Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flowery

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:40

Bedankt allemaal! Hoop dat het helpt :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:19

Ik heb nu al de pest aan de woningbouwvereniging..

Alle huizen zijn gerenoveerd.. De hele straat wordt dus bijna tegelijk opgeleverd...

De renovatie is nog helemaal niet klaar dus enorme bende. En er is veeeeeel mis.
Mijn badkamervloer loopt verkeerd waardoor het water niet door het putje stroomt maar blijft liggen. Ik heb lekkage in de afvoer van de keuken. De verwarming lekt ( ook nieuwe CV ) . Boven zijn ze 3 ramen vergeten te doen met dubbel glas. Ik mis een vloerplint ( hierdoor kan ik nu geen vloer leggen ), stopcontacten komen van ellende van de muur zetten -O- Mn kiepraampje is stuk, vlizotrapbevestiging is stuk, dus als je luik opendoet heb je trap op je kop liggen :') Ze moeten de tuin nog doen ( betonnen plaat verwijderen van bijkeuken welke ze hebben gesloopt ) en de jungle uit de voortuin verwijderen )..

Word ik vanmorgen eindelijk gebeld is het de loodgieter wegens verstopping in de badkamer -O- Ik heb 1000 klachten maar geen verstopping.. "helaas dan kan ik u niet helpen mevrouw " :+

Liggen al 3 terugbelverzoeken sinds vrijdag bij de woningbouw maar ook dat is te lastig.. En als je belt.. Ja we weten dat het heel vervelend is, zeker in uw straat is het ernstig ( er zijn 3 straten opgeleverd ) en ik heb er zelf ook geen woorden voor maar ik kan u niet helpen.. -O-

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:09

Jeeetje dat is balen Babsiej! Dus niemand lost het nu op? :\

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:46

Tsjonge jonge, het hoort wel een beetje spannend te zijn, maar niet op deze manier van 'wat zou er als volgende kapot gaan...?' :n

Hopelijk komen ze snel met een goede oplossing en voeren ze die ook daadwerkelijk uit :(:)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:50

Jeetje Babsiej, wat raar ook dat als je belt dat je geen fatsoenlijk antwoord terug krijgt. Ik zou dan toch echt eens op mijn strepen gaan staan dat je NU iemand wilt spreken die erover gaat en je verder kan helpen. Is diegene niet aanwezig vragen wanneer deze dat dan wel is en dan langs gaan of weer bellen. Het is toch te zot voor woorden dat er zoveel mankementen zijn?? Daar betaal je ook niet voor.. :n

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 01:30

Zou uiterlijk vanmorgen teruggebeld worden door een vakman .. Wederom niemand gehoord.. Morgen weer bellen .. Nu net klaar met klussen.. Slapen.. Morgenochtend om 07:00 weer naar de baas :z

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:05

We hebben gisteren geprobeerd de badkamer schoon te maken .. Dat is dus niet te doen :(
Woningbouw doet er niks meer aan omdat "de badkamer niet meer gerenoveerd wordt".

Moet ik dan zelf maar geld erin steken om een beetje nette badkamer te hebben? Dus nieuwe kraan, douche, doucheslang en douchestang aanschaffen?
Ik heb namelijk een klein beetje smetvrees en ik ga me niet schoner voelen onder de douche die er nu hangt (en overigens lekt) :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:11

Ik kreeg nieuwe stang en douchekop bij mijn woning , ook de slang alleen de kraan niet maar logisch die moest even flink ontkalkt worden.

Ben ook lichtelijk smetvrezerig maar douche is gelukkig veilig

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:12

takkie_muis schreef:
Ik kreeg nieuwe stang en douchekop bij mijn woning , ook de slang alleen de kraan niet maar logisch die moest even flink ontkalkt worden.

Ben ook lichtelijk smetvrezerig maar douche is gelukkig veilig

Ik krijg niks van de woningbouw helaas .. :n Bleh ben al 2000 euro kwijt totaal en dan dit er ook nog bij
Maar om nou telkens bij mijn moeder thuis te gaan douchen zie ik ook niet zitten :')

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:57

Ik zou het dan inderdaad zelf vervangen ... Wel vervelend want het zijn inderdaad toch weer kosten !

Vanmorgen zou dan eindelijk om 08:00 de vakman komen. Dus ik had aangegeven op mijn werk iets later te zijn.. Ik bellen vanmorgen om 08:20.. Hij is er met een kwartiertje. Ik bel om 08:40 hij is er met een kwartiertje.. ja allemaal leuk maar ik had nu op mn werk moeten zijn! Ja sorry mevrouw het is vervelend ja.. Ik bel om 09:00 hij is er met 10 minuten. Ik zei al als hij er niet is ben ik weg. Ik reed net weg toen hij aankwam, dus hem maar even binnen gelaten..

Er schijnt al een brief onderweg te zijn dat we allemaal financiële compensatie gaan krijgen .. Ik ga ze vandaag ook schriftelijk evengoed in gebreke stellen, dat wanneer binnen 7 dagen niet alles opgelost is, ik huur in ga houden..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:57

Als 'ie lekt moeten ze hem volgens mij sowieso vervangen, of ze dat nou leuk vinden of niet. Je moet het wel kunnen gebruiken, toch?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:19

Konstantine schreef:
Als 'ie lekt moeten ze hem volgens mij sowieso vervangen, of ze dat nou leuk vinden of niet. Je moet het wel kunnen gebruiken, toch?

Ze gaan het niet vervangen omdat ze geen geld meer in die huisjes stoppen. Ze hebben de keuken gerenoveerd en er is mijn nadrukkelijk verteld dat ze niks meer aan de badkamers doen ..

Maar ik heb een mail gestuurd met het hele verhaal en dat zij maar met een oplossing moeten komen. Ik ga niet de hele badkamer renoveren terwijl ik daar maar 1 of 2 jaar woon :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:50

Wij zijn intussen bezig met kennissen van mijn moeder die twee huizen hebben, waarvan er eentje leegstaat nadat de vorige huurders met de noorderzon en 6 maanden huurachterstand vertrokken...
Ik hoop dat ze het nog een keer aandurven, het is echt een groot huis, drie slaapkamers en een inpandige garage. Wel in een beetje achterstallige staat van onderhoud, maar dat is eigenlijk met alle huurhuizen, particulier en via de woningbouw.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 12:20

Hoi Dames!

Ik heb dit topic gestart een tijd terug maar was hem uit het oog verloren en weinig actief geweest op bokt. Super leuk dat er zoveel mensen hier kletsen en aan het klussen zijn :D

Ik woon inmiddels 5 maandjes op mezelf, en het bevalt goed! Huisje wordt steeds meer eigen :)
Ik woon op het terrein bij mijn ouders (en dus ook mijn paard :D ) dus beter kan het eigenlijk niet, en ook nog voor een leuk bedrag. En als ik soms al het gezeur lees met de woningbouw, ben ik best blij dat mijn ouders gewoon alles regelen. Kachel en geiser gingen vrij snel kapot, die zijn vervangen en van het voorjaar word ik aangesloten op de grote gastank van hun dus ook geen gedoe meer met losse gasflessen. Dat is nu nog een nadeel, en ook vrij prijzig.. Vooral 's winters. Ook heeft mijn vader een veranda gebouwd en van het voorjaar gaan we het tuintje aanpakken! *\o/*

Ik blijf weer gezellig meelezen en kletsen! Succes voor alle klussers! +:)+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:27

Dat vraagt om foto's! Het klinkt echt onwijs leuk :))

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:15

Mag ik me ook nog melden? :)
Ik ben de websites aan het afschuimen op zoek naar een leuk studiootje/klein appartement in Antwerpen. Ga aanstaande donderdag al een bekijken, vind het wel spannend allemaal!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 10:10

@ Capriootje, wat gaaaf! Dat vraagt inderdaad om foto's :D

@ Lidewijke, welkom! :)

Ik mis trouwens ook de sleutel voor afval, woningbouw zegt dat het niet hun probleem is en oude bewoner is hem kwijt :')
Staan nu al 3 zakken met afval in huisje, breng het dan maar naar grofvuil ofzo ..

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:47

@ lidewijke; welkom !

Hier is de woningbouw met een compensatie van €457,00 gekomen. Dat is 1 maand huur. Ik heb ze vrijdag nog wel officieel in gebreke gesteld en ga nog meer compensatie eisen als vrijdag niet alles is opgelost is. Ben er echt helemaal klaar mee. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:23

Welkom Lidewijke!

Hoppa pak aan :j , go babsiej!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:43

Goed geregeld Babsiej!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:08

Goed zo, laat ze maar kruipen! ~~}>
Die woningcorporaties komen al met veel te veel dingen weg.

Het huis van die kennissen is te huur, binnenkort gaan we in gesprek :D :D :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:20

Huurrecht is m'n werk, dus weet wel beetje wat wel en niet mag en moet ... Ze hebben aan mij een verkeerde ..

@ konstatine ; spannend ! Hopen dat t wat wordt !

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:04

yeuhhhh gister eindelijk de klok, een schilderij, fotolijstjes en een wandplankje opgehangen dus nu wordt het wel wat huiselijker en gezelliger dan die kale witte muren.

verder super druk dus volg dit topic echt nauwelijks meer.. Sinterklaas drukte in de winkel 8)7

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:46

De zithoek incl gordijnen! :D
Afbeelding

En compleet :)
Afbeelding

Vrijdag gaat mijn bed uit elkaar en zaterdag ga ik officieel verhuizen om 8:00 's morgens :') Iedereen die komt helpen heeft het overdag te druk haha!

En niet te vergeten: op 6 december krijg ik er 2 huisgenootjes bij, genaamd Simba en Felix. 2 kattenbroertjes van 12 weken oud *\o/*

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:55

Ik ben jaloers op jou. Ik wil die poster zoooo graag, maar mijn vriend vindt hem volgens mij maar niks -O-