Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 16:43

Moderatoropmerking:
Bij deze nogmaals het verzoek om ontopic te blijven zoals mijn collega-moderator eerder al heeft gevraagd.
Citaat:
Bij deze met klem het verzoek om hier ontopic te blijven en persoonlijke aanvallen achterwege te laten.

Het is dus niet de bedoeling om over andere zaken te praten dat het feit dat TS niet is uitgenodigd op de bruiloft en haar vriend wil. Over andere discussies over kinderen op bruiloften en dergelijke kan een ander topic geopend worden als daar behoefte aan is.
Het zou zonde zijn als we dit topic moeten sluiten omdat het teveel offtopic gaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 17:32

IngridM schreef:
Wat is het toch heerlijk simpel om gewoon al 17 jaar samen te wonen en gewoon lekker niet te trouwen :=

Onze trouwerij was simpel zat. Het is zo moeilijk als je het zelf maakt.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 20:14

Wat bizar zeg. Ik zou je vriend is laten vragen aan zijn vriend wat dit voor actie is...
Persoonlijk, als een vriendin dit van mij zou doen (mijn vriend alleen 'savonds uitnodigen) zou ik eerst om uitleg vragen..
En anders zou ik of niet gaan of alleen 's avonds. (of ze zouden een goede reden moeten hebben waarom ze dat doen ;) )

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 20:17

Amandavd schreef:
TS; Heb je het er nog met je vriend over gehad?

Het kan trouwens altijd nog erger: http://www.refinery29.com/2016/07/11729 ... ted-reddit

Nee daarna niet meer. M'n vriend moet zelf beslissen wat hij gaat doen en ik ga gewoon in de avond..
Vanavond ga ik film kijken bij m'n vriendin (J, die ook in de vriendengroep zit) dus we zullen het er vast nog wel over hebben denk ik zo.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 20:18

De vraag is wat een goede reden is.... ;)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 20:22

Palmera schreef:
De vraag is wat een goede reden is.... ;)

dat is ook zo, ik denk een reden waar je je in kan vinden.
Ik lees net dat bij TS ze toevallig één stoel moeten schrappen. Ja daar zou ik dus niks van geloven...
Een vriend/vriendin die je vriendin/vriend niet accepteerd is voor mij sowieso geen vriend/vriendin. Van mij hoeven ze geen dikke vrienden of wat dan ook te zijn, als je elkaar maar kan respecteren. En ik vind niet dat je een stel apart op een bruiloft kan gaan uitnodigen...

meggiemeg

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 20:48

Denk dat het a.s. paar meer begrip had gekregen als ze persoonlijk met de uitnodigingen waren gekomen en tekst en uitleg hadden gegeven. Nu krijg je dit gedoe wat er heel lang tussen blijft staan en worden er onnodig mensen gekwetst.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:01

ik zat nog te denken er zijn toch altijd mensen die niet kunnen of afmelden.. dan is er dan misschien wel plek..

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:19

Ik zou echt niet meer willen, ook al zegt iemand af en mocht ik komen. Dat zou ik zeer wanhopig vinden om toch heen te gaan ook al ben je niet gewenst. Beetje respect voor jezelf.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:24

' Beetje respect voor jezelf ' kan natuurlijk ook bestaan uit boven het geneuzel gaan staan :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:38

En dan aanschuiven aan tafel bij iemand waarbij je niet welkom bent, bij mensen die specifiek de moeite hebben genomen om twee kaarten te sturen, en vervolgens de moeite niet nemen om daar een beetje redelijk mee om te gaan (niet slechts de beslissing om het zo te laten, maar vooral de volstrekte desinteresse voor de gevoelens van TS en haar vriend)?
Dat zegt veel over hoe belangrijk de mensen van het bruidspaar hen vinden, en nee, daar zou ik niet meer aan hoeven schuiven op zo'n moment. Dat wel doen klinkt in mijn oren echt niet als zelfrespect.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:40

Als ik jouw vriend was dan zou ik netjes overdag gaan, bij de plechtigheid aanwezig zijn. Mij excuseren voor het diner en met het feest terugkomen samen met jou.

Zo kiest hij geen partij, hoef jij niet bij de saaie dingen aanwezig te zijn en heb jij gewoon vervoer.

De manier waarop blijft wel gewoon heel erg vreemd maar daar kun je weinig aan veranderen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:44

Bovenstaande vind ik het beste idee so far :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:53

En dan als cadeaubon toch die bioscoop bon voor 1 persoon :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:55

Cadeaubonnen gaan per bedrag, niet per persoon. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 22:03

Zet je er precies genoeg op voor één bioscoopkaartje :')

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 22:05

Dat is dan een cadeaubon ter waarde van 1 bioscoopticket.

Het idee van Liesje89 is nog het beste.
Zou het van je vriend naar jou toe heel onrespectvol vinden als hij jou ook in de kou laat.
Met wie leeft hij (of zal hij leven) met zijn beste vriend of met jou TS?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 22:07

Google, cadeaubon 1 persoon.

Karten voor 1 persoon, Porche rijden voor 1 persoon.
Best veel opties }:)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 22:19

Keandra schreef:
Dat is dan een cadeaubon ter waarde van 1 bioscoopticket.

Het idee van Liesje89 is nog het beste.
Zou het van je vriend naar jou toe heel onrespectvol vinden als hij jou ook in de kou laat.
Met wie leeft hij (of zal hij leven) met zijn beste vriend of met jou TS?

Onrespectvol is geen Nederlands woord :+

Ik verbaas mij trouwens lichtjes over 'grapjes' die constant gemaakt worden. Is dat wel fatsoenlijk, respectvol naar jezelf of richting de algemene vriendschap :) Is dat ook niet offtopic? Dan zie ik toch liever een inhoudelijke discussie die iets wat offtopic is dan die halfzachte opmerkingen waarbij dan nog soms tussendoor leuk gemeld wordt dat vriendlief vooral een statement moet maken of zelfs nog moet kiezen voor ts, want anders...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 22:36

Is het niet zo dat daar waar je vriendin niet welkom is, jij jezelf ook niet welkom acht?
Zo werkt het in mijn relatie wel. Daar waar de een niet welkom is, daar komt de ander ook niet.

Vind het een bijzonder gang van zaken en nogal smakeloos, om eerlijk te zijn. Wat een domme zet van het aanstaande paar. En ja, deze vriendschap, daar zit voor altijd een smetje op. Dat is niet okee.

De oplossing is naar mijn mening: jij en je vriend gaan alleen in de avonduren. Tenminste, als jullie verder nog belang hebben bij deze vriendschap. Anders kun je er voor kiezen niet te gaan. Ik zou als stel zeker niet opsplitsen.
Overigens, als je gaat, laat jezelf niet kennen en geef gewoon een fatsoenlijk kado dat niet uit de toon valt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 22:46

Ik weet het niet hoor Dees. Kijk in dit specifieke geval waarbij ts toch echt dacht op gelijke hoogte te staan vind ik het ook een zeer vreemde actie. Zeker omdat het ook nog eens zelf nagevraagd moet worden. Op zo'n manier voelt het als een forse klap in je gezicht. Maar in hoeverre híj (haar vriend dus) zou moeten breken met hém (zijn vriend dus) is dus imo de vraag.

Als er wederzijds een gevoel van ach het is maar aanhang was geweest had het wellicht een hele andere situatie geweest (nog steeds wat vreemd om zulke lange aanhang dan maar thuis te laten, maar goed.. ver weg is daar nog wel begrip voor te vinden).

Kijk als ts + vriend 'dit' probleem hebben dan heeft bruidegom dat misschien ook met bruid. Hij heeft misschien wel gevochten voor dat plekje (heeft niks voor niks extra gebeld naar ts), maar heeft zij dr poot stijf gehouden. Anderzijds kan hij ook mans genoeg zijn om te zeggen doe niet zo raar die twee horen bij elkaar. :+

Al met al denk ik niet dat ts haar vriend in een bepaalde positie moet gaan dwingen wat een aantal mensen hier wel willen adviseren met de daarbij behorende conclusies dat ie anders fout bezig is. Is dat een extra ruzie waard? De bruiloft is nog zo ver weg, kijk het gewoon even aan. Wie weet dat ts tegen die tijd er helemaal klaar mee is of denkt de groeten ermee ik ga gewoon gezellig doen daar met de rest. En wie weet wat haar vriend tegen die tijd zegt. Wat ik trouwens nog wel een goede suggestie vond was dat vriend er overdag bij is en bij het eten niet en dan 's avond met ts. Misschien subtiel genoeg om je mening te geven over de actie en ik denk dat dat ook maar iets is dat het bruidspaar zonder al te veel mopperen moet kunnen accepteren. En als dat de vriendschap niet overleeft lijkt het dat je er ook weinig aan verliest. (als mannen zijnde).

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 00:02

Liesje89 schreef:
Als ik jouw vriend was dan zou ik netjes overdag gaan, bij de plechtigheid aanwezig zijn. Mij excuseren voor het diner en met het feest terugkomen samen met jou.

Zo kiest hij geen partij, hoef jij niet bij de saaie dingen aanwezig te zijn en heb jij gewoon vervoer.

De manier waarop blijft wel gewoon heel erg vreemd maar daar kun je weinig aan veranderen.

Lijkt me inderdaad een hele goede oplossing!!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 00:22

Sees schreef:
Spatter, nou ik vind eerlijk gezegd niet dat het bruidspaar daar voor op hoeft te draaien :o. Hoe moeilijk is het om gewoon een dagje oppas te regelen. heerlijk toch juist een dag zonder kids, alleen met je partner?

ik vind dat niks hele dag zonder me kids, maar ik vind als het een wens is van het paar dan zal ik daar zeker rekening mee houden. Wij wilde op het feest ook geen kinderen hebben

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 02:31

StalNollie schreef:
Sees schreef:
Spatter, nou ik vind eerlijk gezegd niet dat het bruidspaar daar voor op hoeft te draaien :o. Hoe moeilijk is het om gewoon een dagje oppas te regelen. heerlijk toch juist een dag zonder kids, alleen met je partner?

ik vind dat niks hele dag zonder me kids, maar ik vind als het een wens is van het paar dan zal ik daar zeker rekening mee houden. Wij wilde op het feest ook geen kinderen hebben

Weer ontopic gaan? Is al meerdere keren gevraagd door de mods...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:45

Dat van Liesje is wel een mooie oplossing inderdaad +:)+

Vriend kan dan toch bij de plechtigheid zijn als hij dat graag wil.

Gaat vervolgens weg en dan lekker samen met TS eten zodat hij haar niet in de steek laat.
Daarmee geeft hij een prima sein richting TS maar ook richting het bruidspaar :j

En dan samen naar feest 's avonds als ze daar nog zin in hebben, heeft TS meteen vervoer :)