Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:17

purny schreef:
Als iemand iets van een andere afdeling nodig heeft of wil weten of ik het verkoop bel ik de afdeling en leg m'n vraag daar neer.
Over die 5 euro. Ik heb gescheiden geld voor boodschappen en de bus ik heb vaak dat geld nodig. Dus dan kan ik het niet anders betalen. Mensen kunnen nou net dat geld voor een ander doel nodig hebben. En wie zijn wij om te gaan beslissen hoe een klant z'n boodschappen betaald?

Inderdaad.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:02

Ik vind het ook grofweg asociaal om bij iemand in de portemonnee te kijken en op te merken dat die persoon het best kleiner heeft. Dat hoef je bij mij niet te doen.
Je hebt het gewoon te doen met wat ze je geven.

Musiess

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:23

Ik vind dat ook anneliesdj!

Het is niet mijn probleem dat er geen geld in de kassa zit. 50.- is een geldig betaalmiddel dus daan hebben ze maar nee te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:46

Jullie blijven maar herhalen dat caissieres het er maar mee moeten doen als ze op een lege la zitten. Maar als er geen geld in de kassa zit kan er toch fysiek geen wisselgeld geregeld worden?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:01

Het is idd niet de verantwoordelijkheid van de klant dat er genoeg wisselgeld aanwezig is. Maar het is wel vervelend als je op een drukke avond 5 mensen in de rij hebt staan en je moet nog eens 10 minuten gaan zitten wachten tot een collega je je wisselgeld komt brengen. :+
Als je voor een redelijk bedrag boodschappen doet en je betaalt met 50 moet dat gewoon kunnen. Maar ik heb ook jongens aan de kassa gehad die even een blikje energydrink van 35 cent kwamen afrekenen met 50. |(

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:10

Snap niet waarom het zo moeilijk is om een beetje mee te denken met iemand. Verplaatsen in iemand is blijkbaar ook erg lastig. Boeien dat de caissière rest van de dag krap bij kas zit. Ik heb nu €50 gegeven en ik moet en zal hier dat kleine bedrag mee gaan betalen.. Want het is een rechtig betaalmiddel blahblah :\

Als je wat op marktplaats koopt kom je toch ook niet aan met €50 als je iets voor €5,- koopt, dan is het ineens heel normaal dat je het gepast hebt. Waarom zou je het dan bij een winkel dan ook niet een 'beetje' gepast hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:12

Nou moet ik zeggen dat ik briefjes van 5 euro sowieso altijd een lastig iets heb gevonden. Soms raak je de jackpot en krijg je een klant die een hele stapel van briefjes van 5 geeft (heb een keer een man gehad die kwam 120 euro in briefjes van 5 afleveren om zijn boodschappen mee te betalen, was mijn beste vriend voor de rest van m'n leven), maar over het algemeen is er gigantische schaarste. Mensen willen ze zelf graag hebben, ze komen niet meer uit de muur dus zijn ze ook in supermarkten schaars. Als mensen hun geld zo afrekenen dat ze een vijfje terug moeten krijgen vraag ik ook eigenlijk standaard of ze het niet kleiner hebben of er des noods wat kleins bij hebben zodat ik het anders kan wisselen. Als dit niet kan vraag ik ook gewoon netjes of het in muntjes gegeven mag worden.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:16

SuzanH schreef:
Snap niet waarom het zo moeilijk is om een beetje mee te denken met iemand. Verplaatsen in iemand is blijkbaar ook erg lastig. Boeien dat de caissière rest van de dag krap bij kas zit. Ik heb nu €50 gegeven en ik moet en zal hier dat kleine bedrag mee gaan betalen.. Want het is een rechtig betaalmiddel blahblah :\

Als je wat op marktplaats koopt kom je toch ook niet aan met €50 als je iets voor €5,- koopt, dan is het ineens heel normaal dat je het gepast hebt. Waarom zou je het dan bij een winkel dan ook niet een 'beetje' gepast hebben.

Dat meedenken mag dan beide kanten op. Sowieso is het moeilijk meedenken als je totaal niet beseft dat cassieres niet zomaar wisselgeld bij mogen vragen, wat blijkbaar op sommige plekken niet mag/kan. Daar meer openheid over zou imo echt wel schelen, dat heb ik in dit topic volgens mij ook al een keer gezegd maar mag best herhaalt worden. Sinds ik dit weet let ik er namelijk meer op. Hiervoor maakte het me niet uit wat voor briefjes uit de muur kwamen, nu kies ik kleine biljetten indien mogelijk.

Maar ik vind je vergelijking niet echt kloppen. Een particulier vs bedrijf is imo een manke vergelijking. Als particulier heb je niet de mogelijkheden qua wisselgeld als een bedrijf. Appels en peren.
En trouwens, zo normaal is dat niet eens. Er zijn best wel mensen die vinden dat je moet kunnen wisselen!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:23

Zwerte, ik wist niet dat caissière niet geld bij mogen vragen. Ik werk als caissière sindskort, ik vraag nooit of mensen het kleiner hebben of geld bij hebben, meestal komen ze er zelf wel mee. Maar waarom zou een caissière daar niet naar mogen vragen? Heel veel mensen vinden het normaal als het gevraagd word. Ook als ik zelf boodschappen doe krijg ik vaak deze vragen, ook als het om een €1,- terug geven gaat bijvoorbeeld.

De vergelijking is indd niet helemaal eerlijk maar voor een bedrijf kost het ook geld om voor genoeg wisselgeld te zorgen. Vind dat er wel een beetje rekening mee gehouden mag worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:24

In veel supermarkten vinden ze het een getuigenis van klantonvriendelijkheid als de caissiere gaat 'bedelen' voor extra muntjes. Ik heb het zelf wel altijd gedaan omdat ik er echt een hekel aan heb om op een lege kassa te zitten en ik het minstens zo irritant vind om mijn collega's van de balie te moeten laten rennen voor kleingeld, maar bijvoorbeeld bij de AH waarderen ze het echt niet.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:31

SuzanH schreef:

Hier is al uitleg op gegeven door diverse mensen. Daarnaast: je neemt een x-bedrag mee, omdat je niet weet wat je verder nog zult halen. Ik neem ook vaak voor de zekerheid wat extra mee als ik geen boodschappenlijstje mee heb.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:32

Bij de bakker is het juist heel normaal om bij te vragen :j

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:32

K bedoel niet bijvragen aan de klant, maar als je la leeg is vragen om meer wisselgeld. Uit de kluis dus. Ik was altijd zo naief dat ik dacht dat dit altijd gewoon kon. Geld op? Nieuw rolletje erin.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:34

Zwerte schreef:
K bedoel niet bijvragen aan de klant, maar als je la leeg is vragen om meer wisselgeld. Uit de kluis dus. Ik was altijd zo naief dat ik dacht dat dit altijd gewoon kon. Geld op? Nieuw rolletje erin.

Nou bij ons werd dat besteld naar behoefte, 's nachts (?) geleverd en overdag direct in de kassa's gedaan. Het is niet zo dat er een heel voorraad ligt. Want dat is te duur.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:35

Emmaa_ schreef:
In veel supermarkten vinden ze het een getuigenis van klantonvriendelijkheid als de caissiere gaat 'bedelen' voor extra muntjes. Ik heb het zelf wel altijd gedaan omdat ik er echt een hekel aan heb om op een lege kassa te zitten en ik het minstens zo irritant vind om mijn collega's van de balie te moeten laten rennen voor kleingeld, maar bijvoorbeeld bij de AH waarderen ze het echt niet.

Dat verschilt dan - denk ik - per AH, want bij AH waar ik boodschappen doe is het heel normaal om bij te vragen en klanten werken daar echt wel aan mee.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:22

Zwerte schreef:
Maar ik vind je vergelijking niet echt kloppen. Een particulier vs bedrijf is imo een manke vergelijking. Als particulier heb je niet de mogelijkheden qua wisselgeld als een bedrijf. Appels en peren.
En trouwens, zo normaal is dat niet eens. Er zijn best wel mensen die vinden dat je moet kunnen wisselen!

Wij kunnen geen 5 euro biljetten bestellen hoor. Dus we hebben er zoveel als we krijgen, en dat is bar weinig momenteel.
Kan ik én het bedrijf zelf dus niks aan doen.

Ik kijk niet persee in een portemonee hoor, maar zie het vaak genoeg zitten.
Moet ik dan naar mn scherm gaan staren zodat ik t niet kan zien? :+
Ik zeg toch ook niet tegen zulke klanten 'ik zie t zitten, geef t kleiner' :Y)
maar als ik krap bij kas zit vind ik t wel vaak vervelend dat ik dan t grootste biljet in mn handen gedrukt krijg.

Ik vraag ook vaak bij of kleiner, en 9 van de 10x hebben ze dat wel maar dachten er zelf niet over na.
Ik ben als klant alleen maar blij als ik 1 munt van 1 euro terug krijg ipv 95 centen bijvoorbeeld.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:24

Waar ik werk (Jumbo) wordt bijvragen ook gestimuleerd :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:33

MarlindeRooz schreef:
Zwerte schreef:

Nou bij ons werd dat besteld naar behoefte, 's nachts (?) geleverd en overdag direct in de kassa's gedaan. Het is niet zo dat er een heel voorraad ligt. Want dat is te duur.

Dat is mn punt dus ook juist. Je kan er niet vanuit gaan dat elke klant weet dat dit zo werkt. Voor jullie is dit logisch en normaal, maar als je nog nooit in een supermarkt oid hebt gewerkt, heb je daar gewoon geen idee van.
Ik heb zelf alleen een vakantie in een dierenspeciaalzaak gewerkt, en daar vulden we dus gewoon bij als er wat op was.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:20

Ik pin elke maand een vast bedrag voor de boodschappen, niet omdat het moet maar omdat ik dat fijn vind. Ik sta nu serieus bij de pinautomaat met de gedachte 'ik hoop dat ik het klein krijg' en toen er een briefje van 50 uit kwam durfde ik serieus niet meer alleen een bak yoghurt te halen.
Ik mis in de hele discussie een beetje de nuance. Natuurlijk doe ik niet expres met 50 euro betalen en die ik het liefst alles zo klein mogelijk. Maar als ik dit niet heb, moet ik me dan maar diep gaan schamen? Ik ga echt niet elke keer met briefjes betalen en laat het kleingeld in m'n portemonnee zitten, veels te zwaar. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat een ander wel expres met een groot briefje betalen om de Cassiers te pesten. Uiteindelijk heb je een berg kleingeld waar je toch ook weer van af wilt. Toch?

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:26

Ik zit zelf ook achter de kassa bij de AH xl, en wat ik vooral enorm vervelend vind, is als vooral onfatsoenlijke jongeren maar soms zelfs ouderen niet eens het fatsoen hebben om iets terug te zeggen als je ze begroet en vervolgens het enige is wat ze zeggen is : ''bonnetje''. Dan denk ik, maak op zijn minst een fatsoenlijke zin.

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:27

Mijn ervaring is dat klanten vaker denken (met name als het druk is) dat het sneller is om met (groter) briefgeld te betalen. Ze hoeven dan niet hun kleingeld na te tellen etc.

Dat is iig een reactie die ik vaker hoor als ik vraag of ze het toevallig ook kleiner hebben, of kleingeld er bij hebben.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:29

Bij mij geven de meeste mensen zo in het algemeen altijd vanzelf al kleingeld bij gelukkig. Maar toch vervelend als het niet gebeurt, eindig je met alleen maar briefjes van 50.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:34

Majken schreef:
Ik zit zelf ook achter de kassa bij de AH xl, en wat ik vooral enorm vervelend vind, is als vooral onfatsoenlijke jongeren maar soms zelfs ouderen niet eens het fatsoen hebben om iets terug te zeggen als je ze begroet en vervolgens het enige is wat ze zeggen is : ''bonnetje''. Dan denk ik, maak op zijn minst een fatsoenlijke zin.

Dat inderdaad!! Maar ook caissières die geen goedemorgen kunnen zeggen of alsjeblieft achter het bedrag kunnen zeggen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:48

VivianHesen schreef:
Mijn ervaring is dat klanten vaker denken (met name als het druk is) dat het sneller is om met (groter) briefgeld te betalen. Ze hoeven dan niet hun kleingeld na te tellen etc.

Dat is iig een reactie die ik vaker hoor als ik vraag of ze het toevallig ook kleiner hebben, of kleingeld er bij hebben.

Klopt!
Ik voel me snel onder druk gezet als er veel mensen op me wachten en kan dan niet zo helder denken. Als ik dan lang moet zoeken naar gepast geld, geef ik toch ook snel iets groters. Dan denk ik het dus juist goed te doen door de boel niet langer op te houden. Ik probeer er nu dus wel veel meer op te letten, maar dit overkomt me toch regelmatig.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:56

Daarom tel ik altijd m'n geld als ik in de rij sta :) dam weet ik of ik het klein kan geven of dat het echt groter moet