2013!! tijd voor een nieuw belastinggeld topic!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Finestenz1

Re: 2013!! tijd voor een nieuw belastinggeld topic!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:18

pascal.....het toeval wilt dat mijn vakantiegeld vaak ook direct doorgesluisd wordt naar mijn spaarrekening.... dus als ik dat geld nu van mijn spaarrekening haal en ervan op vakantie ga. en dan het belastinggeld weer op mijn spaarrekening zet in geval van dat ik iets moet terugbetalen. Blijft je saldo op je spaarrekening toch het zelfde?????

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:24

Ja dat kan :)

Ik heb alleen een slechte ervaring met de BD, en daardoor zet ik het weg totdat ik zeker weet dat het definitief is..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:31

Ja maar je zorgt dan gewoon toch dat je dat bedrag op je rekening hebt staan, voor het geval je dat weer terug moet betalen. Maar het maakt dan toch bniet uit of je dat van het geld wat je al teruggekregen hebt is of van je vakantiegeld?

Geld is geld toch?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:35

Leorah schreef:
nou de informatie die op de brieven staat klopt dus helemaal niet. Vraag me af waarom ze het er dan op zetten? Op de brief staat keurig, dat wanneer de belastingdienst het verzoek tot rekeningnummer retour ontvangen heeft, het geld binnen 2 weken door mij zou moeten worden ontvangen. Bel ik net op, zegt die mevrouw dat het 20 werkdagen is en niet 2 weken. Dus gewoon foute info op de brief, geen 2 maar 4 weken... belachelijk toch?

Zou inderdaad moeten staat, als de Belastingdienst uw rekeningnr verwerkt heeft. Vanaf dat moment is het inderdaad 10 werkdagen, vanaf het moment dat je m op de post doet 20 werkdagen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:43

Ze zei duidelijk dat het 20 werkdagen was vanaf dat zij hem hadden ontvangen. Ze gaf zelfs toe dat ze hem 21 juni al hebben ontvangen.

Finestenz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:00

SAKKIA schreef:
Ja maar je zorgt dan gewoon toch dat je dat bedrag op je rekening hebt staan, voor het geval je dat weer terug moet betalen. Maar het maakt dan toch bniet uit of je dat van het geld wat je al teruggekregen hebt is of van je vakantiegeld?

Geld is geld toch?

precies:)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:13

SAKKIA schreef:

Geld is geld toch?

Is gewoon mijn eigen gevoel :)

Ik zou dat wel vervelend vinden, bedoel ik haal eigenlijk nooit geld van mijn spaar.
En als ik dan zou denken leuk een extraatje van de BD, en later blijkt dat ik dat terug moet betalen en ik zou dat van mijn spaar moeten doen dan zou ik daar ontzettend van balen.

Ik betaal vakanties e.d. dan ook van mijn loon en vakantiegeld.
Zelfde met kapotte wasmachine o.i.d. ik haal dat eigenlijk nooit van mij spaar.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:17

Pascal schreef:
Zal voor iedereen anders zijn, maar ik vind het geen prettig gevoel om geld al uit te geven waarvan ik niet zeker weet dat het 'echt' van mij is..

Jij laat het dus nog 3 jaar op een rekening staan waar je ten aller tijde bij kunt? De BD moet zich binnen 3 jaar over de definitieve aanslag buigen.
Ik heb ook wel eens 3 jaar na dato een naheffing van 800 euro gekregen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:19

Naja ik zou het van mijn spaar kunnen overboeken naar mijn betaal rekening maar nee dat zou ik idd niet zomaar doen. :)

Misschien maakt het ook verschil dat ik niet een paar honderd maar paar duizend terug heb gekregen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:41

Chips.... brief voor rekeningnr

Gelijk op de post vanavond
Weet iemand wanneer ik het dan ongeveer gestort krijg?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:44

Mootje schreef:
Pascal schreef:
Zal voor iedereen anders zijn, maar ik vind het geen prettig gevoel om geld al uit te geven waarvan ik niet zeker weet dat het 'echt' van mij is..

Jij laat het dus nog 3 jaar op een rekening staan waar je ten aller tijde bij kunt? De BD moet zich binnen 3 jaar over de definitieve aanslag buigen.
Ik heb ook wel eens 3 jaar na dato een naheffing van 800 euro gekregen.

En dan nog vijf jaar voor de navorderingstermijn he :).

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:47

Pascal schreef:
Naja ik zou het van mijn spaar kunnen overboeken naar mijn betaal rekening maar nee dat zou ik idd niet zomaar doen. :)

Misschien maakt het ook verschil dat ik niet een paar honderd maar paar duizend terug heb gekregen ;)

Wij hebben ook een paar duizend gekregen en wij zien dat op dit moment echt als een extraatje. Hier laten wij dus het huis van schilderen en moeten we ooit terug betalen is dat sneu, maar halen we het gewoon van de spaar.
En dan nog: linksom of rechtom blijft het allemaal op hetzelfde neerkomen :j

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 14:18

Leorah schreef:
Ze zei duidelijk dat het 20 werkdagen was vanaf dat zij hem hadden ontvangen. Ze gaf zelfs toe dat ze hem 21 juni al hebben ontvangen.

Wanneer heb je m verstuurd dan?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 14:20

bel91 schreef:
Chips.... brief voor rekeningnr

Gelijk op de post vanavond
Weet iemand wanneer ik het dan ongeveer gestort krijg?

20 werkdagen vanaf het moment dat jij m in de bus gooit.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:12

Ik heb hem de 19de thuis gekregen en verstuurd, voor 17.00 uur. zij hebben hem de 21ste aangekregen, zo vertelde die mevrouw zelf. En ze zei dat ik dus uiterlijk 19 juli mijn geld zou hebben. Ze zei dus ook dat de info die op de brief staat incorrect is!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:49

Maar dan klopt het wel wat ik net zei. Dat je binnen 20 werkdagen na versturen het geld moet hebben. Op de brief zou ontvangen indd verwerken moeten zijn.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:57

er staat in de brief niet eens werkdagen.. er staat, binnen 2 weken na ontvangst door de belastingdienst. Staat niks over werkdagen bij zelfs.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:59

Nee ik snap je punt hoor maar hoe t gezegd is is de wijze waarop t gaat.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:11

hmmppff vandaag weer een brief gehad het bedrag word verrekend of uitgekeerd uhm ja dit kreeg ik de 14 de ook al dus hebben ze nou serieus nog 14 dagen de tijd nodig gehad om me 2 identieke brieven te sturen?
ik heb liever me geld :o

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:58

Leorah schreef:
er staat in de brief niet eens werkdagen.. er staat, binnen 2 weken na ontvangst door de belastingdienst. Staat niks over werkdagen bij zelfs.

Ik heb het even voor je nagevraagd hier. Het staat inderdaad niet goed op de brieven, is ook al meerdere keren aangegeven maar omdat het eigenlijk wel de bedoeling is en in de toekomst ook zou moeten blijft het erop staan... heel jammer! ;(

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:43

nou ja jammer vind ik nog een beetje licht eigenlijk. Het is gewoon foutieve informatie en blijkbaar kunnen ze maar schrijven wat ze willen in die brieven en doen heel wat anders. Inmiddels is de termijn van 2 weken (zoals in de brief stond) overschreden en nog steeds geen cent. Ik kan me hier gewoon heel boos over maken, als het andersom is dan krijgt de burger meteen dreigbrieven "in naam der koningin" en zij kunnen maar doen wat ze willen want de almachtige belastingdienst hoeft zich blijkbaar nergens aan te houden.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:49

Je zou de BD in gebreke kunnen stellen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:58

Ik vraag me af of het wettelijk zo vastgesteld is binnen 10 werkdagen maar als dat zo is kun je ze inderdaad in gebreken stellen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:59

En die dreigbrieven vallen wel mee hoor.. daar gaan langere termijnen overheen maar ik snap je punt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:07

Ik neem toch aan dat ik niet de enige ben die dit zo op de brief heeft staan en waarbij het gewoon niet binnen die termijn wordt uitbetaald? Vinden anderen dit dan wel gewoon normaal? Het gaat me gewoon om het principe, ik bedoel, dat belastinggeld is ook geen "cadeautje", maar gewoon mijn geld waar ik recht op heb.. of zie ik dat zo raar? Hoe werkt dat in gebreke stellen dan?