Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:24

Zoe_97 schreef:
Vjestagirl schreef:
Zelfmoord is per definitie egoïstisch.

dat is waar, maar de manier erop: jezelf van eht leven beroven omdat je het niet meer izet zitten ok. , maar de manieren als van een brug voor auto's springen of voor de trein springen vind ik echt niet kunnen. Maarja, hoe ga je het mensen tegenhouden... Als je zo'n soort persoon bent die mensen trauma wilt bezorgen en je familie schulden....

Je bent niet zo'n persoon die mensen een trauma wil bezorgen en je familie schulden. Je bent iemand voor wie iedere dag git en git zwart is. Voor wie er niets moois meer over is in het leven, maar voor wie ieder uur en iedere minuut op je drukt alsof het 1000en kilo's weegt. Zelfmoord plegen is niet laf, het is een dagje vrij nemen van wat je altijd doet: proberen te voorkomen dat je jezelf vermoord. Het grote verschil tussen thuis zelfmoord plegen en in de openbare ruimte is vaak de planning. Mensen die thuis zelfmoord plegen zijn vaak al langer met de voorbereiding bezig, terwijl de springers veel vaker 's morgens opstaan, weten/voelen dat ze niet meer verder kunnen en daar ter plekke een oplossing voor zoeken. Dan is ratio geen optie meer, daar ben je écht niet meer mee bezig.

En thuis zelfmoord plegen is ook niet mooi: mensen vinden je hangend in het trapgat, met je nek uitgerekt en je ogen dieprood. Of ze vinden je in een badkuip vol met bloed. Of met het schuim om je mond en alles om je heen vol met braaksel in je bed. Mooi is het nooit.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 14:33

Vjestagirl schreef:
Zoe_97 schreef:

dat is waar, maar de manier erop: jezelf van eht leven beroven omdat je het niet meer izet zitten ok. , maar de manieren als van een brug voor auto's springen of voor de trein springen vind ik echt niet kunnen. Maarja, hoe ga je het mensen tegenhouden... Als je zo'n soort persoon bent die mensen trauma wilt bezorgen en je familie schulden....

Je bent niet zo'n persoon die mensen een trauma wil bezorgen en je familie schulden. Je bent iemand voor wie iedere dag git en git zwart is. Voor wie er niets moois meer over is in het leven, maar voor wie ieder uur en iedere minuut op je drukt alsof het 1000en kilo's weegt. Zelfmoord plegen is niet laf, het is een dagje vrij nemen van wat je altijd doet: proberen te voorkomen dat je jezelf vermoord. Het grote verschil tussen thuis zelfmoord plegen en in de openbare ruimte is vaak de planning. Mensen die thuis zelfmoord plegen zijn vaak al langer met de voorbereiding bezig, terwijl de springers veel vaker 's morgens opstaan, weten/voelen dat ze niet meer verder kunnen en daar ter plekke een oplossing voor zoeken. Dan is ratio geen optie meer, daar ben je écht niet meer mee bezig.

En thuis zelfmoord plegen is ook niet mooi: mensen vinden je hangend in het trapgat, met je nek uitgerekt en je ogen dieprood. Of ze vinden je in een badkuip vol met bloed. Of met het schuim om je mond en alles om je heen vol met braaksel in je bed. Mooi is het nooit.

het verschil zit hem wel in 1 persoon traumatiseren (wat zeker ook erg is!) of tientalen mensen en je familie met schulden achterlaten. En hoezo planning? een touw ligt bijvoorbeeld ook thuis, een stoel staat er ook en een luchter of een trapleuning ook om het even cru te stellen.

Maar sorry, nu drijven we wel erg ver af :p

The_Cat

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:41

Maar dat vergt allemaal actie van je, het touw nemen, knopen, blabla, tijd genoeg om je te bedenken.
De enige actie bij een trein? op de sporen staan. En de tijd om je te bedenken als de trein in aantocht is, misschien 10 seconden.

Maar we drijven inderdaad wel af :x

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 14:44

The_Cat schreef:
Maar dat vergt allemaal actie van je, het touw nemen, knopen, blabla, tijd genoeg om je te bedenken.
De enige actie bij een trein? op de sporen staan. En de tijd om je te bedenken als de trein in aantocht is, misschien 10 seconden.

nee dan is de actie naar de sporen gaan, staan wachten tot de trein aankomt, niet te vroeg bij de sporen staan want dan word je als spoorloper gesignaliseerd en rijden de treinen erg langzaam uit veiligheid, en dan nog op het juiste moment op de sporen stappen (wat te vroeg en de chauffeur remt misschien genoeg af datje niet dood bent etc... Zijn ook allemaal acties. Dus 'voorbereiding is hetzelfde.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:45

Zoe_97 schreef:
The_Cat schreef:

nee dan is de actie naar de sporen gaan, staan wachten tot de trein aankomt, niet te vroeg bij de sporen staan want dan word je als spoorloper gesignaliseerd en rijden de treinen erg langzaam uit veiligheid, en dan nog op het juiste moment op de sporen stappen (wat te vroeg en de chauffeur remt misschien genoeg af datje niet dood bent etc... Zijn ook allemaal acties. Dus 'voorbereiding is hetzelfde.

Nee, echt niet. Dit kun je namelijk allemaal in een paar minuten doen. Voor jezelf een strop knopen (en leren hoe je dat moet doen) duurt al langer.

Hoe egocentrisch het ook is, voor een trein springen is nou eenmaal gemakkelijk.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:47

Ander onderwerp? Lijkt me niet helemaal de plek om de precieze voorbereiding van zo'n gevoelig onderwerp te bespreken.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:31

Misschien is het inderdaad niet geschikt om de discussie verder te voeren. Enfin ander onderwerp:
opkomende ergernis gewoon: de 48 en 72 uren staking die op het Belgische net er weer zit aan te komen -:(-

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:29

Oh wat erg dit altijd. Helaas ben ik hier ook slachtoffer van, vat het niet verkeerd op in vind het OV heel erg leuk om mee te reizen, lekker met een kop koffie in de trein, dat soort dingetjes, ik vind het prima. Maar het brengt zoveel ergernissen met zich mee
Laatst met de bus bijvoorbeeld. Ik moest een bus nemen vanuit school en dan haal ik netjes met 10 minuten overstap de volgende bus die ik moet hebben naar huis. Die bus gaat helaas maar om het uur dus moet hem echt halen want anders ben ik gewoon een uur later thuis en dan loopt heel mijn planning in de soep (heb ook nog mijn twee paardjes te doen en huiswerk)
Elk geval, sta daar te wachten en die hele bus komt gewoon niet opdagen :+ Dus werd al redelijk geïrriteerd omdat ik dan m'n overstap gemist had, gewoon vervelend. Komt de bus van een kwartier later wel opdagen, dus ik wijs die chauffeur erop wat er gebeurd is, en of ze daar misschien op zouden willen letten voor de volgende keer
Kreeg ik als reactie, met een kwade ondertoon: 'Ja ik kan niet toveren he'
Nu is het mijn schuld? :') Heb even redelijk fel een comeback gereageerd en ben achterin de bus gaan zitten. Komt een bus niet opdagen? Oke prima, maar blijf wel netjes tegen de mensen die daar de dupe van zijn??

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:50

Vjestagirl schreef:

om even hier op terug te komen, ik denk dat mensen die zeggen dat zelfmoord egoïstisch is geen flauw idee hebben waar ze over praten. wat denk je van mensen die er van uit gaan dat ze een last zijn voor iedereen en dat ze daarom voor de trein springen zodat iedereen van ze af is, vind je dat egoïstisch? volgensmij is inlevingsvermogen ver te zoeken.. en kun je hier niet over meepraten als jij zelf niets van zo'n situatie hebt meegemaakt zelf, of van dichtbij. overigens is dit niet om jou aan te vallen, dit is een opmerking in het algemeen.
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 17-12-15 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast (verkeerde persoon gequote).

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:52

een ergenis in het ov voor mij is ook als mensen naast je komen zitten en gigantisch stinken.. vraag me dan altijd af of deodorant aanbieden onbeschoft is.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:55

Jammer dat dit topic deze wending neemt, laten we het even bij het onderwerp houden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:22

its_daantjee schreef:
xTammyy schreef:

om even hier op terug te komen, ik denk dat mensen die zeggen dat zelfmoord egoïstisch is geen flauw idee hebben waar ze over praten. wat denk je van mensen die er van uit gaan dat ze een last zijn voor iedereen en dat ze daarom voor de trein springen zodat iedereen van ze af is, vind je dat egoïstisch? volgensmij is inlevingsvermogen ver te zoeken.. en kun je hier niet over meepraten als jij zelf niets van zo'n situatie hebt meegemaakt zelf, of van dichtbij. overigens is dit niet om jou aan te vallen, dit is een opmerking in het algemeen.

Je hebt verkeerd gequote, ik zei dat. En ik verzeker je dat ik dit wel van dichtbij heb meegemaakt. Meer woorden ga k er niet aan vuil maken, maar jij moet misschien zelf ook niet oordelen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:23

its_daantjee schreef:
een ergenis in het ov voor mij is ook als mensen naast je komen zitten en gigantisch stinken.. vraag me dan altijd af of deodorant aanbieden onbeschoft is.

Ja, dat is gigantisch onbeschoft. Mensen kunnen ziek zijn waardoor ze zo zweten. Wie weet vinden zij jouw deodorant of parfum wel gigantisch stinken. Leven en laten leven.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:29

T is ook altijd zo fijn als er iets omgeroepen word -O- , en dat dat dan amper hoorbaar is (gwn sitille coupe, en had geen oortjes in)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:53

ahh ik zie al dat ik de verkeerde gequote heb, mijn excuses.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:53

Vjestagirl schreef:
its_daantjee schreef:

Ja, dat is gigantisch onbeschoft. Mensen kunnen ziek zijn waardoor ze zo zweten. Wie weet vinden zij jouw deodorant of parfum wel gigantisch stinken. Leven en laten leven.

haha ik weet dat dat heel onbeschoft is, het was ook gezegd met een hoop sarcastme..

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:09

- Mensen die gaan duwen als ze 's ochtends de bus in willen en het is druk.
- Mensen die half op de rijbaan van het busstation gaan staan om maar als eerste bij hun bus te komen.
- Mensen die alsnog voor mijn neus gaan staan als ik dan eens een van de eersten ben die op het perron staat.
- Mensen die 'plekken bezet houden voor hun vriendin' hebben bij mij pech, dan moet die vriendin ook maar eerder instappen.
- Mensen die voorin de bus blijven staan zodat er niemand meer langs kan.
- Mensen die schaapachtig blijven staren als de buschauffeur vervolgens roept dat ze naar achteren moeten lopen en, als ze al de moeite nemen om te verplaatsen, pas na een halve minuut de moeite nemen om zich naar achteren te bewegen.
- Mensen die asociaal breed gaan zitten.
- Mensen die het nodig vinden om iedereen mee te laten luisteren met hun gesprekken, oftewel het volumeniveau van sommigen.
- Chauffeurs die voor mijn neus de deur dicht doen alsof ik 5 minuten te laat ben en vervolgens gewoon wegrijden.
- Mensen op het station die in plaats van vragen of ze erlangs mogen gewoon tegen je aan beuken zodat je wel aan de kant moét.
- Zeer regelmatig bussen die het gewoon laten afweten.

Ergenissen zat dus :+

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:15

volledig mee eens pablo!

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:44

Vorige week dinsdag kwamen 3 bussen achter elkaar niet dus ik kijken hoe en wat met mijn trein want moesten om 11 uur op school zijn en om 12 uur vertrokken we naar een excursie zie ik dat heel Eindhoven plat ligt kwa treinen oeps :=
Dus toen mama maar braaf aangekeken en heeft ze op Eindhoven 3 klasgenootjes opgehaald

Deze dinsdag reed de trein weer niet (Eindhoven-Helmond) terwijl ik toets en daarna weer excursie had toen maar naar mijn buurman gegaan die met pensioen is en die heeft mij gebracht..

Gelukkig heb ik een back-up plan want om dat in zoon overvolle bus te stappen is niks voor mij :o

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:00

Of met een groep mensen staan praten rondom een incheckpaal en kwaad worden als je wilt inchecken met lichtelijke haast... >;)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:05

Of mensen die uitgebreid hun OV kaart zoeken bij de incheckpaal. Zorg gewoon dat je dat ding al paraat hebt :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:07

Klopt. Of blij zijn met die ene minuut dat je toch nog je trein haalt, en je kaart geweigerd wordt. -O- snel de andere paal en dag trein...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:08

Tussen 2 poortjes in gestaan en niet duidelijk welke ze willen en je in haast je overstap wil halen

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:10

Poortjes die open gaan, direct weer terug dicht gaan en dan pas weer open gaan. Dat wordt face first in dat poortje := Of poortjes die de weg kwijt zijn en eerst naar jou toe open gaan en dan pas de goede kant op.

Poortjes :roll:

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:12

Ik had laatst poortje waarvan maar 1 deur open ging :')