Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:44

Ik word niet zo vrolijk dat iemand me op een 2e date al het bed in wil praten eigenlijk := Beetje spanning houden mag best, en goh, je weet toch ook niet altijd vanaf date 1 of 2 of het echt duurzaam materiaal is als wel een leuke scharrel?

Mijn vriend en ik zagen elkaar in het begin (zonder dat we dat wisten van elkaar trouwens) ook als "potentiële scharrel", maar het is pas naarmate we meer samen uit gingen in dezelfde vriendengroep dat dat bij beiden plaats heeft gemaakt voor "potentieel duurzaam".
Pas door die evolutie zijn we naar date 1 gegaan, en de rest is geschiedenis :)

Kan gerust zeggen, als we al wat hadden uitgevreten bij het afspreken met de vriendengroep, dat de kans richting duurzaam véél kleiner was geweest. Nu hebben we onbewust afgewacht en het de kans gegeven om meer te worden, ik denk dat we als scharrels onszelf daarvoor zouden afgesloten hebben. Dat zou heel jammer geweest zijn als ik zie wat voor topvent ik in huis heb.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:47

als iemand me van de 2e date het bed in wil praten dan is het geen materiaal voor een duurzame relatie.

Gelukkig had mijn man ook het fatsoen om daar zo over te denken. Ik walg van kerels die dat fatsoen niet hebben. Daar hoef ik niet eens een 3e date mee. _O-

Raineri

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:50

Hmm maar bij een van de eerste keren meteen van bil gaan staat imo niet inherent aan het niet kunnen hebben van een duurzame relatie. Kans is alleen groot dat het geen relatie materiaal is omdat het enkel om lust draait. Ken wel mensen die ook snel de lakens deelde en nog heel gelukkig zijn.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:52

Ik zou er geen grote moeite mee hebben op zelfs op een eerste date in bed te belanden. Voor mij ook een graadmeter of hij een goede match is. Als het goed voelt en hij sexy is zou ik mezelf niet martelen met wachten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:55

Jemig het is besmettelijk precies...
hoe dan ook. Snel de lakens delen betekent niet dat de relatie niet duurzaam kán zijn. Maar als een man me de 2e date al het bed in wil praten ondanks dat ie "weerstand" bemerkt (anders zou dat niet nodig zijn), daar pas ik voor.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:56

Precies, iemand die er op aandringt valt voor mij ook af hoor. Zo werkt het niet.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:58

Ja maar als je weerstand geeft en nog dringt hij aan dan zegt het al genoeg. Heb sowieso al een hekel aan mensen die 'je het bed in praten.' dan mag hij die avond lekker de handkar gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:59

Het kan ook immens goed klikken in bed, leuk zijn de eerstvolgende dates maar na een date of 5 blijkt het toch een tegenvaller te zijn en tja, wat dan?
Nee, dan wacht ik er toch liever mee, maar het is inderdaad geen uitsluitsel natuurlijk.

Met mijn ex is het ook sneller gegaan en dat ging ook 1,5 jaar goed (ook mee samengewoond in mijn stulpje). Het is alleen nooit een garantie. Wacht je lang af maar klikt het als personen kan ie alsnog een verschrikking blijken tussen de lakens en die God blijkt een paar dates later toch meer op een No Go wat betreft duurzaamheid als de ergste vlinders over zijn. En alles wat er nog tussen zit niet te vergeten natuurlijk.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:59

Varekaj schreef:
Het kan ook immens goed klikken in bed, leuk zijn de eerstvolgende dates maar na een date of 5 blijkt het toch een tegenvaller te zijn en tja, wat dan?

Heb je gewoon lekkere seks gehad, vind ik geen verlies :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:01

Letitia1991 schreef:
Seks staat absoluut niet op de eerste plaats. Maar hey, we vinden het toevallig wel leuk, dus gebeurt het ook vaak :D

Kijk, en het leuke ervan op zichzelf kan genoeg reden zijn voor lichamelijk bevredigende sex zonder morele belasting met een aantrekkelijk lijf wat je daarna niet meer hoeft te zien. Sex zonder ruis van clutter is wel zo ongecompliceerd genieten :)* +:)+

Hoewel ik zelf (momenteel) voor sex met een duurzaam lief kies omdat dit (onder meer, doch in dit verband even op slechts sex betrokken) door betere kennis van het lijf en de beleving van de partner de sex intenser maakt, zie ik OOK helemaal de positieve kant van onbelaste, ongecompliceeerde sex.
Zie helemaal het positieve, het de duurzame relatie ontlastende, van verder betekenisloze lichamelijk bevredigende sex buiten die relatie.
Door sex zonder ruis op dat punt niet gefrustreerde partners hebben die handicap alvast niet in hun relatie met elkaar. Voegt een berg ervaring toe en dat beiden kan tot veel betere sex samen leiden.
Daarbij komt ng dat je wanneer je van iemand houdt, je die persoon graag gelukkig ziet en wil dat die bij je blijft omdat hij/zij dat WIL.
Been there, done that, liked it a lot.

Je mist niet slechts de spijker maar de hele plank Varekaj mbt '2de date in het bed praten'. Tant pis.

Inderdaad Qimm. Wachten is alleen maar potentieel tijdverlies. 'Alleen maar' lekkere sex met een uiteindelijk toch niet 4de date is niets verloren, maar wel lekkere sex gewonnen.
Een 'tussenoplossing' is dat je met die persoon afspreekt dat je het bij lekkere sex houdt en ondertussen verder date. De grote winst is dubbel. Niet alleen bevredigende sex doch ook een betere, minder gespannen basis voor daten.
Ik heb een aantal vrouwen ontmoet die hierom regelmatig; wekelijks, om de week, naar een parenclub gingen. Om het zonder enige complicatie uit hun systeem te krijgen, lichamelijk in balans hun werk aan te kunnen en eventuele nieuwe relaties aan te gaan.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 25-08-14 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:06

Nou als jij bepaalt dat je op een 2e date toch wel je mogelijks duurzame dame in praktijk wil testen, dan lijkt dat verdacht op "het bed in praten". Als die dame je zo hard aan staat, dan is het soms zelfs nog leuker om er mee te wachten. Gewoon, als voorpret :p

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:08

Ik snap echt nooit zo goed waarom mensen zich zolang willen "bewaren". En nee, nu wil ik niet zeggen dat ik van de een naar de ander spring ;), want ik ben eigenlijk altijd van de "duurzame scharreltjes" wat na verloop tot wel of geen relatie groeit, maar bedoel er wel mee te zeggen dat seks ook maar seks is. Seks of séks (met gevoel), daar zit een hoop verschil in. Maar jeuk is erger dan pijn... Ik vind seks wel degelijk belangrijk in een relatie en als het op dat punt niet klikt, zie ik er verder ook geen toekomst in.

Opdringerige lui hou ik ook niet van :n.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 25-08-14 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:08

Nou ja, er op aan sturen is niet verkeerd natuurlijk, doordrammen als zij te kennen geeft die stap (nu nog) niet te willen zetten is fout IMO

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:09

Ach ben blij dat mijn man geduld gehad heeft. :+:
Wij hebben geïnvesteerd in vertrouwen gezien ik dat nodig had. En dat waardeerde ik enorm dat hij dat geduld wilde hebben. :+: hij zelf, wilde niet anders dan pas verder gaan wanneer ik me daar goed bij voelde. :+: Daar kan menig man nog van leren! :+:
*ja ik ben gek op mijn kerel. Sorry dames :') *

Yv_: geen kwestie van te "willen bewaren". Ik houd gewoon niet van seks met een willekeurige kerel die misschien wel of niet wat kan worden voor me. Dan ben ik niet vertrouwd met 'm, niet ontspannen en ik denk dat de meeste vrouwen wel weten dat seks niet leuk is als je niet kan ontspannen. :+ Moet ik dan maar tanden bijten omdat een ander vindt dat het "maar" seks is? :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:11

Op het moment dat je date met een man (of vrouw uiteraard) die heel anders met seks omgaat dan jij kun je beter ophouden met daten, dat gaat alleen voor wrijving zorgen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:14

Ah okee, zo had ik er nog nooit over nagedacht Ayasha.
Thanks :), zo kan ik het wel begrijpen inderdaad :j. Ik zeg trouwens nergens dat jij maar op je tanden moet bijten omdat ik het inderdaad "maar seks" vind, dat maak je er zelf van :). Ik zei alleen dat ik het nooit zo goed begrijp. Maar zoals ik hier net al zeg: hoe jij het nu verteld, had ik het nog nooit gezien.

Eens Qimm :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:19

Als je elkander al bespringt op de eerste date, wie ben ik om je dan tegen te houden :P

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:21

Joolien schreef:
Als je elkander al bespringt op de eerste date, wie ben ik om je dan tegen te houden :P

Ik ben een beelddenker :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:25

Qimm schreef:
Nou ja, er op aan sturen is niet verkeerd natuurlijk, doordrammen als zij te kennen geeft die stap (nu nog) niet te willen zetten is fout IMO

Euh, maak daar 'hij of zij' van :)*

Dat het meerendeel hier van het vrouwelijk pov uitgaat maakt dat nog niet de enige realiteit.
Vrouwen die de EERSTE date met hun mannelijke date sex willen is ook deel van de werkelijkheid. Ook alleen om de sex.
Op datingsites zijn legio vrouwen ingeschreven die het om sex gaat. En niet alleen ongebonden vrouwen.
Dit even als terugkoppeling vanuit het mannerlijk ervaringsgezichtspunt.

Of het onderhouden van sexuele relaties naast daten voor frictie kan zorgen is een valide mening. Net zo valide als de op ervaring uit eerste en tweede hand gebaseerde dat het ook juist spanning WEGneemt en daten een stuk makkelijker maakt.
Hoe lang je het parallel blijft uitvoeren is weer een ander individueel verschillende invulling. Je begint in elk geval de eerste dat zonder sexuele aandrang en dat is een stuk minder 'needy'.
Het lijkt mij vanuit het vrouwleijk pov juist +:)+ wanneer de date sexueel lekker ontspannen in het vel zit en helemaal geen reden/behoefte heeft om 'pushy' te zijn. Dat wordt hier nota bene geschreven! Aangezien je die persoon tot dat punt helemaal niet kent is diens invulling volstrekt jouw zaak net.
Voor zver het jou betreft heb je een ontspannen, ervaren man aan tafel.
Spreek vervolgens gerust wat dan ook af.
Het is daarbij wat aanmatigend om te willen afspreken dat hij geen sex met anderen kan hebben terwijl jij overweegt of je met hem sex wil/zal hebben....
IK laat mij in elk geval mijn rechten op dit punt niet inperken en leg dat tijdens een eerste date met een potentieel duurzaam lief glashelder en niet onderhandelbaar op tafel.
Wil ze geen tweede date daardoor is dat helemaal +:)+ en even goede vrienden.
Wel een tweede date, dan ook geen gezeur.
Ik vraag overigens ook niet wat ik niet bied. Of date/lief wel/geen gebruik maakt van haar vrijheid is haar keuze en niet automatisch op mijn keuze/vrijhied van invloed.

Heerlijk ongecompliceerd hoor. Individuele keuzevrijheid en openheid van zaken. Zonder aannnames of verborgen agendas is genieten een stuk makkelijker.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 25-08-14 13:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:32

Yv_ schreef:
Ah okee, zo had ik er nog nooit over nagedacht Ayasha.
Thanks :), zo kan ik het wel begrijpen inderdaad :j. Ik zeg trouwens nergens dat jij maar op je tanden moet bijten omdat ik het inderdaad "maar seks" vind, dat maak je er zelf van :). Ik zei alleen dat ik het nooit zo goed begrijp. Maar zoals ik hier net al zeg: hoe jij het nu verteld, had ik het nog nooit gezien.

Eens Qimm :j.

Ik denk dat voor veel mensen die willen wachten gewoon geldt dat ze vertrouwen moeten opbouwen. :) En helaas wordt dat vaak maar heel beperkt begrepen vanuit de "buitenwereld". :x
Dusdanig beperkt dat ik om die reden tegen mijn man zei dat ik geen relatie-materiaal was. :') Er vanuit gaande dat ie toch niet zo lang zou willen/kunnen wachten en ik mezelf alvast hartzeer wilde besparen. :o

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:35

Huertecilla schreef:
Qimm schreef:

In het volgend voorbeeld heb ik het inderdaad op beide seksen betrokken. Deze reactie had betrekking op het voorbeeld dat de man sneller wilde dan de vrouw

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:45

Qimm schreef:
Huertecilla schreef:

In het volgend voorbeeld heb ik het inderdaad op beide seksen betrokken

Inderdaad +:)+
en vanuit MIJN pov merkte in daarbij op dat het omgekeerde ook voorkomt.

Afgelopen weekeinde een geweldige ervaring mbt individuele vrijheid op dit punt (het topic en beide sexen) trouwens, maar dat is hier ongewenst blijkbaar dus :x

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:46

Inderdaad, het is geen verslagleg topic, niemand doet dat en ik denk dat dat ook niet de bedoeling is van het topic.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:48

Maar alles is toch een samenspel? Als jullie er allebei geen moeite mee hebben om het snel 'te doen', helemaal prima. Echter als een van de twee twijfels heeft, of dus bv vertrouwen op moet bouwen, dan heb je dat te respecteren. Kun je dat niet, ben je dus ook niet voor elkaar geschikt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:49

Pantykous schreef:
Maar alles is toch een samenspel? Als jullie er allebei geen moeite mee hebben om het snel 'te doen', helemaal prima. Echter als een van de twee twijfels heeft, of dus bv vertrouwen op moet bouwen, dan heb je dat te respecteren. Kun je dat niet, ben je dus ook niet voor elkaar geschikt.

:j dan is de kans ook reëel dat je op andere gebieden gewoon niet samen zal passen denk ik..