Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:26

Ernstig waar in Rome. Italië krijgt het wel erg om zijn oren. Rommelende aarde en draaiende lucht.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:55

Wow dat ding in Rome was niet een banketstaaf wervelwindje :wow:

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:21

NatasjavE schreef:
Wow dat ding in Rome was niet een banketstaaf wervelwindje :wow:

Lol, nah, eigenlijk niet echt :o , precies wat ik dacht. Flinke jongen daar, poeh.

Titanic; gewoon weer prachtige foto's hé. Vooral die oplichtende zwart-wit wolk is wel heel erg wauw.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:52

Ik heb er een eindje voor moeten reizen, maar na de neerslag van gisteren ben ik vanochtend heel vroeg opgestaan en de grens over gegaan naar de Hoge Venen in België.
Ik ben namelijk gek op SNEEUW!
Het zal morgen weer allemaal wegsmelten, maar vandaag was een fijn voorproefje van de winter. Héérlijk om als eerste verse sporen in zo'n 20 cm diepe sneeuw te maken :brr:
Dit was trouwens op bijna 700m hoogte

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:08

Oh wauw <3

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:25

Het was echt in razend tempo aan het smelten, hele klodders sneeuw vielen van de bomen. Maar ik was er rond 9 uur en toen was het bos nog echt zo'n winter wonderland <3
Dat was de drie uur heenreis en wederom drie uur terugreis zeker waard :))

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:39

Gaaf om daar eventjes van te hebben genoten!

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:43

Ik had het ook écht even nodig. En dan weer thuiskomen in de regen voelt heel onwerkelijk, alsof ik het gedroomd heb haha

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:50

Haha ja net of het niet gebeurd is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 08:37

Waauw!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 11:06

Oh, gaaf, Bootsiebob. (en yeah, nog iemand die wél van sneeuw houdt *\o/* ) Zo te zien ook écht de moeite waard geweest om zo'n end rond te tuffen.

*schuifelt naar vriezer, haalt zakje bevroren sneeuw eruit, kijkt er smachtend naar en zucht nog eens diep*
ja, ik heb gewoon een zakje sneeuw in mijn vriesvakje liggen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 11:28

Hier ijs! Heel klein beetje.. :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:16

Ik alleen op de autoramen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:30

Sneeuw! Wat mooi zeg!
En ja, het is gek dat we er zo blij van kunnen worden, hoe zal dat toch komen? Van de week ook hele grote (natte) vlokken in Almelo, dat is toch wel om blij van te worden hoor! :D

Helaas zal het na het weekend zeker weer warmer en natter worden. Om te huilen |(

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:31

Ik moet van de winter maar een weekendje naar Schotland rijden wellicht... :') Dan zie ik vast sneeuw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:04

Iemand het weer in Stockholm meegekregen }> Een halve meter in een nacht.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:07

Mn zusje woont vlakbij Stockholm en die stuurde al foto's haha die zitten echt helemaal in een witte wereld :D

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:09

Ik ga morgen hier er ook weer op uit. Zit in Helsinki, maar heb door de weeks geen tijd gehad om foto's te maken. Het sneeuwt hier af en aan sinds ergens vorige week. Er is zo'n 40 cm gevallen denk ik.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:13

Pluis, als pinguin kun je misschien toch maar beter naar de echt koude gebieden gaan verhuizen. Wellicht als eerste pinguin op het noordelijk halfrond? :D
Een zakje sneeuw in de vriezer hahahaha geweldig _/-\o_

Ik weet wel hoe mijn liefde voor sneeuw is ontstaan. Dat heb ik al van kleins af aan en als het sneeuwt ben ik net zo'n hondje dat alleen maar wil spelen :')
Vroeger was ik eens heel erg ziek en net toen ging het sneeuwen. Ik heb er alles aan gedaan om nog net op tijd beter genoeg te zijn, zodat ik nog even het magische "krak" onder mijn schoenen kon voelen. Dat gevoel van in de sneeuw lopen vind ik heerlijk.

En ook lijkt de wereld voor even wat vriendelijker vind ik. De avond dat er voor het eerst een pak sneeuw valt en er nog niet gestrooid wordt. Dan wordt de wereld om je heen even helemaal "natuurlijk" en sprookjesachtig. Vooral toen ik studeerde en midden in de stad woonde vond ik dat prachtig. Geen beton meer te zien, alleen maar zo'n zachte witte deken <3

Ik rij geen auto, moest gister met het ov in het Belgische zien te komen. En dat vind ik dan weer eng omdat ik daar Duits/Frans moet spreken en moet uitzoeken hoe het met trein/buskaartjes zit daar.
Bleek dat ik vanaf de grens voor €3,20 tot aan mijn plaats van bestemming kon komen *\o/*
En ik heb ook nog in het Frans een warme chocomel besteld hahaha

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 00:00

Is de supermaan bij jullie nog te zien? Hier helaas niet :( zijn nog op pad geweest met de camera en heb maar bij verstek van de maan maar foto's van de stad gemaakt.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 00:06

MarjanB schreef:
Is de supermaan bij jullie nog te zien? Hier helaas niet :( zijn nog op pad geweest met de camera en heb maar bij verstek van de maan maar foto's van de stad gemaakt.

Hij is nog niet super. Dinsdag pas geloof ik. Maar ik weet het niet zeker. Ik heb de maan wel gezien. Hij was wel iets groter en geler dan normaal. Maar er zaten ook wolken voor :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 00:17

Hij was vandaag nog niet helemaal vol, dus ook nog niet super volgens mij?
Hij was in elk geval wel verschrikkelijk mooi, ook groot en ook erg geel hier. Het was hier onbewolkt en hij gaf zoveel licht dat ik gewoon in het donker bij het licht van maan heb kunnen grondwerken, heel bijzonder. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 00:50

Morgenavond supermaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 01:10

Morgenochtend is juist de supermaan ;)
(7:17 gaat de maan onder. Dus ik gok rond 6:55-7:17 uur. Geen idee hoe snel de maan onder gaat :s )

Volle manen zien er bij het opkomen/ondergaan altijd groter uit. (Viel me vanaaf ook op! Zat mooi te kijken naar het verschijnsel.) Dat is een optische illusie, maar de reden waardoor hij op die momenten groter lijkt is nog niet bekend.
Dat effect van 'groter lijken' bij opkomst en ondergaan is bij volle manen duidelijk, En dan lijkt de maan heel dichtbij. En dat is waarom supermanen eigelijk altijd volle manen zijn.

Het is maar net waar je de definitie van een supermaan legt.. Maar elke volle maan is in dat opzicht een supermaan. Hij lijkt gewoon heel groot!

Pin me er niet op vast, maar de afstand tot de aarde is korter vannacht. Hierdoor wordt het effect versterkt, maar ik las dat dat er niet voor hoeft te zorgen dat hij groter lijkt dan andere volle manen.
De term supermaan is voornamelijk een hype uit ik geloof ongeveer 2010.

Conclusie: een supermaan spot je bij opkomst of bij het ondergaan van de maan. En het is gewoon erg mooi :D
Ookal kun je t meerdere keren in het jaar zien.

Edit:
Hemelwaarnemen is het met mij eens lees ik :=
http://hemel.waarnemen.com/FAQ/Maan/027.html

En ik lees op nieuwssites inderdaad morgenavond. Als ik de link van hemelwaarnemen er dan bij pak is het gister/vandaag/morgen wel te zien. (De 'grote' maan.)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 07:13

xyzutu2 schreef:
Hij was vandaag nog niet helemaal vol, dus ook nog niet super volgens mij?
Hij was in elk geval wel verschrikkelijk mooi, ook groot en ook erg geel hier. Het was hier onbewolkt en hij gaf zoveel licht dat ik gewoon in het donker bij het licht van maan heb kunnen grondwerken, heel bijzonder. :j

Dat is de oogstmaan waar ik het hier over heb gehad denk ik. Vandaag is dus de superoogstmaan