vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 18:24

Sorry, heb gewoon een dipje momenteel... Jullie hebben gelijk. Het is erg lastig om de stem van T op dit moment buiten te sluiten.

Maar als ik kijk naar een jaar geleden ben ik al zo veel verder gekomen en gegroeid. En al is het soms moeilijk en gaat het met vallen en opstaan, ik ben nog steeds bezig met uit een dal klimmen. En dat heeft nog wat tijd nodig.
Ik kom er wel. En de dipjes zullen er altijd blijven, maar dat hoort bij het leven.
Zonder de dalen, heb je ook geen pieken :)
Over 4 dagen is het overigens precies een jaar geleden dat ik mijn spullen heb gepakt en ben vertrokken.

Zoals ik al zei: Ik ga eerst weer fanatieker sporten, hopelijk helpt dat. Niet alleen om af te vallen maar ook om weer beter in mijn vel te zitten. Een maagverkleining is een behoorlijk ingrijpende operatie, als het me zo zou lukken heeft dat zeker mijn voorkeur :j

Wat jongens betreft: Ik was ook niet op zoek en ben het nog steeds niet. Ik zie wel wanneer er iemand langs komt, of niet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:30

Kom op wijffie!!
Even uitrusten in je dippie en weer door gaan.
Minimaal elke dag sporten gaat je zeker helpen! Ik weet dat jij het kunt.

Toch is begeleiding wel fijn. De diëtiste die je helpt en stimuleert en kan bijsturen als steuntje in de rug.

En voor je psyche zijn er ook fijne mensen.

Ik denk namelijk dat die stem van T eigenlijk je eigen stem is. Diep diep diep in jezelf... En dat komt soms voorbij dat sterke masker glippen.
Masker af en terug naar je basis.. En die basis zo sterk en mooi laten worden als je eigenlijk bent..
En dat is alleen alleen zo zwaar.. Daar kun je best wat steun voor mogen ontvangen.

Bijna een jaar geleden dat je begonnen bent voor jezelf te kiezen. Ga je er een prachtig (innerlijk) feestje voor vieren?

Je kunt het!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:35

Je hoeft je absoluut niet te verontschuldigen voor je dipje! Wat ik bedoel te zeggen is: blijf niet in je zelfmedelijden hangen. Het is helemaal niet erg om een minder dagje te hebben, maar geef jezelf daarna een skup en ga er weer voor. Alleen jij kunt er iets van maken!

Edit: wat hierboven staat: ga aub niet zomaar koolhydraatarme dieten volgen! En al helemaal niet zonder begeleiding. Dat kan echt heel schadelijk zijn. Je valt snel af, maar je doet jezelf ook tekort met bepaalde voedingsstoffen en daarna komt het er negen van de tien keer weer dubbel zo hard aan.
Zoek een goede onafhankelijke dieetiste!

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 20:13

@ Hannanas: Dat denk ik niet.
Over het algemeen weet ik dat ik goed ben zoals ik ben. Alleen zo met een afwijzing krijg ik toch het gevoel dat T misschien gelijk had. En dat duurt even. En dan heb ik gesprekken met een aantal hele goede vrienden en daarna wordt het weer minder. Gezien T 7 jaar lang tegen me heeft gezegd is het voor mij lastig om dan te zien dat die jongen mij gewoon niet leuk vind en niet perse omdat ik dik en lelijk zou zijn (weet ook zeker dat dit niet het geval is bij de jongen in kwestie). Het is alleen het eerste gevoel dat dan overstemd.

Ik wil de 7de nog wel iets leuks gaan doen :j
De 28ste geef ik eindelijk een house-warming/verjaardag/huis-kwijt feestje :j

Wat betreft diëten: Ik heb meerdere dingen geprobeerd. Op dit moment volg ik niks specifieks, maar eet ik gezond en met mate. Weinig tot geen snoep en dergelijke.
Daarnaast wil ik weer minimaal 4x per week gaan sporten. Niet meer omdat spieren ook hersteltijd nodig hebben :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:15

TS, koop anders een hometrainer en zet hem voor je tv. Vier keer per dag een kwartiertje erop terwijl je je favoriete serie kijkt..
Zo ben ik ook begonnen. Op die manier ben je toch lekker bezig en bouw je conditie op terwijl je ook nog eens afvalt.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:42

Dipjes mogen ook gewoon, je zit toch in een rouwproces en dat heeft tijd nodig.

Bijna een jaar geleden dat je echt voor jezelf koos, dat is inderdaad wel een feestje waard! Als dan straks het huis echt verkocht is kan je T weer een beetje meer loslaten.

You go girl!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:46

Heb je een smartphone? Installeer eens iets als eetmeter oid, precies invoeren wat je eet en dan merk je dat je veel meer eet dan je denkt. := :j

En een dipje mag, komt vast weer goed!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:48

Wat bij mij qua afvallen heel erg heeft geholpen is lekker veel fietsen. In mijn geval deed ik dat eerst alleen en gewoon met cabaret op. Niet te hard fietsen, gewoon bewegen, niets bijzonders. Langzaam steeds meer. Heeft mijn gewicht van 137 naar 95 teruggebracht. Inmiddels weer ietsje zwaarder maar het gaat nu ook weer de goede kant op.

Zet jezelf een doel voor wat je bijvoorbeeld alleen bij een bepaald gewicht kan (in mijn geval leren paardrijden), dat helpt meestal goed motiverend!

Gewoon meerjarenplan van maken. Hoeft echt niet morgen gelijk beter te zijn, maar in een jaar kan je heel veel doen! En diëten is naar mijn mening onzin, je gaat er niet lekkerder van in je vel zitten, hooguit wat strakker :)

Je komt er wel!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:42

Zet hem op komende tijd!!!
Misschien kan steun krijgen in dit topic:
[HK] “ Bewust en gezond , daarom geen dikke kont “ Deel 6

Je hebt een erg zwaar jaar achter de rug.
Ga lekker aan jezelf werken emoties en aan je lichaam.
Ga plezier maken en kijk gewoon wat er op je weg komt.
Hoop dat het de komende tijd ook beter gaat op je werk of bij een nieuwe baan.
Wees dankbaar voor alle dingen die wel goed gaan of mooie dingen die je tegenkomt.
Bewegen en misschien anders en/of gezonder gaan eten kan je al goed op weg helpen met je gewicht.
Diestiste kan misschien wel helpen omdat je weet dat je Bv 1x in de maand op de weegschaal moet.
Een stok achter de deur.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:20

Tjonge, heb vanavond 41 pagina's doorgelezen: respect zeg! Je moet een sterke vrouw zijn om dit allemaal te doorstaan. Wat een ellende met zo'n ex.

Klinkt een beetje als mijn ex, die me voor alles en nog wat uitmaakte toen ik het uitmaakte en heel sneaky en geniepig achter mijn rug om mijn vrienden tegen me op probeerde te zetten. En dan ook naderhand tegen me zei dat hij bij die vrienden was geweest en wat ze wel allemaal niet van me vonden. Achteraf kwam ik erachter dat hij idd bij meerderen langs was geweest om zijn beklag te doen en ze maar ja en amen hebben gezegd om hem niet voor het hoofd te stoten. En dat Ja en Amen verdraaide hij in zijn verhaal naar mij zodanig alsof hun al die dingen hadden gezegd.

Wat betreft je gewicht, daar kan ik alleen maar mee glimlachen. Ik ben ook niet de magerste, maar heb een man die errug van Rubensvrouwen houdt :o :D . Hij vind die rondingen wel mooi (o.a. billen en t.ten). Hij zou er niet aan moeten denken om op een knokige vrouw te moeten liggen :D :P . Hij vind knokige/magere vrouwen ook niet zo mooi om naar te kijken (zegt hij). Dus.... gelukkig zijn niet alle mannen hetzelfde en houden ze niet allemaal van magere vrouwen ;) . Je komt vanzelf de juiste tegen :j .

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:39

Ik was dit topic uit het oog verloren (stipje was verdwenen denk ik) en zat me van de week af te vragen hoe het met je zou gaan! Net alles bijgelezen vanaf je update in september! Wat fijn dat het nu zo veel beter met je gaat!

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:10

Hoi Ts,
Op facebook heb je een groep Sonjabakker maatjes, hier kan je altijd steun vinden en motiveerd mij echt! Misschien ook wat voot jou?
Verder raad ik met veel overgewicht vaak een dietist aan . en lekker gaan zwemmen als je wilt sporten!!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:42

Hoi TS
Hoe gaat het met je?

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:38

Nog een paar dagen en dan is het als het goed is zover. Ben je erg gespannen onder? En je ex? Zit die nog steeds dwars of werkt hij nu wel mee?

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 23:03

Hoi,

Het gaat wel oké. Ben met de carnaval erg ziek geweest, had de griep te pakken :(
Nu ondertussen niet meer echt ziek, maar ook nog niet helemaal de oude. Grote voordeel... Ik ben 4 kilo afgevallen in anderhalve week :+ Sporten heb ik daardoor niet kunnen doen helaas.

Ik begin ondertussen erg zenuwachtig te worden voor vrijdag... Kreeg vandaag een mail dat de kopers de bankgarantie nog niet geleverd hebben en dat had eigenlijk de 20ste gebeurd moeten zijn.
Heb gebeld met de notaris en die zou terug bellen met meer uitleggen maar dat hebben ze niet gedaan. Morgen dus nog een keer bellen.
Ze zei al wel dat ze al overleg hebben gehad met de makelaar en dat ze de overdracht nog wel willen laten plaats vinden...

Ik heb geen idee hoe het huis er nou uitziet of wat T heeft gedaan met spullen die hij nog is tegen gekomen van mij...
Hij moet er vrijdag uit zijn en is hij dat niet gooi ik al zijn spullen nog wel naar buiten O:)
Gezien zijn moeder al een ander huis heeft gekocht wat hij dan kan gaan huren verwacht ik daar eigenlijk ook niet echt problemen mee.
Ben blij als we dit gehad hebben... Ben er zo klaar mee...

Verder heb ik morgen weer een sollicitatiegesprek, hoop echt dat het eens een keer ergens op uit loopt. Wil echt graag een baan en het liefst fulltime zodat ik bij mijn huidige baan weg kan. Zijn daar een aantal dingen gebeurd die ik niet vind kunnen en waardoor mij duidelijk is geworden dat ik daar nooit een toekomst zal hebben en niet door zal kunnen gaan leren voor een hogere functie.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:26

Veel succes vrijdag! Hopelijk gaat alles zonder problemen goed komen! Misschien even langs rijden bij het huis en eens zien of het al aardig leeg staat. Kan voor jezelf wel een geruststelling zijn.

Veel succes er je sollicitatie! En mocht je het niet worden, heel jammer maar er zijn zoveeeeel mensen die een baan zoeken dat werkgevers erg v,wel keuze hebben. Schouders eronder en door solliciteren!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:41

Heel veel succes morgne met je gesprek!!
Spannend nog met het huis hoop dat alles doorgaat.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:44

Hoe ging je gesprek TS? :)

Hoop echt voor je dat het huis verkocht is, zou zo lekker zijn als je dat echt af kan sluiten!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:11

Ik breek even in als stille meelezer.
TS, dat de waarborgsom niet gestort is vind ik in deze niet zo heel spannend. Dat gebeurd wel vaker.
Ik neem aan dat de ontbindende voorwaarden voor de financiering zoals deze opgenomen zijn in de koopovereenkomst al ruimschoots verlopen zijn? De kopers kunnen dan niet zonder meer niet meer afnemen zonder dat zij een flinke boete moeten betalen.

Voor meer info mag je altijd even een PB sturen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:45

En, is het huis verkocht?

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 16:41

Het heeft heel wat voeten in aarde gehad vrijdag maar het is verkocht *\o/*

Eigenlijk zou de overdracht om 11 uur zijn en de laatste bezichtiging om 10 uur.
Half 10 wordt ik gebeld door de notaris: De SVN (van de starterslening die T en ik hadden) was niet ingelicht en we bleken dus toch een restschuld over te houden. De SVN moest eerst akkoord geven en had daar documenten voor nodig. De afspraak werd verzet naar half 5 en als we dat niet haalde werd het na het weekend.
Eerst even gecheckt of de bezichtiging door ging en toen direct door naar het huis.
In de auto de bank gebeld die de benodigde documenten had en ze naar mij laten mailen zodat ik het zo snel mogelijk door kon sturen.
Eenmaal in het huis was het enige wat er uit T kwam wat gevloek en gemopper. Schaamde me rot tegenover de kopers. Daar mee een rondje gelopen (T niet) en zijn vader kwam een aantal keer zeggen dat T goed over de zeik was. Ik dacht bijna te zeggen dat dat geen excuus is om je zo onbeschoft te gedragen, maar heb wijselijk mijn mond dicht gehouden.
Daar ook nog wat telefoontjes gepleegd voor meer duidelijkheid en om alles te regelen.
De koper beloofd hem op de hoogte te houden en toen weer op naar huis.
In de middag de documenten ontvangen, doorgemaild en na een half uur gebeld hoe het zat en of ze het ontvangen hadden.
Dat hadden ze en hij was er mee bezig, dacht dat het nog een uurtje zou duren voordat er handtekeningen gezet zouden worden.
Binnen een kwartier (rond 4 uur) wordt ik weer door hun gebeld. De kopers hebben het gekocht met een starterslening en de gemeente Oss heeft dan als regel dat de verkopende partij 1% van het verkoopbedrag moet betalen voor de starterslening. De NHG vangt dat sowieso niet op. De overige schuld hoogst waarschijnlijk wel.
Dit moest echter betaald worden voor de overdracht. Kregen we dit geld niet geregeld moest de svn de verkoop tegen gaan houden. Ik heb dus eerst mijn ex gebeld, want de helft daarvan is officieel voor zijn rekening. Hij riep meteen: Ik betaal niks, zo hoort het niet volgens mijn boekje. Ik heb toen gezegd dat zijn boekje misschien wat misdrukken heeft, maar dat ik genoeg weet.
Mijn moeder gebeld, maar die wist het ook niet goed, ik moest papa maar bellen. Die zei: koste wat het kost, dat huis moet verkocht worden. Regel het maar met mama, komt goed.
Dus mama heeft snel haar spaarrekening geplunderd en ik had de afspraak ondertussen om 5 uur weten te zetten.
10 over 5 was ik er, kwart over 5 stond het geld op hun rekening en half 6 was er getekend.
T heeft niet een telefoontje gepleegd en presteerde het zelfs om mij te appen of het nou door ging of niet :?
T wil zijn deel niet gaan betalen dus ik heb nog gewacht op de notaris voor wat advies.
We hebben ook nog een schuld bij de OZB waarvan een kleiner gedeelte van mij is aangezien ik niet hoef te betalen voor afval en dergelijke. Daar is hij het niet mee eens en weigert mij zijn aandeel terug te geven.
Notaris zegt dat ik kan gaan procederen, maar dat het een lang en slepend traject gaat worden en dat ik waarschijnlijk aan het eind van de rit nog steeds geen geld zal zien en dat ik beter misschien mijn verlies kan nemen.
Zit er nu over te denken om T een laatste zakelijke mail te sturen met dat hij dat niet betaald, ik de ozb niet en dat we dan quitte staan.

Vrijdag was dus al met al een zeer zware dag maar uiteindelijk is het me gelukt. Zaterdag meteen een flink feest gegeven. Was erg gezellig en geslaagd.
Zondag nog naar een musical geweest en vandaag aan de poets en bij komen van het weekend :P

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:47

Olé, olé, olé, you are a champion!

Het zal T ook eens niet wezen ... wat een eikel die gast. Goed advies van de notaris: gewoon je verlies nemen. Nog 1 zakelijke mail uitsturen dat jullie wat jou betreft quitte staan en verder nooit meer een woord/gedachte aan vuil maken.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:49

Nou wat een gedoe zeg en wat is T een lamzak zeg.
Gelukkig is alles nu zo goed als rond en hoef je straks niets meer met hem te maken te hebben.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:51

Wat heb jij een lieve moeder en vader zeg! Gelukkig maar, want met zo'n asshole van een ex!! GEFELICITEERD vrouwke!

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:52

Jezus wat een nachtmerrie die dag!! Gelukkig ben je er nu vanaf, gefeliciteerd!!