Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Waar komt toch de uitdrukking vandaan dat aan het einde van de regenboog een pot goud staat? Ik kan hem toch echt nog steeds niet vinden
Magrathea schreef:Ricie schreef:Ik vraag me af waarom in het buitenland windmolen wieken met oranje gedeelten gemarkeerd zijn...
Voor vliegtuigenBij mist of dichte bewolking vallen de wieken dan beter op1
mariska_YeDo schreef:Ik vraag mij wel eens af hoe smaken kunnen verschillen, Dus dat de een iets heel erg lekker vind, terwijl de ander er van overgeeft omdat die het zo vies vind.
amkeVH schreef:Waarom schudden wij elkaars handen of zwaaien we?
maaikman schreef:amkeVH schreef:Waarom schudden wij elkaars handen of zwaaien we?
Elkaars hand schudden heeft er volgens mij mee te maken dat je kon zien/voelen of de andere persoon geen wapen (mes o.i.d.) in de hand had. Vandaar ook dat het om de rechterhand gaat: de meeste mensen zijn immers rechtshandig. Ik weet het niet 100% zeker, maar ik dacht dat het zoiets was.
Sammie schreef:Esperanto.. Al denk ik zelf dat het een mislukt experiment is. Toch interessant.. Reeds 2 miljoen sprekers..
Finliox schreef:Sammie schreef:Esperanto.. Al denk ik zelf dat het een mislukt experiment is. Toch interessant.. Reeds 2 miljoen sprekers..
Is al een paar pagina's terug, maar wil er toch nog even op inhaken.
Zamenhof heeft de taal ontworpen omdat hij in een plaats woonde waar heel veel verschillende talen werden gesproken. Met elkaar communiceren was dus erg moeilijk. Toen heeft hij "la internacia lingvo", hedendaags bekent als Esperanto, ontworpen om een simpele taal te creeëren waarin geen native speakers bestonden.
en als je wil weten waar al die aanhangers van "dat mislukte experiment" allemaal wonen: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... bZgnHaKo-o
En dat zullen ze niet eens allemaal zijn![]()
En daarbuiten; het is een leuke een simpele taal zonder uitzonderingen. Ik vermaak me wel tijdens het spreken en leren ervan![]()
Kuggur schreef:Finliox schreef:Is al een paar pagina's terug, maar wil er toch nog even op inhaken.
Zamenhof heeft de taal ontworpen omdat hij in een plaats woonde waar heel veel verschillende talen werden gesproken. Met elkaar communiceren was dus erg moeilijk. Toen heeft hij "la internacia lingvo", hedendaags bekent als Esperanto, ontworpen om een simpele taal te creeëren waarin geen native speakers bestonden.
en als je wil weten waar al die aanhangers van "dat mislukte experiment" allemaal wonen: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... bZgnHaKo-o
En dat zullen ze niet eens allemaal zijn![]()
En daarbuiten; het is een leuke een simpele taal zonder uitzonderingen. Ik vermaak me wel tijdens het spreken en leren ervan![]()
Simpele taal , voor Europeanen ja.
Met bijvoorbeeld aziaten is totaal geen rekening gehouden bij het ontwerpen van deze kunstmatige taal.
Leuk hobbyproject, maar ik zie er geen praktische waarde van in.