Storm op komst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:45

Vreemd inderdaad dat scholen de tentamens door laten gaan. De redenatie zal zijn dat andere mensen wel in staat zijn om te komen, dus dat iedereen zijn best maar moet doen. Dit zelfde heb ik ook al een keer gehad. Ruzie gemaakt met een docent omdat ze persee iets in haar postvakje ingeleverd wilde hebben ondanks dat heel het verkeer en OV plat lag door 20 cm sneeuw.. sommige scholen en docenten lijken af en toe echt niet na te denken!! :n

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:45

stunning schreef:
Dan zit je daar mooi als je ouders al op het werk zijn en daar niet weg kunnen en zelf geen auto en/of rijbewijs hebt.. Niet heel doordacht van de scholen vind ik..

Mijn vader belden we en die was inderdaad weg. Zelf hebben wij een Yaris, maar die ligt niet bepaald stabiel op de weg en met veeeel minder wind heb je er al flink last van. Ik durfde het in ieder geval niet aan om heen te rijden, dus dan had mijn zusje een groot probleem gehad. Vind het ook echt niet doordacht, vooral niet omdat de NS zoveel treinen laat uitvallen en meer dan 90% van de studenten met het OV komt.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:47

MargreetW schreef:
Woont er iemand van jullie in de buurt van Camperduin? Weten jullie hoe daar de situatie nu is?

De dijk is niet lek... gelukkig niet zeg.
Het water liep over het laagste punt tussen de dijk en de duinen door, over de strandopgang. Maar geen narigheid verder. Gelukkig.
De wind is al een stuk afgezwakt.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:48

Precies! En beetje lastig om daar te komen als er geen OV gaat..

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:48

Oh gelukkig maar, wat kunnen mensen dan ook een paniek zaaien met berichtjes over ALARM, dijk is lek.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:49

Hier gaan ook alle tentamens gewoon door. Dan te bedenken dat 80% van mijn klas met de bus/trein komt :+

Ben ik even blij dat ik in de buurt van school woon.

Dreamy

Re: Storm op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:52

Moet over 2 uurtjes werken op Schiphol, ik ga zo maar eens langzaam die kant op! Het lijkt aardig rustig nu..

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:52

Gelukkig vanmorgen onderweg naar mn werk weinig last gehad van de storm , nu zit ik lekker op mijn werk tot 5 uur maar in hoogeveen lijkt het niet zo erg af en toe wel een ruk wind..
wel is het dak van het pand wat tegen over mijn werk zit stuk dat zagen we de hele tijd heen en weer wapperen .. oeps

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:53

Hier uiteindelijk flink bomen geknakt, over de bruggen en op het dak van de school en zo...

Lante

anneliesdj schreef:
@ Lante waar woon jij?

Friesland..

Patsab

Wordt hier nu wat rustiger geloof ik qua windstoten. Had 1 flinke boom tak in de wei liggen maar gelukkig stonden de paarden in de andere wei, stonden rustig te grazen,pas toen ze mij zagen begonnen ze te rennen :Y)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:54

Hier wordt de wind echt minder nu.
Code rood is ook voor alle provincies ingetrokken.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:54

Ik vind dat Windesheim de tentamens had moeten aflassen, ik vind dat ze een enorm risico nemen. Wat als er wel iemand gewond raakt of erger? Omdat ze per se naar school moesten voor het tentamen..
Naja ik zit hier iig muurvast, ik kan niet op de openbare weg komen. Ik heb Windesheim een mail gestuurd met de mededeling dat ik niet kan komen, foto's bijgevoegd, en dat ik hoop dat ik em kan inhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:57

Sammylover schreef:
stunning schreef:
Dan zit je daar mooi als je ouders al op het werk zijn en daar niet weg kunnen en zelf geen auto en/of rijbewijs hebt.. Niet heel doordacht van de scholen vind ik..

Vind het ook echt niet doordacht, vooral niet omdat de NS zoveel treinen laat uitvallen en meer dan 90% van de studenten met het OV komt.

Moah, de NS kiest er nu ook niet echt zelf voor om treinen uit te laten vallen. Treinen kunnen moeilijk door omgevallen bomen heenrijden :D

Ohana_91

NoiRaM schreef:
Gelukkig vanmorgen onderweg naar mn werk weinig last gehad van de storm , nu zit ik lekker op mijn werk tot 5 uur maar in hoogeveen lijkt het niet zo erg af en toe wel een ruk wind..
wel is het dak van het pand wat tegen over mijn werk zit stuk dat zagen we de hele tijd heen en weer wapperen .. oeps

Toch waaien er hier vrachtwagens van de snelweg, liggen hier bomen om, takken over de weg en bepaalde wegen zijn afgesloten omdat er waarschijnlijk kans is dat er een dak wegwaait. Dus het is waarschijnlijk toch wel wat erger dan af en toe een rukwind jammer genoeg....

stunning

__Lauraa schreef:
Ik vind dat Windesheim de tentamens had moeten aflassen, ik vind dat ze een enorm risico nemen. Wat als er wel iemand gewond raakt of erger? Omdat ze per se naar school moesten voor het tentamen..
Naja ik zit hier iig muurvast, ik kan niet op de openbare weg komen. Ik heb Windesheim een mail gestuurd met de mededeling dat ik niet kan komen, foto's bijgevoegd, en dat ik hoop dat ik em kan inhalen.

Ben benieuwd wat ze zeggen!

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:58

Hier is het gelukkig nu al een uurtje wat rustiger. Waait nog steeds, maar niet harder dan gisteren.

Wat betreft scholen die tentamens door laten gaan, prima om ze nu door te laten gaan, maar ze moeten de studenten wel een (extra) inhaalmogelijkheid geven vind ik. Als er geen ov mogelijk is, er zulke weerwaarschuwingen zijn, dan kunnen ze je niet verplichten om op school aanwezig te zijn vind ik.

Siepie

stunning schreef:
__Lauraa schreef:

Ben benieuwd wat ze zeggen!

Ik ook, maar het is voor mij onmogelijk om bij Windesheim te komen hoe graag ik ook wil :(

SemperFi

Kirsha schreef:
Hier gaan ook alle tentamens gewoon door. Dan te bedenken dat 80% van mijn klas met de bus/trein komt :+

Ben ik even blij dat ik in de buurt van school woon.

En ik las net op twitter dat al het busverkeer in Friesland stil ligt... Ben ik blij dat ik bij vriendlief ben :+ . Op de Waldwei stond ook al een grote file, dus thuiskomen had ook wel even geduurd.
Ik had nog even op de schoolsite gekeken, maar geen enkel bericht >;)

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:59

Jans schreef:
Sammylover schreef:
Vind het ook echt niet doordacht, vooral niet omdat de NS zoveel treinen laat uitvallen en meer dan 90% van de studenten met het OV komt.

Moah, de NS kiest er nu ook niet echt zelf voor om treinen uit te laten vallen. Treinen kunnen moeilijk door omgevallen bomen heenrijden :D

Zo bedoel ik dat ook niet haha. Beetje verkeerd geformuleerd. Ze kunnen ook niet anders, dat begrijp ik ook wel, maar als zoveel met het OV moeten, is het verre van handig van school dat ze studenten wel laten komen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:00

Hier alsof er niks gebeurt is

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:01

wonderworst_ schreef:
Vreemd inderdaad dat scholen de tentamens door laten gaan. De redenatie zal zijn dat andere mensen wel in staat zijn om te komen, dus dat iedereen zijn best maar moet doen. Dit zelfde heb ik ook al een keer gehad. Ruzie gemaakt met een docent omdat ze persee iets in haar postvakje ingeleverd wilde hebben ondanks dat heel het verkeer en OV plat lag door 20 cm sneeuw.. sommige scholen en docenten lijken af en toe echt niet na te denken!! :n

ik had om 2 uur tentamen, is er om kwart voor 2 aangekondigd dat hij niet door ging. En iedereen was er al...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:02

SAKKIA schreef:
__Sannne schreef:
Wij mogen hier de school niet meer verlaten, zitten nu de opgesloten in de Euroborg, Groningen.

Dan zit je of op het Noorderpoort of op het Alfa-college :+

Wij (Alfa-college) hebben laten omroepen dat de mensen het pand niet mogen verlaten.

Noorderpoort inderdaad.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:02

Ik vind het echt te achterlijk voor woorden dat de tentamens gewoon doorgaan, terwijl er wordt gewaarschuwd om binnen te blijven in sommige regio's! >;)
Lopend of fietsend is hardstikke gevaarlijk en het OV rijdt niet/beperkt.
Heb je al de zenuwen voor een tentamen, heb je ook nog stress hoe je er moet komen... :(:)

Hier valt de schade erg mee, voor zover ik kan zien.
1 plank uit het hek van de bak getikt door een boomtak, schriklint hing in de boom als een vroege kerstslinger.
Paarden vermaken zich prima met de losse takken. *\%/*
Dekzeil met betontegels erop is wel losgewaaid en onze hoekbuitenbank lag ook in delen verspreid over het terras.

Iedereen heel veel sterkte met het puinruimen! ;)

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:03

Ook hier ging mijn tentamen gewoon door (RuG) ik kon er alleen niet komen omdat ik nog bij mijn ouders was. Geen openbaar vervoer dus durfde het niet aan..

Er is nu wel aangegeven dat er naar een oplossing gezocht wordt voor mensen die niet konden komen.