Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 07:37

Loopt positiekleding een beetje elize? Heb ook nog een hele doos staan maar geen zin om voor niks de zolder op te kruimen en foto's te maken. Haha

F_inley

Berichten: 6420
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 08:41

Heb twee vliegendekens gekocht via mp contact verliep soepel nu even wachten tot ze binnen zijn. Er staat een sloper bij die van mij op de wei dus zoek ze nu maar via mp en fb elke x

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 08:43

Voor geen meter.. heb 1 van de 20 stuks verkocht die ik te koop had in 2 weken..

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:23

Ik krijg net een boete van een pakketje die onvoldoende postzegels had... 6,57
Maar dit wordt nu op mij verhaald! Hoe kan dit?? anders had ik het pakketje geweigerd als ik dit had geweten.. Vind het een behoorlijk bedrag namelijk

Mer1980

Berichten: 19029
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:29

Lienek schreef:
Ik krijg net een boete van een pakketje die onvoldoende postzegels had... 6,57
Maar dit wordt nu op mij verhaald! Hoe kan dit?? anders had ik het pakketje geweigerd als ik dit had geweten.. Vind het een behoorlijk bedrag namelijk


Heb ik nooit op gereageerd. Dus nooit meer iets gehoord. Heb dus ook wel eens iets binnen gekregen wat te weinig gefrankeerd was. :o :o :o

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:31

Had ik ook, nooit op gereageerd..niks meer gehoord.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:35

Heeft de verzender haar/zijn adres op het pakket vermeldt? Zo niet, krijg jij inderdaad de boete.
(als je niet betaald, krijg je een keer een herinnering en daarna niets meer :P )

Foaly

Berichten: 5031
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:56

Ik had gisteren iets leuks.. had een tijdje geleden (twee week terug ofzo) geboden op een boek van een schrijfster die ik interessant vind. Boek moest 3,50 kosten, prima, ik een mailtje gestuurd dat ik het graag wilde hebben. Daarna radiostilte, vond ik wel wat jammer, maar het was ook niet zo dat ik dat boek per sé de volgende dag in huis wilde hebben en tja, het gebeurt nou eenmaal...

Tot ik gisteren een mailtje kreeg met 'ja, sorry, ik was op vakantie en wil je het boek nog hebben?' En toen was alles binnen een uurtje geregeld, gegevens uitgewisseld, geld overgemaakt en vandaag is het op de post *\o/* Zo kan het dus ook :D
Laatst bijgewerkt door Foaly op 20-05-16 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:58

Nou heb gelijk reactie terug van de verkoper dat ze er ff naar ging kijken!
Dus dat is positief!
Ook raar dat ik 2,5 na ontvangst dit pas binnen krijg!
Wel heb ik haar adres al opgezocht en een vriend van mij woont er 2 minuten vanaf toevallig dus mocht ze het weigeren dan zal hij of ik persoonlijk langs gaan. Hoop dat het niet nodig is!

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:38

Lienek schreef:
Nou heb gelijk reactie terug van de verkoper dat ze er ff naar ging kijken!
Dus dat is positief!
Ook raar dat ik 2,5 na ontvangst dit pas binnen krijg!
Wel heb ik haar adres al opgezocht en een vriend van mij woont er 2 minuten vanaf toevallig dus mocht ze het weigeren dan zal hij of ik persoonlijk langs gaan. Hoop dat het niet nodig is!

Poeh, wat agressief gelijk..
Ik vind het een vreemd bedrag, voor €6,95 verzend je nl een heel pakket, dus brievenbuspost zou nooit zo duur moeten zijn...
Ik zou even de klantenservice bellen óf negeren, want dan hoor je er niks meer van (en ja, ik spreek uit ervaring ;) )

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:45

Mer1980 schreef:
Lienek schreef:
Ik krijg net een boete van een pakketje die onvoldoende postzegels had... 6,57
Maar dit wordt nu op mij verhaald! Hoe kan dit?? anders had ik het pakketje geweigerd als ik dit had geweten.. Vind het een behoorlijk bedrag namelijk


Heb ik nooit op gereageerd. Dus nooit meer iets gehoord. Heb dus ook wel eens iets binnen gekregen wat te weinig gefrankeerd was. :o :o :o


hahaha ik heb wel 10 boetes gehad en nooit betaald :o

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:55

Kentaro schreef:
Heeft de verzender haar/zijn adres op het pakket vermeldt? Zo niet, krijg jij inderdaad de boete.
(als je niet betaald, krijg je een keer een herinnering en daarna niets meer :P )

nee het systeem is: De ontvanger betaalt binnen Nederland. De verzender betaalt als het naar het buitenland moet. Lekker makkelijk voor postnl :+

Je krijgt nog 1x een herinnering. Gewoon wegmieteren.. Vind het nogal een bedrag ook, komt door de boete die ze erop gooien.

Oehlala
Berichten: 4326
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:55

hoe kun je dan überhaupt een pakje verzenden zonder te weinig te frankeren? dat doet toch de bediende bij die automaat die er dan een barcode opplakt?
hier veel mensen die eerst wel kippen willen komen halen, en dan gewoon niet komen opdagen, lekker fijn, blijf je daarvoor thuis -:(-

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:10

luxje schreef:
Lienek schreef:
Nou heb gelijk reactie terug van de verkoper dat ze er ff naar ging kijken!
Dus dat is positief!
Ook raar dat ik 2,5 na ontvangst dit pas binnen krijg!
Wel heb ik haar adres al opgezocht en een vriend van mij woont er 2 minuten vanaf toevallig dus mocht ze het weigeren dan zal hij of ik persoonlijk langs gaan. Hoop dat het niet nodig is!

Poeh, wat agressief gelijk..
Ik vind het een vreemd bedrag, voor €6,95 verzend je nl een heel pakket, dus brievenbuspost zou nooit zo duur moeten zijn...
Ik zou even de klantenservice bellen óf negeren, want dan hoor je er niks meer van (en ja, ik spreek uit ervaring ;) )


Hoe bedoel je agressief?

De persoon in kwestie had het met een postzegel verzonden ipv t&t kwam ik ook pas bij ontvangst achter overigens.
Ik denk dat het ook de administratie kosten zijn die nu in rekening worden gebracht

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:18

Ik heb het laatst ook gehad. Verzender had nota bene bij postkantoor laten frankeren..

BigOne
Berichten: 38700
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:53

De scanner van brievenbus post laat het de laatste tijd regelmatig afweten bij post.nl, scant verkeerde afmetingen. Heb voor vier brievenbuspakketjes (netjes via postkantoor) ook al vier keer een boete gekregen want het had pakketpost moeten zijn. kan niet want ze pasten netjes in de bus, na de eerste twee keer contact met post.nl gehad te hebben waarbij ze dit toegaven, de laatste twee keer niet meer gereageerd, dombo's. En betalen doe ik zeker niet want laat alles afwegen op het postkantoor.

Britta31

Berichten: 13248
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 19:03

Is het eigenlijk normaal dat als je reageert op een slaapbankje dat je die bij de verkoper zelfs naar beneden moet brengen.Bankje staat dus niet al op de benedenverdieping.

Mer1980

Berichten: 19029
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 19:13

Britta31 schreef:
Is het eigenlijk normaal dat als je reageert op een slaapbankje dat je die bij de verkoper zelfs naar beneden moet brengen.Bankje staat dus niet al op de benedenverdieping.


Tsja dat hangt er denk ik vanaf hoe oud of mobiel de verkoper is. Ik heb zelf eens een bed naar beneden moeten sjouwen, maar die man was alleen en 85 :=

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 19:17

Haar het wel vaker of ze het product dan zelf willen verplaatsen.
Kan ik ergens wel begrijpen
Moest ik mijn bed of kast verkopen zou ik ook even vragen om hem (samen) naar beneden te halen

lor1_1984

Berichten: 12114
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 19:24

Ik vermeld het altijd in mijn advertenties. :)
Bij kleinere en lichtere dingen wil ik het heus zelf nog wel eens naar beneden sjouwen, bij iets grotere en/of iets zwaardere dingen zoals een tafel of een bureau/relax stoel evt samen en bij grote en/of zware dingen adviseer ik de koper om een extra persoon mee te nemen om te sjouwen.
Ook in de mailwisseling adviseer ik het nogmaals, ik heb nou eenmaal een slechte rug en ga die niet verder verkloten omdat een koper/krijger er vanuit gaat dat ik het wel versleep.
Maar moet zeggen dat ik het meeste op de weggeefhoek zet of voor spotprijsjes op mp/fb.

Britta31

Berichten: 13248
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:12

Ik heb het bankje toch voorbij laten gaan omdat het ook een risico is.Kom je bij de verkoper is het een trap met een draai of valt halverwege het bankje van de trap.Wie heeft het dan gedaan.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:54

Iemand die hier vlakbij Tilburg woont en iets voor mij op wilt halen en naar mij kan verzenden? O:)

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 23:30

Ligt er beetje aan waar (en vooral wanneer) maar pb maar ff

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 10:05

Beloven schreef:
Iemand die hier vlakbij Tilburg woont en iets voor mij op wilt halen en naar mij kan verzenden? O:)


Was gistermiddag wel in Tilburg. _/-\o_ :')

petra8
Berichten: 1148
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:16

Vandaag een oud zadel verkocht. Meneer mailde om 10 uur dat hij het zadel vandaag wilde komen halen omdat hij morgen de hele dag op wedstrijd is. Ik kon vandaag alleen in de ochtend omdat ik nog andere afspraken had en weg moest. Omdat het voor meneer 45 minuten rijden was, was het best wel even korte termijnplanning. Vlak voordat ik echt weg moest kwam meneer gehaast en met een brede smile binnen. Toen hij hier het erf opreed besefte hij opeens dat hij morgen de hele dag niet kon omdat hij wedstrijd heeft, hier verderop in de straat. Had hij morgen dus ook het zadel kunnen halen en niet zo hoeven stressen....... :-)