ze mijn kinderen of andere familie/vrienden zullen ontmoeten.

En dat is dan dáárom geen relatie?? >;)
Sorry maar dat vind ik én niet rijmen én hypocriet.
Je hebt structureel regelmatig met twee parters sex en dat is dan geen relatie?! Hmm....
Komt misschien omdat je nog maar nét met een ontdekkingstocht bezig bent.

Verder begrijp ik dat je wat terughoudend bent met openheid over wat je nog maar net zelf aan het ontdekken bent, maar hoop ik wel dat je een nieuw gevonden moraal en persoonlijke ontwikkelingen niet aan de opvoeding van jouw kinderen onttrekt.

Indien jij vindt dat je jouw huidige inzicht een verbreding/verdieping/verbetering is, hoor je dat geleerde dat dan niet met jouw kinderen te delen?
Is dat niet het doel van het leven van ouders? Dat je het geleerde aan jouw kinderen doorgeeft?

In mìjn optiek is het de taak van de ouder om de kinderen zo goed mogelijk voor te bereiden op uitvliegen. Ze maar één versie meergeven is als ze op één vleugel laten uitvliegen.
Als je inmiddels zelf een ander smaak ook als goed ervaren hebt, dan wéét je dat.

Ik ben al poeh, sinds ver in de vorige eeuw euhmmmm... niet overtuigd sexclusief monogaam. Iets níet, niet iets wel. Buiten sexclusief monogaam ligt namelijk een onbegrensde wereld aan mogelijke invullingen.
Een leerproces, persoonlijke ontwikkeling mbt wat dan wél en dat is niet ´iets´ maar heel flexibel.

Om dat nóg wat ingewikkelder te maken; wel een monogame gezinsstructuur: Mannetje, vrouwtje, kindje ;)
Ben in deze eeuw vader geworden en hem opgevoed met een open pallet aan keuzes.
Over de verschillende religies, over culturen, over sexualiteit, over relatievormen, over samenlevingsvormen, over de wet (daarin religieuze gronden) en daarbij ook het perspectief van de gangbare opvattingen en mogelijke gevolgen daarvan voor eventuele andere persoonlijk keuzes.
Zowel ik als zijn moeder hebben hem samen en apart altijd (bij zijn leeftijd aangepast) uitgelegd hoe/wat/waarom van onze levenskeuzes.

Hij is nu alweer twee jaar uithuizig studerend en vrij om zijn eigen keuzes te maken. We weten dat hij keuzes máákt, niet in een voorgeprogrammeerd patroon rolt en om dan mogelijk/waarschijnlijk met schade en schande te leren dat er meer is.

Sterkte.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 23:35

Uhm, ik zit hier al wat langer, en ken jou en jouw verhalen. Ik ben juist heel open, mijn kinderen weten alles. Maar die openheid wordt niet overal gewaardeerd dus vandaar nu mijn terughoudenheid. Heb vandaag al genoeg gedeeld hier.

Je kunt me vanalles noemen maar niet hypocriet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 08:59

Mijn excuses als jij het opvat als op jou van toepassing indien jij wel open bent naar jouw kinderen. Chapeau daarvoor.
Ik trok kennelijk een verkeerde conclusie uit jouw opmerking dat jij jouw niet-relaties verre houdt van jouw kinderen en familie.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 10:07

Ik denk dat ze vooral bedoeld dat ze ze niet voorsteld aan de familie.
Dat betekent natuurlijk niet dat ze er niks over verteld :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:15

Dank je wel. Kan het je niet kwalijk nemen met deze beknopte info wanneer je mijn andere berichten niet hebt gelezen op bokt.

Maar ik ben dus zeker open, mijn kinderen weten van verschillende relatie vormen. Hun vader heeft inmiddels een jaar een nieuwe vriendin, die erg lief en zorgzaam is: dat is prima voor hem en hen. Zelf wil ik geen relatie in de zin van iemand echt hier in huis halen. Dus de kinderen weten dat dit onze plek is, en dat ik partners of dates buitenshuis heb. Seks is lekker en daar mag je echt van genieten. Zolang er niemand benadeeld wordt: ik ben dus fel tegen vreemdgaan en zal dan ook een ander niet helpen iemand te bedriegen.

Die openheid heeft ook een keerzijde, want kinderen willen niet alles weten van hun ouders. Toen ik een jaar geleden de vraag kreeg wat ik ging doen ‘naar iemand uit de buurt waar ik vaker heen ga’ Vroeg hij daarna ‘waarom’?’
‘Omdat ik zin heb in seks?’
Dàt hoefde hij nou net niet te weten zijn antwoord (zoon was toen 13/14). Dus tja, tegenwoordig stel ik maar de tussenvraag of iemand het echt wil weten. Duidelijkheid prima maar ik moet erop letten dat ik een ander niks opdring.

Het mooie is wel dat mijn kinderen hierdoor zich ook vrij voelen om met vragen te komen. Over hun eigen seksualiteit of bijvoorbeeld anticonceptie en veiligheid. Ik heb drie puber jongens en een meisje op basisschool leeftijd, bij hun vader kunnen ze hiermee niet terecht.

Oh, en dat ik ze weghoud van mijn familie is weer dezelfde inslag: die weten prima wat ik doe maar ik heb geen behoefte om met mijn partners naar familie te gaan ed. Die momenten doe ik echt met mijn kinderen. Maar het is voor mij ook echt heerlijk om er écht even uit te zijn, kinderen onder de panne en ik lekker een weekend voor mezelf.

Edit: idd Fleurtjuh ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:35

Zoals ik al schreef; chapeau dan Marocje.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:16

Vandaag is dochter jarig en waren mijn vader en zijn vriendin er. Een leuk gesprek gehad over relaties en toen kwamen we tot een conclusie: ik heb idd diverse seks relaties, maar geen liefdesrelatie. Dat laatste wil ik dus ook niet en hetgeen ik gister hier bedoelde ws.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:21

Grappig die reactie van je zoon. Mijn moeder heeft ooit een boekje voor ons gekocht: Hoe babies worden gemaakt, heette het. En als we vragen hadden, hoorde ze het graag. Ik heb het braaf gelezen en had geen vragen. Mijn zus heeft er even in gebladerd en het toen gekwalificeerd als een 'rotboek'. M'n moeder heeft nog een paar keer geprobeerd het samen met haar te lezen maar de reactie bleef: weg met dat stomme boek. :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:09

Oei, dat was wel heel erg basic? Je hebt alles zelf moeten opzoeken of zelfs ervaren?

Mijn zoon kwam dus laatst naar me toe of ik nog condooms had. Jahoor, genoeg. Hij is nog niet seksueel actief maar dat zit er wel aan te komen.

Dus een leuk gesprek volgde en of ik ook Durex had.. lang verhaal kort: hij weet nu ook het verschil tussen condooms voor anaal en vaginaal en het waarom. :')