Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:08

Kwanyin schreef:
IsaCalixa schreef:
Ik heb heel lang niet geweten dat "Luxaflex" niet de benaming is van dat object maar dat het een merknaam is. Eigenlijk zijn dat gewoon jaloezieën. Maar omdat de naam Luxaflex zo bekend is noemt iedereen het zo :')

Zo ook met Jacuzzi. Jacuzzi is eigenlijk een merknaam, het is een bubbelbad, maar de meeste mensen zeggen toch "wij hebben een Jacuzzi".

Is het ni zo dat jacuzzi het Italiaanse woord gewoon is? :p (waar dat ding is uitgevonden). Iemand vertelde met dat eens.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:47

IsaCalixa schreef:
Ik heb heel lang niet geweten dat "Luxaflex" niet de benaming is van dat object maar dat het een merknaam is. Eigenlijk zijn dat gewoon jaloezieën. Maar omdat de naam Luxaflex zo bekend is noemt iedereen het zo :')

Dat is helemaal niet blond, dat zegt iedereen.... Ik leerde die betekenis van 'jaloezie' ook pas rond mijn achttiende. Tegenwoordig gebruik ik inderdaad het woord 'jaloezie' maar ik moet het nog vaak genoeg uitleggen. :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:50

Zoe_97 schreef:
Kwanyin schreef:
Zo ook met Jacuzzi. Jacuzzi is eigenlijk een merknaam, het is een bubbelbad, maar de meeste mensen zeggen toch "wij hebben een Jacuzzi".

Is het ni zo dat jacuzzi het Italiaanse woord gewoon is? :p (waar dat ding is uitgevonden). Iemand vertelde met dat eens.

Nee, het bubbelbad is een uitvinding van de gebroeders Jacuzzi, Italianen die naar Amerika waren geëmigreerd.

En trouwens: de meeste mensen zeggen "wij hebben een jacuzzi"? De meeste mensen hebben zo'n ding echt niet hoor! :P

Gracezellaa

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:08

Een boer hier in de buurt heeft een jakoezzi.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:45

Ik heb altijd gedacht dat je je wasmachine aan een warm water kraan moest aansluiten, want hoe wordt het anders 60'c ?? Dus toen bij ons het warm water niet meer deed heb ik de hele dag geen was "kunnen" draaien. :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:03

Ik ben nog bij de familie Jacuzzi op bezoek geweest in Californië, een jaar geleden. Naast bubbelbaden maken ze ook hele lekkere wijn :9 :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:07

01San schreef:
Maar wat wilde die collega dan zeggen dat zijn laptop vastliep?
Is het niet mijn theorie wat ik eerder zei? Zodat hij eerder naar huis kon?

Wat was de reden of gewoon een grap om te zeggen?

het is een grap,
geleend van Herman Finkers 'spreukjesbos'

Citaat:
om klokslag 5 voor 11 namen ze weer afscheid.
klokslag 5 voor 11 vond ik ook al zo vreemd, maar ik weet zeker dat het 5 voor 11 was want oma zei nog kun je de volgende keer die klok eens voor me na kijken.
tuurlijk oma, want er zat een groot hart in dat kleine duimpje.

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:24

xMyrth schreef:
Ik dacht vroeger dat ik superslim was.
Één is in het engels one.
Ik was er heilig van overtuigd dat eend in het engels dus oned was.
Duck sloeg heeeeelemaal nergens op.

poeh poeh. slimmerik -O-

Hahaha, zo hadden wij een cheesesheef. Als kaasschaaf(/p) :')

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:39

Deliana1993 schreef:
Ik heb altijd gedacht dat je je wasmachine aan een warm water kraan moest aansluiten, want hoe wordt het anders 60'c ?? Dus toen bij ons het warm water niet meer deed heb ik de hele dag geen was "kunnen" draaien. :')

Uuuu is dat niet dan ? :')

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:49

Iruss94 schreef:
Deliana1993 schreef:

Uuuu is dat niet dan ? :')

Tuurlijk niet, de wasmachine verwarmt zelf het water. Dat ding heeft meestal ook een koude stand, eentje op 30 graden, een op 40, een op 60 en een 'kookwas' op ongeveer 90 graden. Dan zou je een hoop kranen (en een quooker!) nodig hebben voor een wasmachine := _O-

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:59

Er zijn wel warm-vul wasmachines :j
Het idee daarvan is dat je energie bespaart omdat de wasmachine niet zelf het water op hoeft te warmen, omdat het al warm uit je ketel komt (die in veel gevallen toch altijd warm water klaar heeft).
Nadeel is dus inderdaad dat je niet meer op koudere temperaturen kan wassen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:10

Anoniem schreef:
Ik had laatst door waar de gleufjes aan de rasp voor dienen. Al die jaren heb ik lopen vloeken omdat ik de rasp niet fatsoenlijk op een schaal kon houden. :+

Anoniem schreef:
Ik bedoel die aan de uiteinden.....Niet die in t midden he

Welke kaasschaaf bedoel je dan?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:27

Indy_Mouse_9 schreef:
Er zijn wel warm-vul wasmachines :j
Het idee daarvan is dat je energie bespaart omdat de wasmachine niet zelf het water op hoeft te warmen, omdat het al warm uit je ketel komt (die in veel gevallen toch altijd warm water klaar heeft).
Nadeel is dus inderdaad dat je niet meer op koudere temperaturen kan wassen.

Niet mijn machine dan :')
vooral niet omdat het comfortvat van je ketel (die dus zorgt dat er warm water op voorraad is) een enorme verspiller is als je die aanhoudt.. dat tig keer aanspringen van je ketel om dat voorraadje op temp te houden, is veel meer verspillend dan koud water enkele keren per dag te laten uitstromen voor je heet water hebt. Comfortstand is altijd het eerste wat ik uitzet, zou ik dus met koud water staan wassen :')
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 29-12-15 16:28, in het totaal 2 keer bewerkt

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:28

Laatst was ik met een vriendin in de Primark, ze vertelde me dat haar oma 'onesie' altijd uitsprak als 'oo-nees-sie' en dat ze dat superdom vond. Ik vroeg hoe het dan wel moest, volgens haar gewoon 'wansie'. Toen ik thuis was en nadacht over het woord 'onesie', kwam ik er achter dat 'one' uitgesproken moet worden als one in het Engels. Ik voelde me toen echt een beetje dom :') (verklaard meteen ook waarom iedereen dom opkeek als ik 'oo-nees-sie' zei :+ en waarom ik op google nooit een huispak kon vinden omdat ik het als ounchie schreef *D).

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:47

Zo sprak ik het ook uit.
Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:48

Mijn ouders zijn Nederlandstalig van moedertaal, maar wel Franstalig opgevoed. Taaitenik (Titanic) wordt bij mijn moeder nog steeds Tietaniek en Misjon Impossibel wordt Miesjon Eimposiebel :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:49

Mijn moeder luistert graag naar "rekkie" muziek. :')

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:56

Ik zei ook altijd O-nee-sie _O- Tot iemand het inderdaad een keer over een "wansie" had... Toen viel het kwartje pas, ook wel logisch want het pak bestaat natuurlijk uit een deel :')

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:58

Amburtjoz schreef:
Ik zei ook altijd O-nee-sie _O- Tot iemand het inderdaad een keer over een "wansie" had... Toen viel het kwartje pas, ook wel logisch want het pak bestaat natuurlijk uit een deel :')

AAHH natuurlijk. Één deel :').

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:01

Oh nou als we die kant op gaan :') Mn schoonvader had het laatst over de eu (als in beu).. Hij bedoelde de EU (Eee uuu).

In Groot-Brittannië heeft ie een keer het bukking ham palas gezien en cd's zijn grammafoonplaatjes. Hij stuurt geen e-mails, maar emailles. Een aangetrouwde familielid heet Keeving en zo kan ik nog wel even doorgaan := Vooral afkortingen (zoals EU) neemt ie erg letterlijk :=

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:05

deksel schreef:
Amburtjoz schreef:

AAHH natuurlijk. Één deel :').

Dusssss.... -O-

Geen oooo-nee-sie

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:06

nope :n

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:19

Indy_Mouse_9 schreef:
Net zo met stanleymes. Dat is ook een merknaam die beschrijvend is geworden voor het ding. :)

Even als bahco, eigenlijk is het verstelbare moersleutel en bahco de bekendste producent van dit gereedschap.
Bahco bekt wel een stuk lekkerder trouwens...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:21

Mando schreef:
Zo sprak ik het ook uit.
Haha

me 2, tot iemand me stomverbaasd aankeek en vroeg wat ik in vredesnaam bedoelde _O-

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:21

Als kind ooit tijdens een klusverhuizing gehoord dat pa de bestekzaag ging halen. Waarom zou je bestek zagen??? Bestek was toch prima zo!
Een verstekzaag dus...